/spanien/barcelona/forum/13210.aspx/spanien/barcelona/forum/13210.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
4/10/2011 23:34
Fyfan, jag skulle skämmas över att ha ett äckel som Di Maria i laget.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
4/10/2011 23:32
VIlken storklubb skulle riskera sin integritet och köpa en storstjärna och sedan sälja honom under samma transferfönster? Det scenariot är det sista som kommer hända.
Barcelona B-Guden
4/10/2011 23:30
Njut av messi grabbar :)
Barcelona Decinho
4/10/2011 23:24
1.70-ligan,

Det har du givetvis rätt i, det hade jag inte ens tänkt på. Om nu Milan inte vill ha honom så kommer de självklart köpa loss honom för att själva gå med ekonomisk vinst. Det hade bara varit korkat att låta Barca få ersättningen för Zlatan.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
4/10/2011 23:16
Men om nu Milan inte vill behålla Zlatan, vad är det som säger att de ger tillbaka honom till oss? Lär de inte köpa honom ändå för att sedan sälja honom till ett dyrare pris? För det får de väl?
Atlético addeh
4/10/2011 23:15
Cataloniaboy

På senare tid tror jag Levante gått så bra just för att det finns ett go i laget och självförtroendet är på topp. Efter poängen mot Racing idag är man nu på nionde plats, bara några poäng ifrån europaspel. Hur detta är möjligt har nog ingen en vettig förklaring på då laget borde vara på väg ur om man ser till deras spelarmaterial.

Lite komiskt angående Levante är att flera av deras spelare, bland annat Caicedo och Barcelona-bekantingen Xavi Torres, förra säsongen spelade i Málaga där man var långt ifrån startelvan. Nu är båda oerhört viktiga kuggar i ett lag som huserar på den övre halvan av tabellen medan Málaga riskerar nedflyttning. I förra omgången spöade man ju även solkustlaget på hemmaplan. Släkten är värst, inte sant?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
4/10/2011 23:15
Decinho

Okej tack för upplysningen angående detta. Återvänder Ibra tror jag inte vi får det svårt att hitta en ny klubb. Finns en massa köpglada klubbar i england med oljepengar. Hans ego är för stort, gillar han som spelare men han gör mer skada än ont. Han måste vara i centrum, går det bättre för andra i laget så tappar han humöret.

elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
4/10/2011 23:13
1.70-ligan

Dom har länge haft en amerikansk delägare, det är bara det att han har köpt in mer delar...typ 29.9 vilket är 0.1% från att vara majoritetsägare. Något sånt är det.

Den STORA nyheten om ägare är väl att LeBron James har köpt in sig i Liverpool. Bara så att han kan globalisera sitt namn ännu mer. Pinsamt för en anrik klubb som Liverpool.
Barcelona Decinho
4/10/2011 23:10
Ride_The_Big_One(6)

Jag har personligen fått intrycket, av både medierna, Rosell och Zlatan själv, att det rör sig om ett köpkrav! Dock är det endast mina egna intryck och jag tror inte det finns någon utanför de berörda klubbarna som egentligen vet hur det ligger till.
4/10/2011 23:08
Han får gärna komma tillbaka, men endast för att återigen bli bortkastad. Skicka klubbzigenaren till City eller nåt. Där kan han bråka med Richards, Boateng, Balotelli och Joe Hart. Det passar honom bra att vara i ett sånt lag.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
4/10/2011 23:03
Hur fungerar Zlatan köpet/lånet?

Hade för mig att de skulle köpa honom slutet av säsongen, av att döma milanisterna på sitt forum är det bra ett lån med option att köpa. Alltså kan de skeppa tillbaka honom?

4/10/2011 22:59
Han mobbade Pato i flera månader i media för att han visste att det var tidsfråga innan Pato fick tillbaka formen. Nu när det går sämre så beter han sig så som han brukar göra när andra i laget glänser.
4/10/2011 22:59
Enligt FK har Arsenal nu fått en amerikansk ägare. Är så glad att Barca slipper sån skit
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
4/10/2011 22:52
Det märks att Villarreal har påverkats väldigt mycket av det tuffa spelschemat. Tredjeplatsen känns körd för deras del. De får fokusera på att ta hem Europa League och kvalplatsen till Champions League. Förövrigt är det väldigt många lag som krigar om kvalplatsen. Sevilla, Atletico Madrid, Bilbao och just Villarreal.

Man kan inte låta bli att imponeras av Levante, eller skitlaget som addeh kallar dom. Man har nu i princip säkrat kontraktet och är även med och krigar om en Europa League-plats. Utan Caicedo skulle dock detta knappast vara möjligt. Han har ju gjort nästan hälften av lagets mål. Tränaren Luis Garcia är säkerligen redo för större uppdrag.
Vi ska ju möta Levante på bortaplan om några matcher. Det är väldigt starka hemma och de spelade ju 0-0 mot Real i höstas. Det kan bli tufft!
Guardiola and Puyol helped to convince a hospital to operate Betis player Miki Roque (cancer) at cost price as his club couldn't pay [sport]
Barcelona Decinho
Rambla,

Men du kan se det som ett kreditköp, du får spelaren nu fast betalar senare. Jag hoppas innerligt att tidningarna för en gångs skull har rätt fakta.
Atlético addeh
4/10/2011 22:50
Jag har inte koll på om det är någon i dealen som säger att Milan måste köpa loss Zlatan men om inte så hoppas jag vi slänger ut honom på gatan om nu inte City är sugna på att pröjsa för hans feta lön.
Barcelona Rambla~
4/10/2011 22:49
Det finns inget köpkrav. Det är bara nonsens-stories från media. Sådant existerar inte. Det är finns väl ingen normalt pantad president som går med på att tvingas köpa en spelare i framtiden.
Atlético addeh
4/10/2011 22:49
Jag har inte koll på om det är någon i dealen som säger att Milan måste köpa loss Zlatan men om inte så hoppas jag vi slänger ut honom på gatan om nu inte City är sugna på att pröjsa för hans feta lön.
Barcelona Rambla~
4/10/2011 22:48
Ibra till Citeh, snälla låt Mancini stanna kvar ytterligare en säsong. Då kan vi åtminstone få hyfsat betalt för eländet.
Barcelona Decinho
4/10/2011 22:47
Andreas,

Det är lugnt, vad jag har förstått så ligger det ett köpKRAV inskrivet i lånekontraktet.
Barcelona Rambla~
4/10/2011 22:47
Vilka spelade EL i veckan? Valencia eller Villarreal? Där har ni svaret varför kvällens match blev så ojämn.
4/10/2011 22:46
Äh, ta tillbaka Zlatan och ge han till Malmö..
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
4/10/2011 22:46
Helt otroligt att Cesena gör två mål mot Palermo i den 90;e minuten vid underläge 2-0. Än mer otroligt är att Cesena hade tre spelare utvisade när man åstadkom bedriften. Sjukt.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
4/10/2011 22:42
Fyfan, Milan kommer aldrig köpa loss Zlatan..

Vi får tillbaka "problemet" neeeeeeeeej =(
Barcelona Hetfield
4/10/2011 22:41
Hehe, jag tror att Zlatan längtar till Barcelona. Ärligt talat, är det så långsökt om Zlatan skulle be och böna Pep att ge honom en andra chans? Jag kan tänka mig hur det går "Hörru Pep, jag sparkar Raiola och börjar springa, ge mig en andra chans, jag måste vinna CL!".

4/10/2011 22:38
Håller Zlatan på att göra sig omöjlig i ännu en klubb? Han tål väl inte att Pato överglänser honom. Precis som förra säsongen så inleder han säsongen bra och nu när det verkligen gäller så viker han ner sig och beter sig som en grinig junior.
4/10/2011 22:37
Valencia imponerar! Vill se dem göra en sån här match mot Madrid.. då hade de bannemej tagit poäng :)
Atlético addeh
4/10/2011 22:35
Valencia har gjort fem mål och Diego López har ändå gjort en bra match. Bara det säger en hel del.
Hunting Bears
4/10/2011 22:32
Zlatan rött kort och 5-0 Valencia.
Annons: