/spanien/barcelona/forum/1321.aspx/spanien/barcelona/forum/1321.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Z_Z
2016-09-07 12:21
@enkos:

Hans mål mot Chelsea 2008 var ett spelmål. Hans finalinsatser i Real har dock varit direkt pinsamma. Sämst på plan eller bland de tre sämsta i båda.
Barcelona enkos
2016-09-07 12:16
@Junta Dimision:

Du menar båda på straff ?
Har han gjort nån spelmål i finalen mot Chelsea och Atletico x2 ? Inte vad jag vet.
Barcelona Junta Dimision
2016-09-07 11:50
@enkos:

Ronaldo har ändå gjort mål i två av fyra Champions League finaler. Visserligen var ett av målen när det stod 3-1 till Real, men ändå. Allt är inte en konspiration mot Barcelona/ för Ronaldo och Real.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-09-07 08:53
Länken funkar inte, testar skriva in den här http://Messis son klar för spel i Barça http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article23474096.ab
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-09-07 08:52
Barcas senaste nyförvärv :-D
Barcelona neymar JR
2016-09-07 08:11
Raul kommer delta under ceremonin för det nya kontoret i new york. Har vi tur så kan marängerna få se Raul bära en Barcelona tröja :).
Barcelona Gabriel
2016-09-07 07:48
El Pistolero Absolut inte min mening att överdramatisera saker och ting, kanske gör jag det och kanske handlar det enbart, precis som du själv säger, om en formsvacka. Men jag tycker ändå att Busquets var mer, ja vad ska man säga, jämn i sin briljans (?) tidigare än vad han varit på sistone och att hans prestationer ofta vacklar mellan att vara fullständigt fenomenal mellan att ha matcher där han ser allmänt loj och nonchalant ut. Men visst hoppas jag på att det är som du säger och att det bara handlar om en formsvacka.
Barcelona enkos
2016-09-07 07:18
Neymar på egen hand tog guld för Brasilien och fortsätter att dominera och avgöra matcher. Hade det varit en viss Penaldo hade korrumperade journalister framför allt från Europa givit honom två guldbollar på en gång. Nu avgör alltså Neymar på egen hand medan penaldo aldrig ens nätat i en final utan lever på små matcher för att sedan Pepe Ramos och Bale avgör när det gäller som mest men ändå han få priser och det tack vare enstaka matcher och många mål mot Malmö och Sverige bla.
Barcelona wallmannen
2016-09-07 04:51
Verkar som Neymar blev matchvinnare nu i natt?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona wallmannen
2016-09-07 04:48
Att spela bortamatch mot hungriga venezulaner kan inte vara lätt. Argentina är som bäst när de grisar sig fram i turneringarna.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-07 03:52
Det är helt sjukt hur värdelösa Argentina är utan Messi. Kryss mot Venezuela? Argentina har förstört lite av Messis fantastiska karriär, så är det. Hade han valt Spanien så hade han varit sedd bland vartenda jävel (förutom United o Real fans såklart) som tidernas bästa fotbollspelare med VM-titel o EM-titlar tillsammans med alla lagtitlar o individuella titlar han samlat på sig med Barça. Argentina NT in World Cup qualifiers: With Messi: 3 Games, 9 points Without Messi: 5 Games, 6 points Alla idoter som Maradona o co som har mage till att kritisera Messi när han på egen briljans tagit det skitlaget till TRE finaler, o ja såklart Messis fel att Higuain inte kan göra mål i en final om så målet är öppet.. Let's blame Messi for everything när han är anledningen varför Argentina ens nämns som en bra nation i fotboll numera. Och hur pantad är man om man väljer Tata Martino som tränare för sitt landslag? Man ber ju om att förlora. Skrattretande! Vill inte låta för överdramatisk nu men ni som ändå har en förhoppning om att Messi ska vinna VM 2018, hur frågar jag?! Med Higuain i anfallet? Med NOLL kreativa mittfältare som ska mäta sig med Tyskland, Spanien? Ja kanske om man har liknande tur som Chelsea hade i CL 2012 men det vet vi inte kommer ske. O btw: Chile has just tied with Bolivia 0-0 at home. Meanwhile, Argentina can't score a single goal against them in 240 minutes of play. Om Messi valt Spanien, ett lag han förtjänar....
Barcelona Shanghai
2016-09-07 02:51
1-0 till Brasilien efter 2 minuter. De är på uppgång efter att Tite ha tagit över.
Barcelona Shanghai
2016-09-07 02:48
Värdelöse Pratto gör ett turligt mål. Reducerat nu!
Barcelona Shanghai
2016-09-07 02:47
Messi var bäst i VM. De som säger att di Maria var bättre är bara hatiska, man blir spyfärdig när man hör de yttra dessa galenskaper. Messi bar sitt lag på sina egna axlar enda till finalen. Med 4 mål och 1-2 assists. Även mina närmaste vänner brukar mena på allvar att di Maria var bättre. Facepalm! Hahahahaha de ligger under med 2-0 just nu mot Venezuela. Var är fladdermusen?
Barcelona Nr.9
2016-09-07 02:14
Sjukt att folk tycker att Messi inte presterar.. Det är som många här säger, man kikar in i livescore... Att folk har mage o påstå att Di Maria var bäst under VM i Brasilien, får magsår..
Barcelona Shanghai
2016-09-07 02:10
Hahaha, Argentina spelar så uselt utan Messi. Finns ingen kreativitet alls. Man vinner aldrig matcher med Romero, Rojo och nu en Pratto i anfallet som högst spelat i norska ligan i Europa. Tycker synd om Messi att han får spela med amatörer.
Barcelona Nr.9
2016-09-07 02:07
Helvete vad dåliga Argentina är utan Messi... Utspelade av laget som ligger sist med 1 poäng..
2016-09-07 01:45
Xavi: "Pique's plan for the future is him as president, Puyol as sporting director, me as coach and Busquets as assistant coach." [SER] Unbeatable
Vlom
2016-09-07 01:36
Den tidigare Manchester United spelaren Paul Scholes ger sin syn på PL:

"In the Premier League in the last two years, have I really seen a game of high quality? A game that I’ve thought: “Wow!” It’s difficult to think of any."

Om La Liga:

"The Spanish league’s the best by far if you’re judging on the European competitions. In the quarter-finals of the Champions League and the Europa League in 2015–16, they had six of the 16 teams. Nearly half of them. The Premier League had just two."

Om Juventus och Serie A:

"They talk about Italy being a bad league but I don’t think English people look at it. They say it’s boring. No chance. The Juventus team would beat any team in this league. They came up to Manchester City and beat them easy. But we have this interpretation of the Italian league that it’s rubbish. They only try to defend. No chance".
2016-09-07 01:33
[QUOTE=NoGo™ ]Suarez assist till Cavanis 1-0 mål mot Paraguay, matchen pågår. [/QUOTE] Fan vad kraftig han ser ut i den tajta tröjan :P
Barcelona NoGo™
2016-09-07 01:30
Suarez assist till Cavanis 1-0 mål mot Paraguay, matchen pågår.
2016-09-07 01:17
Gabriel Nog tycker jag du överdramatiserar det hela. Alla spelare har formsvackor någon gång under säsongen. Det var ju så tidigt som förra säsongen (hösten, vintern) han prestera den bästa fotbollen jag sett honom göra. Fullständigt dominant när vi bl a krossa Roma 6-1, RM 4-0 och Valencia 7-0. Bra om han har sin formsvacka nu o inte under våren :) Väldigt viktigt att han precis som andra nyckelspelare får vilat under säsongen. Nu när monstret Umtiti finns så bör Masche spela dom lite enkla matcherna på Busquets position när vi lirar hemma.
Barcelona Gabriel
2016-09-07 00:04
På tal om Busquéts så måste jag hålla med om att han under den senaste tiden börjat sätta sig i lite mer svåra situationer, snarare än att göra det han är allra bäst i världen på, nämligen spela vidare bollen så snabbt som möjligt för att skapa ett flyt i spelet. Han komplicerar situationer och känns nonchalant i sitt spel, han slarvar i passningsspelet mm. Det har sett ut så ett tag tycker jag, vad det kan bero på vet jag dock inte.

Kan det kanske ha o göra med att han känner av Xavis avsaknad såpass mycket att han överkomplicerar saker och ting för att fylla avsaknaden av Xavis kreativitet. Vi har själva sett att dominansen på mittfältet och kontrollen av spelet med bollen inte varit den samma sedan Xavi försvann och Lucho kom in som tränare, och även om Busi nu går in i den tredje säsongen med Lucho som manager i laget så är fortfarande Busquéts i grund och botten en Guardiola kind of player. Visst, nu är det knappast så att Busi spelat uselt under hela Luchos era, han har också haft stunder där han varit lika briljant som han kan vara, men hans prestationer mellan briljant och nonchalans varierar rätt så markant till skillnad mot var det var under Peps mandat.

Eller kan det ha och göra med att han känner sig för säker på sin position, att han helt enkelt vet att han alltid kommer att spela oavsett hur han leverar på plan? Det kan också vara en faktor. Vi såg det med Alba förra säsongen och jag tycker redan att man har kunnat se en rejäl förbättring i Albas spel de få matcherna man sett honom efter Dignes ankomst. Det behövs någon som flåsar dig i nacken, inte alls bra att vara så bekväm som vissa av våra spelare var.

Jag vet inte riktigt vad det beror på och jag är alldels för trött för att orka gå in på det mer tydligt och analysera situationen, men det är fortfarande något som är aningen oroväckande, för Busquets är inte lika briljant (lika ofta) som han kan vara. Och en Busquéts i form är världens i särklass bästa defensiva mittfältare, vi behöver honom i hans bästa form den här säsongen. Jag hoppas han hittar tillbaka till den, för den senaste tidens Busi har inte alls varit att känna igen.
Barcelona ElRaval
2016-09-06 23:45
[QUOTE=Shanghai]Ni får säga att jag är galen nu om ni vill, men jag måste erkänna att Sergi Roberto har inkluderats i min lista där jag känner mig bekväm och trygg när han har bollen. Han och Messi är de enda 2, tätt följda av Iniesta och Busquets. Den enda spelaren som jag rankar högst när det gäller den egenskapen är Xavi. Han kunde hålla i bollen hur länge som helst och snurra runt utan att motståndet tar den ifrån honom. Ett exempel är hans passning till Messi i 2-6 matchen på Santiago Bernabeu. Jag hoppas att Sergi Roberto blir lagkapten en vacker dag. [/QUOTE] Busquets var nr 1 för nån säsong sen. det är nu på senaste tiden han har börjat sätta sig i svåra situationer, jag fattar inte varför. men håller med. Det är spelare med högt fotbollsIQ som Sergi, iniesta och busquets som gör att vi är barcelona och inte något annat lag.
Barcelona enkos
2016-09-06 23:41
Umtiti och Digne vilade hela matchen för Frankrike. Med andra ord helt utvilade inför kommande matcher för Barca.
Barcelona Z_Z
2016-09-06 23:13
@enkos:

Högst osannolikt skulle jag säga då vi har en förstamålvakt som är 24 år och kan/kommer hålla 10+ år till. Knappast så vi skulle köpa Donnarumma för att låna ut honom i 4-5 säsonger för att ha utifall att Ter-Stegen skulle floppa. Donnarumma behöver regelbunden speltid för att utvecklas vidare.
Barcelona Smogen
2016-09-06 23:05
Pinto hade ju i alla fall jäkligt skön stil, framförallt med sin musikarriär och vänskap med Messi. Cillessen har en del att leva upp till. :)
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-06 23:00
El Pistolen Tycker du han var dålig idag? Ska man tänka så där, då är det galet att vi har Digne, Umtiti, Paco och Denis som reserver.
Barcelona enkos
2016-09-06 22:56
På tal om målvakterna, vad är chansen att vi värvar Gianluigi Donnarumma i framtiden ? 17 år bara och redan bra målvakt. Ny Buffon.
Barcelona enkos
2016-09-06 22:50
@Tiki-Taka:

Kanske lite väl för tidigt att döma ut honom :)
Annons: