/spanien/barcelona/forum/13208.aspx/spanien/barcelona/forum/13208.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hyder
2011-01-29 14:47
Hetfield- Megan Fox is a dude

Jag tror absolut inte att El Jefecito är så pass dum att han går till ett lag där han vet att ha inte kommer vara nummer 1 på sin position för att sedan lämna klubben på grund av detta.

Att han skulle gå tillbaka till England kan vi utesluta direkt dessutom då han valde att lämna de kyligare breddgraderna för att hans familj inte trivdes där. Inter är/var det ända riktiga alternativet och jag tvekar på att Javier vill lämna världens bästa lag till förmån för Inter (som förvisso officiellt innehar titeln).

Han har dessutom gång på gång sagt att han alltid har haft vetskap om att Busi är förstahandsvalet. Han menar även på att han ska göra avsaknaden av den långe katalanen så liten som möjligt genom att spela på en hög nivå.

--------------------------------------------------

Sedan om man ser det från Peps och lagets synvinkel så är det ett otroligt kapital att ha kvar El Jefecito då han verkligen har presterat bra den här säsongen. Det jag trodde när han värvades var att han inte skulle kunna "keep up" i passningsspelet. Det har han ju bevisat vara en barnlek.
"El Máquina"
2011-01-29 14:47
L.A.M Nr 10

Du har förstått hela 4-2-3-1 systemet helt fel, egentligen är det ett 4-3-3 men inte riktigt så. I ett 4-2-3-1 så har dem 2 centrala mittfältarna olika roller, den ena är spelfördelare och den andra är spelförstörare. Kantspelarana ska ha ge en enorm bredd samtidigt som den offensiva mittfältaren ska vara som en second striker.

Siffrorna ser defensiva ut, men det är ändå en offensiv formation. Det är offensivare än 4-4-2 enligt mig.
Delarocha
2011-01-29 14:46
Herbert

Är du hans bror elelr? Hur fan vet du att han är nöjd med situationen? Han har varit i klubben ett halvår och han var när ahn kom hit en av världens bästa DMC och är väl det fortfarande. Klart som fan han är medveten om att han skulle kunna spela ordinare i ett lag.

Känns snarare som att dina insikter i psykologi är ringa.
Barcelona Herbert
2011-01-29 14:44
westinho

Dina insikter i psykologi är ringa.
Mascherano trängtar icke efter mer speltid, han är nöjd med status quo. Om du tittar på hans tidigare karriär ser du att han i sitt utövande är: ansvarsfull, kampvillig och smart (anpassningsbar) till sin spelstil.
Han är medveten om sitt värde, hans plats i Argentinas landslag är given, efter att ha anslutit sig till Messi i Barcelona är hans självklarhet i landslaget numera skriven i sten.
Tjugosex år gammal är han på toppen och varje klubb-byte bär utför!
PedroRodriguez
2011-01-29 14:42
Hetfield

Nyttig affär av Inter. Pazzini är en riktigt målfarlig grabb likt Trezeguet, är tillsammans med Di Natale och De Rossi de spelare jag diggar mest i Serie A.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-29 14:41
Hetfield

Det hade givetvis varit ett bra par men oj så defensivt det hade blicit med både Mascherano och Alonso på plan samtidigt. Jag har aldrig riktigt fattat grejen med att spela med två defensiva mittfältare, det är typ för bottenlag. Man blir ju galen när man ser lag som Spanien och Real Madrid spela med två förstörare på mitten.
Delarocha
2011-01-29 14:41
"El Máquina"

Och Özil och Fabregas är ju samma spelartyp också.
"El Máquina"
2011-01-29 14:40

Khedira besitter fler kvalitéer än Mach enligt mig, han är mer teknisk, har bättre spelförståelse och passningspel. Dessutom så är han en bättre box2box spelare än Mach. Men Macherano är en av världens bästa på att vinna boll, men tyvärr är han väldigt begränsad.
Dessutom är väl Mach 26 år? Kheidra är ett par år yngre och kommer säkerligen utvecklas till en av dem bättre DM i världen.

Lass däremot är ett stolpskott, även om hans högsta nivå är i klass med dem bästa.

För att vända på myntet så är jag glad att Barca inte köpte Özil när dem verkligen hade chansen, gäller även andra klubbar. Real var ju ganska avvaktande i jakten på Özil signatur. När topplag efter topplag tackade nej, så var Real där och fick honom billigt. Att sedan Barca istället för Özil planerar att lägga bud på den överskattade(inte dålig) Fabregas är för mig en gåta, då han lär kosta det trippla vi betalade Özil för.
Delarocha
2011-01-29 14:40
Inget emot Juves anfallare. Bara bra där.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-29 14:37
Inter gjorde klart med Pazzini! Pazzini, Eto'o, Milito och Pandev, rätt så hyfsat va?
Delarocha
2011-01-29 14:32
Hetfield

Känns bara som politik, han vill sätta krav på ledningen att fort fixa 1-2 till spelare utöver Adam och Suarez annars drar Torres till sommaren.
Alternativt att det hänt något bakom kulisserna som är okända.

Jag tror starkt på alternativ 1. Att gå till Chelsea känns inte direkt 2011. Chelsea är på väg ner samma väg som Liverpool, Liverpool har dock börjat pumpa in pengar igen och kanske kan börja klättra.
2011-01-29 14:26
OT men jag förstår inte varför Torres vill byta klubb nu när de har bytt ägare, fått in ny tränare, fått in ny spelare och verkar satsa igen. Varför slängde han bort hans bästa år på en klubb som låg nere istället föratt dra då?

Jag förstår fortfarande inte varför Perez inte köpte Mascherano, tänk er om Xabi Alonso och Mascherano hade spelat bredvid varandra igen..jag är tacksam att de har stolpskott som Khedira och Lass som DM.
Barcelona westinho
2011-01-29 14:19
Herbert

Varför Mascherano skulle lämna? För han kanske vill få mer speltid. Han har flera gånger sagt att han vet att Busi är nummer ett, och att han ska göra sitt bästa när han väl får chansen etc...men faktum är att alla vill spela så mycket som möjligt.

Jag håller med Hetfield. Mascherano kanske finner sig i det nu, men kanske inte om 1-2 år. Återstår att se.

-------

Förövrigt finns det inte en chans att Mascherano kommer starta före Sergio i svåra matcher. Vi behöver inte ha fysik för att vinna över engelska lag, vi behöver ha kontroll. Med Sergio på plan har vi ett mittfält som kontrollerar matchen vilka vi än möter. Det skulle isåfall vara, som någon sa, om vi har en ledning vi behöver försvara. Då kanske Mascherano kommer in och lirar bredvid Sergio som defensiv.

Barcelonistas
2011-01-29 14:19
Sam

men nu är jag ju säker på den frågan ;)

förstår inte varför dom flesta här inne reagerar på att man kallar Guardiola för filosof. Herregud vet ni ens vad filosof är?
Barcelona Blaugrana91
2011-01-29 14:11
Abbe

Fast nu verkar man ju som sagt ha satt en transferbudget på 90 miljoner euro som max att förstärka laget med.
Barcelona Sam
2011-01-29 13:51
Barcelonistas

Tror du Pep uppskattar att bli kallad för filosofen? Om du inte är 100% säker på att den frågan är - ja. Så bör du tänka om.
Barcelona Herbert
2011-01-29 13:31
Mascherano hade stjärnstatus i Liverpool. Han kommer inte att lämna Barca de närmaste två-tre åren. Nu spelar han tillsammans med sin landslagskompis i Europas absolut bästa lag .

Varför skulle han lämna? Han kom från Brasilien till West Ham, därefter L´pool och sedan kröner han sin karriär med anställning i Barcelona! En uppåtgående kurva.
Enligt Uefa hemsida har den defensive fältaren har överlägsen IQ visavi högerbackar! Mascherano blir långvarig.

Barcelona C.A.K
2011-01-29 13:23
Otroligt att Suarez hamnade i Poolen av alla ställen. Man har ju under ett par års tid bara väntat på att han skulle krita på för United, Chelsea, Inter, Real eller kanske oss ;)
elbraco
2011-01-29 13:06
Tror inte Masken lämnar. Han visste när han kom att han skulle vara backup, eller så trodde han helt enkelt att han skulle kunna peta Busquets?

För övrigt kostade Suarez Liverpool ungefär lika mycket som Chygo gjorde för oss. Kul.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-29 12:55
Hetfield

Ja, vi får helt enkelt se om han fortsätter ha samma tålamod som han har just nu. Jag tror inte heller han kommer stannan här karriären ut, antagligen lämnar han om ett par år för en engelsk klubb, kanske Arsenal. Om han lämnar om t.ex 2 år så blir det perfekt för klubben att ta upp Oriol Romeu och spela mer med honom, han är 19 år och skulle kanske behöva något mer år i Segunda A för att sedan tas upp till A-laget.
2011-01-29 12:26
L.A.M

Haha ja men det har bara gått typ 6 månader, om han skulle klaga redan nu så säger det mer om honom än om klubben. Det jag ifrågasätter är hur länge han är villig att sitta på bänken när de flesta storlagen är ute efter hans namnteckning.

Återigen, jag tror att Mascherano försvinner snart. Kanske i byte mot Fabregas så att priset sänks?
Delarocha
2011-01-29 12:23
Låter ju högst märkligt om Mascherano finner sig i det. Han hade ju kunnat vara i en klubb där han varit kärnan i laget och fått ordinare speltid. Inte mig emot men det kan ju bli problem i framtiden, Vi får väl se. Mascherano är i min värld för bra för att vara backup i ett lag.
Barcelonistas
2011-01-29 12:20
delarocha

varför? ser inget fel med det. att bli kallad för filosof, de ska man ta som en komplimang.

Hetfield

har för mig att masken har sakt att han vet om att han är backup till busi, ( tex när han inte kan spela elr är skadad(
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-29 12:13

Hittils så har ju inte Mascherano klagat någonting, han har till och med sagt i intervjuer att han är högst medveten om att Busquets är förstaval. Om bara Pep roterar mycket och att Masken får starta ganska många matcher på Camp Nou så ska han nog inte bli så sur. Jag tror han visste att han inte skulle vara ordinarie när han skrev på för klubben.
2011-01-29 12:10
I min värld så kommer Busquets aldrig att petas i förmån för Mascherano, så enkelt är det. Ni måste komma ihåg att Arsenal är mer eller mindre värdelösa mot lag som kan behålla bollen inom laget, de har inte försvaret eller en bra målvakt för att hantera det.

Jag sticker ut hakan och säger att Mascherano försvinner snart, jag ser inte hur han kommer att acceptera bänken föratt både han och Pep vet att Busquets är nr.1, oavsett vad som händer.
Delarocha
2011-01-29 12:07
Barcelonistas

Sluta kalla Pep filosofen?
Barcelonistas
2011-01-29 12:06
Iniesta-Busi-Xavi

är mittfältet som vi borde spela mot arsenal på borta plan. Sen säg att vi leder med en 0-2 ledning borta då kan tex filosofen slänga in masken för att få en mer stabil defensiv. För jag tycker masken är bättre defensivt än busquets, men busi är bättre i passningspelet.

blaugrana91 och delarocha

ehh bäst vi lägger ner det hela kan leda till tjafs, det är barca idag vi borde fokusera på matchen
Barcelona Herbert
2011-01-29 11:57
Mascherano har anpassat sig bra, läraktig kille tydligen. Dessutom gnäller han inte när han får sitta på bänken. Att ha fullgoda ersättare som accepterar att inte vara ordinarie i varje match är en grannlaga uppgift för tränaren. Förr eller senare kommer tongivande spelare att skadas, hittills denna säsong har inga allvarligare skador inträffat.
Personligen tycker jag Guardiola skulle rotera mera, i Cdr som dock inte har samma status som CL eller ligavinst riskerar han skador på Xavi, Iniesta, Villa och (Gud förbjude) Messi.
Barcelona el Maestro!
2011-01-29 11:52
Jag kan tänka mig att Pep ger Mascherano en plats i startelvan mot Arsenal borta. Skulle inte förvåna mig alls om han startar i den matchen och Busquets i returmatchen på hemmaplan.
PedroRodriguez
2011-01-29 11:47
Pep Guardiola

Nja, alltså Mascherano passar perfekt mot lag i England eftersom de spelar jävligt hårt likt Javier men passningspelare av högre rang behövs för att vi ska kunna spela ut Arsenal som vi gjorde förra säsongen. Busquets är utan tvekan en bättre passningspelare med bättre speluppfattning enligt mig och hans sammarbete med Xavi och Andrés är mycket vassare och behövs.

För övrigt, så är jag helnöjd med Maskens säsong hittils.
Annons: