/spanien/barcelona/forum/13203.aspx/spanien/barcelona/forum/13203.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
PedroRodriguez
2011-03-02 17:04
Blaugrana91

Kaptenen också? I sure hope so, det var en och en halv månad sen vi såg Puyi lira.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-03-02 17:03
1.70-ligan//

Jag tror fortfarande att Barcelona kommer att försöka värva Cesc igen denna sommaren. Var man så intresserade som man var förra sommaren så tror jag inte det intresset bara blåser bort. Dessutom, truppen är i stort sett densamma som förra sommaren när man försökte på Cesc (enda skillanden är Affelay). Det kändes väldigt medvetet att inte köpa in någon ersättare till Cesc när affären gick åt pipan. Mycket pekar mot en sommar med ny Cesc-gate.

Det jag vill säga med detta inlägget är att jag tror inte både Cesc och Sanchez kommer utan i så fall en av dom och jag tror att Pep ser Cesc som prio ett.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-02 16:58
Såg att ni diskuterade skadeläget, enligt Sport så kommer vi troligtvis ha alla spelare tillgängliga till lördagens match mot Zaragoza. Så alla (utom Pique då) kommer kunna spela mot Arsenal! :)
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-02 16:58
Synd att man var i Milano 20 timmar efter stormatchen Milan-Napoli :P

Gick 1 mil bara för att se hur San Siro såg ut i verkligheten, ganska mäktig även om det verkar som den är nedgrävd en hel del.

Milano, en fin stad men tror inte jag upplevt en stad med mer klotter =/
Speciellt klotter från när dom vann CL..
Fick mig att tänka att Barca borde ha vunnit, Bojans mål som blev bortdömt =(
http://img816.imageshack.us/i/imag0061k.jpg/
Barcelona IlTriplete
2011-03-02 16:56
Truppen till machen ikväll:

13 - Pinto
31 - Miño

2 - Alves
3 - Pique
18 - Milito
19 - Maxwell
21 - Adriano
22 - Abidal

6 - Xavi
8 - Iniesta
14 - Mascherano
15 - Keita
16 - Busquets

7 - Villa
9 - Bojan
10 - Messi
17 - Pedro
20 - Afellay

Min startelva och bänk:

Pinto
Alves - Pique - Abidal - Adriano
Xavi - Busquets - Iniesta
Pedro - Messi - Villa

Miño
Milito
Maxwell
Mascherano
Keita
Bojan
Afellay

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-02 16:49
Spelar inte Puyol så blir Busi ersättaren. Det är bra med tanke på hans passningsskicklighet. Arsenal spelar utan Walcott och Van Persie och en halvskadad Cesc. Det är inte många snabba spelare i deras anfall nästa vecka så jag tror att Busi kommer att klara sig fint om han spelar mittback.

Mascherano i mitten är nog bra med tanke på hans attityd, rutin och hårda spel mot Cesc och Wilshere. För våran del får vi hoppas att det inte blir några skador ikväll och under helgen.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-02 16:42
Hetfield

Men vem ska då spela? Isåfall är ju enda alternativet Busuqets, om man inte sätter in Fontas då, men det känns inte särskilt troligt
2011-03-02 16:40
tikitaka

Villa är i Valencia nu. Han är klar med rättegången och har anslutit till resten av truppen. Han kommer garanterat starta ikväll.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-02 16:38
Hetfield

Håller med, i början av säsongen var Milito förstareserv bland mittbackarna om någon inte kunde medverka, nu är han troligtvis tredjereserv. Anledningen att man inte flyttade upp Fontás i januari tror jag var att Pep ville att han skulle spela en halv säsong till i Segundan, då får han spela alla matcher och ändå utvecklas eftersom de möter ganska starkt motstånd. Så tror jag han tänkte, även om jag håller med dig att man borde sålt Milito i januari.

Det skulle nog inte gjort skillnad. Hade Fontás varit i truppen istället för argentinaren så hade nog inte han heller fått starta en såpass viktig och svår match som mot Arsenal.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-02 16:37
Två vänsterfotade mittbackar...nja.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-02 16:37
Alves-Milito.Abidal-Maxwell

Så borde vi starta mot Arsenal... hellre då att man byter in Mascherano mot Milito om det inte skulle fungera
Hunting Bears
2011-03-02 16:31
Det mest komiska med reklamen till den där sidan är ju att han/dom skriver några rader som ska få oss att tro att han är "en i gänget".

"Grabbar, vi måste vinna ikväll"

lolololololololol

Var lite småkul tyckte jag.
2011-03-02 16:30
Frågan är vad Milito gör i Barcelona när man hellre spelar med Busquets som mittback än Milito.

Varför övertalade man Milito att stanna kvar? Det hade varit bättre att sälja honom och flytta upp Fontas direkt.
elbraco
2011-03-02 16:28
Så mot Arsenal kan den här elvan tänkas spela:

Valdes
Alves Busi Abidal Maxwell
Masken
Xavi Iniesta
Pedro Messi Villa
Barcelona Trippeln
2011-03-02 16:24
Villalves

DRA
ÅT
HELVETE
MED
DIN
REKLAM
!
Barcelona tikitaka
2011-03-02 16:22
Hur ser det ut för villas del idag? Hinner han från mötet?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-02 16:21
Det börjar växa fram en känsla inom mig som säger att Sanchez kommer till oss i sommar. Först trodde jag aldrig det, men något säger mig att det kommer ske. Sanchez in och någon av Bojan/Jeffren ut... Hade inneburit en klar förbättring, även om jag personligen inte tycker vi ska köpa ännu en kopia av alla de forwards vi redan har. Det känns i alla fall som att Barca kommer värva någon ifrån Serie A i sommar!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-02 16:16
Hur ser backlinjen ut utan Piqué och Puyol, vågar inte ens tänka på det. Den ena halvan blir säkert bra med Abidal, sedan får bara inte killen som börjar på M spela. Troligen blir det Busquets som går ner, men han är inte heller den säkraste som mittback, lägg till att hans snabba tempo behövs mot ett så skickligt lag som Arsenal. Inget ont mot Masken men han är aningen segare i passningsspelet, även om hans långbollar är fantastiska.
Barcelona Barca4eva
2011-03-02 16:15
Villalves

Du är nästan värre än Spotify reklamen, tillsammans med Ancelottis vänstra ögonbryn som Barcelonito sade.
Barcelona Villalves
2011-03-02 16:08
http://www.fotbollprogram.com/apps/blog/entries/show/6298929-dagens-matcher-

Vi måste vinna ikväll asså de så svår match.
2011-03-02 16:07
Ancelottis vänstra ögonbryn måste vara den mest irriterande grejen i dagens fotboll världen över.
2011-03-02 15:55
Det är ju bara en vecka kvar. Det ser mörkt ut vad det gäller Puyol. Däremot saknas ju Walcott och Van Persie. Det underlättar såklart men hoppas verkligen Puyi kommer tillbaka.
Barcelona Barcelona!!
2011-03-02 15:51
Oroande om inte Puyol kan spela mot Arsenal med tanke på att Pique är avstängd.....
2011-03-02 15:46
Mrfaariis

Valdes är snart tillbaka. Redan till helgen kanske. Men Puyol är fortfarande inte OK. Ingen vet hur långt tid det kommer ta innan han är tillbaka.
Barcelona Mrfaariis
2011-03-02 15:39
Näheee !!!!!!!
Barcelona .Sami.
2011-03-02 15:33
PedroRodriguez
Haha ja! Pique ser juh livrädd ut. Han bara. Back up:P
Barcelona Mrfaariis
2011-03-02 15:33
Inga nyhter om Puyol och valdes ???
2011-03-02 15:32
Notera att ingen ropade på Afellay :P

Jisses Pep, stanna hemma och vila istället. Jag undrar vad han och frugan gör föratt han ska få ryggskott :P
Barcelona Mrfaariis
2011-03-02 15:32
Inga nyhter om Puyol och valdes ???
PedroRodriguez
2011-03-02 15:29
.Sami.

Guardiola ser icke ut att vara sådär frisk faktiskt. Notera hur tjejerna som väntar springer mot Piqué när han stiger ut från bussen:P
Annons: