/spanien/barcelona/forum/13202.aspx/spanien/barcelona/forum/13202.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-24 00:18
Hur många år har Xavi kvar på världstoppen? Hans spelstil är verkligen inte krävande. för fysiken i den bemärkelsen att han inte springer överdrivet mycket eller är särskilt stark. Hans största merit är intelligensen och den kan han leva med länge.

Han kommer säkert vara kvar hos oss i några säsonger till, men Cesc Fabregas är till för att spela i FC Barcelona och vara nästa stora mittfältsmaestro efter Xavi och Iniesta.

Jag tror inte Guardiola vill ha ett lag med Xavi skadad stora delar av säsongen utan någon naturlig ersättare. Med det sagt tror jag att Cesc kommer få ett år på sig att se och lära i Barcelona med mycket speltid.

En bra säsong för Fabregas så ligger han i toppen av den interna skytteligan i Arsenal och i toppen av assistligan i Premier League.

Sen är det också en romantiskt baktanke jag har med Cesc i Barcelona. Han, Piqué och Messi spelade ju tillsammans i ett ungdomslag. Tänk om de får göra det igen som världsstjärnor.
Atlético addeh
2011-03-24 00:14
1.70

Nu på sistone tycker jag Keita spelat upp sig och då har hans inhopp ofta varit lyckade. I höstas lite delade meningar dock...

Jag är inte säker på något angående strejken, men det står på flera sidor så det verkar onekligen vara något lurt. Som el Flaco säger vill det väl dock mycket till för att strejken verkligen blir av. Tror i alla fall inte matchen mot Villarreal skjuts upp till 12 juni, som fotbollskanalen skrev. :P
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-24 00:06
Det är ett skämt hur den spanska fotbollen styrs. Vi har redan haft ett par episoder där ligaförbundet har hotat med strejk och annat liknande. Patetiskt att man inte kan veta med 100% säkerhet ifall nästa ligaomgång ska spelas enligt schemat. Med det sagt så tror jag att i slutändan kommer vi får se spansk ligafotboll den 2 och 3 april.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-24 00:03
addeh

Tycker det sker ungefär lika ofta att spelet gynnas när Keita slängs in, som att det segas ned. Ibland är hans inhopp klockrena enligt mig. Inte minst i matcher där vi väger lite för lätt på mitten. Sen kan man ju iofs kanske diskutera om inte Mascherano borde kunna göra samma jobb och ta lite av Keitas speltid, då det är en ännu bättre spelare i mina ögon. Men nu börjar han få ordentligt med speltid ändå ju, och han tackar för förtroendet med den äran.
Keita konkurrerar väl egentligen med Thiago och Afellay om speltid.. och nästa år tror jag Thiago får mer speltid i och med att han får A-kontrakt. Även Afellay lär användas mer, bara han stannar kvar. Keita har säkert inga problem med detta och kommer fortsätta vara redo när han behövs. Tror jag.

Håller för övrigt med dig om att strejken kommer lägligt. Men säker på att det inte bara är bullshit?
2011-03-23 23:58
haeger/

Han nickade ju in ett mål mot Zaragoza, som tyvärr dömdes bort...
Barcelona Blaugrana91
2011-03-23 23:57
La Liga går ut strejk, alltså kan vår match mot Villarreal den 2 april flyttas.
För oss fans så är det ju lite tråkigt att inte få se laget spela men samtidigt så vore det ju som addeh säger bra för spelarna med lite extra vila.

Vi får se hur det blir.

Såg nu i efterhand att någon redan tidigare hade länkat. :P
Atlético addeh
2011-03-23 23:57
Coach pep

Sevilla - Medel & Rakitic
Villarreal - Bruno & Valero
Valencia - Tino Costa & Banega
Atlético - Suárez & Tiago

Jag kan garantera att Keita inte slagit sig in på det centrala mittfältet i något av dessa lag.

Vi verkar helt enkelt anse väldigt olika kring detta så det är väl lika bra att släppa diskussionen då det inte lär leda nånvart.
Barcelona haeger
2011-03-23 23:56
Ni som säger att en av Keitas fördelar är hans huvud, kan ni nämna senast han gjorde någon nytta med sitt huvud? Tack.
Atlético addeh
2011-03-23 23:53
Jag tycker det kommer väldigt lägligt den här strejken. Spelarna kan behöva lite välförtjänt vila efter landslagsuppehållen och några extra dagar att förbereda sig inför hemmamötet med Shakhtar. Dessutom slipper vi åka till Vila-Real och ta ut oss fullständigt.

1.70

Det behöver inte innebära att spelet segas upp, men det gör det i stort sett alltid. Det händer ju aldrig att Keita slängs in som en plan b för att hota i luftrummet.
Barcelona Abbe.
2011-03-23 23:52
Heywood Jablome - Xavi

Jag tror inte ens Fabregas kan axla hans mantel. När Xavi lägger skorna på hyllan så tror jag hans uppgifter fördelas ut på fler spelare. Han är unik.

barca!!231

Sista ordet är nog inte sagt ännu. Jag räknar med att man löser det här så det blir match den andre alternativt tredje april.
Barcelona Coach pep
2011-03-23 23:48
addeh

Har inte påstått att Keita är bättre än dem, men inte så förfärligt mycket sämre att han inte duger till startman i något av Spaniens topplag nedanför Barca och Real, som du verkar insinuera. Får Keita regelbunden speltid påstår jag att han håller lika god klass som alla nämnda. Men givetvis inte som playmaker då, utan hur allmänt nyttig han skulle vara på planen.

Meningslös diskussion att jämföra just dem nu men ville bara få fram att man inte ska underskatta Keita som självfallet inte får ut sin maximala potential i barca eftersom han inte är startman. Tycker helt enkelt inte att man ska klaga över en Keita i truppen.
Barcelona barca!!231
2011-03-23 23:48
Jag är faktiskt glad att det inte blir någon omgång den 2-3, då barca alltid är slitna efter landskaps uppehåll och därtill CL i veckan.
2011-03-23 23:47
Heywood Jablome/

Xavi ska inte pensionera sig imorgon. När han väl lägger skorna på hyllan kommer säkert Iniesta kunna axla manteln som spelfördelare och vi lär förhoppningsvis få se flera unga mittfältstalanger från La Masia visa framfötterna. Cesc är överflödigt i varenda tänkbar aspekt.
Barcelona Barca4eva
2011-03-23 23:46
Siempre Barça

Say what?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-23 23:45
addeh

Håller inte riktigt med dig där. Att byta in Keita behöver inte alltid innebära att spelet segas upp - det kan faktiskt bli precis tvärtom, ännu mer mångsidigt då vi kan utnyttja hans huvudspel, fysik och löpstyrka, samtidigt som han passar helt OK in i Barcas spelsystem. Det beror helt på vem han byts in emot, eller rättare sagt, vilka medspelare han har kvar på plan :)

Barcelona Siempre Barça
2011-03-23 23:45
kan nån läna barcelonas låne lista tack
Barcelona Barca4eva
2011-03-23 23:44
F*ck landskamper säger jag. Visst måste de spela ihop laget osv men INGET slår klubblagsfotboll.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-23 23:42
Jag är en av de få, känns det som, som vill ha Cesc hit.

Jag ser inte någon annan än honom som Xavis ersättare.
LOTG - Cruijff #9
2011-03-23 23:41
Diar Iniesta Shekha

Får hoppas att det stämmer, får våra spelare välförtjänt vila inför CL.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-23 23:38
Någon som vet om att det här är sant eller om det bara är bullshit? Det verkar som det inte bli någon omgång efter landskamperna.
Atlético addeh
2011-03-23 23:33
el Flaco

Då har vi en deal. :-)

Coach pep

Jag tror helt enkelt du sett alldeles för lite på spansk fotboll om du påstår att Keita är bättre än Medel, Rakitic, Bruno & Tiago.
Barcelona Barca4eva
2011-03-23 23:31
Vet inte om detta har länkats/diskuterats tidigare men en kompis visade mig det och jag tänkte att det kanske var dags med ett nytt ämne...

Vet att det är Aftonh**an men det är i alla fall inte You-know-who som har skrivit det denna gång =p

Det handlar om La Liga strejk, tv-pengar.
Barcelona Coach pep
2011-03-23 23:19
addeh

Jo jo, jag förstod din poäng men jag menar generellt sett. Du fick det att låta som att Bruno, Medel, Rakitic och Tiago alla är bättre spelare än Keita, vilket jag isåfall inte håller med om. Förutom Borja Valero då, han är bäst av alla nämnda får man väl ändå säga.
2011-03-23 23:17
addeh/

Om du och Hetfield bär Keite till München tänker jag tvinga Cesc att skriva på ett livstidskontrakt med Arsenal. I'm gonna make him an offer he can't refuse. I'm gonna hold a gun to his head and assure him that either his brains or his signature would be on the contract.
Atlético addeh
2011-03-23 23:14
el Flaco

Om Cesc värvas i sommar kommer jag bli riktigt irriterad. Inte för att han är en dålig fotbollsspelare, utan för att, som du säger, det bara skulle förstöra för Thiago då Keita även lär vara kvar i klubben och också han få sina minuter på plan...

Fábregas kan gott avsluta sin karriär i Arsenal.
Barcelona Port Olímpic.
2011-03-23 23:13
Jag tror det finns en enorm potential i Tiago, grundat på det man fått se av honom hittills. En passningssäker och kreativ spelare med gott sinne för spelet. Skulle man mot förmodan låta en sådan talang gå till spillo så är det nog värt några sömnlösa nätter.
Atlético addeh
2011-03-23 23:09
Coach pep

Du missar en viktig sak. Tiago är tänkt att vara Atléticos playmaker, och har du någonsin sett Keita spela vet du att det inte riktigt är hans roll. Därför skulle han nog inte lyckas slå sig in i Madrid-lagets startelva.
2011-03-23 23:09
addeh/

Jag är övertygad om att Pep ser Thiago som en framtidsman och om det är något som är säkert i livet så är det att Pep väl klubben väl och då måste han tänka på att slussa in egna produkter in i laget så småningom. Han har lyckats med Busi och Pedro och han lär säkert göra detsamma med Thiago i första hand. Min enda oroskänsla är att en eventuell värvning av Fabregas minskar Thiagos chanser att få speltid.
Barcelona basaric - Anims Abidal!
2011-03-23 23:05
Messi med bruten fot tillför mer än Keita.
2011-03-23 23:05
Hetfield/

Hittills har JDS gjort mer för Barça än vad Cesc har. Det har gått så långt att jag blir genuint äcklad av att höra alla rykten om Cesc ska vara på väg till oss och framför allt när de kommer från Barça-hataren Hermel. Om Rosell går med på att betala 40 miljoner för en egen produkt till en klubb som gång på gång plockar våra talanger vore det en imponerande Fail från hans sida.
Annons: