/spanien/barcelona/forum/13200.aspx/spanien/barcelona/forum/13200.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-30 23:18
Både Messi och Pedro är oersättliga, men Villa måste bli lite vassare. Det är inte bra av en 40 miljoners värvning att missa så klara chanser när han väl får det. Ja, han målfacit är bra men han är otroligt slarvig och nonchalant ibland.

Laget är mer eller mindre komplett, men skulle gärna vilja se en mittback (Milito försvinner), en kreativ mittfältare (Fabregas) och en vass striker (Kanoute) som man kan slänga in och möjligen en ung/yngre vänsterback (Coentrao eller Taiwo).
Barcelona B-Guden
2011-01-30 23:14
Blaugrana91

Det är bara skit, Man har köpt Affelay, man har förlängt med Bojan.
Så vafan ska vi med Bale till. Knappast att man bjuder 400.

Vi kan få Augero för dom pengarna, vi kan kanske få fabregas för dom pengarna.. Sedan kan man få mycket bättre spelare för dom pengarna.
Atlético addeh
2011-01-30 23:07
För mig är Pedro nummer två av anfallsspelarna ända sedan ifjol och han har bara befäst sin position den här säsongen. Även om Villa just nu presterar bra och framför allt fungerar utmärkt tillsammans med övriga i laget vilket gör han oersättlig så är väl han den enda som går rimligtvis skulle gå att rubba i anfallet. Men ändå inte.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-01-30 23:05
Kärleken mellan Iniesta och Xavi är djupare än vad många tror..
Kolla in länken, härlig video de emellan
Barcelona Blaugrana91
2011-01-30 23:04
Barcelona sägs förbereda ett bud på över 400 miljoner (45 miljoner euro närmare bestämt) på Bale inför sommaren.
Barcelonistas
2011-01-30 22:56
pedro om han fortsätter så här kommer vinna guldbollen det är jag helt säker på. Han är just nu en utav våra formstarkaste spelare otrolig viktiga mål har han gjort för oss.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-30 22:56
1.70-ligan.

Hahah jag är chilenare, så självklart vill jag ha en chilenare i mitt favoritlag :)

Men jag skulle aldrig vilja ersätta Pedro, han har gått och blivit en favoritspelare i Barca. Men det vore bara kul att ha en chilenare i Barcelona. Men Pedro spelar här så det kommer inte ske.

Delarocha

Jorå, Pedro är bättre än Sanchez men om du ser min förklarning så hoppas jag du förstår varför jag sa det jag sa. :)
Barcelona el Flaco
2011-01-30 22:53
Gonzales_Barca/

"Tyvärr har vi Pedrito som har utvecklats enormt, men hade han inte funnits så hade Sanchez varit den ultimata spelaren att ha där uppe."

Även om jag som halvchilenare njöt av Sácnhez under VM kan jag inte hålla med dig. Sánchez må vara en duktig dribbler och bra på att utmana, men han anstränger sig inte alls när det gäller att vinna tillbaks bollen. Med tanke på att han inte är i närheten av att stressa motståndarnas backlinje på samma sätt som Pedro är det bara att avfärda chilenaren.
Delarocha
2011-01-30 22:51
Pedro är väl ändå bättre än Sanchez eller? Hur kan det vara ett "tyvärr"? Pedro är ju världsklass och förstår ej hur folk anser att man kan ersätta honom fortfarande.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-30 22:49
Gonzales_Barca

"Tyvärr har vi Pedrito som har utvecklats enormt"

Inte okej mannen :D Ett episkt fail på den kommentaren. Det mest episka på länge, fakiskt ;)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-30 22:44
Alexis Sanchez!! Por favor Guardiola, hoppas du ser honom spela :)

Tyvärr har vi Pedrito som har utvecklats enormt, men hade han inte funnits så hade Sanchez varit den ultimata spelaren att ha där uppe.

Aja man får hoppas att han drar vidare till ett stort lag som spelar i CL, för så som han presterar vecka efter vecka just nu så förtjänar han att spela med de bästa.
Sorry för OT :)
2011-01-30 22:42
Ride_the_big_one

Framförallt så ska vi hålla koll på deras högerback Isla, om det skiter sig med Alves så får Zubi åka ner dit.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-01-30 22:40
Udinese är ingen joke, om man kollar på de så bör man veta att de har klass spelare och ett bra spel.

Zaptata och Sanchez är Barca material =)
2011-01-30 22:31
1-2 till Udinese :D

Delarocha
2011-01-30 22:30
Juve får spö hemma nu. Bra skit.
Barcelona comprende
2011-01-30 22:29
inedine#5

Lam ursäkt
Barcelona DM1982
2011-01-30 22:29
zinedine#5

Men har spelarna också bråkat med Valdano? Det är ju trots allt de som spelar och de var inte bra idag. Sen bör ni erkänna att Osasuna var riktigt bra idag.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2011-01-30 22:27
Yes, skulle precis ringa honom och berätta det!

Men tack för påminnelsen!
Real Madrid zinedine#5
2011-01-30 22:23
grattis till ligaguldet. tacka mourinho för ligatiteln då han vill bara få sparken för att han har bråkat med valdano
Delarocha
2011-01-30 22:19
Cataloniaboy

För oss ja. Men Real vinner alltid för Atletico. Alltid. Atletico försöker inte ens vinna dem matcherna känns det som.
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-30 22:19
Delarocha
Varför är det så givet? Nämn 3 bortamatcher som är svårare förutom Camp Nou och Bernabeu.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-30 22:16
Quanii,

Nja så kan du ju inte räkna :P Ligan tar inte slut efter el Clasico. Ungefär halva ligan är nu spelad och Barca har haft fler svåra bortamatcher än Madrid hittills (Bilbao, Atletico, ESPANYOL, Osasuna, etc).

Ingen match är enkel, men vissa är givetvis svårare än andra. Och dessa är de svåraste matcherna Madrid har kvar:

* Sevilla borta
* Villarreal borta
* Valencia borta
* Bilbao borta
* Deportivo borta
* Espanyol borta
* Atletitco borta
* Barcelona hemma

Många svåra bortamatcher kvar med andra ord. Barca har som sagt klarat av många svåra bortamöten och har endast dessa kvar:

* Madrid borta
* Sevilla borta
* Villarreal borta
* Valencia borta
* Malaga borta

Sedan blir det givetvis en del svåra hemmamatcher också. Man har ju alla lag kvar förutom Racing och Hercules... men enligt mig har vi ett lättare spelschema kvar! Lite synd dock att inte Madrid möter Bilbao, Villarreal, Valencia osv förrän senare i vår.. Tror de hade haft stora bekymmer mot dessa lag i dagsläget.

Edit: El Clasico spelar givetvis stor roll. Skulle Madrid vinna där så kommer de nog inte tappa så många poäng efterråt, även om de har en hel rad med svåra matcher då. Så på så vis hade det också varit att föredra om deras svåra matcher hade kommit tidigare. Men samtidigt, om vi vinner på Bernabeu kan resten av våren bli riktigt kul :)
Barcelona B-Guden
2011-01-30 22:16
SKillnaden på La Liga och PL är att Lagen som är dålig i LA liga är minst lika bra som dom bästa i England

3-5 i La Liga kan lätt vinna över united arsenal city chelsea mf

Barca skulle vinna iprincip alla sina matcher även i PL. Barca ligger på en jämn niveå säsongen ut, kämpar hela tiden. Med nån enstaka platmatch.

Medans när ett lag går bra i PL (tänker på chelsea) så tror man att laget går av sig själv och slutar kämpa.
United har tappat poäng mot lag som hade förlorat med 5-0 mot barca.

Vi har ju sätt i CL hur det gåt för dom engelska lagen. ända laget som var bra mot barca var ju Chelsea, United och arsenal dom senaste åren har ju åkt på förlust. och alla lagen har blivit utspelade
Delarocha
2011-01-30 22:15
Cataloniaboy

Real har 3p säkrade redan innan de går ut och möter Atletico. Det kan dem redan nu skriva in i tabellen. Atletico behöver inte ens spela den matchen det är så givet att Real vinner.
Barcelona comprende
2011-01-30 22:14
jag kollade real matchen på albansk tv-kanal, då säger kommentatorn;

Skillnaden mellan Barcelona och Real madrid är att Barca kan åka tåg/buss, missa uppvärmningen och allt annat tumult.
Och Real kan ta flyget förbereda sig och ta det lugnt och allt annat lyx men ändå få problem av ett bottenlag och förlora, medans Barca kan rulla runt och ändå vinna med 3 bollar utan att anstränga sig. HAHAH
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-30 22:12
Quanii
Alla hemmamatcher som båda lagen har kvar, kommer dom ta 3 poäng i. Bortamatcherna känns inte lika självklara. Speciellt inte för Madrid. Klarar man inte av att vinna mot Almería och Osasuna borta, vet jag inte hur man ska kunna slå Bilbao och Atletico Madrid.
Canaletes
2011-01-30 22:07
Ladinho

Sista El Clásico var inte Higuaín med. Men skulle han vart med hade Madrid gjort kaos med oss...
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-30 22:05
Ikvällens FK Europa hoppas jag Husfeldt knipper käft. Han älskar att skita på La Liga. Han brukar klaga på de mindre lagens försvarsspel mot Barca och Madrid. Ikväll höll Osasuna nollan mot Madrid. Alltså har han inget att klaga på. Men vem vet. Han hittar alltid något...
Barcelona Ladinho
2011-01-30 22:05
UT Clásico

2-6 Matchen var han med. Jag är säker på det för han gjorde en av målen. Sen var han säkert med 1-0 och 2-0 matcherna också under Pellegrinis tid. Och sista El Classico vet ni hur det slutade och han var med.
Barcelona Qanii
2011-01-30 22:04
Gött med 7 poängs försprång! Men det är långt ifrån över! Real har lyckats komma tillbaks många gånger förr så vi ska inte räkna ut dom än...

Real har dessa matcher kvar innan el clasico

Real Madrid - Real Sociedad
Espanyol - Real Madrid
Real Madrid - Levante -Vinnst för real
Deportivo La Coruña - Real Madrid - Vinnst för real
Real Madrid - Málaga - Vinnst för real
Racing Santander - Real Madrid - Vinnst för real
Real Madrid - Hércules - Vinnst för real
Atlético Madrid - Real Madrid - Solklar vinnst för real(lättaste machen)
Real Madrid - Sporting Gijón - Vinnst för real
Athletic Bilbao - Real Madrid - Det är nog det svåraste matchen. Bilbao borta

Barcelona har dessa matcher kvar:

FC Barcelona - Atlético Madrid
Sporting Gijón - FC Barcelona
FC Barcelona - Athletic Bilbao
Mallorca - FC Barcelona
Valencia - FC Barcelona
FC Barcelona - Zaragoza
Sevilla - FC Barcelona
FC Barcelona - Getafe
Villarreal - FC Barcelona
FC Barcelona - Almería

Vi har sjukt svåra matcher kvar och spec 3 svåra borta matcher. Så det långt ifrån över...
Annons: