/spanien/barcelona/forum/13199.aspx/spanien/barcelona/forum/13199.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona .Sami.
2011-03-02 20:36
Barcelona är verkligen inte duktiga på sälja sina spelare dyrt. En som är duktig på det är Sevillas president Del Nido. Han kan sin sak:)
David Villa #7
2011-03-02 20:35
Ganska bra länk för er som vill se Arsenal Matchen. Med Engelska Kommentatorer.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-02 20:33
Ikväll behöver vi verkligen Pedros lungor och jag hoppas att han springer tills han blir spyfärdig. Det är viktigt att backlinjen har koll på Soldado och Valencias yttrar , vi får hoppas på ännu en jättematch speciellt från ABIDAL!
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2011-03-02 20:33
Bara för att de var dyra att köpa betyder inte att de kommer säljas för samma summor.
Hunting Bears
2011-03-02 20:32
Och här kommer medgångssupporter snacket.

Vad dom köptes för är helt irrelevant, Allvarligt talat grabben. Skärp dig och tänk till lite.

Barcelona Messidinho_10
2011-03-02 20:32
Hunting Bears

Ja för alla totalt, är det så konstigt eller?? DU har säkert glömt eller så är du en medgångsupporter, vad skitspelarna kostade oss, BARA Caceres 250!!
s.eto
2011-03-02 20:30
Messidinho_10

Vill du sälja Mascherano bl.a och använda pengarna till Sanchez,Cesc? Vem ska då agera backup till Busquets? Tycker Mascherano har gjort det bra hittils när han fått chansen. Cesc kan ju inte spela pivote.
2011-03-02 20:28
Vem är det som egentligen lever i en fantasivärld?

Du vill sälja Mascherano, men vem har vi som ersättare?
Detsamma gäller Milito, vi vet inte till 100% vem som kommer ersätta honom, eller om det blir Fontas eller ej.

Det enda du vill köpa är offensiva spelare, inte för att vi kommer få de två som du nämner men sådant funkar bara i FM tyvärr.
Hunting Bears
2011-03-02 20:27
Fantasivärlden kallas FM. DU verkar dock leva i en fantasivärld när du snackar om alla potentiella transfers och att vi ska få in 600-700 miljoner i sommar med skitspelare som Milito, Henrique, Caceres etc.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-02 20:26
Hunting Bears

Jag röker inte, är bara reaistisk och lever inte i nån fantasivärld.
Hunting Bears
2011-03-02 20:24
Det stämmer ju dock. På FM alltså. Inte på riktigt. Men FM är inte verkligheten så jag hoppas han kan lyckas skilja på det.
2011-03-02 20:23
Han röker tyvärr inte, han tror på det du sa med 1,5 miljarder :P

Hunting Bears
2011-03-02 20:22
Vad är det du röker kompis? Vad snackar du om?
Barcelona Messidinho_10
2011-03-02 20:21
Hunting

Det går inte kompis, vi har 5-6 spelare(Alves ej inräknad) som sitter på feta kontrakt!! Vi måste sälja och försöka få lite pengar, om det ska bli nån Cesc!
Hunting Bears
2011-03-02 20:16
Av styrelsen genom intäkter. Om du vinner saker förstås.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-02 20:15
Av vem får dem 1.5 milarder??
Hunting Bears
2011-03-02 20:13
Messidinho_10

Det är nog bättre om du spelar FM.

Barca får ungefär 1.5 miljarder att köpa för efter första säsongen. Då kan du leva ut alla dina fetisher kring att köpa spelare för överpriser och sälja alla truppspelare.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-02 20:10
addeh

Om man köper Sanchez så är chansen att Bojan kan utvecklas nästintill obefintlig, detsamma gäller Afellay. Det är redan tufft som det är nu, det blir än mer tufft om man köper in en 30 miljoners värvning som är en ytter.

Det jag säger är att det är dumt att köpa en ytter för det priset när man har så många spelare som kan spela där, det vore smartare att köpa spelare som BEHÖVS. Du fattar väl att Kanoute är tänkt att användas som en joker (target spelare) och inte som en kantspelare? :P

Heywood

Så länge Navarro inte väljer att slå in Messis näsa så klarar vi nog oss :P
Atlético addeh
2011-03-02 20:08
Heywood Jablome

Hehe, vi får väl hoppas Pep har så pass ont att Tito får vikariera som huvudtränare ikväll då. ;-)
Barcelona Messidinho_10
2011-03-02 20:06
Får vi dessa spelare sålda, så skulle vi kunna få typ 600-700 totalt: kanske lite mer. Och sen köpa Alex Cesc och nån till.

UT: Henrique, Martín Cáceres, Víctor Sánchez, Alexander Hleb, Keirrison, Zlatan Ibrahimovic, Javier Mascherano, Gabriel Milito
Atlético addeh
2011-03-02 20:05
Vill bara poängtera att jag inte är helt besatt av Sánchez även om många säkert tror det. Skulle inte tacka nej till en lite äldre spelare, bara han är bättre än våra nuvarande anfallsreserver, som skulle lämna klubben ungefär vid samma tidpunkt som Villa. Då lär Deulofeu vara redo.
Barcelona Heywood Jablome - Sal del banquillo
2011-03-02 20:00
Elva raka matcher utan förlust för Valencia. Guardiola har aldrig vunnit på Mestalla.

Vi kommer inte att få någonting gratis i kväll.
Atlético addeh
2011-03-02 19:59
Hetfield

Jag har inte hakat upp mig på honom, men en ytter som är bättre än Afellay och Bojan tycker jag borde prioriteras i sommar. Att jämföra Sánchez med Afellay, Bojan & Adriano är ju helt vansinnigt. Ingen av dem trivs som bäst som ytterforward. I Sánchez skulle vi få en vindsnabb ytter som helt skulle kunna ändra matchbilden. Varken Afellay eller Bojan gör knappast några märkvärdiga avtryck i deras inhopp nu.

I Kanouté skulle vi få en spelare som verkligen inte skulle klara av att spela på kanten särskilt bra. Cesc/Pastore vore bara dumt med tanke på att Keita är "untochable" och vi har en oslipad diamant i Thiago på väg upp till nästa säsong.

elbraco

I Bojans fall handlar det ju bara om en utlåning i sådana fall, inte en försäljning. Det stämmer att han skrev nytt kontrakt med klubben för några veckor sedan.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-02 19:58
Addeh

Det finns många fler spelare, som vi kommer göra oss av med hoppas jag. Alla som är på lån borde säljas och några till. Kolla här:

Zlatan, Hleb, K9, Casceres, Milito, Maxwell, Masken kommer inte på fler det är så många..

Barcelona Heywood Jablome - Sal del banquillo
2011-03-02 19:57
Vad styrelsen just nu försöker göra genom att värva Cesc för kaffepengar kommer väl aldrig att ske.

Vi kan lika gärna sälja: Maxwell och Milito. Fast för de får vi väl inga större summor. 10 miljoner euro? 15?

Alexis Sanchez är ett hett namn och kan vi bara lägga 20 miljoner, finns det säkert klubbar som är villiga att lägga 30-35 som presidenten vill ha.

Men vi behöver trots allt en ersättare till Villa om tre säsonger kanske.

Förresten, fan att vi inte kunde köpa David Luis.
Barcelona Bacelona
2011-03-02 19:57
http://www.fotbollprogram.com/apps/blog/entries/show/6298929-dagens-matcher-

vinner
elbraco
2011-03-02 19:48
Addeh

Med tanke på att vi alltid har en budget på 50 milj euro varje sommar så är det väl rätt lite att förvänta sig 60-65 om man säljer några a-lagsspelare och b-lagspelare?

Skrev inte Bojan ett nytt kontrakt senast i vintras som förlängde det med typ 4 år?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-02 19:48
addeh

Man kommer att få småsmulor för B-lagsspelarna och Nolito lär gå gratis. Jeffren, Milito och Maxwell kan dra in max 15 miljoner för, men du kan glömma att Pep släpper Bojan :P

Varför har du hakat upp dig på Sanchez, det vore vansinnigt att köpa en ytter när man kan spela med Afellay, Adriano, Bojan och Iniesta där. Jag vill ha en anfallare (stor targetanfallare), vänsterback och en kreativ mittfältare.
Kanoute (5-10 miljoner), Coentrao (20 miljoner) och Cesc eller Pastore (35-45).
Atlético addeh
2011-03-02 19:45
Hetfield

Läste i Mundo Deportivo för några veckor sedan att Barça, vid försäljning av två-tre A-lagspelare och ett par B-lagspelare, kan uppnå en transferbudget på €60-65 miljoner i sommar. Känns väldigt tveksamt om klubben vill lägga alla pengar på Cesc istället för att sikta in sig på lite vettigare värvningar. Om detta stämmer, och om Fábregas inte värvas, utesluter jag ingenting.

Känns ju som Milito och Jeffren är självklara spelare som kommer säljas, eller möjligen lånas ut i den sistnämndes fall. Maxwell & Bojan ligger nog också i farozonen. Från B-laget lär Nolito lämna, likaså Benja och möjligen ytterligare någon, samt att Rochina redan försvunnit till Blackburn.

Om jag fick välja och vraka med €60 miljoner att handskas med hade jag siktat in mig på, hör och häpna, Alexis Sánchez och Fabio Coentrão. Värvningen av Coentrão skulle göra att Maxwell får flytta på sig och pröva lyckan någon annan stans medan Abidal börjar användas allt mer som mittback. Thiago och Fontás tar klivet upp från B-laget.

Vilket jävla lag det vore. Helt sinnes.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-02 19:38
Blaugrana91

Ahh vi får se vad som händler längre fram, för just nu tror jag inte Barca bryr sig så mycket om värvningar.

Det kommer bli jävligt tufft ikväll, kan sluta hur som helst. Jag är glad om vi slipper skador på viktiga spelare, för annars kan det bli bye bye på tisdag i CL.
Annons: