/spanien/barcelona/forum/13195.aspx/spanien/barcelona/forum/13195.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep Guardiola
2011-01-31 17:48
1.70-ligan.

Sakho är väll inte vänsterback utan mittback om jag inte har fel?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-31 17:42
Jag vill se både Fontas OCH Sakho i truppen nästa år. Den sistnämde kan även bli Abidals ersättare på kanten i framtiden, då jag tror Abi om ett par år lär agera backup på mitten i första hand.
Barcelona perdixbird
2011-01-31 17:39
Varför snackas det så mycket om Torres eventuella övergång till Chelsea här? Vad har det med Barca att göra?

Pep Guardiola

Håller med dig om att vi ska vänta med Cesc, och se vad som händer med Thiago. Tycker förresten att Cesc är skadad för mycket.
Barcelona Pep Guardiola
2011-01-31 17:26
Hetfield- Megan Fox is a dude

Om Cesc kommer vad händer med Keita som pep har sagt inte kommer lämna?
Vad händer med Thiago om Cesc kommer?
Bojan,Afellay kommer också få mindre speltid då.

Cesc i sommar finns de inga positivt med. Därför vill jag värva Cesc när Xavi inte längre startar och när Keita lämnar. Vem vet om Thiago gör värsta genombrottet. Isåfall kan Cesc röttna i London.

Det jag vill komma fram till är att vi borde avvakta med den värvningen. Han är dyr och kommer bara ställa till de i truppen.

I sommar ska vi förstärka försvaret tycker jag. Milito lämnar i sommar och då står vi inför ett val. Satsa på Fontas eller värva in någon ny. Jag föredrar Sakho.
Barcelona Lionel_Messi_10
2011-01-31 17:26
VISCA EL BARCA
VISCA EL CATALONIA
Barcelona Lionel_Messi_10
2011-01-31 17:22
Hej, Jag är en ny medlem här.

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-01-31 17:09
Känns som att Pep har väntat på det här 7 poängsgapet. Förhoppningsvis så vilas ett par spelare nu. Iniesta verkar vara i desperat behov av vila.

Laget blir inte så mycket sämre av att Iniesta sitter på bänken en match, hemma mot ett mittenlag. Dags att tänka på det svåra schemat.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-31 16:57
el Flaco

Men i dagsläget så är Milito 4:e mittback, så varför kan inte en yngling ta platsen? Om Pep inte ens litar på Milito i en CdR match mot Almeria så är det väl meningslöst att ha honom i laget?

Jag har tjatat och tjatat, men jag hoppas att Fontas flyttas upp snabbt, jag ser stor potential i killen. Jag håller tummarna att Fabregas värvas sen har vi världens mest kompletta lag, tänk dig en Fabregas som går på djupled..
Men du gillar ju inte Fabregas :P
Barcelona Rambla~
2011-01-31 16:43
Hetfield

Barca kommer knappast värva Sakho, åtminstone inte idag. Det är möjligt att det finns ett intresse till en affär till sommaren. Det känns som om han kan hamna lite var som helst. I tex Milan eller Arsenal. Jag tror knappast att Barca kommer att gå in i ett budgivningskrig om honom. Värvar de honom är det i så fall för att han insisterar att gå till Barcelona och till ett rimligt pris.
Barcelona el Flaco
2011-01-31 16:43
Hetfield/

Fontás har en lysande framtid framför sig, men just nu föredrar jag MIlitos rutin före ynglingens entusiasm.

Edit: Fan va mitt SF krånglar.

Barcelona el Flaco
2011-01-31 16:40
2011-01-31 16:40
el Flaco

Ärligt talat så föredrar jag att se Fontas än Milito, så lite tror jag på Milito. Jag ser verkligen inte hur Fontas skulle kunna göra sämre ifrån sig än Milito.

Dessutom så känns köpet av Sakho lite onödigt då vi ha Fontas och Muniesa, om han köps så måste en av de ryka bort och det blir nog Muniesa.
Barcelona el Flaco
2011-01-31 16:36
Hetfield/

Vill du göra dig av med Milito nu under vinterfönstret? Känns långt ifrån tryggande att bara ha Abidal som back-up till en Puyol som har problem med knäet och Piqué som lider av känningar i högerfoten. Låt Gabi Milito stanna kvar säsongen ut och sen efter den är avklarad kan man fatta ett beslut kring argentinarens framtid.
2011-01-31 16:35
el flaco

Tack! ska göra mitt bästa att titta på Juvenil matchen. Kanske ta lite kort och skriva nåt om laget senare här inne. Skönt att veta att alternativet finns iaf.
Barcelona Rambla~
2011-01-31 16:34
Hetfield

Hellre behålla Milito än att göra som Milan och värva spelare som tex Legrottaglie. :P
2011-01-31 16:32
Snälla..gör av med Milito..det är allt jag begär. Det är meningslöst att ha en mittback som kommer att försvinna och som har tappat allt.
Barcelona Rambla~
2011-01-31 16:30
Hehe, ett galet transferykte från Italien att Barca försöker värva Sakho från PSG innan fönstret stänger och att PSG får svårt att stå emot och behålla sin backtalang.

silly season
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-31 16:25
Fy f-n vad det har varit mycket rykten idag. Senast idag har Zubi uttalat sig kring Alves. Han sa att han tror Alves förlänger då det inte har kommit några bud på honom. Dessutom är Rochina väldigt nära Blackburn.
Barcelona Rambla~
2011-01-31 16:25
Hetfield

Tja, de är väl desperata antar jag. De vill värva någon, spelar mindre roll vem det blir känns det som. Många av lagen har en lista som de betar av. Får de inte den som toppar listan, går de genast till nästa namn på listan. Dessa lag framstår som riktigt desperata och det känns som dålig framförhållning och planering.

Valencia skeppar iväg sin flop Dominguez till Juve. De är nog glada att bli av med honom. Även Drenthe är på väg till Juve, frågan är om det hinner bli av bara.

Det ska bli intressant att se hur det går för Sevillas två nya Medel och Raketic. De kan nog lyfta Sevilla under våren.

Jag måste ju säga att respekten för Torrés sjönk rejält sen han lämnde in sin transfer request i fredags. Att sen Chelsea beter sig som de gör är väl knappast något som förvånar någon längre?
Delarocha
2011-01-31 16:24
Hetfield

Nej det är inte officiellt. De senaste källor jag har påstår att Torres är kvar i Liverpool. Vissa t.om att han ska stanna. Så inte klart.
Barcelona Barca4eva
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Om det nu blir något guldfirande så måste jag ta din rekommendation.
Barcelona el Flaco
Barcelona el Flaco
2011-01-31 16:23
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

Däremot spelar Juvenil A hemma mot L'Hospitalet. De brukar spela sina hemmamatcher vid träningsanläggningen. Ingen aning om vilken tid, men skulle tippa runt eftermiddagen efter siestan.
2011-01-31 16:22
Barcelonito

Är det ens officiellt att Torres ska till Chelsea? 50 miljoner för en skadebenägen spelare är ju bara bra, det är maxpriset för Torres.

OM Torres drar till Chelsea så är han väldigt pantad, varför vill han dra nu när laget har en bra tränare och ägare som verkar satsa på klubben? Varför drog han inte när klubben köpte stolpskott som Poulsen?
2011-01-31 16:20
el flaco

Det var synd. Hade sett fram emot att se både A och B laget. Men jag får väl nöja mig med Barca - Bilbao. :)

Förresten, jag rekommenderar Barca - Depotivo, den sista hemmamatchen. Kan bli guldfirande då. Flyg och hotell kostar 1400 kr för 3 nätter. Matchbiljett för 600 kr. 2000 kr för så mycket glädje är ingenting.
Delarocha
2011-01-31 16:20
De senaste ryktena säger att Torres blir kvar i Liverpool. Andy Carroll verkar bli köpt oavsett. Dem visar Torred och omvärlden att Liverpool har cash. Spännande.
Delarocha
2011-01-31 16:19
De senaste ryktena säger att Torres blir kvar i Liverpool. Andy Carroll verkar bli köpt oavsett. Dem visar Torred och omvärlden att Liverpool har cash. Spännande.
2011-01-31 16:16
Chelsea behandlar Liverpool som en klassisk mittenlag. Att Liverpool låter Chelsea behandla dom på det viset är ett bakslag för klubben. Att köpa deras bästa spelare på sista dagen och sätta sån tidsgräns på laget är inte värdig en storklubb som Liverpool ska vara.

Frank De Boer sa att Ajax aldrig kommer sälja Suarez på sista dagen och kommer att lägga på 5 milj. euro för varje dag som går. Det är så man ska behandla lag som ger sig på ens bästa spelare i vinter.

Det är ren princip. Torres har inte fått för sig att lämna laget bara på ett par dagar och då skulle Chelsea kommit med ett bud mycket tidigare.

Enligt David Villa så ville Torres till Chelsea redan i somras. Nu viker sig Pool för Chelsea och därmed förlorar lite respekt bland storlagen. Vem är nästa? Reina?
Barcelona Abbe.
2011-01-31 16:13
Haha, ja, det är konstigt att allt ska hända den sista dagen.

Nu sägs Liverpool ha kommit överens med Newcastle om ett pris på Andy Carroll, samtidigt som man säljer av Torres till Chelsea. Desperat.
Barcelona el Flaco
2011-01-31 16:12
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

Tråkigt nog för dig lirar Barça B borta mot Elche det datumet.
Annons: