/spanien/barcelona/forum/13192.aspx/spanien/barcelona/forum/13192.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hyder
2011-02-19 12:30
[RealMadrid - R9 Ronaldo]

Jag sa det förrut: Alves får nästan ta på sig det målet. Arshavin befinner sig i hans del av planen om vi pratar försvarsspel. Sedan borde vi försvarat oss bättre rent allmänt i den situationen. Dani brukar ju vara den som är outröttlig, lite förvånad blev man ju.
Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
2011-02-19 12:24
Inte här för att provocera, men vad håller Dani Alves på med. Kolla runt 1,25..
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-19 12:10
Keita är bara 31 år, ingen ålder för en hårt arbetande mittfältare med styrka och huvudspel som specialité. Tycker det blir lite överdrivet många mittfältare i truppen om man värvar en till i sommar, t.ex Cesc eller Pastore. Vi har Xavi, Iniesta och Sergio som ordinarie. Ska vi sedan ha Masken, Keita, Cesc/Pastore, Afellay samt Thiago som reserver?
Ni ser, det blir överfullt.

Jag ser gärna att man lugnt och fint spelar in Thiago, om ett par år är antagligen Keita borta, och kanske även Afellay. Xavi kommer vara sämre. Då får vi se, antingen har Thiago utvecklats i rätt takt och kan ta över Xavi eller så kan man köpa Fabregas om det inte finns någon värdig ersättare. Men det tror jag det kommer finnas med tanke på att det är La Masias bästa position.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-19 11:55
1.70-ligan

Pastore har själv sagt att han har fått bud från Barcelona, men han tackade nej föratt han är för "grön" föratt gå till en storklubb. Det visar att klubben har ett genuint intresse för Pastore, och om ni har sett Messi och Pastores spel tillsammans så vet ni att det kan bli helt magiskt.

Problemet är att det blir overkill med Cesc OCH Pastore, det är nästan så att klubben får bestämma sig vem de vill ha.
Plus i kanten till Pastore att han inte vill till Real Madrid och vill till Barcelona, men å andra sidan så ville Özil till oss.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-19 11:49
Jag tillhör också en av dem som tycker Keita är viktig och ser det han gör för laget. Men han är inte dirket purung längre och därför tror jag inte han blir kvar alltför länge till. Att han har kontrakt till 2014 betyder inte att han kommer stanna tills dess, men att man kan få ut lite pengar den dagen han säljs.
Tror han lämnar nu till sommaren eller möjligen nästa sommar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-19 11:35
Om det är något som är säkert när det gäller Pep är det att Keita inte kommer lämna på ett bra tag. Jag vet att många tycker att han ska gå, men jag anser att han har en väldigt viktig roll med sitt eviga löpande och huvudspel, enligt mig en av truppens mest underskattade spelare.
När det gäller Afellay så kommer han definitivt inte lämna i sommar. Dock tror jag inte han ses som en jätte långsiktig värvning, utan mest en tillfällig som breddar truppen. Men han kommer nog i alla fall stanna ett par år. Sen beror det ju också på hur bra han presterar.
Thiago Alcantara - Futuro Número #4
2011-02-19 11:31
1.70-ligan.

Så tänker även jag. Men frågan är om Pep tänker så för han ÄLSKAR verkligen Keita :P
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-19 11:24
Thiago Alcantara

Fast jag är ändå ganska övertygad om att ifall någon av Afellay och Keita lämnar så blir det Keita. Afellay har många år kvar och kan fortfarande bli ännu bättre, vilket man dessvärre inte kan säga om Keita
Thiago Alcantara - Futuro Número #4
2011-02-19 11:17
1.70-ligan.

Jag skulle inte säga nej. Vi tar ju upp Thiago och om vi verkligen ska värva Cesc så måste även en lämna. Jag skulle helst säga hejdå till Keita men eftersom Pep sa att han är untouchable så ser jag bara Afellay som det ända alternativet.

Jag tror även att om Afellay stannar kvar 1 säsong till så kan hans värde höjas till 150-170.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-19 11:10
På tal om dumma köp. Nu sägs Liverpool vilja erbjuda Barca ca 10milj euro för Afellay i sommar. Smart, han kostade knappt 3milj euro i vintras. Inte för att detta kommer att hända, men ändå
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-19 11:05
Nej, men jag bara konstaterade att Barca faktiskt kan vara intresserade av honom på riktigt, om det uttalandet stämmer. Tycker inte heller man ska köpa honom, i alla fall inte om han kostar lika mycket som Cesc. Kan man få honom för halva det priset kanske man kan börja överväga saken dock...
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-19 10:58
Hoppas inte vi är intresserade av Pastore. Han skulle ju typ kosta lika mycket som Cesc och har inte ens vista något på toppnivå än.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-19 10:29
"Om Inter och Juventus vill värva pastore så måste de visa att de är lika konkurrenskraftiga som Chelsea och Barcelona, säger Zamparini enligt Tuttosport"

Om detta verkligen har kommut ut ur Zamparinis mun måste det ju finnas ett seriöst intresse från Barcelonas sida
Barcelona Abbe.
2011-02-19 01:45
elbraco

Gary Lineker drog aldrig på sig något gult eller rött kort under hela sin karriär ;-).
Real Madrid heja real
2011-02-19 00:29
Vet inte om ni sett det här. Men det är ganska jävla kul^^

http://www.youtube.com/watch?v=RvPZBRXWu7k&feature=player_embedded#at=12
Barcelonistas
2011-02-19 00:25
1.70-ligan.

Vi spelade otroligt bra första 45 min, de var stora perioder av halvleken där vi spelade ut arsenal på emirates med vårat snabba kvicka passningspel. Andra halvlek känndes det som vi spelade på resultat, vi var inte alls lika intresserade av att anfalla som i första. Och det kostade oss matchen till slut.

Förstår inte varför guardiola skulle ändra något som gick så bra i första halvlek, för arsenal hade stora problem i första och det var bara en tids fråga innan vi skulle göra 0-2. Hade vi spelat som i första halvlek så kan jag lova er att vi hade fått ett mycket bättre resultat med oss.

Men nu får vi vänta tills returen VISCA BARCA
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-19 00:08
El Soap

Marquez var sämre än Milito förra året. Saknar honom inte särskilt mycket, även om det är en legend i klubben.

För örvrigt är det fortfarande tungt efter Arsenalförlusten. Kan inte förstå att vi förlorade. Satt och njöt av matchen i 79 minuter. Förbannat att vi var så ineffektiva. Det finns en mängd situationer ifrån den matchen som är svåra att släppa. Vi borde åkt hem med ett bättre resultat och det stör mig något enormt.. men men, vad kan man göra åt saken? Hoppas vi väner på det hemma på Camp Nou bara.

Nu måste man se framåt - Bilbao i helgen!
elbraco
2011-02-19 00:08
Hålled med, hade hellre behållt el Kaiser än Milito...

Läste lite om Ryan Giggs som just förlängde. Han har aldrig någonsin i Uniteds tröja fått ett rött kort! Och det på över 850 matcher :S
Barcelona El Soap
2011-02-18 23:49
Fan, det är nu man saknar Marquez i truppen. Vore perfekt att ha nu!
Barcelona Piqué
2011-02-18 22:57
Efter ett par taskiga sömnnätter har jag nu köpt flygbiljett till returen. Känns bättre nu för nu tror jag mer och mer på att vi vänder.

Däremot åker jag hellre ut mot Arsenal som spelar fin fotboll än mot ett lag som parkerar bussen.

Visca Barca!
Barcelona Blaugrana91
2011-02-18 22:51
Ibrahim Afellay #20

Enligt Sport så ska inte Villas skada vara allvarlig och inte heller hota hans medverkan i matchen mot Bilbao.
AndreD
2011-02-18 22:03
Ganska kul att det är de själva som hittar på _ryktet_
Ibrahim Afellay #20
2011-02-18 21:59
Missar Villa matchen mot Bilbao , läste så på barcas hemsida.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-18 21:47
David Villa #7

Lika officiellt som mitt förhållande med Angelina Jolie..

" 'La Gazzetta dello Sport' se hace eco este viernes del último rumor sobre Cesc Fàbregas."

Översatt: Gazetta har denna fredag publicerat det senaste _ryktet_ angående Cesc.
David Villa #7
2011-02-18 21:13
Är det här officellt eller vadå ? :P
Barcelona Denyo
2011-02-18 21:00
Hetfield

ingen tokig idee men som sagt inte i början, ser gärna att messi och villa växlar position ibland också att messi gör sina klassiska slalom race från kanten och villa hamnar mer centralt så han kommer mer till sin rätt.
Barcelona B-Guden
2011-02-18 20:20
Kolla in "supertalangen"

trodde ja skulle få se nåt riktigt grymt så får man se nåt man själv klarar av och då kom man aldrig längre än division 3 i sina dagar
Barcelona zakiz
2011-02-18 20:19
Chippy Espana//

Sådan ödmjukhet som uppskattas bland fans. Hoppas bara att returmatchen blir minst lika bra som i onsdags för det var verkligen något utöver det vanliga!
Måste även tillägga att det är roligt att se er spela då ni spelar den fotbollen som jag älskar att kolla på.

Hasta la muerte Barcelona!
Barcelona Sentuary
2011-02-18 20:18
Kolla länktips, underbar video, visst vi förlora mot Arsenal men vi kommer alltid tillbaka starkare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-18 20:05
Jag hoppas vi ställer upp med Puyol och Abidal som mittbackspar, vilket känns väldigt stabilt. En av våra bästa spelare just nu och kaptenen. Det som oroar en då är ju kantspelet, då både Alves och Maxwell är extremt offensiva och där Maxwell inte är i sin bästa form för tillfället. Viktigt då att Busquets nästan fungerar som en libero för att täcka upp, för ett av våra viktigaste vapen kommer vara att Dani Alves ligger högt och och bidrar med bredd.
Annons: