/spanien/barcelona/forum/13189.aspx/spanien/barcelona/forum/13189.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield is a Bitch
2011-02-01 17:09
Delarocha

Vår relation till Milan är riktigt bra speciellt efter Ibra affären. Så en sådan värvning är mycket möjligt om T.Silva själv vill lämna. Det tror jag han vill om han får erbjudandet.
Delarocha
2011-02-01 17:05
Om Thiago får erbjudandet ja. Men Milan ska fortfarande tacka ja till ett bud. Milan är inte direkt i behov av pengar. Dem är i behov av unga spelare av kvalitet. Tror det skulle en halv miljard för att lösa Thiago SIlva typ.
2011-02-01 17:03
Delarocha

Vi alla vet att Puyols kropp inte håller längre. Jag tycker han ska agera mer som en backup från och med nästa säsong. Kolla bara hur många skador han råkat på denna säsongen när han spelat ständigt.

Om Thiago själv får erbjudande från Barca tror jag han skulle kunna tänka sig lämna och då har Milan inget val.
AndreD
2011-02-01 17:02
Hetfield is a bitch

Moget namn...
Delarocha
2011-02-01 16:58
Ska vi bänka Puyol som är vår kapten? Milan lär nog vara sugna på att sälja Thiago Silva.
2011-02-01 16:52
Ska vi värva någon back så är de T.Silva från Milan. Han går direkt in i startelvan bredvid Pique och tror att han skulle vara sugen på lämna gamla Milan. Det är den enda värvningen jag vill se i sommar och att Thiago flyttas upp. Då gör de inget om Jeffren lämnar för Afellay finns också.

In: T.Silva, Thiago
Ut: Milito,Jeffren
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-01 16:32
Hetfield,

Har inte tänkt på det så innan... Pedro sliter som en varg varenda match. Även om Messi är den som spelar mest är Pedro den som kanske är i störst behov av vila. Det kanske inte är så konstigt att Messi får starta mindre viktiga matcher ibland, istället för Pedro. Han kan bidraga med mer utan att slita ut sig, medans Pedros storhet bygger på hans stora slit till stor del.

Däremot förstår jag som sagt inte alls varför Fontas ej finns med i truppen. Okej att det inte sliter så mycket att spela mittback, men vafan... det är en viktig match på söndag och vi har 5-0 att gå på. Blir mer och mer irriterad ju mer jag tänker på det. Har Pep tappat allt förtroende eller? I höstas skulle han garanterat ha startat en sådan här match
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-01 16:30
HetField
Jag trodde att han var skadad , men det är ju bra att han vilar. Sen förstår jag inte varför vi måste ta med MEssi , Xavi och Iniesta när vi har en 5-0 ledning med oss och när de nästan spelar varje match.
Real Madrid Barca1337
2011-02-01 16:27
Tror vi spelar lika mot Almeria borta för vi behöver ändå inte oroa oss.
Men vi har en mycket tuff match i helgen även om atletico bara vunnit 1 match av 8 senaste .
Men jag tror vi segrar med ett mål !
Visca el Barca!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-01 16:22
Diar Iniesta Shekha

Pedro har ju spelat en hel del och med tanke på hans "spring tills han svimmar" spelstil så är det bra om han vilar. Dessutom lär Afellay och Bojan starta.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-01 16:16
Någon som vet varför PEdro inte är med? Jag läste 1.70-ligans inlägg och såg ej Pedro. Och han verkar inte vara skadad, skulle vara konstigt om Pep vilar Pedro när samtidigt Xavi, Iniesta och Messi följer med.
Delarocha
2011-02-01 16:14
30 vet jag inte riktigt men visst det är väl ingen brådska egentlien. Men han bör få speltid snart.
2011-02-01 16:13
Delarocha

En mittback brukar "peaka" runt 30, så 21 är inte så farligt. Så i mittbacksvärlden så är Fontas fortfarande en yngling då mittbackar lever på erfarenhet, inte de fysiska attributen.

Rätt så kul att Thiago ser ut som en gammal gubbe i Fifa 11, och Kaka har fortfarande typ 88 i stats :P Snacka om att Fifa höjer honom bara föratt han är deras representant.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-01 16:12
Ja, jag menar, det är ju just i sådana här matcher som Fontas och Bartra SKA få chansen! I Synnerhet då våra backups i a-laget redan har spelet mycket på sistone, med tanke på alla småskador.
Jag tror inte vi ska ta för givet att Fontas flyttas upp tills nästa säsong. Han har inte fått chansen på hur länge som helst och när han inte ens är med i truppen i en sådan här match, med tanke på omständigheterna... jag är tveksam.
Barcelona westinho
2011-02-01 16:07
B-Guden

Fast risken finns ju att de blir skadade när de matchas så hårt. Med den tunna trupp vi har är skador på nyckelspelare lika med katastrof. Förstår verkligen inte Pep här. Vi leder med 5-0. Nog fan ska vi kunna ställa upp med Bartra - Fontás som mittbackar och ändå undvika förlust med 5-0.

Om någon av nyckelspelarna blir skadade (knock on wood) förlåter jag inte Pep.
Delarocha
2011-02-01 16:05
Intressant detalj. Jag har spelat med Fontas på fm11 med mitt Barca och nu är han med i Spanska landslaget. Han konkurrerade ut Puyol :)

Synd att han ej är med i truppen idag :/ Borde få chansen snart. Han är inte 17 år. Han är väl 21 tror jag.
Barcelona B-Guden
2011-02-01 16:02
Tror ni seriöst Abidal och pique eller övriga i barca är som zlatan ?

Herregud dom orkar 2-3 matcher i veckan utan att känna sig slittna. speciellt backarna
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-01 15:45
Truppen som reser till Almeria:
Pinto, Valdés, Alves, Adriano, Piqué, Milito, Abidal, Maxwell, Sergio Bsquets, Mascherano, Xavi, Keita, Thiago, Iniesta, Afellay, Bojan, Messi, Villa y Nolito

Thiago följer alltså med. Är nöjd, förutom att varken Fontas eller Rafa är med ;) Tycker man skulle ha lämnat några stjärnor hemma och istället tagit med dessa två, eller åtminstone Fontas. Det var faktiskt en besvikelse att han lämnades utanför truppen. Hur ska vi ställa upp i backlinjen tro? Känns som Pique och Abidal måste få vila snart..
Barcelonistas
2011-02-01 15:43
delarocha

om det stämmer så är chelsea hotet för våran cl buckla.
2011-02-01 15:39
Jag vet inte om man ska hylla en man som tar talanger från andra lag utan att betala något, och som oftast genom tjuvknep lockar över spelare som är i slutet av deras kontrakt.
Delarocha
2011-02-01 15:38
Barcelonistas

Får han visst. Han kan registreras för CL då han endast spelat EL den här säsongen.
Barcelonistas
2011-02-01 15:37
Fabianothebest

Haha torres får inte ens lira cl :)

visst är wenger en bra tränare men snälla höj han inte till skyarna nu. gubben har inte vunnit nått på 6 år, lägg därtill att arsenal bland toppklubbarna har en hyfsad bra ekonomi i jämförelse med andra, men ändå så har wenger inte lyckats värva en bra och stabil målvakt. Ehh skit i den där pedofilmannen!
Barcelona c.mako
2011-02-01 15:22
Tjena cules.

Någon som vet vad en vip biljett kostar till någon barca match ?
Delarocha
2011-02-01 15:01
fabionothebest

Okej.
Atlético fabianothebest
2011-02-01 14:56
nu när chelsea fått torres så lär de bli ett hot i cl för er.

bara torres lyckas nå topp form i vår så kan ja se de vinna cl i år alltså
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-01 14:56
Visst har Wenger ett grymt öga för talanger men med just Cesc så krävs det ju ingen större kunskap för att kunna identifiera hans talang. Där ligger väl i så fall bedriften att övertyga honom att välja att spela i just Arsenal. Cesc var, i konkurrens med Messi, den hetaste talangen i Barcelona och vann skytteligan och turneringens bästa spelare i U17-VM så även en blind man kunde se hans talang. Däremot så har Wnger hittat många andra spelare, precis som ni säger, som verkligen var okända och utvecklat dom på ett fantasiskt sätt som t.ex. Kolo Touré, Sagna osv.
Delarocha
2011-02-01 14:55
DM1892

Nej, borde väl ha varit helt gratis då det var dessa infernaliska proffskontrakten som England kan skriva tidigare än Spanien. Möjligen då någon from av kompensation men inget direkt bud.
Barcelona DM1982
2011-02-01 14:35
Betalade Arsenal något till Barcelona för Fabregas?

Annars håller jag med, Wenger kan det där med att hitta bra spelare tidigt.
elbraco
2011-02-01 14:28
Kolla länktips :P Ett Liverpoolfan som bytte namn till Fernando Torres...tajmat!

Arsenalkrönikören Falk skrev i sin artikel om lite siffror kring värvningar

Torres:
£50 miljoner.

Szczesny, Sagna, Djourou, Vermaelen, Clichy, Nasri, Song, Fabregas, Walcott, Wilshere, Van Persie:
£44 miljoner.

Man kan ju bara hylla Wenger....han köpte ett helt jävla lag för samma pris :P
Barcelona Barcamartin
2011-02-01 14:15
Tjaa
Jag har bokat biljetter ner till Barcelona den 4-9 mars. Tänkte kika på Barca-Zaragoza och Barca-Arsenal. Grejen är det att det verkar vara slutsålt till Arsenal matchen och jäklans lite biljetter kvar till Zaragoza matchen. När jag var nere för två år sedan på kvartsfinalen mot Bayern Munchen så köpte jag biljetter på plats, tror ni det kommer funka den här gången också eller är det verkligen slut slut?
//Martin
Annons: