/spanien/barcelona/forum/13187.aspx/spanien/barcelona/forum/13187.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Qendil
2011-01-31 00:45
B-Guden, det är fult att kopiera in mitt inlägg till ert forum när jag för diskussionen med dig i Puertan. Kan du inte föra din egna talan och behöver hjälp på rambles? Pinsamt faktiskt, skärpning av moderatorerna.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-31 00:30
Delarocha,

Nästa säsong när Fabregas bänkas till förmån för Xavi och Iniesta i de riktigt stora matcherna om de finns tillgängliga. De är helt enkelt bättre, än så länge...Llorente hade troligen också fått börja på bänken, men man vet aldrig. I vissa svåra matcher hade han garanterat startat, då han kan hjälpa laget med sin fysik och huvudspel. Han är ingen kopia av de som redan finns i startelvan/bänken/La Masia, vilket Fabregas är. Därför vill jag hellre se att man lägger pengarna på Llorente.

Men som du säger, Fabregas kommer säkert att komma. Och jag är inte emot det heller. Men jag är helt klart mer för en värvning av Llorente. Rent kvalitetsmässigt är de ungefär på samma nivå, men återigen... Llorente erbjuder andra kvaliteer än vad man redan har i överflöd. Vi får se om min önskan går i uppfyllelse en vacker dag...en bask bland alla katalaner.

addeh,

Jo, förstår att fabregas är ett framtidsnamn för Barca. En långsiktig lösning. Värvningen är klockren - förutom att vi redan har ett par fina alternativ som kan komma att starta på Barcas mittfält i framrtiden.
Nej, men med Llorente skulle man kunna bli ännu mer flexibla. Jag tror man skulle kunna få honom att passa in bra i Barcas spel. När han är på planen ska man givetvis utnyttja hans kvaliteer. Och till skillnad från Ibra är han rörlig och jobbar för laget... vi får se vad som händer! Egentligen är det lyxproblem vilka som i sommar ska förstärka världens bästa lag.

godnatt :)
Atlético addeh
2011-01-31 00:29
1.70

Just nu behövs ingen spelare som Llorente då han är en riktig centertank, en spelartyp som inte används i dagens Barcelona då Messi spelar släpande bakom Villa & Pedro som håller till på varsin kant. Har svårt att se att Llorente skulle anpassa sig på en kant i framtiden.

Cesc skulle inte värvas för att man är i stort behov av honom, utan för att spela in honom för framtiden då han är tänkt att ta över efter Xavi.

Det är med andra ord väldigt stora skillnader med att värva Llorente och Cesc. Sedan om Fábregas blir den arvtagare och succé i Barcelona om han nu värvas återstår att se.

Delarocha

Det beror ju helt på skador och form, men fortsätter laget prestera som det gör just nu finns det ingen chans i världen att Cesc slår sig in i startelvan. Då får han nog snällt göra Keita sällskap på bänken.
Barcelona Denyo
2011-01-31 00:28
sakho är en oerhörd talang men killen kommer troligtvis gå till milan som det tidgare ryktats om men en riktig guldklimp!

Någon som kan länka till någon barca dokumentär? :)
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-31 00:26
Sista transferfönsterdygnet. Det lär inte komma någon bomb precis. Dom flesta lagen i La Liga har nog sin trupp klar inför vårsäsongen.

God natt, Culés!
Delarocha
2011-01-31 00:19
1.70-ligan

Tja, jag är inte direkt jättesugen på att lägga en halv miljard för Cesc men det kommer ju ske. Men vetefan hur man gör i en eventuell cl final eller clasico. Vem bänkas?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-31 00:18
Delarocha

Ska vi värva Cesc flr 50 milj för att bänka honom eller? Då lägger jag hellre en lite mindre summa för Llorente. Han tillför något vi inte har, som vi kan ha nytta av. Han skulle inte vara givet i startelvan, men han skulle få spela. Fabregas, å andra sidan, är en otrolig spelare, men det finns många liknande spelartyper både i truppen och i La Masia.

Llorente in, Jeffren ut. Då har vi bannemej den bästa jäkla anfallsuppsättningen någonsin. En trupp där man utefter varje specifik match kan rotera i startlevan utan att laget försämras.

PS. Vet att du inte nämde Cesc, men ville bara dra den parallelen
Delarocha
2011-01-31 00:15
Och allt Sport skriver är sanning vet ju alla.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-31 00:14
1.70-ligan

Nej jag håller med som sagt Bale behövs inte.
Håller även med dig om att Sakho vore en bra värvning, gällande Llorente så visst han vore en bra värvning men jag tycker han ska stanna kvar i Bilbao, han behövs där.

Dock så stämmer det inte att vi har en transferbudget på max 50 milj euro utan klubben har satt en budget på max 90 milj euro. Stod i Sport häromdagen.
Delarocha
2011-01-31 00:09
Ska vi värva Llorente för typ 30-40 för att bänka honom eller?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-31 00:06
Nej, Bale behövs inte. Sakho och Llorente! Där har vi mina drömvärvningar i sommar. Och de skulle inte gå på mer än vår transfer budget på ca 50 milj euro klarar av.

Godnatt mina vänner! Ikväll sover man gott =)
Barcelona Blaugrana91
2011-01-31 00:00
B-Guden

Jag sa väl aldrig att det var sant att Barca planerar att köpa Bale sa bara att man sägs vilja det...
Sen om det är sant eller inte är en annan sak.

Dock så har Zubi själv sagt att man är intresserade av just Bale. Dessutom verkar klubben ha satt en budget på 90 miljoner euro för sommarvärvningar, så man vet ju aldrig.

Däremot håller jag med dig, jag anser inte heller att Bale behövs.
Barcelona B-Guden
2011-01-30 23:40
Från real forumet.

Namn: Qendil
Sänt: 2011-01-30 23:30 Ändra
MindKey, haha, Kåmark är normalt bland de få vettiga kommentarerna, men den här gången är han ute cyklar. Jag har träffat han några gånger irl, då i diverse evenemang. Han har faktiskt lite Real Madrid hjärta för er som inte vet. Däremot har han fel. Villa, börja spela upp sig efter matchen mot oss. Även om han inte har varit fenomenal. Barcelona, lever på deras lagmaskin. Flesta spelarna har spelat flera säsonger ihop och det i kombination med spelare från deras akademi. Eftersom Barcelona har ett mönster som är genomgående känner sig även spelarna från deras ungdomsled trygghet i det hela. Det är inte konstig att Pep blev just huvud-coach då han känner Messi och flertal in och ut. Samtidigt som han kan Barcelona spel-filosofin (egentligen holländsk) som sin högre hand. Barcelonas, framgång har inget med värvningar. Ska vi kolla på värvningar har vi gjort betydligt bättre.

Vet inte hur grabben tänker, 4 miljarder på spelare dom 2 senaste åren, spelare för överdivna summor, inte en ända titel ändå...
Barcelona fcbarcelona20
2011-01-30 23:36
Vet någon bra sida där man kan köpa Barcelona saker? Ex tröjor,halsdukar mm.

förutom Barcelonas officiella sida den har jag redan kollat på.
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-30 23:36
Haha. Planen i gårdagens match mellan Sociedad-Almería var allt annat än vacker...
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-30 23:33
Hetfield,

Tills nästa år vill jag se följande:

Ut: Jeffren Milito
In: Thiago, Fontas, Sakho och Llorente/alt en billigare lite större forvard.

Fyfan vilket lag...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-30 23:18
Både Messi och Pedro är oersättliga, men Villa måste bli lite vassare. Det är inte bra av en 40 miljoners värvning att missa så klara chanser när han väl får det. Ja, han målfacit är bra men han är otroligt slarvig och nonchalant ibland.

Laget är mer eller mindre komplett, men skulle gärna vilja se en mittback (Milito försvinner), en kreativ mittfältare (Fabregas) och en vass striker (Kanoute) som man kan slänga in och möjligen en ung/yngre vänsterback (Coentrao eller Taiwo).
Barcelona B-Guden
2011-01-30 23:14
Blaugrana91

Det är bara skit, Man har köpt Affelay, man har förlängt med Bojan.
Så vafan ska vi med Bale till. Knappast att man bjuder 400.

Vi kan få Augero för dom pengarna, vi kan kanske få fabregas för dom pengarna.. Sedan kan man få mycket bättre spelare för dom pengarna.
Atlético addeh
2011-01-30 23:07
För mig är Pedro nummer två av anfallsspelarna ända sedan ifjol och han har bara befäst sin position den här säsongen. Även om Villa just nu presterar bra och framför allt fungerar utmärkt tillsammans med övriga i laget vilket gör han oersättlig så är väl han den enda som går rimligtvis skulle gå att rubba i anfallet. Men ändå inte.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-01-30 23:05
Kärleken mellan Iniesta och Xavi är djupare än vad många tror..
Kolla in länken, härlig video de emellan
Barcelona Blaugrana91
2011-01-30 23:04
Barcelona sägs förbereda ett bud på över 400 miljoner (45 miljoner euro närmare bestämt) på Bale inför sommaren.
Barcelonistas
2011-01-30 22:56
pedro om han fortsätter så här kommer vinna guldbollen det är jag helt säker på. Han är just nu en utav våra formstarkaste spelare otrolig viktiga mål har han gjort för oss.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-30 22:56
1.70-ligan.

Hahah jag är chilenare, så självklart vill jag ha en chilenare i mitt favoritlag :)

Men jag skulle aldrig vilja ersätta Pedro, han har gått och blivit en favoritspelare i Barca. Men det vore bara kul att ha en chilenare i Barcelona. Men Pedro spelar här så det kommer inte ske.

Delarocha

Jorå, Pedro är bättre än Sanchez men om du ser min förklarning så hoppas jag du förstår varför jag sa det jag sa. :)
Barcelona el Flaco
2011-01-30 22:53
Gonzales_Barca/

"Tyvärr har vi Pedrito som har utvecklats enormt, men hade han inte funnits så hade Sanchez varit den ultimata spelaren att ha där uppe."

Även om jag som halvchilenare njöt av Sácnhez under VM kan jag inte hålla med dig. Sánchez må vara en duktig dribbler och bra på att utmana, men han anstränger sig inte alls när det gäller att vinna tillbaks bollen. Med tanke på att han inte är i närheten av att stressa motståndarnas backlinje på samma sätt som Pedro är det bara att avfärda chilenaren.
Delarocha
2011-01-30 22:51
Pedro är väl ändå bättre än Sanchez eller? Hur kan det vara ett "tyvärr"? Pedro är ju världsklass och förstår ej hur folk anser att man kan ersätta honom fortfarande.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-30 22:49
Gonzales_Barca

"Tyvärr har vi Pedrito som har utvecklats enormt"

Inte okej mannen :D Ett episkt fail på den kommentaren. Det mest episka på länge, fakiskt ;)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-30 22:44
Alexis Sanchez!! Por favor Guardiola, hoppas du ser honom spela :)

Tyvärr har vi Pedrito som har utvecklats enormt, men hade han inte funnits så hade Sanchez varit den ultimata spelaren att ha där uppe.

Aja man får hoppas att han drar vidare till ett stort lag som spelar i CL, för så som han presterar vecka efter vecka just nu så förtjänar han att spela med de bästa.
Sorry för OT :)
2011-01-30 22:42
Ride_the_big_one

Framförallt så ska vi hålla koll på deras högerback Isla, om det skiter sig med Alves så får Zubi åka ner dit.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-01-30 22:40
Udinese är ingen joke, om man kollar på de så bör man veta att de har klass spelare och ett bra spel.

Zaptata och Sanchez är Barca material =)
2011-01-30 22:31
1-2 till Udinese :D

Annons: