/spanien/barcelona/forum/1318.aspx/spanien/barcelona/forum/1318.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2016-06-04 11:48
Mig*
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-06-04 11:43
Eh han hamnar i Tottenham sen ruttnar han bort, vill klubbar som Barcelona ha dig så måste man väl våga ta chansen? Det är ganska enkelt för mig, antingen tror du på dig själv och tar chansen eller så spelar du säkert. Finns ju trots allt en anledning till varför klubben vill ha tillbaka honom. Vi har ju talanger som samper så gör allt för att bli lyckosam i Barcelona som jag hellre ger chansen. Är du inte villig och kriga för speltiden, för chansen och för drömmen (?) då hade jag klarat mot utan honom :).
Tiki-Taka
2016-06-04 11:41
Tänk er Umtiti och Marquinhos som backvärvningar....unga med grym potential!!!! Backlinje bestående av: Alba Umtiti Pique Marquinhos Jävlar säger jag bara!!!!!
Barcelona koeman92
2016-06-04 11:39
Dessutom spelar det ingen roll om Bartra har varit en "supertalang" eller inte. Vi ska bara kunna sälja honom för mer än €8 miljoner. Vi är förmodligen den enda klubben som skriver dessa riktigt korkade utköpesklausuler, något även försäljningen av Thiago för €25 bevisade.
Barcelona koeman92
2016-06-04 11:35
@papillon:

En vanskött ekonomi, en minst sagt illa hanterad ungdomsakademi, en handlingsförlamad sportchef, en president som ljuger, oförmågan att kunna skaffa en ny sponsor och att man i princip ger bort våra spelare eller säljer dem för kaffepengar. Jag förväntar mig att du och resten som höll på Barto åtminstone kan ha någon grads självkritik. Säg vad man vill om Laporta, men jag minns inte någon gång då han inte kunde värva en spelare för €18 miljoner för att ladan var tom (efter en trippel dessutom).
Barcelona koeman92
2016-06-04 11:27
@Barca4life98:

Varför slösa €40 miljoner på Marquinhos, en spelare som knappt lyckats ta en ordinarieplats i laget när vi kan lägga €10 miljoner på en vassare Eric Bailly? De €30 miljonerna kan vi istället spara för en mer prestigefull värvning a la Veratti/Pogba, förutsatt att dessa lär vara villiga att lämna sin klubb för oss.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-06-04 11:26
Läste för nån vecka sen att Chelsea vill ha 20 för cuadrado och Juve försöker förhandla ner priset. Om detta stämmer vad väntar vi på?
Barcelona Junta Dimision
2016-06-04 11:18
Är väldigt säker på att ledningen inte går efter Umtiti, det är ju en värvning som skulle vara logisk vilket vi inte tycker om. Han lär nog hamna i West Ham medan vi försöker på Marquinhos än en gång och står i slutet av sommaren som idioter med Demischelis.
Barcelona Barca4life98
2016-06-04 11:17
Kan nog bli ett bra transferfönster det här. Umtiti - 13-20 (?) Denis Suarez - 3 Marquinhos - 40 Vietto - 20 Perfekt om vi skulle kunna få in alla dessa den här sommaren. Det är möjligt också. Pogba är en drömvärvning om vi ska värva ytterligare en mittfältare. Har aldrig sett Pjanic storhet tyvärr.
Barcelona the cameroonians
2016-06-04 11:16
@Neymar N11:

Om det stämmer så kan han bli en uppföljare till Abidal.
Snygga mål gör han också...
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-04 11:15
För mig är det högerback och högerinnermitt vi kan köpa klass spelare(om det finns några) men där Barca kan garantera en fast plats.
Resterande platser är breddspelare och då får man värva antingen unga oetablerade spelare som mer är intresserade av att tillhöra Barca än att spela och så då äldre spelare som har gjort sitt. Kan sitta på bänken och leverade då på ganska hög nivå när dem får spela.
Tyvärr är det Barcas problem just nu.
Barcelona Vampíro
2016-06-04 11:03
Vadå svag mentalitet för att han inte vill slänga bort sin karriär på bänken, varför är allt svart eller vitt? Jag tror knappast att han kräver att han ska vara den nya Messi utan överväger säkert sina alternativ då han har chansen att bli en en fixspelare i flera andra toppklubbar. Han vill väl veta vad Barças planer är. Inget gel med det.
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-04 11:00
Denis skulle inte konkurrerar om plats mot Ardan, det är Messi och Neymar.
Barcelona neymar JR
2016-06-04 10:58
Ja men då är det ännu värre, då tror inte grabben på sig själv. Vill han bli lovad speltid i Barcelona? Svaga mentaliteter nuförtiden, man siktar inte mot toppen utan där man garanterat får spela. Inget för Barcelona :).
Barcelona Neymar N11
2016-06-04 10:58
Barcelona are finalizing the deal on Lyon centre back Samuel Umtiti (22). He will sign a five-year deal. Can also play left back [md] Ett steg åt rätt håll
Barcelona Vampíro
2016-06-04 10:51
Nope han vill ha speltid. Killen är smart och verkar vara väldigt ambitiös så jag förstår honom om han inte vill ruttna på en bänk för att Arda måste spela av politiska skäl eller nått sånt nonsens.
2016-06-04 10:49
@neymar JR:

Han har varit ordinarie i ett topp-4 lag under den här säsongen.
I Barcelona har han Iniesta, Rakitic, Rafinha och Arda samt Roberto att konkurrera med (nej, han är ingen anfallare och kommer inte kunna spela på Neymars position). Och helt ärligt så kan han bara spela på Iniestas position.

Självklart är han tveksam inför att komma tillbaka samtidigt som Barcelona erbjuder en sämre lön än han kan få t ex i England.

Tänker man på hur svårt Arda hade, som också likt Denis spelade som yttermittfältare i ett 4-4-2, att acklimatisera sig kan det tänkas att 22-åringen har vissa invändningar mot hur mycket speltid och utveckling han kan få i blaugrana.

Dessutom har ju Barcelona redan använt honom en gång för att tjäna pengar via försäljningen till Villarreal, det gör väl också att han känner en viss oro för att det kan hända igen. Att han bara är en bricka i det ekonomiska spelet.

Så "better offers" behöver inte enbart innebära lönekuvertet.
Barcelona neymar JR
2016-06-04 10:35
Barcelona met yesterday again with the agent of Villarreal attacker Denis Suarez (22). The player has better offers from other teams. [ser] Är det pengar han vill ha? Eh låt han gå och ruttna i England. Det är bara för klubben att dra sig undan.
2016-06-04 10:27
@DM1982:

Har för mig att det är U12-lag som spelar.
2016-06-04 10:15
@papillon:

Det jag håller med om i ditt inlägg är att det är upp till spelaren att ta chansen.

Men när det gäller välgörenhetsbiten så är det väl just det man sysslar med.
Det spenderas otaliga miljoner på såväl skadedrabbade, åldersstigna som icke-mittbackar.
Men det är såklart lättare att kasta ut 18 miljoner på Vermaelen än att ge Bartra möjligheten att spela tillsammans med en i övrigt ordinarie backlinje och inte tillsammans med belgaren i nån halvtaskig cupmatch.

Nej, miljön har inte och kommer fortsatt missgynna våra egna "talanger".
Tidigare tittade vi först vad vi hade hemma i skafferiet innan vi gick ut och handlade, nu tittar vi först i alla affärer inann vi ens öppnar kakburken hemma.
Och det kommer alltid att finnas "bättre" alternativ på pappret, men säg mig, har det verkligen lett till något annat än just välgörenhet i den säljande klibbens kassakista och i spelarens lönekuvert?
Barcelona Deulofeu
2016-06-04 09:27
Tiki-Taka

Jag har suttit och läst hela morgonen och det är enda stället det står om det.

Hoppas det kommer mer info snart och att det är sant.
Tiki-Taka
2016-06-04 09:20
Länk här
Barcelona DM1982
2016-06-04 09:20
Såg att Viaplay visar la liga promises. Någon som har koll på lag/åldrar mm?
Tiki-Taka
2016-06-04 09:18
Verkar som att Umtiti är klar inom kort för oss...enligt MD. Pga Bartras lämnande har processen påskyndats
Barcelona Deulofeu
2016-06-04 08:59
Varför värvar man inte innan man säljer Bartra?

Alla vet nu att vi är desperata och extremt korkade jag skulle nästan bli glad om det blir Toure från Liverpool han är ju ändå mittback och inte alltid skadad.

Att han snart fyller 50 år är inga konstigheter och snarare vår nya policy.
Barcelona enkos
2016-06-04 08:17
Den störste av alla är död, Muhammad Ali. Vila i frid.
Vlom
2016-06-04 06:58
R.I.P. Muhammed Ali
Barcelona Liunil Masse
2016-06-04 03:48
Barcelona met yesterday again with the agent of Villarreal attacker Denis Suarez (22). The player has better offers from other teams. [ser] Vi kommer förlora honom :)
Barcelona papillon
2016-06-04 00:52
Så du tror på fullaste allvar att Bartra hade gått med på en förlängning med en sådan hög utköpsklausul med tanka på den minimala speltid som han hade fått fram tills dess?

Risken fanns väl att han hade nobbat ett nytt kontrakt och väntat ut den och gått som Bosman. Då hade man inte ens fått 80 milj.

Men du och resten av alla Monchi's här inne har väl bättre koll på kontraktsförhandlingar.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona papillon
2016-06-04 00:44
cameroonians

Du "pratar" som om titlar någonsin, tidigare än Bartomeu, har kommit i andra hand i en klubb som Barca. Klubben bedriver ingen välgörenhet där inte tillräckligt bra spelare ändå ska få spela/chansen på bekostnad av en 3 poäng.

Är man tillräckligt bra så får man chansen. Tanken är inte att få chansen bara för sakens skull.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Annons: