/spanien/barcelona/forum/13176.aspx/spanien/barcelona/forum/13176.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
The Special Five
2011-02-03 17:02
Real Madrids forum kände väl att de behövde en ny Franco :P, kan Gago King of Madrid bli moderator där så kan Barcelonistas lika väl bli moderator här
Barcelona Okter
2011-02-03 17:01
PedroRodriguez

Håller med. Mod borde agera så svinigt som deras gör.

The Special Five

Förstår inte riktigt hur Gago King of Madrid fick bli moderator. Han är som en diktator där inne och delar ut spärrar så fort en utomstående öppnar käften. Puertan = diktatur. Kanske man ska bli lite hårdare här och spärra Madridistas med patetiska inlägg som "Granery y Higuain"?
PedroRodriguez
2011-02-03 16:58
Okter

Det är så mod här borde agera. Madridistas med patetiska inlägg borde omgående spärras från Les Rambles.
Real Madrid Alex.K
2011-02-03 16:58
Rambla~

Riktigt fult i så fall om de gör så. Borde man inte kunna anmäla klubbarna som gör så eller? Europa borde göra som de gör i Brasilien. Att förbjuda övergångar på spelare som är under 18 år till andra länder. För det är väl så regeln är där borta?
The Special Five
2011-02-03 16:56
Hahah men dom har ju den största pajasen på SF som moderator, han är riktigt tragisk. Hans namn säger ju de mesta om hans psykiska tillstånd "Gago King of Madrid"
Barcelona Rambla~
2011-02-03 16:55
"Granero y Higuain"

Först och främst har de vilken jävla rätt att säga vad de vill. De värvar inte spelare, de är inte agenter, de sitter inte och förhandlar mellan klubbarna. För det andra är det mesta så jävla överdrivet och påhittat av den brittiska pressen. För det tredje, Cesc är vuxen och kan tala för sig själv, istället så gömmer han sig i garderoben och kniper käft.

Barcas talanger är unga tonåringar som jagas av giriga scouter och klubbar, det är en viss skillnad.
Barcelona Okter
2011-02-03 16:52
Det roliga är om en culé hade gått in till Puertan och skrivit det "Granero(lol) y Higuain" skriver så hade man åkt på en spärr direkt.
Real Madrid "Granero y Higuain"
2011-02-03 16:51
Cules in a nutshell!

Det är la ännu fulare att era spelare ska hålla så på mot deras kapten. Aja, rör mig vidare då jag inte har någon vidare lust att diskutera en så självklar fråga.

Väl mött!
The Special Five
2011-02-03 16:49
Pinsam och patetisk
Barcelona Rambla~
2011-02-03 16:48
"Granero y Higuain"

Den enda som är pinsam är du.
Barcelona Rambla~
2011-02-03 16:48
Alex.K

De gör mer än så. De jagar undomarna en bra bit innan de flyller 16. Sen snackar de med föräldrarna och påverkar dem. Allt detta utan att klubben, Barca i det här fallet, har en aning om det. Det är engelska supportrar bruklar kalla unsettle. Speciellt arsenalfans när det handlar om Cesc.
Real Madrid Alex.K
2011-02-03 16:44
Rambla~

Att skicka scouter till olika klubbar för att leta talanger gör väl varenda klubb i dagens fotboll? Så det är väl inget fel med det egentligen. Dessutom har ju Barca lyckats med talangutvecklingen de senaste åren, så det kanske inte är så konstigt att Wenger är där och snokar. Men jag kan förstå att det är lite irriterande när t.ex. engelska klubbar lockar 16-åringar med pengar och bilar.

Uefa eller Fifa borde införa en regel som innebär att ingen klubb i världen kan skriva proffskontrakt med spelare under 18 år.
Real Madrid "Granero y Higuain"
2011-02-03 16:41
Han lär nog inte sluta förens alla era spelare slutar dregla över Cesc och fortsätter med sina pinsamma uttalanden, det är ännu fulare.
AndreD
2011-02-03 16:39
Higuain El Cuatro Capitán- "Hombre"

Dagens odiskutabla fail. Är det inte bättre att hålla koll på ditt eget lag som förlorar mot Osasuna?

1.70-ligan

Yes, det där är Deulofeu.
Canaletes
2011-02-03 16:37
Alltså hade inte Pique flickvän redan? Eller gjorde dem slut?

Messi har gjort slut bara så ni vet
Barcelona Rambla~
2011-02-03 16:34
Jag börjar bli riktigt trött på den där jävla Wenger. Kan han ge fan i och drägla över våra talanger någon gång? Kan inte någon sätta en gummikula i arslet på honom eller något?
Barcelona Gaucho!
2011-02-03 16:30
FcB - I Motgång Och Framgång!

co-sign :D
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-02-03 16:27
Hetfield- Megan Fox is a dude

Shakira är heeet! :d

Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-03 16:20
Shakira är 34 år så Pique är rena lammköttet för henne :P
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-03 16:19
Är det Gerard Deulofeu som försöker springa loss från Pique?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-03 16:16
Det här börjar bli sann nu... haha
Barcelona Sam
2011-02-03 16:14
Håller med Delarocha. Skador är tyvärr en faktor som man måste ta hänsyn till i sporten som allt annat. Visst kan man tycka ett det är lite orättvist om ett lag har fördelen att inte ha färre skadade än det andra, men man skapar sina egna förutsättningar mer eller mindre.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-02-03 16:10
El Kaiser de Michoacán

Jag älskar när folk blir ägda haha så jävla skönt!
Delarocha
2011-02-03 15:59
Men van Persie är ju skadad året om så det ser jag knappt som att han saknas. Det är snarare en extra krydda när han väl är med. Arshavin är väl inte ens ordinare och var väl det knappt då heller?

Men visst. Dock tycker jag skador som en ursäkt till förlust är ganska fattig. Alla alg får skador och det är en del av sporten att kunna hantera en skadekris på ett bra sätt.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-03 15:34
Delrocha//

Nja, visst tappar Barça mycket av sitt spel med att tvingas undvara Iniesta och man tappar stabilitet bakåt av att det ordinarie mittbacksparet samt tyngd framåt pga att Zlatan saknas. Dock tycker jag nog att Gunners tappar lite mer av att Cesc, van Persie, Gallas, Song och Arshavin saknas för att vara ärlig, men det är egentligen inte alls varken aktuellt eller relevant i dag.
Delarocha
2011-02-03 15:23
El Kaiser de Michoacán

Tycker ju Arsenals lag ser betydligt mer ordinare ut där än vårt lag. Varken Puyol eller Pique, ingen Iniesta och ingen Zlatan.

Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-03 15:22
Higuain El Cuatro Capitán- "Hombre" //

Vermaalen, Nasri och Diaby spelade alla matchen på Camp Nou (se länk).
Barcelona Barca_4_lajjf
2011-02-03 15:21
Tror ni att Pinto kommer att få stå i CDR-finalen?? Isåfall blir det stora problem
Delarocha
2011-02-03 15:20
Higuain El Cuatro Capitán- "Hombre"

Varför var det inte rättvist? Knappast Barcelonas fel att Arsenal drar på sig skador. Sker det år efter år är det inte otur, då är det antingen fel på fysprogrammet och läkarna eller underlag etc.

United har väl inte alls lika många skador som Arsenal, inte heller Chelsea eller Liverpool vad jag vet.

Att år ut och år in skylla på skador håller inte. Skador är något man får räkna med och gör man inte det är man bara en amatör. Säsongen är lång och det är 3-4 olika turneringar som spelas parallellt. Kan man inte rotera laget och undvika skador så tja, då har väl inget i en titelstrid att göra eller i en CL final heller att göra.

En sak om ett lag åker på sanslöst mycket skador en säsong men Arsenal har skyllt på skador i 4-5 år nu. Det eller att deras lag är för ungt, Jag köper inte det argumentet längre.

Fixa ordentligt fystränare eller knip käft och ta förlusterna som en man.

Det är lika för alla, alla lag har lika långa säsonger och spelar i samma turneringar. Ska Arsenal få dispens-sympati för att dem har mycket fler skador än alla andra varje år? Kanske är dags att sälja alla glaslirarna och köpa spelare som håller istället. RvP, Nasri och Fabregas är ju skadade jämt.
Barcelona Barca4eva
2011-02-03 15:13
Diar Iniesta Shekha

Det är inte officiellt än men Mestalla blir nog finalarenan. Det är ju bättre med en neutral arena.
Annons: