/spanien/barcelona/forum/13175.aspx/spanien/barcelona/forum/13175.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Herbert
2011-02-01 19:41
Om du har något att skriva som berör Barcelona så är du välkommen att börja. Dina sandlådepåhopp klarar vi oss utan/ Red
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-01 19:37
comprende

JAG tycker att det är extremt korkat att betala över 20 miljoner för en mittback som inte ens är topp 10 i världen och som kommer att hindra båda Fontas och Muniesa.

Jag står för det. Du får tycka vad du vill.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-02-01 19:37
Granero y Higuain

Till skillnad från vissa madridspelare och tränare har Xavi kött på benen när han kommer med sina uttalanden. Om det är någon som agerar ogenomtänkt är det väl i alla fall inte Xavi.

Anser också att du förringar det arbete som Pep gjort med både spelidé och spelare. Trots allt har han lyckats med den bedrift flertalet av Reals tränare samtidigt misslyckats med flera gångere om och dessutom dragit ifrån.

Fast du tycker kanske, likt en annan svensk, att Pep mest är en filosof och att vem som helst hade kunnat utföra arbetet lika bra.
Detta visar i så fall på hur lite du är insatt i klubben FC Barcelona.
Barcelona comprende
2011-02-01 19:35
Hetfield- Megan Fox is a dude

Just det nu får man tycka vad man vill, men du får rätten att kalla någon för IQ-befriad bara för att han vill ha T.Silva. Din dubbelmoral lyser upp hela forumet
2011-02-01 19:35
comprende

Thiago Silva är bra, men han är inte ens topp 10 i världen så varför ska man betala minst 20 miljoner för honom? Hell no.

Fontas kommer att vara redo i lagom tid när Puyol får acceptera bänken.
Delarocha
2011-02-01 19:34
Värvar vi Thiago Silva så säger vi ju hej då till Fontas framtid i klubben. Då kan ju Pique och Silva spela här tills dem slutar och Fontas lägger av typ 4 år efter.
Ibrahim Afellay #20
2011-02-01 19:34
Någon som vet om Andres är skadad ? står så på fotbollskanalen men jag litar inte på dom.
Barcelona comprende
2011-02-01 19:32

Så du väljer en oprövad, ungdomsspelare som man inte vet hur han utvecklas ännu förre en av dom bästa mittbackarna just nu?

Med tanke på att Carles, inte blir yngre och får bara mer och mer skador så har man inte all tid i världen att försöka spela in en knatte.

Eller du kanske vill att man värvar någon medioker spelare tills han är redo för axla rollen?
2011-02-01 19:31
Granero (lol) y Higuain

Men snälla, kan du tänka efter innan du skriver? Tror du att Xavi sitter och hittar på allt? Det är ju tydligt att Fabregas vill till Barcelona, han ville till Barcelona redan under sommaren men han lovade Wenger att stanna kvar iår.
Barcelona Gaucho!
Silva är lätt värd €20m men jag ser ingen anledning för oss att lägga så pass mycket pengar för en mittback. Ge Fontas en ärlig chans istället :)

Samtidigt är väl €20-30m för Silva inga pengar om en spelare som
Andy Carroll är värd €41m + klausuler ;)
Barcelona Okter
"Granero y Higuain"

Det är skillnad mellan att filma och överdriva. Busquets överdriver det håller nog alla med om. Som B-guden skriver så har Alves lagt ner med barnsligheterna som han höll på med i Sevilla. Ronaldo och Di Maria däremot är filmare.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-01 19:30
Granero y Higuain

Är du korkad?
Jag skrev det tidigare men jag får väl ta om det eftersom korkade människor som du tydligen inte kan läsa...

Xavi får en fråga av en reporter gällande Fabregas och han svarar, vad är det som är så konstigt med det? Anklaga reporten isåfall istället för att gnälla på Xavi...
Men du kanske tror att Xavi helt utan anledning börjar prata om Fabregas under en intervju??....

Sen är det väl självklart att Fabregas vill komma till Barca, han har själv sagt det, anledningen till att det inte blivit av är för att Arsenal vägrar sälja honom...
Barcelona westinho
2011-02-01 19:29
Messi (21), Villa (14) and Pedro (12) have together scored 1 Liga goal less than the whole Real Madrid team: 47 vs 48

Trevligt.
Barcelona B-Guden
2011-02-01 19:28
Busquet filmar och överdriver, jag håller med.
Alves har lagt av med barnsligheterna till en stordel, förr låg han ju kvar 2 min varje gång han ramla. Men enligt mig har har skärpt sig.
2011-02-01 19:27
comprende

Lär dig att läsa. Jag skrev MINST 20 miljoner, och jag väljer Fontas före Silva alla dagar i veckan.

Herbert

Onödig attityd, addeh får tycka som han vill. Det är ett forum där alla får tycka till.
Real Madrid "Granero y Higuain"
2011-02-01 19:26
B-Guden

Om du nu är Barcelona supporter, förutsätter jag att du sett Busquets och Dani Alves. Ett sådant påstående som att vi har dem som filmar mest borde man alltså ta med en nypa salt, speciellt när Cules uttrycker sig på detta ogenomtänkta sätt.

Sen så är Xavi en spelare jag uppskattar mycket för det han gör på plan, men tycker bara han visar prov på en sjuk dubbelmoral när han allt som oftast kritiserar Madrid spelarna för att snacka skit när han själv bjuder på lika pinsamma uttalanden. Vem är han att säga att Mou inte förändrat fotbollen och att Pep gjort det som i stort sett bara spätt på det framgångsrecept som redan funnits i klubben i flera år.
Barcelona tarrak
2011-02-01 19:25
Skulle det nu vara så som marängen hävdar, att Xavi bara sitter och ljuger, så borde Arsenal-fansen tacka honom för den typen av beteende lär ju inte öka Cescs vilja att återvända, tvärtom.

Och den urbota korkade idén om att det här är något sätt att övertala cesc att komma hem. kan ni också fimpa. Tro mig Barca-spelarna har hans nummer och behöver knappast kommunicera via Eurosport om så var fallet.

Vad han gör är bara att svara ärligt på en fråga om en av hans vänner. Tyvärr, får man väl säga för med tanke på alla irriterande Gunners och maränger man måste utstå hade han gärna kunnat låta bli.
Barcelona comprende
2011-02-01 19:25

Tycker du 20 miljoner euro är för dyrt för en spelare som T.Silva?

Det enda IQ-befriade här måste vara du om du tycker så
Barcelona comprende
2011-02-01 19:22
"Granero y Higuain"

Och du borde hålla dig kvar i svinstian
Barcelona B-Guden
2011-02-01 19:18
"Granero y Higuain"

Självklart tycker en Real supporter det, men ni som är världen äckligaste tränare och kaxigaste spelarna och dem som filmar mest bör ju knappast uttala sig.

Xavi får en fråga av nån journalist och svarar på frågan. Alla som följer tidningarna vet hur journalisterna försöker få igång ett så kallat ordkrig.
Hur mycket skönk han inte när han sagt och lass att han kunde få hålla i bollen ?

Så var det bara påhitt från tidningarna... Oj vad jag skrev, varför bry sig vad en Real supporter tycker om Barca
Delarocha
2011-02-01 19:18
Herbert

Mitt namn är Delarocha och inget annat, gubbe.
Barcelona Herbert
2011-02-01 19:16
addeh

Guardiola tar ut laget. Ägna dig åt hemläxorna istället!

Var håller De Larrocha hus?
Barcelona westinho
2011-02-01 19:13
Granero y Higuain

Fallet är ju faktiskt nästan så. Han uttalade sig efter i somras att han respekterar klubbens beslut att behålla honom. Vilket betyder att han egentligen ville lämna, men inte fick.
2011-02-01 19:10

Jag ska sluta var dum? du tror på allvar att Cesc ska gå igenom Xavi för att framföra sina största önskan, att spela i Barca.

Suck..

Om Cesc nu så gärna velat lämna till Barca, hade han garanterat redan varit Barca spelare. Du får det att låta som att Cesc gjort sitt yttersta för att lämna Arsenal men att han tvingats kvar av klubben, men så är ju verkligen inte fallet.
2011-02-01 19:06
"Granero y Higuain"

Men kan du sluta vara så dum? Tror du att Xavi hittade på det? Det är vad Fabregas har sagt, han upprepar bara det.

Vilken idiot som helst fattar att Fabregas vill till Barcelona.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-01 19:05
addeh,

Men tycker du inte att det är konstigt att man inte ger Fontas chansen? Enligt mig kunde man lika gärna lämnat antingen Pique eller Abidal utanför truppen helt och hållet. Det känns lite obehagligt att Fontas aldrig ens är med i truppen längre i sådana här matcher. Som sagt, i höstas hade han nog fått starta. Nog för att alla i A-laget ska få spela i första hand sålänge B-lagsspelarna tillhör just B-laget, men som läget är nu måste vi slita på någon spelare, bara för att inte ge Fontas chansen.
2011-02-01 19:03
“His greatest desire is to return to the club"

Om så nu är fallet, varför spelar han inte i Barcelona. Xavi o co borde lära sig o knippa käft och istället låta ledningen sköta transfers, det era spelare gör nu är så oerhört respektlöst mot Arsenal och dess supportrar.

Xavi är en spelare man bara fortsätter tappa respekt för..
Barcelona Blaugrana91
2011-02-01 19:02
Nu kommer alla patetiska Arsenal fans skriva massa skit om Xavi återigen, dem verkar tro att det är Xavi själv som planerar dessa intervjuer och bestämmer frågorna under intervjuen...
Fattar dem inte att han typ får en fråga gällande Fabregas, självklart svarar han då.

För övrigt är jag ganska säker på att Fabregas kommer i sommar.
Sen skulle det inte förvåna mig om rykterna kommer igång på allvar när Barca åker till london om två veckor. ;)
Barcelona el Flaco
2011-02-01 18:49
Förhoppningsvis läser Wenger de där uttalanden från Xavi, blir uppretad och bestämmer sig för att inte sälja Cesc denna sommaren. :P
2011-02-01 18:44
To TV programme One to One, Xavi claimed: “His greatest desire is to return to the club. He would adapt very easily because he grew up here. His ultimate dream is to return to Barca, but then Arsenal and Barcelona have to agree. He is raised here, and has the DNA of Barcelona, but it is not up to us.”

On the prospect of Fabregas eventually becoming his successor in midfield, he continued: “It depends on when he comes, and what age I am. We could play well together as we do for the national team.

:D
Annons: