/spanien/barcelona/forum/1317.aspx/spanien/barcelona/forum/1317.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ribohn Fan
2016-01-24 17:31
Gemföra Arda och Rakitic är som att gemföra pest och kolera. Jag saknar Xavi!
Barcelona Liunil Masse
2016-01-24 17:30
[QUOTE=Vampíro]Arsenal skiter på sig ännu en gång mot Chelsea. Mertesacker utvisad efter att ha fällt Diego Costa, filmning förvisso men typiskt Arsenal. Det kommer finnas stora ytor bakom tysken i deras försvar så det gäller för Suárez och Ney att söka upp honom för han är segare än Internet Explorer. [/QUOTE] Hoppas verkligen han spelar mot oss alltså. Så jävla dålig mittback.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2016-01-24 17:23
Och där avgjorde Chelsea. Hur många matcher i rad har Arsenal fått utvisningar mot Chelsea?
Barcelona Vampíro
2016-01-24 17:20
Arsenal skiter på sig ännu en gång mot Chelsea. Mertesacker utvisad efter att ha fällt Diego Costa, filmning förvisso men typiskt Arsenal. Det kommer finnas stora ytor bakom tysken i deras försvar så det gäller för Suárez och Ney att söka upp honom för han är segare än Internet Explorer.
Barcelona Gabriel
2016-01-24 17:18
Mertesacker utvisad, helt rättvist också. Otroligt långsam mittback, spelar han i backlinjen mot oss så kommer vi skada dem rejält!
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-01-24 17:10
I.Rakitic [FC Barcelona]; Håll neutral perspektiv när det gäller jämföra två spelare. När man läser hur du skriver så trycker du ner Arda och sedan höjer du Rakitic enormt. Arda och Rakitic är två helt olika och dessa spelar på olika sätt när dem är på plan. Arda är en slitvarg med en känslig fot. Arda kan göra assist från vilken vinkel som helst då såg vi när han gjorde assist åt Messi. Rakitic en mer finslipat diamant som springer inte går in i "tuffa" dueller men har grym känslig fot som kan göra en assist var som helst. Har hårdare skott än Arda. Vill du jämföra så gör det på mer neutral sätt. Man ser att du heter Rakitic de säger ju allt. Ta det inte personligt.
Barcelona S.Eto'o
2016-01-24 17:09
Du kan seriöst inte tycka att Suarez bidrog något märkvärdigt hans 3 första månader efter Bannen. Han var jätte kritiserar härinne och folk (inga namn nämnda) gick så hårt att kalla honom för en stor flop att det var sjukt. De du säger håller inte ens... Du skrev att Suarez spelade ytter trots att hans riktiga position är anfallare men Arda turan då? Han spelade ytter i atletico eller rättare sagt som en kant mittfältare men nu spelar han i en position som är lägre än självaste Iniesta. Ge Arda tid, sjukt orättvist att Döma honom efter en thight schema och svåra matcher som vi har nu haft.
Barcelona the cameroonians
2016-01-24 17:08
Det roliga i sammanhanget är att den som nu skriver negativt om Arda var samma person som skapade ett nytt nickname i somras efter just värvningen av turken och tokhyllade denne. Samma person har även sedan dess haft flera andra nicknames. Du vet vem du är... Det börjar på F. TROLL.
Barcelona Suarez9
2016-01-24 17:03
Rakitic Du måste ju trolla... Killen har spelat typ 5 matcher tror jag ge honom åtminstone ett halvår hahah... Du kan ju inte dra så stora slutsatser när du har så lite att gå på
I.Rakitic [FC Barcelona]
2016-01-24 16:48
@S.Eto'o:
Man måste nämligen komma ihåg att Suárez spelade ur position som ytter medan Messi fortfarande spelade som 9:a under en stor del av den perioden. Och även om målen inte rasslade in för uruguayanen, så märktes det att han fortfarande bidrog spelmässigt. Arda har nämligen fått spela på mittfältet och även som ytter och har inte gjort utmärkande i någon av bägge positionerna. Och då har Arda som sagt fått 6 månaders förberedelse innan han blev tillgänglig för spel hos oss.
Barcelona ArdaTuran
2016-01-24 16:46
I.Rakitic [FC Barcelona];

"Man ska förvänta sig att Arda presterar nu, men hittills har han varit en besvikelse utöver matchen mot Granada (gjorde bara en assist men var osynlig i resten av matchen)."

Jag håller inte alls med i ditt resonemang om att Arda måste prestera NU. Att träna med laget och spela matcher med laget är två helt olika saker. Det är även skillnad på att vara i fysisk form, samt att vara matchtränad. Bara för att man har tränat med Barca i 6 månader så betyder det inte att man ska prestera på topp direkt under matcherna.
Barcelona S.Eto'o
2016-01-24 16:38
Då kan du väl förklara varför Suarez var usel dem första månaderna fram tills februari trots att han träna med klubben sens augusti
I.Rakitic [FC Barcelona]
2016-01-24 16:38
@Ribohn Fan:

Arda berättade själv att han ville lämna Atlético de Madrid eftesom att han inte gillar att springa och att Simeone är alltför krävande med din biten. Vi köpte grisen i säcken och har fått med oss en medioker fotbollsspelare vars villighet att slita sig är inget att hänga upp i granen direkt tyvärr.

I.Rakitic [FC Barcelona]
2016-01-24 16:35
@Liunil Masse:

Jag ser tyvärr inga större konstigheter att Arda blir jämförd med en spelare som Parejo, du får väldigt gärna förklara varför jag har fel.

Vill poängtera att Arda och Parejo är givetvis bra La Liga spelare men bägge framstår som medelmåttor när man nämner världsklasspelare som Iniesta och Rakitic samt även Robertinho som har varit makalös.

Snälla... Syftet med träningar (både individuellt och med lagkamraterna) är att göra sig väl förberedd inför de kommande matcherna och Arda har fått lyxen att fokusera enbart på träningarna utan stress under 6 månader.

Man ska förvänta sig att Arda presterar nu, men hittills har han varit en besvikelse utöver matchen mot Granada (gjorde bara en assist men var osynlig i resten av matchen).
Barcelona Gabriel
2016-01-24 16:33
Verratti och Marquinhos är båda två spelare som hade förstärkt vårat lag men de båda spelar dessvärre i PSG och PSG är ingen säljande klubb, precis som vi inte är det. De är ekonomiskt oberoende och vi har tidigare sett hur det har gått när vi försökt köpa spelare från dem. Det är nästan en omöjlig uppgift.
Barcelona Barca4life98
2016-01-24 16:24
Bästelona Bra med bollen men nej tack. För han gör misstag i varannan match. Idag gjorde han ett misstag som ledde till en straff. Dom senaste matcherna så har han satt laget i problem med glidtacklingar i straffområdet. Marquinhos är ett bättre alternativ och skulle säkert kosta lika mycket som Stones tror jag.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2016-01-24 16:17
Kollar på Everton och framför allt på John Stones och jag säger så här gubbar, honom ska vi ha! Så äckligt duktig och trygg med bollen, verkligen olikt en brittisk spelare. Kosta vad fan det vill men Stones måste vi ha.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-24 16:10
[QUOTE=I.Rakitic [FC Barcelona]]Min vän, med all respekt men det är väldigt okunnigt från din sida att dra in Rakitics anpassningsperiod. Han hade inte lyxen att enbart träna med sina lagkamrater och anpassa sig till vårt spel under 6 månader, något som Arda har fått. Klart som tusan att kroaten hade lite svårigheter att komma in med positioneringen då. Däremot förväntar jag mig att Arda ska göra det NU vid det här laget!! [/QUOTE] Ska du snacka om okunnighet? Du själv jämför Arda med fucking Parejo. Ja för att träna med laget är samma sak som att spela matcher... Herregud, ge Arda tid och Vidal mer tid, efter det kritisera om de spelar dåligt men inte nu.
I.Rakitic [FC Barcelona]
2016-01-24 16:02
@Liunil Masse:

Min vän, med all respekt men det är väldigt okunnigt från din sida att dra in Rakitics anpassningsperiod.

Han hade inte lyxen att enbart träna med sina lagkamrater och anpassa sig till vårt spel under 6 månader, något som Arda har fått. Klart som tusan att kroaten hade lite svårigheter att komma in med positioneringen då.

Däremot förväntar jag mig att Arda ska göra det NU vid det här laget!!
Barcelona Deulofeu
2016-01-24 16:00
Tuff match för Atletico nu där de kan tappa poängmot ett formtoppat Sevilla.

Varningar på Juanfran(som startar) samt Correa,Gimenez som inleder på bänken innebär avstängning mot oss spännande man får hoppas på en tuff match ,ed mycket känslor.

Gameiro är bänkad trots tre mål på senaste fyra matchena och de startar med fyrtornet på bortaplan mot Atletico.De kanske tänker ha honom som extra mittback mot Atleticos många starka huvudspelare.

Spännande match börjar nu.
Barcelona Ribohn Fan
2016-01-24 15:58
Ardan borde vara bättre förberedd med fysiken.
Jag har inte sett en enda max löpning från honom än.
Lite osmart av oss att värva en äldre etablerad spelare ett halvår innan han får spela. En ung spelare tror jag hade klarat det bättre.
En sak jag inte gillar är att han är för långsam både i fötterna och i tanken att han alltid måste glidtackla i närkamperna. Det innebär att vi inte kan vinna boll och ställa om till anfall. Detta är något som alla Barca spelare får lära sig från grunden.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-24 15:57
[QUOTE=Barca4life98]Ska Arda Turan spela så ska det bara vara istället för Iniesta när han behöver vila, enligt mig. Kanske istället för Neymar när han behöver vila. Alla dom som sa att Rakitic skulle petas etc och att mittfältet bestående av; Iniesta,Busquets,Arda skulle funka... Dom får nog tänka om. Arda är ingen central mittfältare, han spelade ytter i Atletico. Hoppas att det blir bra med Arda och Vidal. [/QUOTE] Nja. Rakitic hade samma problem med positionering på höger centrala positionen i början. Sen kom Rakitic in i det och nu står han felfritt hela tiden på den positionen. Med tiden så kommer Arda också komma in i det. Men han behöver tid, kan inte bedöma efter att han spelat två matcher på den positionen.
I.Rakitic [FC Barcelona]
2016-01-24 15:56
@Barca3# BIGPUN:
Atlético klarar sig alldeles utmärkt utan Arda, dom är 1:a i ligan och kan mycket väl vinna Champions eller ligan. Arda var bara en pusselbit i ett större sammanhang och överpresterade tack vare Diego Simeone. Koke, Godin och Griezmann är de största stjärnorna i Atlético och har varit det under ett bra tag. Parejo däremot var Valencias ledare, deras toppmålskytt, deras kreatör, det mesta av deras anfall gick via honom och var den enskilt största anledningen varför Valencia nådde CL förra säsongen och är en av få ljusglimtar under denna säsong. Fånigt av dig att snacka ner Parejo. Med all respekt för Arda, men den utvecklingen som Robertinho har uppvisat är såpass överjävligt bra att katalanen har gjort sig förtjänt att bli vår förste avbytare till Iniesta och Rakitic. Arda är medioker och skulle inte direkt säga att han är top 10 mittfältare i världen, däremot hoppas jag som sagt att han är en bra truppspelare vid behov.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-24 15:54
[QUOTE=Barca3# BIGPUN]Lol. seriöst? Parejo lika bra som Arda? Roberto före Arda? Inte för att Roberto är dålig, en riktig grym spelare nu men Arda var en av nyckelspelarna i Simeones bygge som vann ligan och kom till Champions League final. Arda är top 10 mittfältare skulle jag säga. [/QUOTE] Mata inte trollet.
Barcelona Barca4life98
2016-01-24 15:48
Ska Arda Turan spela så ska det bara vara istället för Iniesta när han behöver vila, enligt mig. Kanske istället för Neymar när han behöver vila. Alla dom som sa att Rakitic skulle petas etc och att mittfältet bestående av; Iniesta,Busquets,Arda skulle funka... Dom får nog tänka om. Arda är ingen central mittfältare, han spelade ytter i Atletico. Hoppas att det blir bra med Arda och Vidal.
Barcelona ArdaTuran
2016-01-24 15:45
Att Arda var dålig i gårdagens match är enligt mig inte så konstigt. Han har enbart tränat med laget i 6 månader, samt lirat 3-4 landskamper. Jag tror att han presterade över förväntan i sina första matcher, vilket gjorde att han såg lite sämre ut igår. Han behöver tid att komma upp i matchform, anpassa sig till spelarna/laget och därmed få till en jämn prestationsnivå. Att Arda inte är helt fit och varm i kläderna märks när han får bollen, då han oftast väljer det lättaste passningsalternativet istället för att utmana. Vi får nog vänta tills nästa säsong innan vi får se den riktiga Arda.
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-01-24 15:33
@I.Rakitic [FC Barcelona:

Lol. seriöst? Parejo lika bra som Arda? Roberto före Arda? Inte för att Roberto är dålig, en riktig grym spelare nu men Arda var en av nyckelspelarna i Simeones bygge som vann ligan och kom till Champions League final. Arda är top 10 mittfältare skulle jag säga.
I.Rakitic [FC Barcelona]
2016-01-24 15:27
Jag hoppas att Arda visar sig vara en succé som truppspelare, men vi ska inte förvänta oss att han faktiskt är en världsklasspelare.

För om man ska vara ärlig, så är Arda inte ens bättre än typ Valencias Dani Parejo utan bägge spelarna håller på samma nivå. Det finns onekligen väldigt många människor på Les Rambles som har alltför höga förväntningar på Arda.

Iniesta och Rakitic kommer att vara våra givna startspelare och Robertinho som förste avbytare på mittfältet. Arda får gärna spela i "små matcher" eller bli inbytt när vi har i stort sätt vunnit en match.
I.Rakitic [FC Barcelona]
2016-01-24 15:16
@erkano:
Men snälla du, det fanns ingen som helst vilja från Arda. Jag kommer ihåg en sekvens i slutet av den första halvleken där Arda var flera meter före en Málaga spelare, men den sistnämnde kom ikapp eftersom att Arda var halv brådskande. Jag kan också nämna ytterligare en sekvens i slutet av den andra halvleken där en boll studsade mot Arda, men han tappade bollen alltför lätt, hela laget var ur position och vi hade tur att deras kross var inget att hänga upp i granen direkt. Arda gjorde sådana saker stundtals. Det är som om att han är ej 100% fit. Självklart vill jag att Arda ska lyckas hos oss, precis som alla andra culés. Men självklart kommer jag att kasta kit på turken när det är fullt befogad såsom hans mindre godkända prestation under gårdagen. Att ingen spelare var bra är ett påstående som är lögnaktigt, det räcker att jag säger Iniesta, Messi och Rakitic för att det ska falla ihop som ett korthus. Sedan är det bara förstås löjligt från dig att jag anklagar turken enbart p.g.a. mitt nick, men vad ska man förvänta sig från en enögd Galatasaray-supporter som inte kan acceptera att Arda faktiskt var dålig....
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-01-24 15:08
Grattis världens bästa striker, Luis Suarez!
Annons: