/spanien/barcelona/forum/13163.aspx/spanien/barcelona/forum/13163.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2011-02-03 21:40
Barca4eva

Fast nu har vi spelat 2 matcher i veckan ligan och copa, så jag tror spelarna har vant säg vid det nu. bra av guardiola att spela med ordinarie startelva i dessa matcher. Nu har vi även fördelen i champions.
Barcelonistas
2011-02-03 21:36
klart de är ju endå en toppmatch om man får säga så. En fördel är att spelar våran match före real. allså kommer vi ligga 10 poäng före real som spelar på söndagen.

en annan liten grej jag tänkte ta med är att vi även har fördelen när det gäller inbördesmöten.
PedroRodriguez
2011-02-03 21:31
Barcelonistas

Helgens ligamatch:P
Barcelona Barca4eva
2011-02-03 21:31
Barcelonistas

Ja, kommer bli skönt att kunna se 2 matcher i veckan trots att det förmodligen sliter på spelarna =p
Barcelonistas
2011-02-03 21:29
barca4eva

det är ju cl om 2 veckor
Barcelona Barca4eva
2011-02-03 21:27
PedroRodriguez

Läser du om Barcelonistas inlägg så märker du att han visste det =p

Förövrigt är det riktigt tråkig utan matcher...längtar till helgens match asså.
Barcelonistas
2011-02-03 21:27
PedroRodriquez

Nej självklart ska vi inte underskatta Arsenal, men tycker folk måste öppna ögonen och se verkligheten, Arsenal är ett bra lag men dom har inte den typen av rätt spelare att iallafall lyckas störa vårat spel.

aa såg det nu, trodde först att det var delarochas inlägg men sen märkte jag ett de var från en mupp inne i arsenal forumet.
PedroRodriguez
2011-02-03 21:26
Barcelonistas

Det var någon i Arsenals forum som skrev att Fabregas är världens bästa mittfältare. Delarocha klistrade in hans inlägg.
Barcelonistas
2011-02-03 21:14
Behöver jag ens nämna hur det såg ut i första mötet föra säsongen mellan arsenal- Barcelona?

kunde stått både 0-4,0-5 bara efter första halvlek, de var kattens lek med råttan.
Barcelona DM1982
2011-02-03 21:12
Ärligt, kan inte folk sluta kalla Wenger för pedofil? Visst, han är inte på min favoritlista men det är bara onödigt med sådant snack.
Barcelonistas
2011-02-03 21:09
delarocha

fabregas världens bästa mittfältare?

snaaaaart, xaviniesta är båda bättre, seriöst har någon arsenal fan kollat en barca match överhuvudtaget?

dom verkar inte ha någon aning vad som väntar dom...
PedroRodriguez
2011-02-03 21:09
Blaugrana91

Arsenal blir inte en lätt nöt att knäcka men de är faktiskt inte i närheten från att vara ett lika bra lag som Barça. Inte i närheten från att vara ett lika jämnt och stabilt lag som Barça och defensiven är inte den bästa heller, jag menar, mittbackslåset är väl Koscielny och Squillaci nu när Vermaelen saknas? Är Messi på humör lär han såga sig igenom detta försvar med bundna ögon. Enda sättet att stoppa en Messi i form är att vara beväpnad på plan.

Sen så saknar de som tidigare påpekat Vermaelen och Nasri, har svårt & se att Arsenal slår ut oss....väldigt svårt. Men men, man ska aldrig vara för säker, Arsenal är absolut inget dåligt lag och de kan liga gärna lamslå oss ifall laget inte presterar till fullt.

Barcelonistas

Wow, calm down there a little bit. Underskatta inte Arsenal. Palla kalla Wenger för peddo.
Barcelona Trippeln
2011-02-03 21:05
Ska bli kul att tvåla till Arsenal.
Barcelonistas
2011-02-03 21:00
blaugrana

Hur fan kan snorungen jämföra arsenal mot detta Barcelona som är flera klasser bättre än pedofilens lag!? haha sjuk värld vi lever i, detta barca är ett utav tidernas bästa lag och vi skådar självklart det bästa laget under 2000 talet.

Vi är bättre på alla positioner och nu överdriver jag inte ens, vi är många klasser bättre än pedofilmannens lag.
Barcelona Riiio!!
2011-02-03 20:58
Någon som vet en sida där man nu i efterhand kan se Almeria - Barcelona, missade den igår.. ????
Delarocha
2011-02-03 20:54
"Vilket kap vi gjorde när vi tog Cesc, och vilken råtalang. Just nu världens bäste mittfältare enligt mig."

......
Barcelona VizzlA^^
2011-02-03 20:46
Barcelona Gaucho!
2011-02-03 20:28
el Flaco

haha, co-sign på den :)
Barcelona comprende
2011-02-03 20:13
Blaugrana91

Det var samma snack förra året, t om utav "världsstjärnan" Bendtner dom skulle visa oss Arsenal style hahaha !

Den första halvtimmen i första mötet. Jag har aldrig sett ett lag vara så offensiv, så heta och så jävla överlägsna som Barca var.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-03 20:10
Haha, var inne på Arsenals forum och hittade denna kommentar! Haha Läs!

"Man måste vara optimist;)

Som sagt även om jag drömmer mig bort så ÄR inte Barcelona en så mycket bättre lag än oss. Dem har farlig offensiv och något sämre defensiv. Det har vi med så det hela hamnar på mitten där det kommer avgöras. Dessutom så ser inte jag Xavi som hetare än Cesc i år.

Iniesta får gärna spela mitt mot oss, är inte alls orolig över det. Däremot är det upp till bevis för Jack om han nu får förtroendet. Tror och hoppas faktiskt att vi mönstrar med Diaby o Song, Jack kan komma in som avbytare ifall vi behöver avlasta mitten mer och byta ut Arsavin eller Walcott."

Haha, hur kan människan ens säga att Barcelona inte är så mycket bättre än Arsenal?? Barcelona är ett antal klasser bättre än Arsenal!
Sen att Fabregas skulle varit bättre än Xavi i år?? Ja han kan ju inte kollat Barcas matcher allafall.
"Något sämre defensiv"??? 11 insläppta i Ligan och 3 i CL. Ja oj så dålig defensiv vi har...

Jaja det är väl bra att dem är optimistiska, dem kommer dock få en chock när dem ser hur pass överlägsna Barca kommer vara!
Sen visst är Arsenal ett bra lag men som sagt dem kommer inte kunna slå Barcelona.
Barcelona Barcadinho.
2011-02-03 20:06
Intresse FÖR honom heter det, men det går inte att redigera:(
Ett stort minus av den nya designen.
Barcelona B-Guden
2011-02-03 20:05
Den sista jag vill ha i laget är Pato, han är det sperlare som minst skulle passa i Barca, Han släpper aldrig bollen.
Barcelona Barcadinho.
2011-02-03 20:04
Hetfield - satt och pratade igår med en kompis om Pato.
Största sannolikt att han hamnar i Real. De har visat intresse på honom tidigare.
Jag har svårt att tro att han väljer de brittiska öarna.
Antigen kvar i Italien el Spanien tror vi så.
Adebayor är bara på lån, Benz underpresterar, pengar finns säkert på nåt bankkonto, så det öppnas för en värvning här.
AndreD
2011-02-03 20:04
Canaletes

Tack för den du. Pep Guardiola sure is the guy! :P
Fantastisk människa.
Barcelona comprende
2011-02-03 20:02
Hetfield- Megan Fox is a dude

Nja är inget större fan av Pato, och sen skadebenägen som fan. Sen så lär han kosta en hel del. För dom pengarna kan man få 2-3 bra truppspelare eller lägga ner dom på någon som Cavani :P
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-03 19:56
Det är för tidigt föratt börja prata om värvningar, men jag måste påpeka att Milan (enligt rykten) kommer att göra sig av med Pato och köpa Balotelli under sommaren.

Är det bara jag som vill köpa honom? Jag menar, han vore en perfekt backup till Villa, båda har ungefär liknande spelstil.
Förövrigt så verkar Milan vara klara med Ganso för 25 miljoner euro, de har ett muntligt avtal med Santos.

el Flaco

Om Wenger ska sluta ta talanger från andra lag och locka till sig spelare på Bosman så skulle Arsenal inte existera :P
Barcelona el Flaco
2011-02-03 19:52
Angående diskussionen om Cesc längre ner tycker jag att Barcelona och Arsenal borde gå med på en pakt; Vi skiter i Fabregas om Wenger skiter i att tälta utanför La Masia.
Barcelona comprende
2011-02-03 19:29
Canaletes

Det var det fulaste jag har sett! hahah
Canaletes
2011-02-03 19:13
Abbe.

Det ju det mannen är känd för haha
Barcelona Abbe.
2011-02-03 18:55
Canaletes

Han har sådana läskigt härliga kavajer, Sala i Martin. Haha.
Annons: