/spanien/barcelona/forum/13162.aspx/spanien/barcelona/forum/13162.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-01 18:29
Förlåt, men man måste vara riktigt IQ befriad om man vill köpa T.Silva som lär kosta minst 20 miljoner euro när man har Fontas i B-laget och även Sakho som är betydligt billigare.

Om man blir av med Milito så flyttar man upp Fontas och har Puyol, Pique, Abidal och Fontas som mittbackar. Sen behöver vi köpa in en vänsterback, kreativ mittfältare som kan avlasta Xavi (Fabregas) och en anfallare, sen är det rätt så klart.
Barcelona Barcamannen
2011-02-01 18:24
Ingen som reagerar på Emmanuel Biancuchi klar för Girona i spanska andra divsionen, han är ju Messis kusin!!!!
Barcelona basaric
2011-02-01 18:21
el Flaco

Tacl så mycket! Haha skön han är Abi..
Barcelona el Flaco
2011-02-01 18:16
basaric/

Abidal fick bl.a. frågan om han såg matchen mellan Osasuna och Madrid och han svarade ja och hade uppenbarligen svårt för att hålla sig för skratt. På frågan om han hade velat möta Real Madrid fyra gånger till, ligan, finalen i Copa del Rey och en hypotetiskt möte i Champions League svarade han "så länge vi vinner de, så ja". Abis sista kommentar i klippet var "jag är ganska intelligent, vet du" och blinkar till journalisten.

Hehe, skön snubbe den där Abidal. Visar alltid prov på sin humoristiska sida under presskonferenserna
barcarobin
2011-02-01 18:11
Hetfield is god ffs!
Atlético addeh
2011-02-01 18:10
1.70

Iniesta, Puyol & Jeffren hänger bara med till Almería för att stötta sina lagkamrater, ingen av dem kommer spela. Pedro följer också med, du kanske glömde honom. Följande nitton ingår i truppen, där en kommer få se matchen från läktarplats. Hoppas nu att Pep har lite vett innanför pannbenet så han inte lämnar Thiago utanför matchtruppen, det vore bara korkat.

Valdés, Pinto, Alves, Adriano, Piqué, Milito, Abidal, Maxwell, Mascherano, Busquets, Xavi, Thiago, Keita, Afellay, Messi, Pedro, Villa, Bojan & Nolito.

Kanske vore följande elva en möjlig sådan?

Pinto
Adriano Busquets Milito Maxwell
Xavi Mascherano Keita
Afellay Messi Bojan

Busquets har spelat som mittback förr, och Piqué behöver vila. Resten känns ganska självklart. Pinto, Adriano, Milito, Maxwell, Mascherano, Keita, Afellay & Bojan bör starta. Hoppas på Thiago från start men tror Xavi får starta matchen, likaså Messi som borde vara utvilad då han mest lunkade runt på planen mot Hércules.

el Flaco

Thiago & Fontás verkar ha kommit in i gänget väldigt bra då de skojar med de flesta. Bådar gott inför framtiden. Det går för övrigt inte ta miste på den goda harmoni som råder i laget, helt otroligt vilket glatt gäng.

Tyckte dock att Abidals uttalanden på presskonferensen var det mest underhållande i klippet. Vilken kung han är, på alla sätt och vis.
Barcelona basaric
2011-02-01 18:04
el Flaco

Kan du översätta lite av det Abidal säger?
Barcelona Barcamannen
2011-02-01 17:59
Emmanuel Biancuchi klar för Girona spanska andra divsionen!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2011-02-01 17:56
el flaco

Abidal kan le!
Barcelona el Flaco
2011-02-01 17:44
Sköna bilder från träningen igår. Stämningen är uppenbarligen på topp och det är även fint att se hur A-lagsspelarna skojar friskt med killarna från Barça B. Pep Guardiola höll dessutom en sju minuter lång diskurs där han ska ha sagt fraser som "Om vi slappnar av kommer vi förlora poäng" och "Nu gäller det att vara vara mentalt starka". Allt för att spelarna inte ska sänka garden och förlita sig på det här korta försprånget man har i ligan.

Även underhållande att se Tomas Roncero spänna sig och vara lika arrogant som vanligt. Tydligen var förlusten mot Osasuna inte nog för att han ska visa ens en gnutta av ödmjukhet.
Barcelonistas
2011-02-01 17:44
hetfield is à bitch

du skämmer ut dig mannen...
Barcelona petersays
2011-02-01 17:43
Ha ha...har ni läst den senaste Madridkrönikan? Alltså vad är det för fel på den där redaktionen. Hybris och pretentioner och fjantiga krigarparalleller och nån slags flört med österländska visdomsord och "insikt". Kom ner från era höga hästar för tusan, vad är det för fel på er?
Barcelona basaric
2011-02-01 17:42
Är det någon som vet hur det går för Gudjohnsens söner i Barcelonas akademi?
Barcelona Blaugrana91
2011-02-01 17:22
Delarocha

Är inte Milan i behov av pengar?? Var det därför dem inte kunde betala det låga priset på Zlatan? Milan är nog i behov av alla dem pengar dem kan få.
PedroRodriguez
2011-02-01 17:15
Milan skulle knappt sälja Thiago Silva med tanke på att han är den enda back i världsklass de har. Resten i Milans backlinje är stolpskott hela högen. Sen så har han ingen anledning att lämna Milan.

Carles Puyol är ett fysiskt kraftpaket.
Barcelona Hetfield is a Bitch
2011-02-01 17:09
Delarocha

Vår relation till Milan är riktigt bra speciellt efter Ibra affären. Så en sådan värvning är mycket möjligt om T.Silva själv vill lämna. Det tror jag han vill om han får erbjudandet.
Delarocha
2011-02-01 17:05
Om Thiago får erbjudandet ja. Men Milan ska fortfarande tacka ja till ett bud. Milan är inte direkt i behov av pengar. Dem är i behov av unga spelare av kvalitet. Tror det skulle en halv miljard för att lösa Thiago SIlva typ.
2011-02-01 17:03
Delarocha

Vi alla vet att Puyols kropp inte håller längre. Jag tycker han ska agera mer som en backup från och med nästa säsong. Kolla bara hur många skador han råkat på denna säsongen när han spelat ständigt.

Om Thiago själv får erbjudande från Barca tror jag han skulle kunna tänka sig lämna och då har Milan inget val.
AndreD
2011-02-01 17:02
Hetfield is a bitch

Moget namn...
Delarocha
2011-02-01 16:58
Ska vi bänka Puyol som är vår kapten? Milan lär nog vara sugna på att sälja Thiago Silva.
2011-02-01 16:52
Ska vi värva någon back så är de T.Silva från Milan. Han går direkt in i startelvan bredvid Pique och tror att han skulle vara sugen på lämna gamla Milan. Det är den enda värvningen jag vill se i sommar och att Thiago flyttas upp. Då gör de inget om Jeffren lämnar för Afellay finns också.

In: T.Silva, Thiago
Ut: Milito,Jeffren
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-01 16:32
Hetfield,

Har inte tänkt på det så innan... Pedro sliter som en varg varenda match. Även om Messi är den som spelar mest är Pedro den som kanske är i störst behov av vila. Det kanske inte är så konstigt att Messi får starta mindre viktiga matcher ibland, istället för Pedro. Han kan bidraga med mer utan att slita ut sig, medans Pedros storhet bygger på hans stora slit till stor del.

Däremot förstår jag som sagt inte alls varför Fontas ej finns med i truppen. Okej att det inte sliter så mycket att spela mittback, men vafan... det är en viktig match på söndag och vi har 5-0 att gå på. Blir mer och mer irriterad ju mer jag tänker på det. Har Pep tappat allt förtroende eller? I höstas skulle han garanterat ha startat en sådan här match
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-01 16:30
HetField
Jag trodde att han var skadad , men det är ju bra att han vilar. Sen förstår jag inte varför vi måste ta med MEssi , Xavi och Iniesta när vi har en 5-0 ledning med oss och när de nästan spelar varje match.
Real Madrid Barca1337
2011-02-01 16:27
Tror vi spelar lika mot Almeria borta för vi behöver ändå inte oroa oss.
Men vi har en mycket tuff match i helgen även om atletico bara vunnit 1 match av 8 senaste .
Men jag tror vi segrar med ett mål !
Visca el Barca!
2011-02-01 16:22
Diar Iniesta Shekha

Pedro har ju spelat en hel del och med tanke på hans "spring tills han svimmar" spelstil så är det bra om han vilar. Dessutom lär Afellay och Bojan starta.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-01 16:16
Någon som vet varför PEdro inte är med? Jag läste 1.70-ligans inlägg och såg ej Pedro. Och han verkar inte vara skadad, skulle vara konstigt om Pep vilar Pedro när samtidigt Xavi, Iniesta och Messi följer med.
Delarocha
2011-02-01 16:14
30 vet jag inte riktigt men visst det är väl ingen brådska egentlien. Men han bör få speltid snart.
2011-02-01 16:13
Delarocha

En mittback brukar "peaka" runt 30, så 21 är inte så farligt. Så i mittbacksvärlden så är Fontas fortfarande en yngling då mittbackar lever på erfarenhet, inte de fysiska attributen.

Rätt så kul att Thiago ser ut som en gammal gubbe i Fifa 11, och Kaka har fortfarande typ 88 i stats :P Snacka om att Fifa höjer honom bara föratt han är deras representant.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-01 16:12
Ja, jag menar, det är ju just i sådana här matcher som Fontas och Bartra SKA få chansen! I Synnerhet då våra backups i a-laget redan har spelet mycket på sistone, med tanke på alla småskador.
Jag tror inte vi ska ta för givet att Fontas flyttas upp tills nästa säsong. Han har inte fått chansen på hur länge som helst och när han inte ens är med i truppen i en sådan här match, med tanke på omständigheterna... jag är tveksam.
Barcelona westinho
2011-02-01 16:07
B-Guden

Fast risken finns ju att de blir skadade när de matchas så hårt. Med den tunna trupp vi har är skador på nyckelspelare lika med katastrof. Förstår verkligen inte Pep här. Vi leder med 5-0. Nog fan ska vi kunna ställa upp med Bartra - Fontás som mittbackar och ändå undvika förlust med 5-0.

Om någon av nyckelspelarna blir skadade (knock on wood) förlåter jag inte Pep.
Annons: