/spanien/barcelona/forum/13160.aspx/spanien/barcelona/forum/13160.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-02-04 16:24
AndreD

"Fattar fortfarande inte varför han lämnade Racing där han var ordinarie och en av deras stjärnor".

Allt handlar om pengar. Canales är ung och det klart en skyhög lön lockar, även om han faktiskt var korkad som skrev på då han visste att bänken skulle bli hans plats i framtiden. I vissa fall väger pengarna tyngre än sporten. Sad but true...
Real Madrid Redmond Barry
2011-02-04 16:23
Barcelonistas //

Vad har det med saken att göra, ni är mycket bättre ja..?

Hetfield- Megan Fox is a dude//

Klart det är ok. Bosman är ju inte bara tillåtet utan finns väl ingen omoral bakom det, alla lag håller på med det.. Tapping up är inte ens tillåtet bara att det är svårt att verkställa regeln.

Går inte ens jämföra Chamakh. Vi bjöd på honom förra sommaren, de nekade budet och vi(och han själv) väntade ut kontraktet. Aldrig gick vi ut i media o sa att han hade Arsenal-DNA etc.

Sen om ni nu så gärna tycker det vi gör är fel, vi har en helt okej ungdomsakademi, hugg på dem då. Skulle ni värva dem skulle jag inte säga ett ord.
Delarocha
2011-02-04 16:22
1.70-ligan

Kanske just det han vill ta död på. Å andra sidan säger spelare att de hade alla möjliga klubbar som favoritklubb beroende på vilken tidning som intervjuar dem och i vilket sammanhang. Så jag ger inte mycket för sådana uttalanden faktiskt.

Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-04 16:19
Förövrigt har Llorente i en intervju med Realtidningen Marca sagt att han var cule som liten. Tolka det hur ni vill, men hursomhelst var det väl inte det smartaste att säga om ryktena stämmer att han ska till Madrid i sommar
Delarocha
2011-02-04 16:19
Ja om Canales går samma öde till mötes som Gago så ska han nog vara rätt bekymrad.
Barcelona B-Guden
2011-02-04 16:15
Del Bosque

kan han inte ge fan i spelarna som spelar CL liga och cuper, Colombia är ju knappast ett världslag.
Hoppas han startar med en dålig 11. Hoppas Xavi och iniesta som vart skadad tackar nej.
Landskamper ska inte pågå när klubblagen är mitt i Säsongen...
PedroRodriguez
2011-02-04 16:12
EL Cuatro

Gago? Där satte du verkligen dit han på plats........
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-04 16:11
Fan vad onödigt att ta ut alla barcas stjärnor till landskampen mot Colombia. Räkna med att vi får någon nyckelspelare skadad där
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-02-04 16:11
Skit samma hur det går för Canales det är Madrids och Canales problem. Han lär sig till nästa gång.

Är det nån som vet hur det går med Alves förhandlingarna?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-04 16:10
"Hombre"

Men jisses människa, om du ska övertyga Delarocha så tar man fan inte med Gago som exempel. Det är som att nämna pacifister och ta med Hitler som exempel.

Gago är ett skämt.
Higuain El Cuatro Capitán- "Hombre"
2011-02-04 16:06
Delarocha

Vet dem inte?

Ramos? Higuain? Marcelo? Gago?

Alla dem kom vid Canales ålder och dem har varit ordinarie under en längre period, så du har fel där.

Real vet inte vas som är bäst för SINA egna talanger, därmed tar dem väl hand om inköpta talanger.
2011-02-04 16:05
Redmond Barry

Så när ni stjäl ungdomar från andra lag och lockar till er spelare på Bosman, är det ok då? Ni flörtade med Chamakh långt innan klubben gav tummen upp, och jag vet att Bordeaux hatar Arsenal.

Det luktar så mycket skit om er att jag känner doften härifrån. Wenger är förövrigt strax bakom Mourinho i titeln om den smutsigaste tränaren.
2011-02-04 16:04
På tal om Canales inställning!

Här är efter matchen mot Mallorca!
Delarocha
2011-02-04 16:01
Han vet vad som är bäst för honom, så därmed går han till Real som är kända för att INTE veta vad som är bäst för talanger alls? Låter logiskt.

Jaja, jag är mest glad att historien upprepar sig.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-04 15:58
Problemet för ungdomsspelare i både Real Madrid och Barça är ju att trycket är så oehört stort på dessa klubbar att vinna titlar och den spelmässiga nivå är så brutalt hög att klivet för talangerna som kommer underifrån blir mycket långt. Lägg dessutom till de extremt stora ekonomiska resurserna som dessa klubbar har. T.ex. har Real Madrid inga problem ekonomiskt med att hämta Adebayor på lån. Annars brukar ju ekonmiska problem vara en anledning till att talanger får chansen eftersom man då inte har råd med något annat.
2011-02-04 15:54
Herregud lugna ner angående Canales, han visste att han skulle få det tufft att ta startplats. Han vet själv att han är en framtids investering och att han skulle få sporadiskt med speltid.

Sedan får ni inte glömma att Canales har missat en hel del på grund av skador, annars hade han fått betydligt fler chanser.

Nu när spelare återvänder från skadorna finns det tyvärr inte plats på bänken för Canales.

Men jag tror Canales vet vad som är bäst för honom och han har en härlig inställning till att lyckas. Han är bara 19 år och har många år framför sig, han är inte förstörd ännu.
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-02-04 15:51
Cup finalen spelas i den underbara staden Valencia!
Real Madrid madrid01
2011-02-04 15:33
Första gången jag skriver här , men angående Canales så ville Real ha honom innan någon annan köpte han. Men förutom att han skulle vara med på försäsongsträningen var inget bestämt om han skulle spela i Real eller bli utlånad till Racing (i första hand) ytterligare en säsong.
Mourinho, tyvärr för Canales, valde att ha kvar honom. Han gjorde en bra försäsong och fick starta mot Mallorca, men gjorde en mindre bra insats (gäller egentligen hela laget) och sen har Özil gjort väldigt bra ifrån sig. Sen missade han ett tag pga av skada vilket inte heller hjälpte. Men man får väl hoppas att klubben ser till att låna ut honom nästa säsong för han är för bra för att inte få speltid.
Barcelonistas
2011-02-04 15:31
Redmond Barry

4-1 Messi +4;)

skipa skitsnacket vi alla vet hur sanningen ligger till
Real Madrid Redmond Barry
2011-02-04 15:25
Frodo//

Det ni sysslar med är den största tapping up-affären i fotbollshistorien. Arsenals värvning av Cesc hade inget att göra med tapping up överhuvudtaget. Inte så att man kidnappade honom, hade Barca seriöst varit intresserade av att satsa på en 16-åring hade väl en katalan som han själv stannat kvar. Det krävs ganska mycket för att flytta från sitt hemland(stad) när man redan tränar med en av världens största klubbar.
Barcelona SweZionist
2011-02-04 14:56
Tjena allihop!

Har flygbiljetter o boende bokat i Barcelona passande till hemmamatchen mot Arsenal i CL. Tyvärr fick jag inte tag i några biljetter via nätet när dom släpptes förra månaden. Vad jag förstår så kommer fler biljetter ev släppas, beroende på hur många med årskort etc som inte kan gå. Någon som har mer koll på detta? När dom kan tänkas släppas, och hur man får tag på dem? Nätet elller i Barcelona? Tack på förhand!
Delarocha
2011-02-04 14:34
Så vitt jag vet så har den inte det men det lutar väl åt att det blir Mestalla.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-04 14:21
Någon som vet om Final arenan till cupen har blivit officel?
elbraco
2011-02-04 14:16
Sen kanske man inte ska kritisera Canales för mycket. Med tanke på hur bra han var i Racing kanske han ändå såg möjligheterna att ta en ordinarie plats?
Sen är det inte så lätt för en 17-åring (eller vad han var då...)att tacka nej till ett erbjudande från Real Madrid.
Barcelona Okter
2011-02-04 13:53
Valdes, Pique, Busquets, Xavi, Iniesta, Pedro och Villa är alla uttagna till matchen mot Colombia nästa vecka.
AndreD
2011-02-04 13:52
Canales är ett perfekt exempel på ung och dum. Han har framtiden för sig och behöver inte stressa sig framåt. Men, istället väljer han en storklubb för pengarna och skiter i det sportsliga.

Fattar fortfarande inte varför han lämnade Racing där han var ordinarie och en av deras "stjärnor".
2011-02-04 13:37
AndreD

Jo, men även Stevie Wonder kunde se att Canales skulle bli bänkad oavsett. Alla visste att Pellegrini skulle få sparken och att Perez skulle börja köpa spelare under sommaren, trodde han verkligen att han skulle få plats i laget?

AndreD
2011-02-04 13:19
Hetfield

Canales blev klar för Real innan Mourinho, har jag för mig. Han blev väl klar i januari muntligt.

Men det var ändå jävligt osmart. Pellegrini hade knappast satsat på honom heller.
Barcelonistas
2011-02-04 13:02
Frodo

som sakt vänta bara, en masaker väntar pedots lag.

ska bli så otroligt skönt att sätta ditt dom!
Barcelonistas
2011-02-04 12:57
Madrid har enorma brister i sitt spel, och skulle inte bli förvånad om Lyon vinner sin
Match i gerand
Annons: