/spanien/barcelona/forum/1316.aspx/spanien/barcelona/forum/1316.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Illusionista
7/6/2016 12:47
Det sägs att Messi och hans pappa fått 2 års fängelse... Jag tror ej de behöver sitta i fängelse men att han blir dömd är ganska sjukt i sig.

Sen så vetefan alltså, allt detta mot Barcelona som klubb i Spanien.. Känns som en kampanj mot klubben från Madrid och regeringen pga att Katalonien vill bli självständiga. Om så fallet är, vill jag spy på det! Görs inga kontroller etc. på Real spelare? Kan det vara så att ingen av de gjort fel eller fifflat?
Barcelona Barca - Puyol
7/6/2016 12:46
Messi döms till 21 månaders fängelse!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
7/6/2016 12:45
Messi kommer få böta som Mascherano o så är det med det. Sjukt att man får det för något som hände när Messi var 17 år, klart som fan att han inte fatta något o lita på sitt team. Vill inte dra det kortet men hade han spelat för RM så hade detta inte hänt, you all know it.
Barcelona Vronskij
7/6/2016 12:44
Tur att det inte blev 25 månaders fängelse.
Barcelona Gabriel
7/6/2016 12:42
The Messis were found to have evaded tax on Lionel’s image rights, owing more than €4m in back payments, and the Court of Catalonia has sentenced the pair to just under two years in prison. However, as the sentence is short of two years, and neither Lionel nor Jorge have a criminal record, they won’t be required to serve any jail time.
Barcelona Gabriel
7/6/2016 12:38
BREAKING: Spanish court hands out 21-month prison sentence to Barcelona soccer star Lionel Messi for 3 tax crimes.
Barcelona Gabriel
7/6/2016 12:37
Okej fick precis upp en notis på mobilen på spanska som lyder: Leo y Jorge condenados 2 meses de carcél. Vilket betyder att Messi och hans far får 21 månaders fängelsestraff. What in the heavens fuck!!!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
7/6/2016 12:32
Först och främst Eid Mubarik till er där ute!.

Sen måste jag fråga igen. Pogba? Varför?

Vad ser ni hos honom?
Om jag fick välja mellan Pogba och Banega så skulle jag ta den sist nämnda alla dagar i veckan.

Barcelona Barca - Puyol
7/6/2016 12:20
Dortmund sägs vara ute Arda Turan. Hoppas de köper honom för 300 mille. Så vi kan lägga 500 mille plus en spelare på Pogba.
Parre [Xavi #6]
7/6/2016 12:18
@wallmannen:

Håller helt med, hellre värva en nyttig spelare som kan visa sig riktigt viktig under en hel säsong och som kan komma in i laget. Måste inte alltid värva superstars.
7/6/2016 12:07
Hittills så har den nya sportchefen Robert gjort det riktigt bra. Får hoppas det håller :)
Barcelona wallmannen
7/6/2016 11:51
Kompanys lårmuskler verkar inte tycka om att spela fotboll, så nej tack till honom. Tycker hela den där spelarövergångskarusellen är svår. En världsklasspelare kan visa sig bli tämligen "misslyckad" (Zlatan), en "normal och hårt jobbande spelare" (Larsson) kan visa sig bli väldigt nyttig.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
7/6/2016 11:42
Denis presentation.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
7/6/2016 10:46
En spelare jag är väldigt svag för är Kompany, tror vi kan få han relativt billigt. Tycker att han passar in som person i Barca, dessutom en utmärkt ledare. Tyvärr skadebenägen på senare tid, men tror att felet ligger hos City.

Min dröm silly:

In

Kompany
Umtiti
Bellerin
Andre Gomes eller drömmen Pogba
Rojo (reserv)
Remy (supersub)

Ut

Marlboro!
Adriano!
Munir!
Arda!
Patienten Vermaelen
Sandro

Snälla gud låt drömmen slå in=(

Visca barca!
Barcelona Barca4life98
7/6/2016 10:23
Luis Enrique plans to use Denis Suarez as an interior midfielder, where Andres Iniesta normally plays. (Diario Sport)
Barcelona Katalano
7/6/2016 10:01
@enkos:
Alltså, något som irriterar mig otroligt mycket är när tidningar sätter Click-bait rubriker. Nu ser jag till och med sådana här i forumet. Kanske bara är jag som reagerar, men snälla beskriv vad du länkar till och inte bara ett urklippt citat. I övrigt bra att du skickar länk/källa :)
Barcelona LennyRomario
7/6/2016 09:59
@enkos:
Fast jag förstår inte hur det skulle gått till. Det är ju registrerat att han är född 1997, det är vi överens om. Fast de registrerade honom 2002, fem år tillbaka i tiden. Ett officiellt födelsebevis, som stat, myndigheter osv har tillgång till. Så då skulle han i själva verket vara född 1992. Men registreras när han är 10 år, som 5-åring. Så två år senare, när han är 12, så blir han alltså kallad att börja första klass? Det faller ju på sin egen orimlighet. Han är ju född och uppvuxen i Portugal där det ändå är en viss ordning på papper och dylikt. Att de inte registrerat honom direkt ger visserligen ett utrymme för fusk av några år hit och dit. Men fem, helt orimligt. Och det är ingen tillfällighet att det spekuleras i att han skulle vara fem år äldre. Det hör ju naturligtvis samman med att han registrerades när han var fem år. Jag tror att det är dålig översättning bara.
Barcelona neymar JR
7/6/2016 07:19
Lucas Perez (27) could be one of surprise signings with the cost of €12m. He'll join as backup to Barca' attacking trident. #fcblive [sport] Helt okej värvning trots att jag föredrar vietto.
Barcelona Andresito
7/6/2016 06:27
Både Koulibaly och Bailly kostar alltså 40 miljoner. Två mittbackar som inte bevisat ett skvatt i de större sammanhangen, förståeligt då de spelat i relativt små klubbar. Deras spelstil och öde kan liknas vid David Luiz och Boateng, de kan med andra ord floppa totalt sett till sin prislapp eller bli en av är världens bästa mittbackar. Samtidigt tar det lång tid för en sådan spelare att bli bekväm med sin position. Vad de saknar i intelligens får de ta igen med rutin, något Boateng lyckats med men som Luiz fortfarande saknar.
Barcelona Barclasico
7/6/2016 05:06
Florentino Perez has senselessly accused Barca for EU sanction of €18M as the decision was made in a firm in Barcelona. [Diario Sport]

Jävla smuts
Barcelona Gabriel
7/6/2016 03:14
Kan ni förstå att Napoli sägs vilja ha 40M€ för Koulibaly, som verkar hamna i Chelsea med Conte. Sälja Arda = abracadabra så kan man få den bjässen. Men tyvärr. Som så många gånger förr...
Barcelona Gabriel
7/6/2016 02:59
El pistolero Att André Gomez är en duktig fotbollsspelare tänker jag absolut inte betvivla, jag är bara inte lika övertygad som dig att han är värd de summorna som det pratas om. Utöver det så får man också med Jorge Mendes att göra, något man kanske borde passa sig för och tänka igenom en eller tom två gånger extra. Men precis som du säger så verkar det vara Luis Enrique som krävt/kräver den värvningen - något han kanske också borde vara lite försiktig med beträffande hans egna CV när det kommer till värvningar. Så sent som för bara 1 år sen köpte vi loss Arda och löste turkens klausul på Luchos önskan. Och nu vill han (liksom merparten) göra sig av med honom. Det vänder snabbt. Men visst, André Gomes är 22 år gammal och kommer att fortsätta att utvecklas. Men jag har en hel del frågetecken gällande den värvningen som gör att jag hoppas att den inte blir av.
7/6/2016 01:30
[QUOTE=Gabriel]Så idéen är alltså att göra sig av med en spelare som kostade oss 40M€ och lägga de pengarna på André Gomez som kommer att kosta ännu mer. Ogillar den iden, även om jag vill att vi gör oss av med Arda. Men de pengarna kan man investera klokare isåfall, som en högerback eller varför inte förstärka med ytterliggare en mittback, vänsterback för att avlasta Alba. Men nej, det måste vara en mittfältare såklart - skitsamma att vi har täckning på mittfältet. Ska det värvas en mittfältare så får det vara Verratti, alla andra mittfältsvärvningar är jag emot. [/QUOTE] Fast hur många centrala mittfältare har vi som gör sig bäst lite längre bak som Iniesta o Rakitic? Rafinha o Denis Suarez ser jag som mittfältare som gör sig bäst lite längre fram på mittfältet samt ytterpositionerna i anfallet. Säsongen 14/15 såg vi ju hur vilsen Rafinha var på Rakitic position, likaså Arda förra säsongen. Jag tror (veta kan man ju inte) André Gomes kan göra det riktigt bra på Rakitic position. Han är dessutom bara 22 år gammal, så det är en värvning för framtiden o inte en Gameiro-värvning. Blir det en försäljning av Arda o en värvning av André Gomes så har Lucho krävt det av en anledning.
Barcelona Gabriel
7/6/2016 01:06
@El Pistolero #9:

Så idéen är alltså att göra sig av med en spelare som kostade oss 40M€ och lägga de pengarna på André Gomez som kommer att kosta ännu mer. Ogillar den iden, även om jag vill att vi gör oss av med Arda. Men de pengarna kan man investera klokare isåfall, som en högerback eller varför inte förstärka med ytterliggare en mittback, vänsterback för att avlasta Alba.

Men nej, det måste vara en mittfältare såklart - skitsamma att vi har täckning på mittfältet. Ska det värvas en mittfältare så får det vara Verratti, alla andra mittfältsvärvningar är jag emot.
7/6/2016 01:00
Sport front cover - Andre for Arda Arda Turan's exit is key for signing Andre Gomes (Valencia). Club would have money and a free position | Sport | Jag vet, it's Sport men hoppas.
Barcelona Barca4life98
7/6/2016 00:22
the cameroonians Låt oss hoppas angående Vermaalen :) Läste på Twitter att Gabriel Jesus verkar ha bestämt sig för Inter och att han ska ansluta i Januari. Något rykte sa att Ronaldo hade övertygat honom.
7/6/2016 00:02
Susana Monje (Vice-president): "Can Rigalt case wont effect club's signings budget" | CatalunyaRadio | Iallafall positivt.
Barcelona enkos
7/5/2016 23:52
Är det inte lite märkligt att spela match mot Samdoria den 10 augusti och sedan supercipfinalen mot Sevilla bara två dagar senare den 12 augusti? Då är Neymar inte med pga OS ?

PS. När börjar Barca med träningarna på riktig och när ansluter de sista?
Barcelona the cameroonians
7/5/2016 23:38
@Gabriel:

¨
Det var aldrig tänkt att han, vid ett köp, skulle gå direkt in i truppen utan endera stanna i Palmeiras eller bli utlånad till en klubb i Spanien.

Eftersom Barcelona haft ett par direktörer i Brasilien i samband med förhandlingarna med Neymar samtidigt som Gabriel gjort en explosionsartad start i ligan så tog nog Barcelona chansen att höra sig för och förklara sitt intresse.

Samtidigt har hans agent i Europa försökt att trigga någon form av budgivning som agenter så gärna gör, men huruvida det är sant att någon klubb lagt ett bud på spelaren ifråga är väl trots allt tveksamt.
Barcelona enkos
7/5/2016 23:20
– Han säger att han är 18, men jag kan försäkra er om att han är 23 eller 24, säger förre tränaren Guy Roux.
Annons: