/spanien/barcelona/forum/13150.aspx/spanien/barcelona/forum/13150.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-02-04 11:05
Trots att spelare som Morata, Sarabia och Jese är bra så tror jag inte att någon av de kommer att spela i Reals a-lag i framtiden. Inte med Mourinho som tränare i alla fall. När man ser etablerade spelare som Pedro Leon som gjorde bra ifrån sig i la liga förra säsongen och en talang som Canales knappt få några spelminuter är det föga troligt att ungdomsspelarna kommer att få en ärlig chans i framtiden.
Barcelona el Flaco
2011-02-04 11:03
Måste hålla med Hetfield. Mourinho har inte direkt ryktet om att vara villig att ge egna produkter chansen. Det har man inte minst sett i hans förra klubbar. Känns som att det vore mer en överraskning än en självklarhet om Morata, Sarabia, eller någon annan från Castilla för chansen under Mourinhos tid som tränare.
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-02-04 10:55
Meddelandet
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-02-04 10:54
Läste ni om Calderon? Han sa "Madrid har värvat Mourinho för att vinna titlar och inte för att kritisera domare varje match" hahaha så jävla bra!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-04 10:52
Zizou_spars

Så länge ni har Mourinho så kommer talanger inte att utvecklas, det är ingen större hemlighet att Mourinho är en kortsiktig tränare som vill vinna titlar med de bästa 11. Det är inte ens logiskt att Mourinho ska satsa på talanger om han ska dra om 1-2 år, vilket känns rätt så givet då det pratas om PL och att ta över portugisiska landslaget.

Rätt så synd att ni köpte en spelare som Canales, ännu en spelare som förstörs pga. girighet från hans sida.
Real Madrid Zizou_spars
2011-02-04 10:43
C.A.K
Yes, det må vara sant. Men frågan är ju hur många karriärer som förstörs på vägen. Som sagt lyckas en utav tio så är det en sportslig och ekonomisk vinst för Arsenal.

el Flaco
Ja, det vore kul om han lyckades och om det även togs till vara på. Sedan sägs ju Jese som nyligen blivit uppflyttad vara en större talang än Morata - för att inte tala om Sarabia. Men nu vi får se om dem kan tas om hand om, inte så lätt att slussa in talanger i vår trupp de senaste kontra med ett uberstabilt Barcelona - där man har råd att spela in spelare pga stabiliteten i laget.
Time will tell!
Barcelona C.A.K
2011-02-04 10:39
Hoppas Morata slår igenom ordentligt. Alltid roligt att se nya talanger blomma ut, vilket lag de än må representera.
Barcelona el Flaco
2011-02-04 10:36
Zizou_spars/

Känns som att ända sedan Mourinho gick ut och sa att Morata behöver göra fler mål för B-laget så har ynglingen blivit ännu mer motiverad och börjat göra mål mer frekvent än tidigare. Spännande talang ni har, får se var det hela slutar.
Barcelona C.A.K
2011-02-04 10:22
Wenger ÄR en talangutvecklare. Sen att han snor de talanger han förfogar över är ingen hemlighet, men det är heller ingen hemlighet att Diaby, Song, Kolo, Sagna, Eboué med flera var högst mediokra spelare innan de kom till Arsenal.
Real Madrid Zizou_spars
2011-02-04 10:11
Frodo

Yes. Men det finns ju idag en otroligt glorifierad bild över Arsenals strategi, för dem är väl extrema jämfört med övriga storlag - trots att det pågår överallt.
För mig är det så man förstör karriärer, inte genom att köpa ett redan etablerat namn som gjort karriär och råkar göra dåligt ifrån sig och därav placeras på bänk.

Jese har blivit har blivit uppflyttat till Castilla, vilket är kul! Inte spelat överdrivet mycket dock med tanke på att dem börjat gå bra nu under Toril (då offensiven fungerat bra!). Får hoppas på mer nästa säsong då det känns som att Morata får ett A-kontrakt.
Spännande spelare minst sagt!
Barcelona comprende
2011-02-04 10:06
Rivaldo kan göra mål fortfarande !
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-04 10:06
Kan någon förklara för mig varför Wenger kallas för en talangutvecklare? För det första så tar han ungdomar från andra lag eller spelare på bosman och för det andra så köper han alltid skadebenägna eller mediokra spelare (med vissa undantag).

Folk kallar honom för en pionjär osv. men trots att alla har sagt det i flera år så vägrar han göra något åt saken, dvs. att deras backlinje är högst mediokert och då ska man inte heller prata om deras val av målvakt.
Jag håller personligen Pep, Mourinho och Ferguson långt före talangtjuven.
Barcelona Frodo
2011-02-04 09:43
Zizou_spars

Arsenal kniper åt sig de största talangerna på ett fult sätt utan att betala för de. Det är inte bara Barcelonas talanger de gör det med utan fler klubbar har drabbats av deras strategi som går under mottot gratis är gott. Sen skryter de om att de inte har spenderar lika mycket som andra storklubbar. Inte så konstigt när de går bakom ryggen på klubbarna som de stjäl talangerna ifrån. Man måste börja ta itu med åldersgränsen vad gäller kontrakt i Spanien då man inte kan förvänta sig att de engelska klubbarna ska agera gentlemannamässigt på den fronten.

Jag håller med dig till viss del om gamblingen av ungas framtid men det är ju mer eller mindre så i alla storklubbar.

Förresten, hur går det med Jese? Har läst mycket positivt om killen och han var duktig i u-17 EM.
Real Madrid Zizou_spars
2011-02-04 09:12
Frodo

Arsenal hyllas ofta för sin värvningsstrategi och sätt att utveckla ungdomar. För mig är det helt befängt att hylla dem för det.
För mig är det det mest smutsiga och fula sättet att värva. Folk pratar om att tex stora klubbar köper spelare och förstör dem - dvs spelare som kostar större pengar och är äldre. Men faktum är att dem redan har en karriär och redan har gjort sig ett namn.
Arsenal värvar istället fullt med unga lovande spelare - lyckas 1 utav 10 har Arsenal gjort en ekonomiskt och sportsligt bra affär - för dem.

Grejjen är att hade dessa spelare fått utvecklas i lugn och ro, i respektive land, hade förmodligen 6/7 utav 10 lyckats medans nu 8 stycken istället hamnar på komvux.

Poängen, hur kan det vara mer ädelt att spela på massa ungdomars framtid för enbart egen vinning, det är väl SÅ man förstör spelare. När dem inte har ett namn eller karriär att falla tillbaks på ifall/när dem inte klarar av press och misslyckas.
Barcelona Frodo
2011-02-04 08:28
Om man ska tro vissa tidningar så är Wenger återigen ute efter Samper och nu har han även fått upp ögonen för målvakten Pol Balleste. Jag är trött på Arsenal som hela tiden rycker i våra talanger.

Deras korkade fans snackar om "tapping up" via media gällande Cesc men de väljer systematiskt bort hur de fick dit honom i första taget. Tråkigt att man inte kan låta klubbens talanger utvecklas i fred utan att gamar från England är där och nafsar.
Barcelona Gio Style
2011-02-04 04:13
Nej jag skulle inte vilja ha Pato i Barcelona. För dålig speluppfattning och har blivit klumpigare och klumpigare med boll. Ska man titta på spelare i hans ålder i Italien så är isf Sanchez ett betydligt bättre alternativ, iaf just för Barca.
Men jag vet inte om jag tycker att det är dags att värva en anfallare, iaf inte just nu (alltså nästa transferfönster).
Delarocha
2011-02-04 02:50
Ja det var Pedro visade det sig. Trodde först det var nu den senaste matchen mot Almeria men då satt ju Pedro på bänken. Men det var matchen från den 26:e. Så det var Pedro
Barcelona Blaugrana91
2011-02-04 02:40
Delarocha

Jo det var också snyggt! Tror dock inte att det var Thiago, har för mig att han inte spelade den matchen. Har ingen anning om vem det är? Pedro? :P
Delarocha
2011-02-04 02:21
Klacken precis innan från Thiago (?) eller vem är det är rätt snygg
Barcelona Blaugrana91
2011-02-04 02:07
På tal om Afellay hittade ett klipp på YT (Se länktips) där han gör en ganska häftig grej, var från första semifinalmötet mot Almeria på Camp Nou, jag måste missat det, för kommer inte ihåg att jag såg det inte under matchen allafall.
Hur som helst så var det rätt snyggt!
Barcelona Pep.G
2011-02-04 01:31
Jag tycker nog att Afellayh bryter mönstret lite mer. Vid många tillfällen igår så valde han en rush mot mål istället för en sidledspassning till Thiago. Det ser man inte förutom Messi då. Jag gillar det, dessutom så verkar han ha en jävla fighting spiri. Önskar han kunde dela med sig lite till Bojan.
Barcelona Antonio Puerta
2011-02-04 01:21
Michel Bastos hade inte satt fel som Vänsterback efter Abidal dessutom båda från lyon kanske lite tur, han kan spela längre upp också !
elbraco
2011-02-04 01:02
För övrigt vill jag tillägga att Pandiani är kung.
elbraco
2011-02-04 01:01
Bastos hade inte varit så dumt, men han är för offensiv. Hans skott i förra årets CL kommer jag fortfarande ihåg, heeelt sjukt.

Ärligt talat fattar jag inte diskussionen om Pato till Barca? I mina ögon är Pato Milan, större än de flesta i den klubben om man räknar bort de gamla herrarna som Pirlo, Nesta etc. Känns absolut inte som en trolig värvning.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-04 00:56
En som drömmer om att få komma till världens bästa klubb ser jag. ;) (Se länktips)
Barcelona Blaugrana91
2011-02-04 00:46
1.70-ligan

Bra skrivet gällande Afellay, håller helt med dig!

Är riktigt imponerad över hur snabbt han har lyckas anpassa sig till vårt spelsystem, jag menar vissa nyförvärv (Läs Zlatan) lyckades ju inte ens lära sig spelsystemet på en hel säsong, men Afellay klarar det på ett par veckor, imponerande som sagt!
Delarocha
2011-02-04 00:34
Svårt att ta dina inlägg på allvar när du fyller med med så mycket bullshit.
Higuain El Cuatro Capitán- "Hombre"
2011-02-04 00:33
1.70-ligan.

Skiljer ett per klasser mellan dessa spelare, Özil elgenat och mogen som få medan Affelay verkar fortfarande rå och valpig.

Özil kan visst spela på många positioner, han har gjort matcher som ytter, Trequartista och second striker. Jag vet inte var du menar med att spela som falsk nia, men Özil är klinisk i avslutningslägen vilket han har visat.

Nedvärderar inte Affelay, han är en duktigt spelare men Özil är ett par klasser bättre. Sedan så tar du mer upp Thiagos vinning mer än Barcas vinning för köpet av Affelay.

--------

Haha ni har eran Pandiani och vi madridistas har våra Raiola, Zlatan och Wernbloom ;)
Barcelona Antonio Puerta
2011-02-04 00:31
Rambla

Angående denne Sergi Samper, Vad vet du om han ?, Jag har en känsla att han stannar o fortsätter tror de har lärt sig en läxa nu Cesc vill tillbaka, Vilka talanger verkar dra och villka inte.

Tacksam för svar
Barcelona comprende
2011-02-04 00:23
Det jag märkte med Ibe på gårdagens match, var under sista kvarten han var sjukt trött men likt förbannad ville han ha bollen och visade sig hela tiden, underbart att se
Annons: