/spanien/barcelona/forum/13149.aspx/spanien/barcelona/forum/13149.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-02-04 17:36
"Granero y Higuain"

Özil är en väldigt bra spelare, men hos oss ser jag ingen optimal position för honom. På en kant gör han sig inte bäst, och han är inte lika stark i defensiven som Xavi & Iniesta vilket skulle göra det svårt för honom att spela på deras positioner.

Den allra största anledningen till varför inte jag är bitter för att Pep tackade nej till Özil stavas dock Thiago Alcántara. Han är 19 år, kommer från den egna akademin, och kan bli hur bra som helst. Varför köpa en oslipad diamant när man redan har en? Ska tilläggas att Özil var mer en diamant än en oslipad och verkligen gjort det bra i Real.

Så länge spelare inte ens får plats på bänken kan jag inte tycka vår trupp är tunn. Det är bättre med en lite tunnare trupp där alla får ganska mycket speltid är en maxad 25-manna trupp där endast 12 får speltid. Ja, jag syftar på Real Madrid, och det är inget provokativt.
Barcelona Barca Barca
2011-02-04 17:27
"Granero y Higuain"

Om du tillåter mig svara på din fråga =)
För Özils eget bästa var det bättre att han hamnade i Real än i Barca. Hos oss skulle han vara en man att tillgå när Iniesta eller Xavi är skadade/behöver vila/bytas ut. Att vi saknar bredd är inget snack om saken, men ja tror att våran tunna trupp som gör att spelet flyter på som de ska. Alla våra spelare i truppen får väldigt mycket speltid, vi har ingen sk "bänkvärmare" som dom flesta storklubbarna har. Och självklart har det sina nackdelar det med, får vi en skada två spelare så blir det väldigt jobbigt.
Barcelona Frodo
2011-02-04 17:26
"Granero y Higuain"

Jag tycker inte att det är bittert. Han är en klasspelare som kommer att vara en grundpelare i ert lag många år framöver men hos oss hade han bara fått göra sporadiska inhopp. Hans optimala position är som nr 10 vilket han har hos er. I Barca spelar Messi i den rollen och han byts nästan aldrig ut.

Att då ha en spelare som tjänar 5 miljoner euro per år på bänken som bara gör inhopp då och då hade varit helt onödigt. Detta samtidigt som man har talanger från de egna leden man tror på och som kommer helt gratis.
Barcelona Koeman!!
2011-02-04 17:24
"Granero y Higuain"

Självklart känns det bittert, han är ju en gudabenådad spelare.
Barcelona Gaucho!
2011-02-04 17:20
"Granero y Higuain"

Just nu så känns det som att Thiago fyller den rollen minst lika bra. Med tanke på om Özil hade spelat i Barcelona så hade det troligtvis blivit mycket tid på bänken.

Plus att vi värvade Afellay och jag måste säga att jag är jävligt imponerad av det jag har sett av honom hittills, och vi la ju inte direkt några stora summor på honom.
Så nej, just nu känns det inte bittert men jag retade mig som fan i början av säsongen :)
Barcelona LaSagradaFamília
2011-02-04 17:19
Lite, ja. Han skulle kunna vara en nyttig inhoppare, för han är lite för ojämn just nu. Om ett par år kan han bli riktigt bra...
Real Madrid "Granero y Higuain"
2011-02-04 17:14
Barca4eva

Jag tror Özil var mer fascinerad av lagets sätt att spela än själva klubben som jag inte tror han hade så värst mycket känslor för. För han kysser ju ändå vårt klubbmärke, det betyder väl att han inte var så insatt i själva klubben..

Jag har just en fråga angående Özil, känns det inte lite bittert att spelar i rivalen just nu för en så billig slant dessutom när han egentligen kunde ha spelat hos er, tror han mycket väl skulle kunna vara den sista delen som skulle gjort er trupp optimal, i nu läget saknar den väl lite bredd.

Och för gud skull, se det inte som att jag försökte provocera .
Barcelona Gaucho!
2011-02-04 17:02
Delarocha

Ok, tackar :)
Delarocha
2011-02-04 16:58
Gaucho!

Ja det får han.
Barcelona Gaucho!
2011-02-04 16:57
En fråga bara, får Torres lira CL med Chelsea?

Jag har för mig att om man har spelat för ett lag i CL eller EL så får man inte spela matcher med något annat lag i varken CL eller EL. Någon som har klart för sig? :D

Kollade ett klipp med Chelsea news på Youtube som gjorde mig fundersam.
Lyssna på vad han säger runt 0.28 om ni inte orkar kolla hela.
Barcelona Frodo
2011-02-04 16:55
Redmond Barry

Jisses. Du verkar inte ha koll på läget. Det kanske är bäst att inte uttala sig om saker man inte vet något om?

Tapping up av Cesc? Tror du att våra spelare behöver locka Cesc via media när de kan prata med honom direkt? Hur dum är du? De är hans lagkamrater i det spanska landslaget. De flesta har känt honom i flera år. Att alla hans spanska kamrater har hans telefonnummer är ingen vild gissning. Man behöver inte vara ett geni för att förstå att Cesc gjort det klart för både Arsenal och Barcelona att han vill hit.

Arsenals värvning av Cesc var ren tapping up. Man tog direkt kontakt med honom när han spelade u-17 EM. Innan dess hade scouterna snokat på la Masia ett bra tag vilket de fortfarande gör än idag. Arsenal försökte roffa åt sig Pique också och med din ringa kunskap antar jag att du inte vet vad de gjorde med Merida? Lustigt att du drog upp ordet kidnappning för det var kusligt nära det man gjorde med Merida. Man gömde honom på hemlig ort för att helt plötsligt skriva kontrakt med honom precis efter att han fyllt 16.

Att Arsenal snackar om tapping up är ironiskt. Chamakh, Squillaci, Walcott, Wiltord, Campbell etc. Listan kan göras lång på spelare som Arsenal nosat på utan att höra av sig till klubbarna först.

Varför skulle vi hugga på er akademi när våran är så mycket bättre? Utveckla era spelare så utvecklar vi våra. Att ni nu är ute efter Samper gör mig jävligt förbannad och att ni Arsenalfans är likgiltiga och inte ser något fel med det säger ganska mycket om er dubbelmoral gällande "tapping up". När ni gör det är bara bra scouting va? En bra deal?
Barcelona Barca4eva
2011-02-04 16:51
1.70-ligan.

Özil hade ju Barca som sitt favoritlag, men är man tysk och i hans ålder tackar man, eller de flesta, naturligtvist ja. När det gäller Llorente vet man inte direkt vad han skulle göra ifall han fick ett bra erbjudande men han vet nog att Real inte är den bästa platsen att flytta till. Han kan vara culé men samtidigt tror jag att det är försent för honom att ansluta till Barca så det bästa är att han avslutar karriären i Bilbao eller drar till PL, hellre det.
Delarocha
2011-02-04 16:49
De köpen gjordes dock av styrelsen och inte Pep. Chyg borträknat då. Det var ju Txiki som gick nuts.
2011-02-04 16:48
Pedro:
Jaha, trodde han var ett par år yngre. Men Caceres, Henrique och Keirrison har ju inte precis fått spela mycket i a-laget. Tur att ledningen tänker efter lite mer nu när den värvar: Villa, Adriano och Mascherano är alla bra värvningar, och Afellay ser ut att bli ett riktigt kap.
Delarocha
2011-02-04 16:46
Samma med Di Maria som jag dock anser rätt medioker. Han var ordinare i både Benfica och Argentiska landslaget. Ser inte hur ni utvecklade honom.
Barcelona B-Guden
2011-02-04 16:45
Higuain El Cuatro Capitán- "Hombre"

Du är ju ett skämt, kolla Özil fick sitt genombrott i VM inte i Real. Di maria bra ? Skämtar du ?
Nu vet jag itne vilken klubb som Özil spelade i Tyskland men har för mig werder bremen(stavning)
Det var dom som gjorde Özil till stjärna, Özil kom in i real som en stjärna knappast nån som "ni" utvecklat. Sedan köper ni inte talanger, utan stjärnor.
AndreD
2011-02-04 16:42
addeh

Vet att han antagligen gjorde det för pengarna. Uttryckte mig lite fel. Undrade egentligen hur en så talangfull spelare bara slänger bort karriären så där bara för att sitta på bänken och håva in cash. Han tjänade säkert bra i Racing och hade tjänat mer och mer i Racing eller något annat lag ju äldre han hade blivit.

Hellre tjäna mindre och vara ordinarie än att tjäna mycket och sitta på bänken. Synd om en så stor talang bara försvinner. Han har gjort sig själv en väldigt stor björntjänst.
PedroRodriguez
2011-02-04 16:42
LaSagradaFamilia

Men Chygrynskiy kom ju som 23 åring. Knappast en talang direkt.
2011-02-04 16:37
Hombre har rätt... Tjigrinskij lyckades ju inte precis särskilt bra. Men det beror nog till stor del på att det är ett ganska jobbigt spelsätt att lära sig, och alla passar inte in.
Spanien Rivaldo!
2011-02-04 16:37
Sanningen är att både Barcelona och Arsenal har gjort fel, problemet är bara att alla är så jävla trångsynta för att se fel hos sitt lag. Det borde vara en diskussion om vilka som är värst snarare än vilka som är helgon...
Delarocha
2011-02-04 16:36
Har Di Maria lyckats mycket bra?

Higuain El Cuatro Capitán- "Hombre"
2011-02-04 16:34
Jag kanske inte borde ta upp Gago som exempel, då ni flera gånger gjort klart för er att han är bättre på att klippa gräsmatta och putsa skor än att spela fotboll.

Men min poäng kvarstår Delarocha, alla blir inte per automatik förstörda när dem kommer till Real Madrid som unga. Det senaste exemplet är väl Drenthe, men han höll inte måttet trots att han fick en hel del chanser.

Annars har Ramos, Robinho, Higuain och Marcelo kommit hit som unga och lyckats för att nämna några bra exempel. Dem var ungefär vi Canales ålder när dem kom till Real Madrid. Sedan har Özil och Di Maria kommit som 21 åringar och lyckats mycket bra hittills

Ja Real Madrid lyckas mycket bättre på den aspekten än Barcelona när det kommer till att köpa unga talanger och utveckla dem, nästan i klass med Arsenal. Därmed är Real Madrid sämst när det kommer till att ta hand om sina egna talanger och låta dem växa istället för att skicka dem till Getafe eller Benfica.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-04 16:27
Redmond Barry

Lägg ner med dubbelmoral, du vet mycket väl att ni flörtade öppet med Chamakh när han spelade i klubben och ni bad honom att vänta ut kontraktet. Jag vet det här föratt min kompis är en Bordeaux följare och han hatar Arsenal för det.

När ni stjäl ungdomar så är det fritt fram, men när Fabregas öppet flörtar med Barcelona så är det plötsligt Barcelona spelarnas fel? Bra logik.
Sanningen är att Fabregas vill hit, och ni vet mycket väl att det är så. Istället föratt ifrågasätta Fabregas så letar ni efter en syndabock, och det är där ni hittar Barcelona.
2011-02-04 16:25
Att tala väl om sina vänner när man får frågor om dem är inte "tapping up". Speciellt när de flesta citaten är fabricerade (de som kom efter VM, framförallt)
Atlético addeh
2011-02-04 16:24
AndreD

"Fattar fortfarande inte varför han lämnade Racing där han var ordinarie och en av deras stjärnor".

Allt handlar om pengar. Canales är ung och det klart en skyhög lön lockar, även om han faktiskt var korkad som skrev på då han visste att bänken skulle bli hans plats i framtiden. I vissa fall väger pengarna tyngre än sporten. Sad but true...
Real Madrid Redmond Barry
2011-02-04 16:23
Barcelonistas //

Vad har det med saken att göra, ni är mycket bättre ja..?

Hetfield- Megan Fox is a dude//

Klart det är ok. Bosman är ju inte bara tillåtet utan finns väl ingen omoral bakom det, alla lag håller på med det.. Tapping up är inte ens tillåtet bara att det är svårt att verkställa regeln.

Går inte ens jämföra Chamakh. Vi bjöd på honom förra sommaren, de nekade budet och vi(och han själv) väntade ut kontraktet. Aldrig gick vi ut i media o sa att han hade Arsenal-DNA etc.

Sen om ni nu så gärna tycker det vi gör är fel, vi har en helt okej ungdomsakademi, hugg på dem då. Skulle ni värva dem skulle jag inte säga ett ord.
Delarocha
2011-02-04 16:22
1.70-ligan

Kanske just det han vill ta död på. Å andra sidan säger spelare att de hade alla möjliga klubbar som favoritklubb beroende på vilken tidning som intervjuar dem och i vilket sammanhang. Så jag ger inte mycket för sådana uttalanden faktiskt.

Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-04 16:19
Förövrigt har Llorente i en intervju med Realtidningen Marca sagt att han var cule som liten. Tolka det hur ni vill, men hursomhelst var det väl inte det smartaste att säga om ryktena stämmer att han ska till Madrid i sommar
Delarocha
2011-02-04 16:19
Ja om Canales går samma öde till mötes som Gago så ska han nog vara rätt bekymrad.
Barcelona B-Guden
2011-02-04 16:15
Del Bosque

kan han inte ge fan i spelarna som spelar CL liga och cuper, Colombia är ju knappast ett världslag.
Hoppas han startar med en dålig 11. Hoppas Xavi och iniesta som vart skadad tackar nej.
Landskamper ska inte pågå när klubblagen är mitt i Säsongen...
Annons: