/spanien/barcelona/forum/13148.aspx/spanien/barcelona/forum/13148.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2011-02-04 19:22
gabriel

jag vet,förklarade de mesta för han på PM, att det är inget man skojar om. kan bli alvarligt.
Barcelona Gabriel
2011-02-04 19:21
addeh

Ja, synd att det inte går lika bra för Jeffren bara. Väldigt synd om killen. Jasså okej, vart i Tenerife bor hon? Södra eller norra sidan?
Barcelona Gabriel
2011-02-04 19:19
"Granero y Higuain"

Du sammanfattade det väldigt bra och jag håller definitivt med dig.
Atlético addeh
2011-02-04 19:19
Gabriel

Förstår att det måste vara väldigt speciellt för dig. Jag har också lite anknytning till Tenerife då min syster bor där.
Real Madrid "Granero y Higuain"
2011-02-04 19:18
Siempre Culé

Haha, vad är du för än. Du verkar ha fått en missbildad bild utav mig, eftersom jag inte vill smutsa ner les rambles kommer jag inte svara på dig mer..

Men visst jag och mina polare som mest gillar att hänga hemma hos någon utav oss eller lira boll, du bör känna dig hotad;)

--

Med att inte köpa Özil tycker jag väl Pepl gjorde klart i att han ser en framtid i Barca hos både Thiago och Pedro, och förmodligen också Fabregas. Pep vet vad som gynnar han och laget mest, och där av lät han bli att ej värva Özil. svårare än så är det inte, även om jag personligen tycker Özil skulle passa bra i Barcelona..
Barcelona el Maestro!
2011-02-04 19:14
Higuain El Cuarto Capitán- "Hombre" :
Jag är personligen mer än nöjd med Villa. Jag tycker till och med att han är en bättre version av Eto'o med tanke på att han är så villig att underordna sig i tränarens speltaktik och systemet. Han är på detta sätt smartare än både Eto'o och Zlatan och det gör att han kommer att uträtta stort i Barca. Det är jag säkert på.
Däremot inte sagt att han ska peta Pedro. Villa och Pedro är bekväma med varandra, får jag en känsla av. Det är inte fråga om antingen den ena eller den andra. Bägge är lika viktiga och ska spela samtidigt.
Barcelona Gabriel
2011-02-04 19:12
addeh

Och för mig blir det lite extra speciellt och roligt just eftersom han är ifrån samma ö som mig, Tenerife.

Roligt när man har kanarianskt blod i favoritlaget och han utvecklats till att bli en riktig klassspelare!
Barcelona Blaugrana91
2011-02-04 19:12
Higuain bla bla Hombre

Snacka om att du underskattar Pedro...Som addeh sa så är det nog du som inte har koll på Pedro...

Sen får du det att låta som vi inte uppskattar Villa? Vilket absolut inte stämmer, vi alla här är mer än nöjda med Villa, han har varit grym! Men du måste förstå att för några år sen visst ingen vem Pedro var knappt och nu är han superviktig för Barca, självklart är vi alla Barcafans imponerade av honom.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-04 19:11
Så onödig diskussion. Nu är det så att både Villa och Pedro spelar från start i ett lag som spöade Madrid med 5-0. Båda bidrar till olika saker och är lika viktiga för laget.

Özil skulle inte platsa i Barcelona. Han hade fått lika mycket speltid som Afellay får nu. Så hur bra Özil än blir så kommer han inte vara i närheten av Xavi och Iniesta. Glöm inte hur "tyskarna" försökte jaga Iniesta och Xavi på mittfältet. Det enda dom lärde sig var att göra piruetter vid mittplan.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-02-04 19:09
Villa är bättre i sidledsrörelserna och positionsmässigt, Pedro är mer renodlad ytter. Jag håller dem ungefär lika högt, båda har gjort det finfint. Det är trevligt att Messi och Villa samarbetar så bra, jag tror snarare det hjälper bägge spelarna.
Atlético addeh
2011-02-04 19:09
Gabriel

Pedros resa är helt otrolig. På 2,5 år har han gått från att spela fotboll i division fyra till att vara en av världens bästa ytterforwards, och på vägen hunnit med att vinna allt på klubblags nivå, även gjort mål i samtliga turneringar, vunnit VM-guld, samt som grädden på moset petat två av världens bästa anfallare, Zlatan Ibrahimovic & Fernando Torres.

För mig är det ganska obegripligt hur folk inte kan se hans storhet. Men som du säger, så länge han fortsätter göra det han är bäst på och glädjer oss culés, spelar det andra mindre roll.
Barcelona Gabriel
2011-02-04 19:08
Higuain El Cuarto Capitán- "Hombre"

Du argumenterar via rena spekulationer vilket också gör ditt inlägg svårt att ta på allvar. Time will tell om Pedro håller sig kvar på den högsta nivån även efter han fått sitt stora erkännande. Tills dess kan man lika gärna sluta att spekulera eftersom han för tillfället levererar ständigt.
Atlético addeh
2011-02-04 19:06

Jag tror snarare det är du som inte har koll på Pedro, inte hans motståndare.

"Sedan skulle 10/10 tränare ha Villa i sitt lag än Pedro."

Vad har det med saken att göra?
Barcelona Gabriel
2011-02-04 19:05
Pedro är oersättlig för oss culés och det är ju det som är det viktiga, vad andra fans anser om Pedro spelar mindre roll tycker jag. Pedro är oersättlig för att han utför ett jobb som jag är helt övertygad om att ingen annan spelare skulle kunna göra på ett lika bra sätt som han gör. Sättet han pressar motståndarna på kunde bara Samu göra på ett lika bra sätt. Han är teknisk, bollsäker, målfarlig - han har precis allting och det finns därför ingen anledning till att byta ut honom.

Pedro har den här säsongen gått till att vara en av världens absolut bästa ytterforwards, inget snack om den saken. Han levererar match efter match och om han fortsätter så här så är det bara en tidsfråga innan han tar en ordinarie plats i landslaget.

Özil har anpassat sig riktigt bra till La liga och har gjort bra ifrån sig i Real Madrid. Han skulle säkert passat in väldigt bra även hos oss om Pep hade bestämt sig för att tacka ja till honom i somras men att han skulle ha petat Pedro i Barça ser jag som en omöjlighet även om Özil är en bra spelare.
2011-02-04 19:02
Ni måste tänka på att Pedro fortfarande är underskattad och sålades spelar utan press, motståndarna har inte så värst koll på honom heller. Jag tror inte han kommer prestera lika bra när han blir en mer bevakning på sig och är mer erkänd spelare. Det är Pedro spelstil att springa så mycket, annars hade han inte varit så lyckosam då han nu vet att springa mycket betalar sig.

Villa spelar med 400 miljoner kronor tung prislapp i ryggen och ändå presterar, han kommer från ett lag där alla jobbade för honom. Nu har han kommit till ett lag där alla jobbar för Messi och ska sätta upp honom i bra lägen. Han anpassar sig fortfarande. Barca måste ge han mer utrymme och jag tycker man begränsar honom en hel del.

Sedan skulle 10/10 tränare ha Villa i sitt lag än Pedro.

Kontentan är att det är lättare att heta Pedro än Villa.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-02-04 19:02
@Madridistas:
Özil har helt klart varit bra, efter CR och Higuain den bästa offensiva spelaren, och det i ung ålder och i ett nytt lag.
I dagsform går nog Pedro före Villa, men det ska inte ses som kritik mot el guaje, utan främst ses som en hyllning till Pedrito.

@addeh: Nej då, förstod att du inte menade det så, jag syftade på "Siempre Cule"'s inlägg, att kalla Puertan smutsig kändes onödigt, speciellt när Granero~ inte hetsat.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-04 18:55
Higuain blabla Hombre (orkar inte skriva allt) ;)

"Pedro mer oersättlig än Pedro?"
Hmm? Skoja fattar vad du menar...

Pedro jobbar så mycket i varje match, han sliter , han pressar, han springer han gör mål, ja han gör allt! Därför är han oersättlig för oss.

Gällande Villa han är en av världens bästa anfallare och han har varit grym i Barca, dessutom jobbar han liksom Pedro mycket för laget, dock inte riktigt lika mycket.

Jag skulle säga att båda är oersättliga för oss!
Atlético addeh
2011-02-04 18:53

Pedro mer oersättlig än Pedro? Antar att du menar Villa. Hur som helst, Pedro är oersättlig för att han är bäst i Barcelona när det gäller presspelet, han lägger ner stort jobb i defensiven, han springer otroligt mycket och skapar ytor både till sig själv & till andra, och sist men inte minst gör han väldigt mycket mål. Att jag tycker så här har ingenting att göra med att Pedro är en egen produkt, jag är dock säker på att han inte hade varit så här bra om han inte kommit från den egna akademin. Det har en stor del i detta.

Villa är bra, no doubt. Men han är inte lika viktig som Pedro. Som jag ser det är inte Villa bättre än Pedro på någonting. Inte ens när det gäller avslut. Snabbheten skall vi inte ens ta upp, där vinner kanariern överlägset. Detsamma gäller jobbet i skymundan, som jag nämnde tidigare.
Siempre Culé
2011-02-04 18:49
"Granero y Higuain"

Hahah du är fan Puertans största skämt. Riktigt moget att skriva PM till mig om att du ska hota mig med ditt så kallade "gäng". Hahaha du gjorde min dag.
Cigge
2011-02-04 18:49
Men ni måste väl hålla med om att Özil har varit ett av få glädjeämnen hittills? Tror dock han skulle passa rätt bra hos er. Däremot finns det väl inte riktigt plats för honom.

Han blir nog en guldklimp hos oss så småningom.
Barcelona el Maestro!
2011-02-04 18:47
Jag håller med er. Ingen kan peta Pedro så som han spelar idag.
Pedro gör inte bara mål. Han springer och är ständig i rörelse. Han stressar upp motståndare, vinner tillbaka bollar och han assisterar andra som gör mål.

Fråga Marcelo om Pedro!
Marcelo tacklade honom i El Clasico när Pedro försökte springa förbi honom på kanten. Marcelona trodde att han blev av med honom. Vad gjorde Pedro? Han ställde sig upp så snabbt han kunde istället för att ligga kvar och hoppas på att domaren ska ge ett gult kort till Marcelo. Han sprang och smög förbi Marceloa och lyckades göra det andra målet i el Clasico. Så jobbar Pedro. Väldig få andra gör det.

Jag skulle vilja säga att det andra målet, Pedros mål var avgörande i el Clasico. Luften gick ur Real Madrid spelarna då. Matchen var avgjord.

Ingen i Barca jobbar lika hårt som Pedro gör. Han förkroppsligar Peps Barca eftersom han har tränat under Pep i tredje divisionen också.

Nej, Mesut Özil skulle inte peta Pedro, om Özil hamnade i Barca. Inte så som Pedro har utvecklats i denna säsong. Jag är till och med lite orolig för Torres plats i startelvan i landslaget, måste jag säga.

Mesut Özil petar däremot den snart avdankade Kaka från Real Madrids startelva.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-04 18:47
Hombre

Så som Pedro jobbar gör ingen annan, men jag antar att ni madridistas inte vet vad jobba är? Sen så tillför han speed, han kan göra sin gubbe lätt och är en fantastisk avslutare. Känns fånigt att förklara för någon att Pedro är gudomlig, för det är precis vad han är.
Cigge
2011-02-04 18:46
Har ni ett komplett lag idag? Jag får uppfattningen att ni tycker så.

På tal om Villa, skulle det inte bli lite för tomt centralt om han skulle vara den som bänkas?
Barcelona Gabriel
2011-02-04 18:46
L.A.M Nr 10

Kunde inte hålla med dig mer!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-04 18:44
Alltså, att någon säger att Özil ska peta Pedro gör mig bara arg. Özil? Som många har sagt och som "Granero y Higuain" inte verkar fatta är att Pedro är oersättlig. Ja, ni hörde rätt. I dagsläget så petar ingen annan i världen honom som ytterforward i Barcelona. Om Özil ska göra det kan vi lika gärna ta in Gago som målvakt istället för Valdes.
2011-02-04 18:41
addeh

Kan du motivera varför Pedro är mer oersättlig än Villa? För att han är egen produkt?

Villa är en av världens bästa anfallare, han har på senare tid levererat och anpassat sig bra. Inte lätt att stå i messis skugga och begränsa sina prestationer för att Messi ska lyckas.
Barcelona westinho
2011-02-04 18:37
Granero y Higuain

Klart han är oersättlig. Hitta du någon som jobbar lite mycket för sitt lag som Pedro...nej, det finns ingen. Han är därför oersättlig. Han tillför något unikt.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-04 18:34
"Granero y Higuain"

Fabregas värvas inte in för främst vara en bänkspelare, han värvas in för att i framtiden ersätta Xavi. Tror dessutom att Pep skulle rotera ganska kraftigt på mittfältet från match till match om Cesc kommer.

Sen måste jag lägga till att Pedro absolut är oersättlig för oss, så som han sliter i varje match är det ingen annan som gör.
Real Madrid "Granero y Higuain"
2011-02-04 18:29
Sansa er, Pedro är långt ifrån oersättlig. Han är som tidigare nämnt riktigt bra, men långt ifrån oersättlig om man säger så..

addeh

Jag är väldigt tveksam till att man värvar en spelare för 500 miljoner och använder han som en slags rotation spelare, han är värd mer än så, helt enkelt för bra för att inte vara en nyckelspelare. Han är trots allt redan kapten för Arsenal och har redan spelat över 180 liga Pl matcher, jag tvivlar på att Cesc hade fått en så "gömd" roll i Barca som ni verkar så säkra på.

Men ska inte störa mer, peace..
Atlético addeh
2011-02-04 18:28
LaSagradaFamília

Jag hoppas inte du tog mitt inlägg som negativt, för det var absolut inte så jag menade. Tycker bara det är kul att Madrid-supportrar kommer in här och håller en sansad nivå och diskuterar med oss culés.
Annons: