/spanien/barcelona/forum/13133.aspx/spanien/barcelona/forum/13133.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2011-02-07 16:17
Grabbar kom igen nu Messi sänkte Arsenal på egen hand med 4mål i CL!!
Barcelonistas
Delarocha

ta inte detta på ett negativt sätt nu, men du kan absolut inte ha set mycket av ronaldinho...
Barcelona Pep the King
Ronaldinho dansar med Chelsea.
Barcelonistas
2011-02-07 16:16
Delarocha

Ronaldinho under sin Prime var bättre än zidane någonsin var. Ronaldinho var gud,
Barcelona Denyo
2011-02-07 16:16
delarocha

jag vet inte om du följde matcherna på den tiden, men man längtade till varje helg för att få se ronnie spela man vänta sig nåt nytt hela tiden och man fick det också.

rent tekniskt när han var som bäst ingen kommer i närheten av det,
sen att messi är bättre under en längre period jag köper det, men den korta tid ronnie briljerade vi kommer nog aldrig få se en spelare i våra liv briljera som han gjorde.
Higuain El Cuarto Capitán- "Hombre"
2011-02-07 16:15
Delarocha

Du verkar ha något emot Ronaldniho , din syn på honom är verkligen förvrängd. Ronaldinho dominerade matcher i större utsträckning än Messi, den killen var inte från denna planet. Som maräng så hoppades jag att han skulle missa varje match för man visste att han skulle dominera.

Men Messi är en maskin som inte Ronaldinho var, men jag rankar Ronaldinho högre än Messi.

Synd att han inte höll länge!
Barcelona B-Guden
2011-02-07 16:14
Det Messi gör är bättre han gör mer avgörande saker.
Men ronaldinho var mycket roligare att skåda man visste aldrig vad han skulle hitta på.
Delarocha
2011-02-07 16:13
Är folk fulla eller?

Är man världens genom tiderna bästa om man är underhållande eller effektiv?

Hetfield

Använde inte det med reklam som ett argument emot hans kvalitet. Endast som ett argument till varför jag har svårt för honom.
Barcelona comprende
2011-02-07 16:12
Ronaldinho under sina bästa dar, var världens genom tidernas bästa spelare.

Man skiter fullständigt i hur många mål han gjorde eller hur effektiv han var. Man njöt varje gång han fick bollen, alltid något oväntat. Och så överlägsen som han var har någon aldrig vart eller kommer bli. Synd att den formen höll i 3 år bara, hade han hållt på i 2 år till så hade det inte varit något snacka om vem som är den störste av dom alla!
Delarocha
Bäst av alla? Herregud, ska vi få mer hybris eller?
När han nådde sin prime var han en magisk spelare absolut i klass med Zidane och Messi men aldrig någonsin att jag köper att han var den bäste genom tiderna när han nådde sin högstanivå.

Hybrisen har sökt sig in till Les Rambles.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Delarocha

Jag pratar om högstanivå, det är en väldigt kort period jag pratar om, ska man prata om hela bilden så är Messi före.

Vadå reklam? Messi gör reklam för allt som kommer i hans väg, det är inget bra argument? Pepsi, PES osv.
Barcelona Denyo
2011-02-07 16:11
delarocha

Messi är bättre vecka in o vecka ut men när Ronaldinho var i sin absoluta prime
ingen som kommit upp till den nivån just när han var som bäst det var magi hela tiden sånt som man knappt sett i fotbollen, självklart är Messi också en magiker men inte som Ronnie när han var på topp han var bäst av dem alla under sin prime notera detta.
Delarocha
2011-02-07 16:10
Köper knappt en enda av de punkterna. Dessutom är det samma argument so med Ronaldo, Ronaldinho må ha varit bättre på mycket. Men vad fan gör det när Messi är en dubbelt så effektiv spelare som ALLTID leverar och typ aldrig har en dålig match. Ronaldinho var en oberäknelig spelare med ett svängande psyke. Han var inte så dominant i amtch efter match som folk vill få det till.

Sen har jag aldrig varit förtjust i honom då han sysslade för mycket med reklam, jippon, göra surftecken till barn i publiken och skippa träningar och festa.
Barcelonistas
2011-02-07 16:10
Hombre

Du borde ta en titt i ditt egen forum, där är özil bättre än iniesta och xavi, elr så är xavi överskattad,...

Delarocha

Både Messi och Ronaldinho är och var bra spelare. Messi kommer bli större än dinho.
Barcelona Messidinho_10
2011-02-07 16:09
Självaste Ronaldinho har gått ut och erkännt att Messi är bättre än honom. Det finns artikelar om det!!
2011-02-07 16:08
Delarocha

Oj, vart ska jag börja?

Skott, huvudspel, frisparkar, passningsspel, spelförståelse, distansskott, teknik, dribblingar osv.

Inte föratt Messi är långt ifrån, men Ronaldinhos högstanivå..nothing can touch that shit.
Barcelonistas
2011-02-07 16:07
LaSagradaFamilia

CRonaldo mer komplett än Messi? Nej det stämmer absolut inte, Ronaldo är bättre med sitt huvudspel och frisparkarna ( som jag tycke rär överskattade) han skyter fan 9/10 frisparkar i muren.

Messi är nog den spelaren som är mest komplett just nu, han gör otroligt mycket mål och dessutom är han en bra framspelare. Han kan spela på olika positioner,. Messi ligger på 18 assist, den här säsongen.

Messi är den mer kompletta spelaren.
Delarocha
2011-02-07 16:07
Göra de sakerna? Som vadå? Vinka till publiken? Messi är effektivare, gör dubbelt så mycket poäng som Ronaldinho är således en bättre spelare. Han tar dessutom ett större ansvar än Ronaldinho gjort. Ser inte vad Ronaldinho har till sin fördel? Möjligen frisparkarna då.
2011-02-07 16:05
Jag älskar Messi, men han skulle inte ens kunna göra de sakerna som Ronaldinho gjorde även om han tränade i 100 år. Ronaldinho var unik på alla sätt.

Dessutom så spelare Messi i ett betydligt stabilare och bättre lag än när Ronaldinho var som bäst.
Delarocha
2011-02-07 16:05
Barcelonistas

Det får ju Messi också. Oftare än Ronaldinho.

Messi har väl gjort 12 mål på Madrid själv. Avgjorde cl finalen etc etc. Han är bättre än Ronaldinho någonsin var.
Higuain El Cuarto Capitán- "Hombre"
2011-02-07 16:04
Barcelonistas

Jag tror inte du vet riktigt vem Zidane var.

Föreslåt att du läser denna artikelserie 1-6.

Sedan kan du komma tillbaka och kalla Zidane för överskattad om du vill. Jag tror inte heller dina forum kamrater hålla med dig för fem öre.
Barcelona Messidinho_10
Denyo

Du kan inte mena allvar, tro mig jag gillar Ronaldinho men han är inte i närheten av Messis prestationer.
Barcelonistas
Delarocha

Ok nu ska vi ta det lite lungt här, Ronaldinho under sin Prime var oslagbar. Han fick lag som Real Madrid,Milan,Chelsea, etc att se ut som brögäng.
Delarocha
2011-02-07 16:03
Messi.
Barcelona .Sami.
Vem tycker ni är bäst. Handen på hjärtat nu. En toppformad Ronaldinho eller Messi?
Barcelona LaSagradaFamília
Från det vita torget: (Pasillo)
"Inte nog med att Ronaldo är en bättre spelare, han är mer komplett också.
Ronaldo skjuter med vänstern, nickar, skjuter in frisparkar, gör mål på mycket fler sätt än Messi och på så sätt är han också en mycket farligare spelare.

Ronaldo kan få en bättre "passnings fot", han kan förbättra den. Men Messi kan inte nicka, att han är en dvärg gör saken inte bättre. Han kan inte heller skjuta med högern och det finns nog inte tid för att träna på det, han sätter en frispark av 50, han kan aldrig finta på det sättet Ronaldo gör.

Sen är Ronaldos passningar mycket svårare att göra än Messi s. Bara den klacken till Di Maria är ju helt sjuk.

Igår gjorde han det absolut sjukaste jag sett på en fotbollsplan. Han tar med sig bollen med *trumvirvel* ryggen?"

Först och främst vill jag klargöra att jag kortat ner hans inlägg lite, han skrev en del klokt/förståeligt också.

Jag vill alltså bara påpeka att Messi nickat in ett mål i en CL-final, har antagligen en bättre frisparkssnitt än Ronaldo i Spanien, och att t.ex Ronaldinho gjort en hel del Espaldinhas. Med det sagt så var Ronaldos snygg, och han är en riktigt bra spelare.
Haha hyfsad gäst hos Euro Talk :P Lars Lagerbäck.
Barcelonistas
2011-02-07 16:00
Exakt, Zidane var magisk under sin prime, men tidernas bästa? nej, tycker de finns många fler som var bättre.

Luiz,Ronaldinho,och även Messi nu, och ja jag såg zizou en hel del.

Men ska vi kolla på Xavi så har han vunnit Vm,Em,Cl, flera liga titlar, han har även varit den viktigaste spelaren för landslag och klubblag i alla dom turneringarna. Så jag förstår inte varför de skulle va ett hån att jämföra xavi och zidane med varandra. full jämförbara, däremot om man jämför 2 legender som xaviniesta med en medelmåtta som ozil är ett hån.
Delarocha
2011-02-07 15:57
Denyo

Messi är ju bättre vecka ut och vecka in än vad Ronaldinho nånsin var.
Barcelona Denyo
2011-02-07 15:53
vågar nog påstå att ingen spelare i världen har varit så bra som ronaldinho när han var som bäst! han var början av denna barca era.
underhålnings nivå på honom 10/10
Annons: