/spanien/barcelona/forum/13131.aspx/spanien/barcelona/forum/13131.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-04 20:33
addeh,

Fast tanken var inte att Drogba skulle gå in i startelvan.

Jag vill inte heller ändra på det spel barca har idag, men jag anser att man skulle bli ännu bättre av att ha någon som man kan slänga och göra något annat än de som redan är på planen kan... Jeffren och även Bojan är båda duktiga spelare, men enligt mig är de sämre kopior av vår startelva. Det blir liksom inte direkt farligt när man sätter in dom, snarare sämre än hur det såg ut före... troligen är det anledningen till att Pep sällan gör några byten när vi behöver ett mål framåt.

Nu lär Jeffren lämna i sommar och då hoppas jag man ersätter honom med en annan typ av forward - en stor och stark.

MEN, som sagt, att denna forward skulle hete Didier Drogba tror jag inte är särskilt sannolikt. Men i brist på annat är det ju alltid kul att spekulera :P
Atlético addeh
2011-02-04 20:28
LAM Nr 10. Jag skriver under på det där.
Atlético addeh
2011-02-04 20:24
1.70

Ja, Drogba uppfyller kriterierna stor forward, men behöver vi verkligen det? Den här säsongen har det ju gått ganska bra, inte sant? Dessutom spelar vi i nuläget inte med någon central anfallare, och då tror jag Drogba skulle få det väldigt svårt att anpassa sig ute på en kant. Dessutom är han med sina 33 vårar inte lika snabb längre vilket en kantspelare bör vara.

Higuain El Cuarto Capitán- "Hombre"

Zzzzz. Dra inte igång någon Messi vs. C.Ronaldo diskussion igen. Det är så jävla tråkigt, ointressant, hopplöst och onödigt.
Barcelona #3 #7
2011-02-04 20:22
addeh : Tack för svaret :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-04 20:19
Jag tycker inte Barca bör värva "cracks" då det för tillfället inte får plats med någon till i startelvan, alla är för bra för att petas. Klubben borde satsa nästan enbart på att ta uppcanteranos nu i sommar och framöver.
Higuain El Cuarto Capitán- "Hombre"
2011-02-04 20:18
Messi vs Ronaldo
Argentina vs Portugal

Något att verkligen se fram emot. Normal hatar jag landslagsuppehåll mitt i säsongen, men denna gång är ett undantag.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-04 20:16
addeh,

Jag vill inte värva massa nya spelare. Dock har jag hela tiden sagt att jag önskar mig en större forward och en back tills nästa säsong. Varken mer eller mindre! Sen är det ju lite kul att spekulera lite om vilka spelare som möjligen skulle kunna tänkas komma. Drogba uppfyller verkligen kriterierna "stor forward". Avdankad? Pfft... Om han är en realistisk värvning och hur bra han verkligen skulle vara för Barca låter jag vara osagt.
Atlético addeh
2011-02-04 20:08
Barcelona #3 #7

Matchen börjar 21:30 och spelas på Santiago Bernabéu i Madrid.

1.70

Drogba känns som en afrikansk version av Zlatan, lite mindre divig, lite mer avdankad. Det är verkligen många här inne som är sugna på att värva nya spelare hela tiden.
Atlético addeh
2011-02-04 20:05
Gabriel

Enda problemet om man sätter Adriano på läktaren är att man inte har någon backup till Alves eftersom Puyol är skadad. Milito skulle faktiskt gå att lämna utanför matchtruppen även fast han är den enda mittbacken som finns att tillgå utöver Piqué & Abidal, tänker då främst på att Busquets gått ner och spelat mittback ett par matcher på senare tid. Aja, tiden får utvisa hur Pep tänker kring detta. Förmodligen blir vi väl alla besvikna då Thiago säkerligen kommer bli utelämnad.

Jaha okej, vad kul! Är det stora temperaturskillnader på norra respektive södra sidan? Hon har det i alla fall varmt i stort sett jämt när man pratar med henne.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-04 20:04
På tal om något helt annat...

Chelsea sägs nu "rensa" ut lite spelare i sommar, för att att klara av att uppfylla Uefas nya regler för ekonomisk fairplay... klubben hade ju redan före jätteköpen av Torres och david Luiz gått back dryga 70 milj euro på bara en säsong.

Spelare som kan komma att lämna är en del stora namn som "har en hög lön men inte presterat tillräckligt". Även några av klubbens äldre spelare kan komma att lämna, då klubben är i behov ett generationsskifte. Bl.a ryktas Drogba, Obi Mikel, Malouda och Anelka vara påväg bort från klubben.

Intressant! Om detta stämmer så kan det släppas ut en hel den intressanta namn på marknaden i sommar. Tänk om Barca kunde få tag på Droba för en skitsumma, haha
Barcelona #3 #7
2011-02-04 20:00
Vet någon vilken tid vänskapsmatchen mellan Spanien och Columbia spelas ? Hörde att del Bosque valde 6 spelare från Barcelona.
Barcelonistas
2011-02-04 19:58
Gabriel

precis, och sen var ju ligan redan avgjord då. Men tror vi har en bra chans att slå rekordet iår.
Barcelona Gabriel
2011-02-04 19:57
addeh

Hmm jo visserligen, det kanske du har rätt i. Jag tyckte bara att Adriano gjorde väldigt bra ifrån sig sist men du har också rätt i det du poängterade.

Jaha okej, vad intressant. Det är nämnligen ifrån den norra sidan som jag själv kommer ifrån och har mina släktingar. Förväntade mig faktiskt att hon skulle bo på den södra sidan då den har mer solgaranti så att säga.
Barcelona Gabriel
2011-02-04 19:53
Barcelonistas

104 mål tror jag vi slutade på men vi hade säkert(spekulationer, woho) slått målrekordet (107) ifall det inte vore för det faktumet att vi hade CL-final mot Man U och valde att spara viktiga spelare.
Atlético addeh
2011-02-04 19:52
Gabriel

Samtidigt har Adriano spelat väldigt mycket på sistone, något inte Maxwell gjort, så det skulle kännas lite orättvist att sätta den sistnämnde på läktaren kan jag tycka.

To be honest, jag vet inte exakt vart hon bor då jag (skäms) fortfarande inte varit där ännu under det årets hon har bott där. Fast hon var över och jobbade en sväng i Italien också så jag vet att hon bott på ett par ställen på Tenerife. Hur som helst så är det på den norra delen av ön, mer än så vet jag inte.
Barcelonistas
2011-02-04 19:51
blaugrana91

Vi gjorde 105 mål under trippel året ( rätta mig om jag har fel) så inte helt omöjligt om vi slår även målrekordet den här säsongen, om vi fortsätter så här.
Barcelona Rambla~
2011-02-04 19:48
Riiio!

Varsågod. En torrent, hd-kvalité, Gol-Tv med Hudsom som bisisttare.
Barcelona Rambla~
2011-02-04 19:47
Ta en titt på Pedros målstats, jämför det med Özils, jämför sen arbetsinsatsen defensivt och kom tillbaka sen.
Barcelona Riiio!!
2011-02-04 19:43
Någon som kan en sida där man kan se eller ladda ner matchen mellan Almeria - Barcelona??
Barcelona Blaugrana91
2011-02-04 19:34
Att Barca är världens bästa lag vet vi ju redan, men vi är även det lag i europa som gjort överlägset mest mål i ligan, 67 stycken! Samtidigt är vi även det lag i europa som släppt in minst antal mål i ligan, bara 11 stycken!
Inget annat europeiskt lag är ens nära våra fantastiska siffror, dock har tyska Dortmund också visat upp imponerande siffror, både i antal gjorda mål och i antal insläppta!

För att läsa mer se länktips! :)
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-04 19:32
Granero y higuain

Ingen tvekan om att Özil hade passat utmärkt i Barca. Kanske tom bättre än vad han gör i Madrid, och med det sagt tycker jag han är en av de bästa där. Men som läget ser ut i dagens Barca är jag ändå glad att han inte kom, eftersom Thiago i och med detta fick chansen att visa upp sig under hösten. Sen köpte man Afellay till vrakpris som är ganska lik Özil på många sätt, fast han "bryter mönstret" lite mer.

Jag var en av dom som hoppades på Özil i somras, men med facit i hand kunde saker och ting inte ha blivit bättreän såhär. Jag är glad att Pep tackade nej till Özil, och det är nog Madrid också ;)
Barcelona Gabriel
2011-02-04 19:27
addeh

Personligen hoppas jag inte att man petar Adriano då jag anser att han gjorde en bra match i cupen under veckan. Tycker faktiskt inte att Adriano har varit så speciellt bra, men det är säkerligen främst eftersom han fått lira på högerkanten och är bättre på vänsterkanten. Det vore lite orättvist för honom om man petar honom tycker jag. Men, alltid kul ifall Thiago får plats på bänken i alla fall.
Barcelona Gabriel
2011-02-04 19:25
Barcelonistas

Onödigt inlägg. Håll gärna sånt borta från forumet då det inte medför någonting alls utan snarare är första steget till hets. Onödigt.
Atlético addeh
2011-02-04 19:24
Laget har haft en och en halv dags ledigt och är nu tillbaka i sina förberedelser inför matchen mot Atlético imorgon. Det mest intressanta är att Thiago deltar, och är alltså inte med B-laget i Xerez ikväll. Vågar man se detta som ett tecken att ynglingen kanske får en plats på bänken imorgon? Kan mycket väl tänka mig att Adriano eller Maxwell kommer få sitta på läktaren och lämna plats för Thiago.
Barcelonistas
2011-02-04 19:22
gabriel

jag vet,förklarade de mesta för han på PM, att det är inget man skojar om. kan bli alvarligt.
Barcelona Gabriel
2011-02-04 19:21
addeh

Ja, synd att det inte går lika bra för Jeffren bara. Väldigt synd om killen. Jasså okej, vart i Tenerife bor hon? Södra eller norra sidan?
Barcelona Gabriel
2011-02-04 19:19
"Granero y Higuain"

Du sammanfattade det väldigt bra och jag håller definitivt med dig.
Atlético addeh
2011-02-04 19:19
Gabriel

Förstår att det måste vara väldigt speciellt för dig. Jag har också lite anknytning till Tenerife då min syster bor där.
Real Madrid "Granero y Higuain"
2011-02-04 19:18
Siempre Culé

Haha, vad är du för än. Du verkar ha fått en missbildad bild utav mig, eftersom jag inte vill smutsa ner les rambles kommer jag inte svara på dig mer..

Men visst jag och mina polare som mest gillar att hänga hemma hos någon utav oss eller lira boll, du bör känna dig hotad;)

--

Med att inte köpa Özil tycker jag väl Pepl gjorde klart i att han ser en framtid i Barca hos både Thiago och Pedro, och förmodligen också Fabregas. Pep vet vad som gynnar han och laget mest, och där av lät han bli att ej värva Özil. svårare än så är det inte, även om jag personligen tycker Özil skulle passa bra i Barcelona..
Barcelona el Maestro!
2011-02-04 19:14
Higuain El Cuarto Capitán- "Hombre" :
Jag är personligen mer än nöjd med Villa. Jag tycker till och med att han är en bättre version av Eto'o med tanke på att han är så villig att underordna sig i tränarens speltaktik och systemet. Han är på detta sätt smartare än både Eto'o och Zlatan och det gör att han kommer att uträtta stort i Barca. Det är jag säkert på.
Däremot inte sagt att han ska peta Pedro. Villa och Pedro är bekväma med varandra, får jag en känsla av. Det är inte fråga om antingen den ena eller den andra. Bägge är lika viktiga och ska spela samtidigt.
Annons: