/spanien/barcelona/forum/13130.aspx/spanien/barcelona/forum/13130.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
4/17/2011 09:56
Decinho-

Jag glömde skriva - jag gillar ditt inlägg.

Ciao.
Barcelona Barcadinho.
4/17/2011 09:55
Jag förstår om folk har en sur smak efter matchen, men det går att vända på resonemanget.

Det har hänt oss förut att vi har tappat matcher trots ledning och dominans på plan. Matchen mot Arsenal i London är ett bra exempel. Vi hade ledningen och spelövertag mot Sevilla borta men de kvitterade och vi levde farligt.

Barca har en tendens att dra ner på tempot på stora matcher när vi spelar på bortaplan. Ibland lyckas vi ändå som mot Villarreal och Valencia borta då vi vann med ett uddamål. Jag är faktiskt rätt nöjd med att vi inte tappade matchen igår helt och fick förlust. Vi fansen vet att laget blir stressade av sådana situationer, när vi tappar en ledning borta och publiken börjar sätta press på oss och tända hemmalaget. Jag är också nöjd att vi visade några bra minuter efter kvittering med sikte på att göra andra målet. Vi var riktigt farliga under några anfall i slutet på matchen.

Det finns mycket positiv från matchen igår.
Bollinnehavet fungerade perfekt som vi vill, vi skapade några målchanser, bortaplan med all tryck från publiken och revansch sugen motstånd, men som misslyckas att vinna mot oss, Puyi är små skadad men spelade förvånansvärt bra (ingen fara med skadan), Adriano har blivit en viktig kugge (skönt att ha en snabb ytterback), Xavi har spelat mycket bra (det var länge sen). Vi har visat att vi kan spela bättre fotboll.

Jag kommer inte ihåg nån gång förut att marängerna på arenan var nöjda efter ett kryss som faktiskt betyder mycket för ligatiteln. Men igår var de glada. Det visar vilken stor erkännande de har för dagens Barca. Allt annat än förlust, hemma eller borta, räknas som en dagstitel.
Valencia rodo
4/17/2011 09:22
Jag måste också passa på att säga att ni spela riktigt bra, synd att ni släppte lite efter målet och bjöd in Real, ändå kändes det som att Barca inte gick 100%

Angående straffen så JA , villa borde ha fått straff första gången men inte Marcelo. Lite synd också att Villa missar ett par riktigt bra chanser, märks att han är inne i en svacka iaf hoppas ni krossar Real riktigt hårt och lär dom än en gång hur man spelar riktig fotboll

/Andrés
Barcelona Sano97
4/17/2011 09:20
Asså va fan jävla madristas som försöker såga oss för vårt förflutna och så säger de att albiols strypgrepp på villa inte är straff asså är de blinda eller, jävla patetiska människor. Vi tar de i cupfinalen mina barcabröder, Viva la Barcelona!
Barcelona Decinho
4/17/2011 09:05
När jag gick och la mig igår så gjorde jag det med hoppet om att vakna upp och plötsligt se ljust på gårdagens resultat. Tyvärr, blev det inte så. Så här dagen efter så känner jag en extrem besvikelse, nästan värre än efter slutsignalen igår. Varför känner jag då så, för 1-1 är ju faktiskt på förhand ett rätt bra resultat på Bernabeu?

* Den psykologiska aspekten. Vi hade kunnat krossa deras självförtroende rejält inför de andra klassikerna om vi hade vunnit. Nu ger vi istället dem hopp om att kunna matcha Barcelona. Efter två raka coach-segrar av Pep så hade nog även Mourinho varit rätt knäckt. Men men, nu blev det inte så och istället är det Real som går runt med de positiva vibbarna efter rond 1 av 4.

* Ronaldos mål. Det hade varit riktigt skönt om Barca hade kunnat förbli ett spöke för Cristiano ytterligare några matcher. Nu har det nog tyvärr lossnat för portugisen och en Ronaldo med självförtroende kan bli riktigt giftig i de 3 återstående matcherna. Onödigt att han fick göra ett sådant "enkelt" mål. Visserligen säger nog Real-fansen samma sak om Leos "Mou-förbannelse", men Ronaldos mål är lika surt för det.

*Puyols skada. Troligtvis är det ingenting allvarligt eftersom han kunde jogga lätt direkt efter slutsignalen. Barcas officiella twitter angav även att han togs av som en säkerhetsåtgärd och det gick till och med rykten om att Puyol fejkade skadan för att få bli utbytt efter ca 60 minuter. Med all sannolikhet är Tarzan tillbaka redan i Copan, likväl känns all form av osäkerhet runt kaptenen som tärande.

* Sättet vi tappade poäng på. Vid 1-0 har vi kontroll på matchen och ska egentligen bara spela av matchen utan att låta Madrid låna bollen. Istället går vi ner något oerhört i tempo, satsar på långa genomskärare när vi väl går framåt och är allmänt slarviga i passningsspelet. Det hade varit så enkelt att bara höja tempot en aning, låta madrid-spelarna springa ännu mer och kanske till och med stänka dit en kasse till. Nu är jag övertygad om att sänkningen av bolltempot var en taktisk order från Pep för att spara energi till Copan, men då får vi inte vara så slarviga i passningarna och ge Real möjligheter till det enda de är riktigt bra på - kontra. Sedan får vi väl tillägga att Villas skärpa är väl det som egentligen håller oss borta från ytterligare mål trots tempofattigt spel.

* Missad rekordchans. Vi hade möjligheten att vinna 6 raka el Clásicon, något som hade varit nytt rekord. Nu sumpade vi den chansen och nu får vi nog vänta ettt antal år innan vi får chansen till rekord igen...

Jaja, just nu känns det väldigt surt men man ska komma ihåg att Real spelade med 8 förvarsinriktade spelare på sin egna hemmaplan! Mourinho är nog inte särskilt uppskattad för sin underhållande fotboll just nu. För mig så är gårdagens match ännu ett bevis på att Barca är ett bättre fotbollslag än Real eftersom det känns som vi kan lägga in ännu en växel i de kommande matcherna. Jag ser ljust på framtiden.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
4/17/2011 08:54
" En pskyologisk seger" är han seriös eller? Real-spelarna gav 100 % mot Barca som gav 80% och då blev det jämt. Sen så förstår man varför Mou spelade med 3 deffensiva på plan framför 80 000. Jag är hur som helst nöjd med poängen och det var ingen som gjorde en dålig match. Jag blev lite imponerad av Adriano, han var riktigt bra och kunde matcha Ronaldo flera gånger. Eller vad sägs om hans brytning mot Ronaldo när han kom fri?
Barcelona samot
4/17/2011 08:46
Har sett spelare göra så rätt många gånger, tyckte inte att det var fel då och tycker inte att det är fel nu.
Barcelona Sempre Culé
4/17/2011 07:14
Bat Sänt: 2011-04-17 01:54:
Det kan omöjligt bli rött kort på Casillas i den situationen. Villa är inte rakt mot målet utan på väg mot den förlängda mållinjen.
Real Madrid Behnam
4/17/2011 05:00
skämmigt av vissa av er att tycka att Messi gjorde rätt när han sköt publiken. Som proffs ska han kunna ta att folk kastar smågrejer på han och sånt. Det var ju helt tydligt att han ville träffa någon där. Sen det där med lasern brukar hända Cristiano Ronaldo hela tiden!

Aja tack för matchen!
Atlético DeBe
4/17/2011 04:27
Måste säga att jag tyckte ni spelade bra i första halvleken och efter utvisningen så var jag säker på att ni skulle vinna. Men ni tappade rejält och tycker ni vek ned er efter målet och skadan på Poyol, när blir han frisk förresten?

Sen när det gäller klagande på domare och filmningar så va inte ni bättre, snarare tvärt om. Busquets som enligt mig är den värsta filmaren i hela ligan, hoppas verkligen La liga ger han böter på samma sätt som Rivaldo fick böter när han gjorde en filmning av världsklass, nej fy fan jag tål inte Busquets falska åmande helt enkelt.

Hoppas ni vinner mot Real på onsdag och att Poyol blir frisk då han kommer att behövas, det luktar fan backkris för er så fort han saknas!
Barcelona A.Gaudi
4/17/2011 02:56
klart att mou är fantastiskt stor. ingen har vunnit titlar på samma sätt som honom i modern tid. däremot är han ju så fruktansvärt grisig och det känns som att han bara blir värre med tiden.

Det är såklart en taktik från hans sida att dra all uppmärksamhet åt sig, men det är patetiskt sakerna han gnäller på, så länge det fungerar är det väl svårt att argumentera mot det. Det enda är väl att real som image lider av en sådan tränare.
Barcelona JonasH
4/17/2011 02:47
Messis skott mot publiken.

Länk
Barcelona Criff
4/17/2011 02:41
Tycker det värsta med matchen är att Madridisterna i stadion firade ett lika resultat som om dem vann matchen. Att spela som krattor i en match som är direkt avgörande i ligan, spela defensivt, och få ett lika och bli lyckliga på hemmaplan är fan skamligt!
Hur fan kan man vara stolt över det?
Vilket jävla patetiskt fotbollslag Real har blivit.
Allt för att vinna, spelar ingen roll hur egentligen. Låt gräset växa, vi sätter in 17 mittbackar, slänger oss, sparkar & köper tränare, gnäller på allt från doping till domare....... The list goes on!
Barcelona comprende
4/17/2011 02:38
Sen vart ser folk storheten med Mou, vad är det speciella med att ha elva försvarare, och hoppas på det bästa? Hoppas på att få en fastsituation eller kontra in ett mål? Vart finns fotbollen i den filosofin?

Varför fick inte Greklands förbundskapten lika mycket uppmärksamhet? Han vann ju trots allt ett EM med 11 skit spelare som vägrade röra sig från eget straffområde.

Fattar verkligen inte hur Real Madrid kan vara nöjda med det, hur deras fans kan vara nöjda med det. Ett hån mot fotbollen, sen att han beter sig som ett svin framför kameran gör det ännu värre, med tanke på att han inte lär ut fotboll så kunde man tänka sig att han skulle va mer ödmjuk då det är meningen att fotboll ska spelas.
Coach pep -
4/17/2011 02:36
Vi måste lyfta fram Xavis prestation tycker jag. Han vände bort Madrid spelarna flera gånger och slog riktigt farliga passningar. Överglänste för första gången på länge sin mittfältskollega Iniesta. Det bådar gott inför fortsättningen.

Bona Nit.
Barcelona B-Guden
4/17/2011 02:36
Bat

Vad spelar det för roll om villa la sig ner det är ju ändå hands också
Barcelona Siempre Barça
4/17/2011 02:34
vilken orm marcelo är

Dani Alves: "Marcelo sa att jag var tvungen att hoppa"
Barcelona Frodo
4/17/2011 02:21
Bat

Om inte Albiols neddragning är straff så vet jag inte vad som är det. Det var en frilägesutvisning.

Sen är du ganska selektiv när du pratar om våra straffar? Läst för många svenska och engelska tidningar? Det är bara 3-4 lag i la liga som har fått mindre straffar än oss i ligan. Gissa vilka som har fått överlägset flest?

Var det vi som förstörde CL-finalen? Eto´o blev neddragen och Giuly gjorde mål sekvensen efter. Domaren dömde inte mål utan dömde frispark och utvisning. Ett mål hade ju varit bättre för oss eller?

Motta blev rättvist utvisad. Han hade redan ett gult och förtjänade sitt andra gula. Att Busquets förstärkte situationen på ett fult sätt är en annan femma men utvisning var det.
Barcelona Zamboza
4/17/2011 02:17
Är det en sak barcahaters är bra på så är det att dem lyssnar bara på den enes version och håller för öronen när den andre vill ge sin version. Man ska bara skratta åt dem, då dem gör bort sig.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
4/17/2011 02:17
Jag vill hylla Piqué som gör en grande match i dag.

Tycker att matchen var väldigt missvisande. Vad gör Ronaldo förutom sitt straffmål? Ett skott i stolpen. Han var inte särskilt delaktig i spelet (Vilket spel?) och sedan ska vi inte ens diskutera Real Madrids "kontringar". Defensivt gör vi en bra match. Offensivt inte lika. En het Villa och Pedro hade ställt till med problem i kvällens match.

Nya tag i cup-finalen.
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
4/17/2011 02:09
Marcelo är en riktig nolla, han firar utvisningar och straffar som om de vore CL-titlar, vilken clown.
Barcelona comprende
4/17/2011 02:00
Hur jävla dumma människor finns det, solklar straff inte fan försökte han ta bollen genom att greppa Villa runt halsen, därefter frilägesutvisning pga att Villa skulle precis skjuta i det läget. Lär er reglerna innan ni yttrar era idiotiska åsikter.

Och samtidigt kul att ingen nämner straffen vi borde ha fått i första halvlek, identisk med den straffen Di Maria fick mot Bilbao. Och det är Barcelona som är hycklarna? Ironi på högnivå
Barcelonistas
4/17/2011 01:59
Bat

Är du alvarlig?
Coach pep -
AndreD - Anims Abidal!

Nöjet var på min sida.
Barcelona Gonzalez_Barca
Bat

Hade inte Albiol dragit ner Villa hade han ju varit helt fri mot Casillas och kunnat peta in bollen, alltså en frilägesutvisning.
Motta fick sitt andra gula kort för att han drog upp handen på Busquets ansikte, sen att Busi kryddade rejält är en annan femma.
Lehmann blev utvisad för att han drog ner Eto'o i en 1-1 situation där Eto'o hade haft helt öppet mål om han tagit sig förbi Lehman som desutom var utanför straffområdet.

Varför nämner du inte när Anelka ramlar på sig själv/filmar och Abidal får rött kort?
Valencia Bat
4/17/2011 01:54
Fast i den här matchen har väl ändå Mourinho rätt att klaga på domaren. Straffen liknade den mellan Real och Valencia 03/04 när Raul fick straff i sista minuten när Marchena(vem annars?) "rev" ner honom(se länk). Villa bara la sig ner när han kände lite kontakt. Och rött kort på det är ju bara skämsigt. Motta i CL fick rött också mot er, för att inte tala om det röda kortet som förstörde CL finalen(mot Arsenal?) för några år sedan som ni vann. Så att ni inte har domarna med er ofta är en sann lögn. När Villa revs ner i första halvlek dock borde ha varit straff och rött kort på Casillas. Inget snack.

Spelar roll ligan är redan avgjord. Samtidigt som ni inte gav högsta växel idag måste ni även tänka på att Real inte heller gjorde det. Ska bli sjukt intressant match på torsdag :)))
AndreD - Anims Abidal!
4/17/2011 01:53
Coach pep

Hahahaha, ett fint nattskratt där. Tack :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
4/17/2011 01:48
Precis, Madrid som klubb på sistone har agerat mycket respektfullt mot Barca och tvärtom. Det är nog en av anledningarna till att Valdano stör sig på Mourinho. Tränare och spelare kommer och går men klubbens värdighet och rykte stannar för evigt.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
Mourinho är som han är. Hur orkar ni lägga ut så mycket energi på en tränare? själv har jag lagt ner med den branschen. Jag ogillar hur han är som tränare och allt han gör men har lagt ner skriveriet om honom då jag vet att det inte leder någon vart. Vi ogillar Mourinho och dem ogillar Pep, Vi hatar Ramos och dem hatar Alves, dem tycker att Ronaldo är bäst och vi tycker Messi osv....

Aja, nu ska man lägga sig då man har en tidig träningsmatch. Hoppas att den konstiga, obehagliga känslan av besvikelse,lättnad,ilska och att man är nöjd går bort går bort imorgon. Godnatt Cules!
Coach pep -
Madridtista4Ever

Om du kikar in här så hylla mästarna istället för att skriva "PEPE<3", för ingen bryr sig om dina homoerotiska känslor för en psykiskt instabil alien.
Annons: