/spanien/barcelona/forum/13126.aspx/spanien/barcelona/forum/13126.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcakadabra
2011-02-07 01:54
helt seriöst, man måste fan vara utvecklingstörd eller ha ett fiskminne om man tror att ronaldo är bättre än messi, eller om man säger att han inte kan nämnas bland dem allra största genom tiderna.125 mål på 2. 1/2 säsong, topp 3 i världen sen han va 19, alltså 4 år i rad plus att han kommer vara bland dem 3 även inför nästa omröstning.

Killen är sjuk, egentligen ska det inte vara möjligt det han gör match efter match, och det är löjligt hur han får allting att se så lätt ut..
Snacka om att han valde rätt sport att syssla med.

Barcelona BarcaVisca
2011-02-07 01:53
Kollar på matchen från igår och är skit glad.

VISCA EL BARCA!
Canaletes
2011-02-07 01:52
CONFIRMED!!!!!!!

Pique o Shakira är ihop!!!!!! :D :D
Barcelonistas
2011-02-07 01:35
Både Messi och Ronaldo är världspelare, men snälla ni måste kunna erkänna att messi är en bättre spelare en ronaldo. Kom igen 47 mål föra säsongen och spelet på plan är han överlägset bäst.

delarocha

Messi är bäst helt enkelt, den som inte kan erkänna det är enögd eller en som har svårt för vårat kära Barca.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-07 01:35
Haha vår fantastiska anfallstrio MVP har gjort 50 mål totalt i ligan, två färre än vad hela Reals lag gjort sammanlagt!! Nästan lite läskigt!
Delarocha
2011-02-07 01:28
Barcelonistas

Vem var det som slog den avgörande passningen i OS-finalen 2008 för Argentina?
Messi.
Barcelona Denyo
2011-02-07 01:28
IvaneE

enkelt och enkelt om du ska utveckla en diskussion måste du vara mer precis i vad du menar och inte skriva ihop massa slafs som låter bra i dina öron för stunden.

jag menar dem här spelarna som får det att se enkelt ut idag dem har kämpat dag ut och dag in för att dem ska kunna prestera så här fantastiskt som dem nu faktiskt gör livet har inte alltid varit en dans på roser fråga puyol och xavi dem vet. du får det och låta som att dem är oförtjänta av den här framgången.

det är blod,svett,ära, heder och tårar som gjort att dem är den väloljade maskin dem idag är.

Jag menar ni har lagt ut 4 miljarder på ett lagbygge ni kan inte mena att det är något dåligt lag ronaldo spelar med, det finns flera blivande världstjärnor i erat lag som kommer att blomma ut.

sen att visa här på forumet säger att ronaldo inte är bra och så vidare det är jag inte beredd att hålla med om han är en världklasslirare absolut ingen kan neka det, Men Messi är idag en bättre spelare en vad ronaldo är det har han visat och oavsett vilket lag man en håller på så tycker jag att man ska kunna erkänna detta. men som sagt alla tycker olika men eliten inom fotbollen har sagt sitt det är ett av alla erkännaden.
Barcelonistas
2011-02-07 01:26
Messi på bernabeu, vart var ronaldo dena matchen???? Messi levererade!.

Cl finalen i rom vem levererade? jo messi, highfive matche vem var det som la 2 smörpassningar till villa 2 gånger? jo pulga.
Real Madrid IvaneE
2011-02-07 01:25
Delarocha

Skämt om du inte förstod de
Barcelonistas
2011-02-07 01:25
Till alla Madridistas come back när ronaldo gjort en sån här prestation ;)
Delarocha
2011-02-07 01:24
IvaneE

Vad då t.om Abidal?

Barcelona Barca4eva
2011-02-07 01:24
Okej okej, kan ni lägga av nu?
Real Madrid IvaneE
2011-02-07 01:23
Ni blandar in massa spelare som inte spelar i ert lag NU!! jag snackar om NU läget.. De spelare som tillhör BARCELONA om ni inte förstod det?

Fy fan, tom Abidal är bra just nu ;)
Barcelona Blaugrana91
2011-02-07 01:21
Enkelt att spela i Barca??? Barcelona är nog det lag som är svårast att spela i med tanke på att man måste ha vissa kvalitéer för att passa in i spelsystemet. Det är ju inte direkt som i Real att man bara måste ha ett välkänt namn...
Man måste hålla världsklass för att kunna ha spela i Barca.

Sen att det ser så enkelt ut när Barca spelar beror på spelare som Messi, Xavi, Iniesta mfl.
Det må se enkelt ut men det dem gör är verkligen inte enkelt...
Barcelonistas
2011-02-07 01:19
en sak som ronaldo är bättre än messi på och det är hans filmningar.

Men skojar ni med mig? ni tar upp zidane hela tiden, tro mig jag såg zidane han var otroligt bra. Men de har funnits bättre. Ronaldinho,Ronaldo de lima, Messi är alla bättre än zidane.
Delarocha
2011-02-07 01:19
Och för att Barcelona är ett så välfungerande lag så lägger vi därmed på ett par extra poäng till Ronaldos fördel. För det är ju fusk att spela i ett bra lag.

Barcelona Rambla~
2011-02-07 01:17
Enkelt att spela i Barca? Det är därför som världspelare som Zlatan hade sådana problem i slutet? Det är allt annat än enkelt. Ett väldigt svårt system att lära sig. Att så många egenfostrade spelare som det tagit många år att lära ingår i laget borde vara bevis nog.
The Special Five
Det kanske är Messis förtjänst att det är så enkelt att spela i Barca? För laget blir extremt försvagat utan honom
Barcelona Blaugrana91
Haha gick i väg en stund och såg nu att Messi vs Ronaldo diskusionen fortsatt... Dessutom ser jag till min förvåning att Realfans påstår att Özil är bättre än Xavi och Iniesta....Herregud säger jag bara...

Ni Realfans är verkligen idiotiska, Ronaldo gör 2 mål mot Sociedad och då är han automatiskt bäst enligt er, trots att han varit kass dem senaste veckorna...
Real vinner mot Sociedad med 4-1 och då är Real bäst igen...Trots att laget varit uselt dem senaste veckorna...

Messi är bäst i världen och kommer bli världens bästa genom tiderna, försök inse det! Han blir bättre och bättre för varje år som går och han är just nu bara 24...Han har httils gjort 40 mål sammanlagt, förra året gjorde han 47 sett över hela säsongen.
Real Madrid IvaneE
2011-02-07 01:15
Denyo

Fast sen måste du erkänna att det är enkelt att spela i Barca nu om du förstår vad jag mena med de?

Och med tanke på att Ronaldo spelar i ett Real som kanske inte har varit det bästa på senare åren och ändå presterat så bra, kan man inte förneka det han gjort och att man kan jämföra dessa 2 herrar..
The Special Five
2011-02-07 01:15
C.Ronaldo

Du kan väl kolla på de senaste 5 mötena Messi och Ronaldo har möts? Messi har VARENDA gång överglänst Ronaldo, behöver nog inte påminna dig om senaste mötet:)

Messi kan spela vartsomhelst, faktiskt så började han som vänsterytter i sina tidiga år i Barcas b och junior lag. Han har speluppfattningen till att anpassa sig till alla offensiva positioner. Ronaldo har den inte
Barcelona Rambla~
2011-02-07 01:13
Som sagt, meningslös diskussion. As always. :P
Barcelona Denyo
2011-02-07 01:13

IvaneE

har man fått priset världens bästa spelare två år i rad av förbundskaptener och spelare så är det nog ingen överdrivt att säga att han är bäst.

Ronaldo är absolut top 5 i världen ingen tvekan jag tycker det bara är kul med fler duktiga profiler i spanska ligan, jag menar våra vinster mot er skulle inte kännas detsamma om inte eran vita riddare spelade i dessa el classicos.

men ska vi vara helt ärliga så det messi ha presterat under en längre tid
är sjukt rekord efter rekord osv

Messi är enligt mig både bäst och mer komplett än ronaldo han har ett större register och bättre spelare runt om sig det är därför han kammat hem alla titlar senaste åren både induviduella titlar och kollektiva titlar.
Real Madrid C Ronaldo #7
2011-02-07 01:11
The Special Five

Okej, på alla offensiva positioner utom offensiv innermittfältare kan han spela men kan Messi spela som vänstermittfältare ? :P svar = Nej.

och nej jag har inte druckit denna underbara söndagkväll.

Men efentligen så får vi se i CL och slutspurten av ligan(framförallt de 2 Clasico matcherna) vem som är bäst. Man måste gå långt i CL och vinna titlar för att kunna bli bäst i världen...
Real Madrid IvaneE
2011-02-07 01:11
The Special Five

Jag personligen gillar inte Ronaldo, men måste de eftersom han spelar i mitt lag om man säger, har aldrig gillat honom och kommer aldrig gilla honom.. Gillar inte messi heller med tanke på att han spelar där, men båda är bra och eftersom messi fick priset som världens bästa fotbollspelare något annat kan man inte säga, sen kan man ha egna åsikter, det har jag.. jag anser att Xavi är världens bästa fotbollspelare :) men det är min åsikt.. Men på "pappret" är messi de och som sagt man kan inte säga emot det.
Delarocha
2011-02-07 01:10
Higuain El Cuarto Capitán- "Hombre"

Framstår som juniorer? Zidane eller Maradona ungefär lika överlägsna som Messi är nu. Messi har dock dubbelt så bra poäng skörd som Maradona någonsin hade.
Higuain El Cuarto Capitán- "Hombre"
2011-02-07 01:10
Rambla;

Ditt argument håller inte, eller rättare sagt den övertygar inte mig. Ronaldo gör även han likadant, Kaká gjorde det under sin storhetstid och många andra. Men när man ställer dem med genomtidernas bästa så framstår dem som juniorer.

Om ni bara visst hur mycket "genom tidernas bästa" betyder, ni får ju ordet att tappa helt i värde och betydelse.

The Special Five

Özil har ju gjort fler assist än era passningsgenier TIlLSAMMANS, så enligt på vad ni grundar på är "bättre", så är han det. Men självklart är han inte bättre och ingen frisk människa har påstått det.
The Special Five
2011-02-07 01:09
Zidane var väl dopad i Juventus då han vann sin första guldboll? Han växte enormt under den tiden och han har ju verkligen dragit nytta av sin fysik i sitt spel
Barcelona Barca4eva
2011-02-07 01:08
Realvirre

40 mål.

Resten borde hoppa av k**mätartävlingen
The Special Five
2011-02-07 01:08
IvanE

Det finns folk i erat forum som tycker att Özil är bättre än Xavi och Iniesta, där kan man snacka om det dummaste man någonsin hört.
Annons: