/spanien/barcelona/forum/13119.aspx/spanien/barcelona/forum/13119.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcaholic
2011-02-07 23:02
Diar Iniesta Shekha

Nej matchen är på onsdag.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-07 22:59
Coach pep
Hur kan du kalla Walcot för medelmåtta? Har du sett Arsenals matcher iår? Utan att överdriva nu så har han faktist varit bland topp 5 av Arsenals bästa spelare iår.

elbraco
Matchen är på tisdag.
elbraco
2011-02-07 22:56
Jag säger som alla andra; den enda vi behöver oroa oss för är Walcott, hans löpningar gjorde det svårt för Maxwell förra året men förhoppningsvis är Puyol frisk och har vi då grymt formstarke Abidal på vänsterkanten och vem känner sig inte säker då?
Är det på onsdag matchen är? Har ingen koll...
Barcelona LaSagradaFamília
2011-02-07 22:52
älskabarcelona

Neymar får nog se till att förbättra sin attityd först. Dessutom har Brasilien redan mött Argentina (de gjorde det igår natt).
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-07 22:51
Jag har inte mycket att tillföra nu då jag ska sova men vill bara ge ett +1 på detta:

" Som alltid; Låt Madrid sköta snacket, vi visar dom på plan. Synd bara att Madridistas glömmer lika fort som en 90:årig demenssjuk. "
Coach pep
2011-02-07 22:50
Lustigt nog är det just medelmåttan Walcott, av alla pojkspolingar, som vi kanske behöver oroa oss mest för. Killen som kan springa men inte spela fotboll. Arsenals kontringar kommer tära på nerverna men i övrigt bör vi kunna neutralisera dem utan problem. Så länge vi inte behöver åka buss till London...
Barcelona Blaugrana91
2011-02-07 22:49
Diar Iniesta Shekha

Har för mig att det stod i antingen Sport eller Mundo Deportivo för ett tag sen att Puyol kommer vara redo för spel mot Arsenal, kanske t.o.m redan nu mot Sporting. Sen om han spelar beror väl lite på hans matchform som sagt.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-07 22:42
Jag hoppas verkligen inte Maxwell startar mot Arsenal , det gick inte bra senast då han hade Walcot på sin kant. Valdes skulle kanske ha tagit Walctos skott också , då bollen gick under armen på honom. Jag har letat ett tag nu efter något nytt om Puyols skada, men jag hittar inget. Vi behöver verkligen honom mot Arsenal. Det är ett MÅSTE.
Barcelona älskabarcelona
2011-02-07 22:37
2008 var senast jag ville verkligen ha en spelare till Barca . Det var Alves som jag hade som stor favorit utifrån Barca spelarna . Nu har jag ett önskemål . En spelare som jag gillar skarpt mycket! Neymar ! inatt spelar Brasilien - Argentina u 20 copa america . Något att se fram emot .
Barcelonistas
2011-02-07 22:26
LaSagradaFamilia

Ja vi måste få stopp på Theo Walcott, äckligt snabb spelare som faktiskt vände matchen för arsenal mot oss. Men med tanke på den form som abidal är i så hoppas vi han kan få stopp på walcott.

Nu hoppas jag att vi är effektiva på emirates och inte som föra gången där vi missade 20 målchanser efter första halvlek...
Barcelona Barcadinho.
2011-02-07 22:25
Frodo -

De här träningsmatcherna gör ibland mer onytta än nytta. De flesta av spelarna som spelar i olika landslag är så pass duktiga att de spelar väldigt mycket i klubbnivå. Det de behöver mest är att villa, inte träna mer än vad de redan gör eller spela mer matcher.

Landslags tränare tycker att det är viktigt att svetsa ihop deras landsman som ofta är utspridda i världen. Men problemet är att när det är dags för en stor turne så är dem ofta väldigt slitna. Därmed är deras prestation sämre.

Tänk vilket två tre års program Messi måste gå genom.
Liga och CL säsong 2009-10,
Vm sommar 2010,
liga o Cl 2010-11,
Copa America sommar 2011,
och ligan och Cl igen.

Stackars honom - Copa America spelas i Argentina nu till sommaren med all press det kommer innebära just för honom. Hur fräsch och pigg kommer han kunna vara, det är inte många som tänker på det.
Jag kommer inte bli förvånad aom han kommer att göra hemmapubliken besvikna igen. Han är en människa, inte en robot.
coach pep
2011-02-07 22:14
Till skillnad från Arsenal behöver vi i alla fall inte oroa oss över defensiven. Valdés har slagit personligt rekord genom att ha släppt in endast 11 mål på 22 liga matcher. För varje säsong som går under Guardiola tycks vi bli mer och mer solida där bak. Det är imponerande att vi släpper in minst mål i Europa, i Europas offensivaste liga, samtidigt som vi själva spelar den offensivaste fotbollen. Men det har nog mindre att göra med huruvida våra backar skulle vara bättre än alla andra, och desto mer att göra med det massiva bollinnehavet och frenetiska presspelet som inte ger motståndet många chanser att göra mål. Dock fortfarande ett bevis på att laget fortfarande förbättras och jobbar hårdare 2 år efter trippeln, än vad man gjorde säsongen man faktiskt tog den. Känns som att vi slagit nya rekord varje vecka sedan Pep tog över.

Mot Wembley!
2011-02-07 22:14
Jag avslutar min post-trilogi med en bild på JDS hos frisören
2011-02-07 22:13
Sporting
2011-02-07 22:13
Det jag oroar mig för är Walcott, hans snabbhet var ett stort problem för oss förra året. Nasri också, förstås, men främst Walcott (trevlig kille dessutom)
Barcelona Okter
2011-02-07 22:11
bbs

Du har nu spridit runt den skiten på alla möjliga forum. Sluta försök göra reklam.
Barcelona Zeuka
2011-02-07 22:11
Är de sporting eller Atletic i helgen?
Barcelonistas
2011-02-07 22:00
Blaugrana91

säg att vi leder med 0-1 elr 0-2 och det är 20 min kvar då är det bara och slänga in masken.
elbraco
2011-02-07 22:00
Nej det gör dom inte, sluta sprid sån skit till din egna hemsida...
bbs
2011-02-07 21:59
AS Roma byter logga!
Barcelonistas
2011-02-07 21:57
Blaugrana91

Alves-Puyol-Pique-Abidal

Xavi--Busquets--Iniesta

Messi--Villa-Pedro Men messi kommer få en mycket fri roll som han alltid har i matcherna.

Någon som vet om Våran cl match är på tisdagen elr onsdagen, för jag ska åka till frankrike på tisdagen lol.... hoppas dom sänder matchen där på nån bar elr nått.
Barcelona B-Guden
2011-02-07 21:53
Jag tycker precis som dig Blaugrana91 fast Abidal och Maxwell.
Om någon ska kunna mäta sig med Walcott's snabbhet är det Abidal. Puyol behöver minst 3 matcher innan man kan slänga in han i CL
Barcelona Blaugrana91
2011-02-07 21:51
Kollade in Arsenals forum lite och såg att dem redan börjat snacka om hur dem ska ställa upp mot oss, lite tidigt kanske men hur tycker ni att vi borde ställa upp? :)

Puyol ska ju vara tillbaka till matchen, men frågan är om han ska starta på en gång? Abidal har ju annars skött mittbackpositionen galant! Men detklart är Puyol 100% redo för spel så borde han kanske ändå starta eller vad tycker ni? Sen kan man ju även diskutera hurvida Masken kanske ska starta? Han har ju trots allt spelat i england, dock är ju Busquets bättre för vårt passningsspel.

Så här tycker jag att vi bör ställa upp mot Arsenal:
Valdes
Alves-Puyol-Pique-Abidal
Xavi-Busquets-Iniesta
Messi-Villa-Pedro

Kanske lite roligare att diskutera detta än att diskutera med idiotiska realfans. ;)
Barcelona Frodo
2011-02-07 21:41
Jävligt frustrerande med diskussionerna marängerna fört upp här de senaste dagarna. Mariah Carey dör för Ronaldo? Who the fuck cares? Spelare i de största klubbarna har säkert hundra- till tusentals groupies så att skaffa snygga tjejer är det sista de behöver oroa sig över. Jisses....

På tal om annat sägs det att van Persie och Fabregas dragit sig ur sina landskamper på grund av "sjukdom". Märkligt att det inträffar just nu när CL ska dra igång snart. Del Bosque lär säkert slita ut alla Barcaspelare förutom Valdes genom att spela de i 90 minuter.

Det sägs även att Messi överansträngt sina muskler men Argentina lär ändå spela honom 90 minuter för att tjäna pengar. Messi är ju Argentinas kassakista och jag gissar på att förbundet skrivit på något kontrakt som medför att de får en viss summa pengar om Messi spelar.

De här värdelösa landskamperna vid udda tillfällen tar kål på mig och bli inte förvånade om någon kommer tillbaka skadad.
Barcelona Okter RUNTIME ERROR
2011-02-07 21:23
Barcelonistas

Stop the hatin' man.
Barcelonistas
2011-02-07 21:02
Herregud borell med i eurotalk nu igen? jesus man...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-07 20:52
addeh

Pique är inte heller så illa :P
Hon är latina och arab, det bästa av båda världarna om man vill se till junk in the trunk.

Barcelonistas
2011-02-07 20:51
Villa/Silva

Maradona ska ha sakt till messi under vm ungefär så här ( kör precis så som du gör i Barcelona) Jesus man, maradona ditt melonhöve...
Atlético addeh
2011-02-07 20:50
Hetfield

Äh, så länge Shakira har en kropp som en 24-åring år nog Piqué nöjd och belåten. Väldigt off topic men herrejisses vad läcker hon är. ;-)

---

"The club knows I prefer to stay at Barça. I'll fight for that, it's my dream. I'll do anything possible to stay."

Dani Alves ord från en intervju med Barça TV häromdagen. Jag tyder det där på ett sätt och det är att Alves kommer acceptera att få en likvärdig lön som Valdés, Piqué & Puyol bara han får stanna i klubben. Vi kan ju i alla fall hoppas på det.
2011-02-07 20:45
Pique och Gudjohnsen i bakgrunden... priceless
Annons: