/spanien/barcelona/forum/13118.aspx/spanien/barcelona/forum/13118.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
barcarobin
2011-02-08 17:18
Till alla som håller på med alla dessa jävla jämnförelser med messi ronaldo. tror det står tillräckligt ordentligt för att även du ska förstå? ..
Atlético addeh
2011-02-08 17:18
Hunting Bears

Problemet är att det inte finns så många La Liga-experter i Sverige, om ens någon. En drömtrio hade varit Niva, Fjällström & Dahlqvist. Då hade vi fått allt om allt, plus lite till.
Hunting Bears
2011-02-08 17:14
Vem var ditt inlägg riktat till?

Och snälla, skriv ordentligt. Då kanske folk tar dig en smula på allvar.
barcarobin
2011-02-08 17:13
Men för i helvete lägg ner den där jävla messi vs ronaldo jämnförelsen nu för guds jävla skull!!!!!!!!!!!!!!!!!!''moderator agera för i helvete blocka alla som håller på med dessa jämnförelser !!!!!!!
Hunting Bears
2011-02-08 17:07
Kollade lite statistik kring Messis poäng och såg att säsongen 06/07 spelade han 26 matcher, gjorde 14 mål och 2 assist. Säsongen därpå 28 matcher spelade 14 mål och 12! assist. Vad hände egentligen mellan dom två säsongerna? Han ökade sin assistskörd med 10 assist från 2 till 12.

Var det säsongen Ronaldinho stack och Messi tog över nummer 10 tro?

addeh

Men de bjuder ju aldrig in Spanienexperter. De har ju bara Italienexperter och Englandexperter. Så det passar ju utmärkt för alla Spanienhatare.
Atlético addeh
2011-02-08 16:57
Skulle varit intressant att se hur Borell skulle argumentera emot någon Barcelona-supporter som sitter inne på med kunskap. Just nu finns det ingen som egentligen säger emot honom i Eurotalk mer än Fjäll emellanåt.
PedroRodriguez
2011-02-08 16:55
Hombre

Det var under säsongen 08/09 han kom upp till 50 mål i La Liga. Alltså på sin femte säsong, men han debuterade också som 17 åring.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-08 16:54
SNÄLLA! Inte nån mer Messi vs Ronaldo diskusion här...
Higuain El Cuarto Capitán- "Hombre"
2011-02-08 16:50
Någon som har koll på hur många matcher i La Liga det tog för Messi att komma till 50 ligamål?
Barcelona Siempre Barça
2011-02-08 16:42
Messi vs Ronaldo
Ligamål: 24 - 24
Straffmål: 2 - 5
Frisparksmål: 1 - 2
Första målet i matchen: 8 - 5
Spelade minuter: 1782 - 2085
Målgivande passningar: 16 - 6
Skott: 93 - 165
Skott på mål: 55 - 61
AndreD
2011-02-08 16:28
Detta kan vara förstastället nästa säsong. Helt okej, synd att den j#vla Qatar Foundation-loggan måste vara med.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-08 16:23
El Flaco
Visst alla kanske inte var som Pele och Di Stefano. Men jag tycker fortfarande det är taskigt när de jämförs med Maradona , Zidane och Ronaldo (den riktiga). Jag är helt övertygad om att Ronaldo skulle göra lika många mål om han spelade under Peles tid. Jag tycker att det är mycket svårare att vara världsbäst nu än för kanske 50 år sen. Nu har allt blivit bättre. Allt har utvecklats. Men visst vi kanske inte tycker likadant och åsikter är till för att vi ska vara olika. ;)

DM1982 [Runtime Error]
Jag håller med dig i allt du säger!

geegiii
Jag tror faktist att de hade varit 10 gånger bättre. Kolla hur Ronaldo domnierade i Premier legaue i världens bästa liga, kolla hur Messi vann en sexling med sitt lag.. De möter världsbackar helg efter helg , de får så mycket spö så att man mår illa när man ser det och endå domnierar de bara. För att vända på det igen , hur bra hade Pele och Di Stefano varit idag:P?
elbraco
2011-02-08 16:22
Ööhh...svinbra med tanke på att de backarna var mycket sämre än dagens backar?
Real Madrid - geegiii
2011-02-08 16:07
Diar Iniesta Shekha //

"Liksom hur bra var backarna då? Hur bra var alla topplag då? Hur hade spelare som Pele och Di stefano klarat sig med dagens backar?"

Vänd på det. Hur bra hade tex Messi och Ronaldo varit i den miljön med de förutsättningarna ?
David Villa #7
2011-02-08 16:04
PedroRodriguez LOL, Wenger släpper inte Fabregas så lätt, men jag har en känsla att Fabregas tar på sig Barca Tröjan i sommar :)
PedroRodriguez
2011-02-08 15:56
David Villa #7

Komiskt. Det är mer troligt att jag får en chans på Adriana Lima än att Wenger släpper Fabregas till Chelsea.
David Villa #7
2011-02-08 15:54
Lite Off Topic, men nu siktar sig Chelsea Mot Fabregas xD
Barcelona DM1982 [Runtime Error]
2011-02-08 15:14
Diar Iniesta Shekha

Niva är kung. Visst är det kul om man sticker ut lite när man kommenterar fotboll och andra lag men Borell sticker inte ut, han hatar. Det finns inget slut i hans hat mot Barcelona, tror att de andra i studion har tröttnat på det.

Niva är stenhård Tottenham-fan men han är väldigt klar i sina analyser om andra lag. Han kan hedra ett bra lag även fast det inte är hans eget, det är bra gjort. Jag har sagt det förut och säger det inge, Niva är den enda fotbollsskribenten i Sverige som jag alltid läser, han har alltid något intressant att säga. Kika på hans blog i Aftonbladet, väldigt intressant läsning om både stort och smått.

Mer Niva, bort med Borell från FanTv.

För övrigt måste jag bara säga att det är sjukt onödigt med landslagsmatcher nu, precis innan CL ska börja. Hur fan tänker de? Och självklart kommer väl Spanien spela med sin bästa elva, våga prova något nytt. Om någon Barcelonaspelare blir skakad kommer jag åka ner till Spanien och ge del Bosque en lavett.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-08 14:45
el Flaco//

Håller med om mycket av det du skriver fast just Pelés alla mål tycker jag är lite sanning med modifikation. Det var ju faktiskt så att Pelés officiella mål ligger någonstans mellan 600-700 st och räknar man sedan med hans inofficiella mål så kommer man upp i ca 1200 mål. Santos med Pelé spelade ju en väldig massa uppvisningsmatcher mot sämre lag och i en sådan match kunde Pelé smälla in 8 mål. T.ex. Pelés statistik från landslaget är ju betydligt mer mänsklig även om den naturligtvis är riktigt bra, 77 mål på 92 matcher.

Sorry för off topic.
2011-02-08 13:59
Capitán - El tiburón

Jag kan ärligt säga att jag önskar att Mourinho var lite mindre kontroversiell, men han är ändå så underhållande som han är just nu så det spelar ingen roll. Men att kritisera en domare är aldrig ok oavsett vilka fel han gör ska man inte kritiera dem offentligt då dem inte kan försvara sig. Samma gäller Xavi också och alla övriga tränare.

Jag tycker att han är lagom ödmjuk och inte så arrogant och självgod som han målas upp att vara. Minns att han innan matchen mot Sociedad berömde dem och sa att dem var värda segern när lagen drabbades samman på Annoeta. Han tar inte från kredit andra ska ha, utan han ger sig den kredit som han förtjänar som inte andra ger honom.

Du kanske tänker på att han sa att Benitez vann super cupen och vm för klubblag tack vare honom själv. Men han gav själv Mancini äran för den supercupvinst han tog när han kom till klubben. Whats goes around comes around.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-08 13:53
När han har kommit in i laget menar jag. Vet att det inte är en ung talang :P
Hunting Bears
2011-02-08 13:46
På sikt? Han är väl typ 26-27 år?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-08 13:44
Thiago Motta byter landslag från Brasilien till Italien och debuterar för "gli azzurri".

Fräckt! I Brasilien lär han aldrig bli något men i Italien kan han nog bli en viktig kugge på sikt
Barcelona Capitán - El tiburón
2011-02-08 13:37
Higuain El Cuarto Capitán- "Hombre" /

Överlag är det väl ändå ganska uppenbart att Mourinho försökt sig på mindgames under hela säsongen. Han slänger ju ut små kommentarer vid varje presskonferans som kan tolkas på alla möjliga sätt.
Bara en liten fråga; skulle du inte som supporter av Real Madrids dignitet hellre se honom ta en lite mer ödmjuk och mindre kontroversiell attityd? Känns ändå som ni hade tjänat mer på att ett lugnare "medialiv"?
Barcelona el Flaco
2011-02-08 13:33
Diar Iniesta Shekha/

"Liksom hur bra var backarna då? Hur bra var alla topplag då? Hur hade spelare som Pele och Di stefano klarat sig med dagens backar?"

Jag tycker inte det argumentet håller. Alla tränade och spelade trots allt efter samma förutsättningar. Om det var så enkelt att spela på den tiden, hur kommer det sig då att inte alla fotbollspelarna på den tiden gjorde 1000 mål under sina respektive karriärer? Det Di Stéfano och Puskas gjorde på 50-talet och Pelés prestationer på 60-talet kan ingen ta ifrån de. De som såg dessa titaner spela kan intyga att de förtjänar sin plats bland de absolut bästa genom tiderna.

Sedan tycker jag det är inte relevant att ständigt behöva jämföra två spelare från två olika tidsepoker. Du är ju själv inne på det, det är väldigt svårt att göra något sådant. Därmed tycker jag man ska släppa det och bara konstatera att samtliga dessa som nämns i GOAT-diskussionen har stått för mäktiga prestationer, både individuellt och lagmässigt.
Barcelona Capitán - El tiburón
2011-02-08 13:30
Diar Iniesta Shekha /

Jo, det är väl där frågan egentligen ligger. Hur kan man veta vem som utmärkt sig mest i sina respektive fotbollskarriärer?
Jag tänker mig också att fotbollens defensiva struktur inte var lika utarbetad då som den är idag. Men samtidigt hade kanske inte heller anfallare under -50 och -60 talen samma förutsättningar att lyckas som man har idag.
Dock får man nog konstatera att alla dessa historiska spelare hade en enorm talang för just sin tid.
2011-02-08 13:25
Hetfield- Megan Fox is a dude

Citatet är förvrängt, det Mourinho menade är att om spelarna ger 100% i resterande matcher och får med sig sina resultat och ändå kommer tvåa så är det inget fel. För Barceonas överlägsenhet kan han inte rå för, han har inte ligan i sina egna händer.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-08 13:21
el Flaco
Jag tycker att det är jättesvårt att jämföra en spelare med en annan som spela för 50-60 år sen. Liksom hur bra var backarna då? Hur bra var alla topplag då? Hur hade spelare som Pele och Di stefano klarat sig med dagens backar?

Maldini sa ju för några år sen att Maradona är den bästa spelaren han någosin har spelat mot. Och jag tycker inte heller att det går och jämföra Pele med Maradona med tanke på vilka backar Maradona mötte (Maldini, en i mängden). Sen är det stor skillnad mellan Italienska ligan på 70-80 talet och Brasilianska ligan på 50-60 talet.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-02-08 13:19
Allt han behöver är ett vm-guld eller två, men di Stefano är en av de stora trots att han aldrig vunnit något med ett landslag. Fast utanför spanjen är han ju inte alls lika stor
Barcelona el Flaco
2011-02-08 13:15
Sen ska man komma ihåg att Quique Sánches Flores aldrig påstod att Messi var bättre än la Saeta Rubia, det enda Atléticotränaren sa var att Messi var 2000-talets Di Stéfano. Anledningen till detta var för Barça slog Di Stéfanos Real Madrid rekord på antal vunna matcher efter varandra (och inte för den anledningen Fjäll tog upp med den omtalade övergången när Di Stéfano gick till Madrid).

Att sen Di Stéfano är större än Messi rent historiskt är väl lika uppenbart som självklart med tanke på att la Pulga fortfarande bara är 24 år gammal. Efter att Leo lagt skorna på hyllan kan man göra en mer rättvisare bedömning av hans karriär när han (oundvikligt) kommer jämföras med de andra gudarna.
Annons: