/spanien/barcelona/forum/13117.aspx/spanien/barcelona/forum/13117.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2011-02-08 19:19
what the fuck, det är ju U21-landskamper idag!? Italien - England just nu, Macheda har gjort mål. Senare är det Spanien - Danmark, någon från Barcalägret? Bojan eller Thiago kanske?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-08 19:16
Kan de inte skjuta upp mötet med Påven? Jag menar, inte så att Påven är upptagen, han sitter ju bara på tronen och somnar.

Jag träffar hellre Thomas Di Leva än Påven.
Hunting Bears
2011-02-08 19:15
el Flaco

Jo, tänkte exakt samma sak. Så givet att det kommer ske. Oavsett vad så kommer Barcelona få skit, antingen i media eller genom att spelarna blir trötta av för mycket resande.
Barcelona el Flaco
2011-02-08 19:13
Jag kan säga redan nu att om inga Barçaspelare åker till Vatikanen kommer Madridmedierna attackera klubben och spelarna och hävda att vi har förolämpat påven genom att inte skicka dit några representanter, att Puyol, Xavi & Co inte har någon respekt för det spanska landslaget, osv. MARCA och AS kommer garanterat göra allt för att destabilisera laget och få det allmänna opinion emot oss.
Hunting Bears
2011-02-08 18:53
Är han ens kapabel att förstå fotboll och i sådana fall titta på den?
Barcelona Blaugrana91
2011-02-08 18:52
Har svårt att tro att Barcelona skulle acceptera att spelarna åkte till påven 2 dagar innan man ska spela match i London...
2011-02-08 18:47
Har Påven inget bättre för sig än att behöva träffa fotbollsspelare? Jeez...
Hunting Bears
2011-02-08 18:46
Kan garantera att Barcas spelare kommer åka dit men Realsspelare kommer inte åka dit.

Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-02-08 18:43
Messi vs FakeRonaldo

Matcher: 19 - 22
Ligamål: 24 - 24
Straffmål: 2 - 5
......Frisparksmål: 1 - 2
Första målet i matchen: 8 - 5
Spelade minuter: 1782 - 2085
Målgivande passningar: 14 - 6
Skott: 93 - 165
Skott på mål: 55 - 61

Källa: goal.com
Barcelona Frodo
2011-02-08 18:42
el Flaco

Det låter ju helt absurt. Har det spanska fotbollsförbundet någonsin tänkt till innan de fattat ett beslut? Jag hoppas att ingen spelare från Barca åker dit.
Real Madrid Alex.K
2011-02-08 18:21
Anledningen till att det inte finns så många Spanien-experter i Sverige, är nog för att La Liga är så pass nytt i svensk tv, så folk har inte hunnit ta till sig den fotbollen. Jag tror också att traditionen till andra ligor ha kunnat påverka människors val. Ta t.ex. engelsk fotboll som har sänts i över 40 år i svensk tv. Då är det väl nästan självklart att det är mest supportrar till lag från England.

La Liga började väl sändas i slutet av 90-talet på svensk tv? Innan det, så fanns det väl knappt några som hade någon koll på Spansk fotboll, förrutom kanske Spanjorer som bodde i Sverige.
Men jag tror nog att det kommer vara fler Spanien-experter om några år.
Barcelona Barcamannen
2011-02-08 18:18
letade upp 2-6 matchen själv, det finns runt 5350-5330
Barcelona el Flaco
2011-02-08 18:16
Jag har nyss läst att det spanska landslaget har gått med på påvens begäran att få träffa VM-mästarna nästa måndag i Vatikanen. Detta skulle i sin tur leda till komplikationer för de lagen som har Champions League matcher samma vecka, som Valencia, som lirar på tisdag, och vi som möter Arsenal på onsdag. Del Bosque har sagt att det är inte obligatorisk för spelarna att närvara vid ceremonin med påven, men anser samtidigt det vore normalt om en större delen av den spanska truppen åker med.

Tycker det vore för jävligt om mötet med påven skulle sabotera förberedelserna inför den viktiga matchen mot Arsenal. Varken Barça eller Valencia ska behöva skicka iväg sina spelare till det där mötet. Real Madrid ska inte spela sin åttondel förrän veckan därpå, låt deras spelare representera landslaget, såväl som Villarreal och Athletic Bilbao bl.a. Champions League går före påven sju dagar i veckan i mina ögon.
Barcelona Barcamannen
2011-02-08 18:06
Någon som kan hitta inläggen när vi vann 2-6 och cl 09?
Hunting Bears
2011-02-08 17:31
Wilbacher kan ju inte direkt Serie A så jävla bra tycker inte jag. Han snackar ju om Genoa och Viola som att de har intressanta projekt... Genoa håller typ på att åka ur och Viola kan göra dom sällskap. Han känns rätt pajasartat i min värld.

elbraco

Ray Hudson är Barcasupporter :) Räcker väl med honom.
2011-02-08 17:29
La liga experterna i Sverige är allmänt usla. Kviborg är för enögd, Dahlqvist bryr sig inte om ligan, Fjällström försöker visa entusiasm och Niva är väl ingen Spanien expert.
elbraco
2011-02-08 17:28
Satan vad mycket mer effektiv Messi är när han väl skjuter. Messi sätter 59% av sina skott på mål medans CR9 enbart sätter lite under 37%.
Jag har en viss förhoppning av att Messi kommer bli bättre på frisparkar. Det var inte så längesen han satte en frispark, och med tanke på precisionen han har när han viker in mot mål så verkar det lovande. Ronaldo är utan tvekan den bättre på frisparkar utav dom, och det är inte något Messi kommer kunna ändra på hur mycket han än tränar. Däremot har han potential att bli bättre än vad han nu är, tror jag.

Alex. K
Fast Niva är väl ingen PL-expert om det är det du menar?
Jag tycker han även har bra koll på Bundesliga och andradivisionen, zweite Bundesliga eller vad den heter. Han känns rätt allround.
Kviborg är Realsupporter så det bara smäller om det, men han kan nog behålla sin objektivitet hyfsat bra. Finns det ens någon journalist som är öppet Barcafan?

En av de bästa ET-avsnitten var när Fjäll var borta och Pavlidis var programledare, tror det var Niva, Wilbacher och han den äldre som var med. Det blev ett grymt snack emellan dom...
Real Madrid Alex.K
2011-02-08 17:27
Den perfekta trion vore ju Kviborg, Niva och Wilbacher. Då får vi 3 personer som verkar kunna mycket om sin egen liga om man kan uttrycka sig så. Sen känns det som om de alla kan vara någorlunda objektiva i sina uttalanden.
Hunting Bears
2011-02-08 17:19
Det pågår ingen Messi vs Ronaldo jämförelse just nu.

addeh

Nej, ingen inom media men jag tar ju hellre en Kviborg i eurotalk som faktiskt kan spanska ligan bra än Borell som ska sitta och snacka massa skit. Känns ju som att det endast är Fjäll och Niva som kollar även på La Liga av de som gästar studion på regelbunden basis.
barcarobin
2011-02-08 17:18
Till alla som håller på med alla dessa jävla jämnförelser med messi ronaldo. tror det står tillräckligt ordentligt för att även du ska förstå? ..
Atlético addeh
2011-02-08 17:18
Hunting Bears

Problemet är att det inte finns så många La Liga-experter i Sverige, om ens någon. En drömtrio hade varit Niva, Fjällström & Dahlqvist. Då hade vi fått allt om allt, plus lite till.
Hunting Bears
2011-02-08 17:14
Vem var ditt inlägg riktat till?

Och snälla, skriv ordentligt. Då kanske folk tar dig en smula på allvar.
barcarobin
2011-02-08 17:13
Men för i helvete lägg ner den där jävla messi vs ronaldo jämnförelsen nu för guds jävla skull!!!!!!!!!!!!!!!!!!''moderator agera för i helvete blocka alla som håller på med dessa jämnförelser !!!!!!!
Hunting Bears
2011-02-08 17:07
Kollade lite statistik kring Messis poäng och såg att säsongen 06/07 spelade han 26 matcher, gjorde 14 mål och 2 assist. Säsongen därpå 28 matcher spelade 14 mål och 12! assist. Vad hände egentligen mellan dom två säsongerna? Han ökade sin assistskörd med 10 assist från 2 till 12.

Var det säsongen Ronaldinho stack och Messi tog över nummer 10 tro?

addeh

Men de bjuder ju aldrig in Spanienexperter. De har ju bara Italienexperter och Englandexperter. Så det passar ju utmärkt för alla Spanienhatare.
Atlético addeh
2011-02-08 16:57
Skulle varit intressant att se hur Borell skulle argumentera emot någon Barcelona-supporter som sitter inne på med kunskap. Just nu finns det ingen som egentligen säger emot honom i Eurotalk mer än Fjäll emellanåt.
PedroRodriguez
2011-02-08 16:55
Hombre

Det var under säsongen 08/09 han kom upp till 50 mål i La Liga. Alltså på sin femte säsong, men han debuterade också som 17 åring.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-08 16:54
SNÄLLA! Inte nån mer Messi vs Ronaldo diskusion här...
Higuain El Cuarto Capitán- "Hombre"
2011-02-08 16:50
Någon som har koll på hur många matcher i La Liga det tog för Messi att komma till 50 ligamål?
Barcelona Siempre Barça
2011-02-08 16:42
Messi vs Ronaldo
Ligamål: 24 - 24
Straffmål: 2 - 5
Frisparksmål: 1 - 2
Första målet i matchen: 8 - 5
Spelade minuter: 1782 - 2085
Målgivande passningar: 16 - 6
Skott: 93 - 165
Skott på mål: 55 - 61
AndreD
2011-02-08 16:28
Detta kan vara förstastället nästa säsong. Helt okej, synd att den j#vla Qatar Foundation-loggan måste vara med.
Annons: