/spanien/barcelona/forum/13109.aspx/spanien/barcelona/forum/13109.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-02-08 23:46
AndreD

Naturligtvis är det EM, inte VM. My bad!
Hunting Bears
2011-02-08 23:42
Hög nivå på diskussionerna som vanligt här.
Barcelonistas
2011-02-08 23:38
B-Guden

Kan inte jag fotboll? OK.

Lampard och gerrard håller fortfarande hög klass, lampard var ju en utav anledningarna till att chelsea vann pl föra säsongen...

Sen måste detta vara årets :" Fabregas kan özil lätt hålla en jämn nivå med"

"Lampard och Gerrad har passerat bästföre datum för länge"

Är du seriös?
AndreD
2011-02-08 23:35
addeh

Bara så du vet så är det inte ett världsmästerskap, det är U21-EM.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-08 23:34
B-Guden
Är du SERIÖS när du säger att Özil tar de två i "hästlängder" ???
Barcelona Messidinho_10
2011-02-08 23:32
"Fabregas kan Özil lätt hålla en jämn nivå med. "

Gå och göm dig någonstans pajas!!
Barcelona B-Guden
2011-02-08 23:28
Barcelonistas

du kan inte fotboll, Lampard och Gerrad har passerat bästföre datum för länge sen Özil tar dom 2 i hästlängnder.
Xavi och Iniesta är dom ända jag ser kan överglänsa Özil. Fabregas kan Özil lätt hålla en jämn nivå med.
Barcelona Blaugrana91
Hmm ser att Argentina spelar mot Porutgal kl 21.00 imorrn, sen 21.30 är det Spanien mot Colombia, vilken match ska man se?
Barcelonistas
Sami.

Stämmer bra det 06/07 kom han till en kvartsfinal med sitt valencia i cl. Men dom åkte ut mot chelsea. ( var dock nära att gå vidare, och sett över 2 möten var dom värda att gå till semin)

Villa kommer vara en hungrig bulldog på tisdag.
Barcelona .Sami.
2011-02-08 23:26
David Villa har väl aldrig vunnit Cl? Han måste vara riktig hungrig!
Barcelona Okter
2011-02-08 23:22
Wilshere#19

Glöm inte att Sagna även han missar första mötet.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-02-08 23:17
Trist med skador, även om det förbättrar våra chanser. Man hoppas ju på två riktigt bra matcher (och Barca-seger).

God natt och lycka till i ligan
Barcelonistas
2011-02-08 23:13
Barcaholic

ta det lungt med ölen nu... alcoholic...

"özil" en utav världens bästa? haha vilket skämt, får jag fråga vad exakt har özil gjort för att bli kallad en utav världens bästa?

Han har gjort ett bra Vm och folk höjer han till skyarna. Xaviniesta,Sneijder,Lampard,Gerrard,Fabregas, Etc finns många fler är bättre än ozil.

Thiago och özil är full jämförbara

wilshere19

Tråkigt med alla dessa skador ni åker på. aja hoppas de blir 2 bra matcher, lycka till i pl!
Atlético Wilshere#19
2011-02-08 23:12
Barcelonistas //

Nasri, Fabianski och Vermaelen kommer definitivt att missa matchen. Song har fortfarande problem med ena låret och är tveksam än så länge. Både Djourou (som fick en smäll på knäet mot Newcastle) och Szczesny (som fick en smäll på axeln när han tränade med Polen idag) ska dock vara okej.

Väl mött!
Barcelona el Flaco
2011-02-08 23:00
På tal om snacket om Peps förnyelse tidigare om vem som skulle kunna komma att ersätta honom längre fram så inledde klubben igår en tränarkurs i FCB Escola som ska fungera som en La Masia fast för tränare. Klassen består av 30 stycken som både redan arbetar som tränare inom klubben och några som är hämtade utifrån, fast med en profil som efterlyses inom Barça.

Man kommer bl.a. lära ut hur man arbetar inom ungdomsakademin och hur Barças spel och metodik ska utövas. Tycker det hela är ett bra initiativ och förhoppningsvis hittar man klubbens nästa tränare inom de egna leden den dagen då Pep Guardiola lämnar.
Barcelona Barcaholic
2011-02-08 22:54
Barcelonistas

Seriöst hur jävla enögd får man vara?
Att påstå att Özil (inte osil, tänkt och lära dig stava rätt till andra spelares namn?) är ett melonhuve bara så är rätt lågt. Men att påstå Thiago behöver endast rutin så är han bättre än Özil borde nästintill vara olagligt. Alla här inne som följer Thiago vet om att med rätt coaching och mycket speltid kan han bli en av de bästa i världen och kanske även bättre än Özil. Men att säga att han är bättre bara med lite rutin, det där bevisar hur enögd eller hur lite du verkligen kan om fotboll. För Özil är helt klart en av de bästa mittfältarna i världen, efter Xavi, Iniesta & Sneijder så kan han konkurrera mot vilken annan mittfältare som helst. Något Thiago är långt ifrån just nu.
Barcelona Barcadinho.
2011-02-08 22:36
Det sprids några rykten (inlägg i Sport) om att Rosell är i Paris för att diskutera kontrakt med Alves. Vi får hoppas att det stämmer och att det kommer leda till bra besked i så fall.
Pep ett år extra var en bra nyhet. Jag trodde att han skulle avvakta ännu längre in i säsongen, typ till juni eller så. Skönt att den här saken är klar.
Kan kännas ännu bättre om Alves kritar snart på något bra förslag.
Hunting Bears
2011-02-08 22:35
Ja, Peru leder med 1-0 och Irland med 2-0. Mitt tips verkar gå in. Underbart.
Barcelonistas
2011-02-08 22:33
Vilka spelare saknar arsenal inför tisdagen?!
Barcelona Okter
2011-02-08 22:26
Arsenal har rätt så mycket skador just nu och Barca kan inte misslyckas att ta sig vidare. Det var Almunia som stod förra säsongen ja. Han gjorde faktist rätt så bra ifrån sig förra säsongen på Emirates om man bortser från det första målet.
Barcelonistas
2011-02-08 22:24
elbraco'

Precis han räddade 4-5 solklara målchanser i första halvlek. Och vore det inte för honom hade haft en 0-4 ledning i första halvlek.
elbraco
2011-02-08 22:21
Okter

Almunia var faktiskt riktigt bra i första mötet och räddade Arsenal flera gånger. Det var typ tack vare honom vi bara fick 2-2 där om jag inte minns fel.
Barcelonistas
Hyder

hehe yepp :D

Okter

Kommer inte ihåg, men var det inte almunia som stog för gooners mot oss föra säsongen?

Ja otroligt tråkigt med skador, lite synd om arsenal.
Barcelona Blaugrana91
Okter

Nästan så man tycker lite synd om Arsenal...
Kan dem ha mer otur med skador?
elbraco
Tänk er detta U21-mittfältet, offensivare uppställning får man leta efter.
--------------Javi Martinez----------
----- Thiago -------------- Ander----
Capel --------------------------Muniain
-----------------Bojan------------------

Barcelona Okter
2011-02-08 22:18
Szczesny(eller hur det nu stavas) skadade sig för sitt Polen i en träning och riskerar att missa mötet mot Barca. Gissa vem som står nu när både Szczesny och Fabianski är skadade?

Ingen mindre än Almunia!
Barcelona Hyder
2011-02-08 22:16
Barcelonistas

Hehe, osil?
Barcelonistas
2011-02-08 22:09
addeh

kan bli hur bra som helst, och frågar du mig så är han redan lika bra som osil.

Thiago fullständigt dominerade första matcherna i CDR. Det enda som saknas är rutin, kolla osil han fick spela ett vm + dom viktiga matcherna nu är han en ordinarie i sitt lag.

Jag tror thiago behöver rutin får han den så är han lika bra om inte bättre en melonhövet osil.
Atlético addeh
2011-02-08 22:08
Tyckte ändå det var kul att Thiago fick 80 minuter. Han var bäst på plan, utan konkurrens. Hur bra kan den här grabben bli? Jag ryser varje gång jag ser honom spela!
elbraco
2011-02-08 22:07
Montoya ut han med, Ruben Perez in.
Annons: