/spanien/barcelona/forum/13107.aspx/spanien/barcelona/forum/13107.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-08 14:45
el Flaco//

Håller med om mycket av det du skriver fast just Pelés alla mål tycker jag är lite sanning med modifikation. Det var ju faktiskt så att Pelés officiella mål ligger någonstans mellan 600-700 st och räknar man sedan med hans inofficiella mål så kommer man upp i ca 1200 mål. Santos med Pelé spelade ju en väldig massa uppvisningsmatcher mot sämre lag och i en sådan match kunde Pelé smälla in 8 mål. T.ex. Pelés statistik från landslaget är ju betydligt mer mänsklig även om den naturligtvis är riktigt bra, 77 mål på 92 matcher.

Sorry för off topic.
Higuain El Cuarto Capitán- "Hombre"
2011-02-08 13:59
Capitán - El tiburón

Jag kan ärligt säga att jag önskar att Mourinho var lite mindre kontroversiell, men han är ändå så underhållande som han är just nu så det spelar ingen roll. Men att kritisera en domare är aldrig ok oavsett vilka fel han gör ska man inte kritiera dem offentligt då dem inte kan försvara sig. Samma gäller Xavi också och alla övriga tränare.

Jag tycker att han är lagom ödmjuk och inte så arrogant och självgod som han målas upp att vara. Minns att han innan matchen mot Sociedad berömde dem och sa att dem var värda segern när lagen drabbades samman på Annoeta. Han tar inte från kredit andra ska ha, utan han ger sig den kredit som han förtjänar som inte andra ger honom.

Du kanske tänker på att han sa att Benitez vann super cupen och vm för klubblag tack vare honom själv. Men han gav själv Mancini äran för den supercupvinst han tog när han kom till klubben. Whats goes around comes around.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-08 13:53
När han har kommit in i laget menar jag. Vet att det inte är en ung talang :P
Hunting Bears
2011-02-08 13:46
På sikt? Han är väl typ 26-27 år?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-08 13:44
Thiago Motta byter landslag från Brasilien till Italien och debuterar för "gli azzurri".

Fräckt! I Brasilien lär han aldrig bli något men i Italien kan han nog bli en viktig kugge på sikt
Barcelona Capitán - El tiburón
2011-02-08 13:37
Higuain El Cuarto Capitán- "Hombre" /

Överlag är det väl ändå ganska uppenbart att Mourinho försökt sig på mindgames under hela säsongen. Han slänger ju ut små kommentarer vid varje presskonferans som kan tolkas på alla möjliga sätt.
Bara en liten fråga; skulle du inte som supporter av Real Madrids dignitet hellre se honom ta en lite mer ödmjuk och mindre kontroversiell attityd? Känns ändå som ni hade tjänat mer på att ett lugnare "medialiv"?
Barcelona el Flaco
2011-02-08 13:33
Diar Iniesta Shekha/

"Liksom hur bra var backarna då? Hur bra var alla topplag då? Hur hade spelare som Pele och Di stefano klarat sig med dagens backar?"

Jag tycker inte det argumentet håller. Alla tränade och spelade trots allt efter samma förutsättningar. Om det var så enkelt att spela på den tiden, hur kommer det sig då att inte alla fotbollspelarna på den tiden gjorde 1000 mål under sina respektive karriärer? Det Di Stéfano och Puskas gjorde på 50-talet och Pelés prestationer på 60-talet kan ingen ta ifrån de. De som såg dessa titaner spela kan intyga att de förtjänar sin plats bland de absolut bästa genom tiderna.

Sedan tycker jag det är inte relevant att ständigt behöva jämföra två spelare från två olika tidsepoker. Du är ju själv inne på det, det är väldigt svårt att göra något sådant. Därmed tycker jag man ska släppa det och bara konstatera att samtliga dessa som nämns i GOAT-diskussionen har stått för mäktiga prestationer, både individuellt och lagmässigt.
2011-02-08 13:30
Diar Iniesta Shekha /

Jo, det är väl där frågan egentligen ligger. Hur kan man veta vem som utmärkt sig mest i sina respektive fotbollskarriärer?
Jag tänker mig också att fotbollens defensiva struktur inte var lika utarbetad då som den är idag. Men samtidigt hade kanske inte heller anfallare under -50 och -60 talen samma förutsättningar att lyckas som man har idag.
Dock får man nog konstatera att alla dessa historiska spelare hade en enorm talang för just sin tid.
Higuain El Cuarto Capitán- "Hombre"
2011-02-08 13:25
Hetfield- Megan Fox is a dude

Citatet är förvrängt, det Mourinho menade är att om spelarna ger 100% i resterande matcher och får med sig sina resultat och ändå kommer tvåa så är det inget fel. För Barceonas överlägsenhet kan han inte rå för, han har inte ligan i sina egna händer.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-08 13:21
el Flaco
Jag tycker att det är jättesvårt att jämföra en spelare med en annan som spela för 50-60 år sen. Liksom hur bra var backarna då? Hur bra var alla topplag då? Hur hade spelare som Pele och Di stefano klarat sig med dagens backar?

Maldini sa ju för några år sen att Maradona är den bästa spelaren han någosin har spelat mot. Och jag tycker inte heller att det går och jämföra Pele med Maradona med tanke på vilka backar Maradona mötte (Maldini, en i mängden). Sen är det stor skillnad mellan Italienska ligan på 70-80 talet och Brasilianska ligan på 50-60 talet.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-02-08 13:19
Allt han behöver är ett vm-guld eller två, men di Stefano är en av de stora trots att han aldrig vunnit något med ett landslag. Fast utanför spanjen är han ju inte alls lika stor
Barcelona el Flaco
2011-02-08 13:15
Sen ska man komma ihåg att Quique Sánches Flores aldrig påstod att Messi var bättre än la Saeta Rubia, det enda Atléticotränaren sa var att Messi var 2000-talets Di Stéfano. Anledningen till detta var för Barça slog Di Stéfanos Real Madrid rekord på antal vunna matcher efter varandra (och inte för den anledningen Fjäll tog upp med den omtalade övergången när Di Stéfano gick till Madrid).

Att sen Di Stéfano är större än Messi rent historiskt är väl lika uppenbart som självklart med tanke på att la Pulga fortfarande bara är 24 år gammal. Efter att Leo lagt skorna på hyllan kan man göra en mer rättvisare bedömning av hans karriär när han (oundvikligt) kommer jämföras med de andra gudarna.
2011-02-08 13:10
Var det inte Ibra de syftade på i programmet angående den uteblivna CL vinsten?
2011-02-08 13:04
Frodo
Haha jag gillade faktist Nivas kontring då han sa "ja men han sänkte ju United i finalen" då blev han lite tyst. Igår såg man det klart och tydligt att han är inget jämfört med en som Niva till exempel. Jag har aldrig sett Niva kritisera ett lag med hat och han håller på Tottenham som har Chelsea och Arsenal som sina värsta fiender.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-08 12:55
Man får tycka vad man vill om Mourinho, men han är bra lustig och så paradoxal att det är bisarrt.
"There Is Nothing Wrong In Finishing Second To Barcelona But We Mustn't Give Them Gifts"

Undrar om han hade sagt så om han var 1:a, då jävlar hade han öppnat käften och hånat oss.

Frodo

Rätt så korkat sagt och motsägelsefullt, det är som att säga "Jag väljer Pepsi före Coca Cola, trots att jag aldrig har smakat Coca Cola".
Barcelona Frodo
2011-02-08 12:44
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Det är tråkigt att han bär på sig så mycket hat. Några kommentarer från senaste Eurotalk:

"Jag väljer di Stefano före Messi 101 gånger av 100 trots att jag aldrig sett honom spela."

"Om han (Messi) är så bra varför vinner han inte CL?"

De två kommentarerna visar på att han vägrar ge någon form av erkännande till klubben Barcelona eller spelarna där och bortser från fakta så som att Messi faktiskt har vunnit CL två gånger. Detsamma gäller hans åsikter gällande Wenger. Han har bestämt sig för att hata Wenger och oavsett vad han gör kommer det aldrig att vara tillräckligt bra som på "den gamla goda tiden" Arsenal hade enligt honom.

När han öppnar munnen för att kommentera Barcelona och Wenger så kommer han i alla lägen att vara negativ. Oerhört tråkigt att aldrig få höra åsikter som bygger på analyser från hans sida. Istället måste man lyssna på hatiska kommentarer som visar på en enorm arrogans.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-02-08 12:16
REAL MADRID!
"Januari-patchen" kommer den 23:e
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-08 12:15
Det är en skam att chefredaktören för en mycket respekterad kanal som Eurosport kan skriva och säga så mycket skit om Barcelona. Hans blogginlägg är inget annat än förolämpningar mot Barca.

Att han kan skriva en hel sida om hur Mourinho kommer krossa Pep, dagen innan El Clasico som slutade 5-0 till Barca är en riktig Epic Fail.
Barcelonistas
2011-02-08 12:07
Diar Iniesta

Tjocken har ändå inget och säga, då han vet om själv att han har skämmt ut sig själv!
2011-02-08 11:50
Den här veckan kan ni kolla på Euro Talk även om tjockisen sitter där. Men han sa inte så mycket då det var bara Niva och Lars Lagerbäck som pratade.
Barcelona JonasH
2011-02-08 11:04
Kära culés! Börja dagen som jag och njut av ett mål som jag kom och tänka på inatt faktiskt.. Underbara kommentatorer. "Länktips"
Real Madrid REAL MADRID!
2011-02-08 10:51
någon som är lite halvbra på fifa, när man uppdaterar trupperna ska inte dom senaste övergångarna fixas då också?
Canaletes
2011-02-08 10:29
Hahaha va rolig SPORT humor-sektion är idag :D
Barcelona Frodo
2011-02-08 08:21
basaric

Skysports Revista de la liga är bra. De diskuterar bara la liga med något större fokus på Barcelona och Real Madrid. Se senaste programmet på länk.
Barcelona basaric
2011-02-08 03:33
Vi har Eurotalk och fotbollskanalen här i Sverige som vi följer, är det någon som kan länka något liknande program ifrån England?
Coach pep
2011-02-08 00:05
Diar Iniesta Sheka

Abidal är snabb och väldigt tuff att ta sig förbi, men det är ändå inte särkskilt smart att ens lämna Abidal ensam med Walcott under 90 min. Abidal/Maxwell kommer att behöva understöd för att ta hand om Walcott. För så fort Walcott hamnar i i pressade lägen tar han ofta fel beslut.

Haha, jäkla tjat om Walcott det blev.
2011-02-07 23:58
Coach pep
Jag förstår vad du menar. Och egentligen är jag ju också mest rädd för hans snabbhet , jag vill inte se Maxwell i duell med honom. De kommer inte sluta bra. Men Abdial skulle passa perfekt mot honom , han gör ju nästan aldrig misstag nu för tiden.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-07 23:57
Är också lite rädd för Walcott. Hoppas Abidal kan plocka honom. Men å andra sidan bör Arsenals backlinje vara mer rädd för Messi, Villa, Pedro, Iniesta, Xavi... eller om vi skulle slänga in Speedkulan Afellay
Coach pep
2011-02-07 23:40
Diar Sheka Iniesta

Walcott är helt klart en väldigt farlig spelare att möta en mot en, och det är möjligt att han är topp 5 i Arsenal. Men Bojan hade också varit det om han spelat där. Walcott gör sin gubbe med hjälp av sin enorma speed, knappast mha snabba vändningar och finter som ex Afellay eller Iniesta. Man ska inte låta sig luras bara för Walcott är snabbast i världen. Hans medelmåttiga teknik och tillslag på bollen, samt avsaknaden av spelförståelse imponerar i alla fall inte på mig lika mycket som på dig. Medelmåtta var dock kanske lite att ta i, än är han ung.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-07 23:34
Haha, lite off topic men jäkligt skön sekvens från en gammal barcaträning :)
Annons: