/spanien/barcelona/forum/13106.aspx/spanien/barcelona/forum/13106.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-02-08 12:44
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Det är tråkigt att han bär på sig så mycket hat. Några kommentarer från senaste Eurotalk:

"Jag väljer di Stefano före Messi 101 gånger av 100 trots att jag aldrig sett honom spela."

"Om han (Messi) är så bra varför vinner han inte CL?"

De två kommentarerna visar på att han vägrar ge någon form av erkännande till klubben Barcelona eller spelarna där och bortser från fakta så som att Messi faktiskt har vunnit CL två gånger. Detsamma gäller hans åsikter gällande Wenger. Han har bestämt sig för att hata Wenger och oavsett vad han gör kommer det aldrig att vara tillräckligt bra som på "den gamla goda tiden" Arsenal hade enligt honom.

När han öppnar munnen för att kommentera Barcelona och Wenger så kommer han i alla lägen att vara negativ. Oerhört tråkigt att aldrig få höra åsikter som bygger på analyser från hans sida. Istället måste man lyssna på hatiska kommentarer som visar på en enorm arrogans.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-02-08 12:16
REAL MADRID!
"Januari-patchen" kommer den 23:e
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-08 12:15
Det är en skam att chefredaktören för en mycket respekterad kanal som Eurosport kan skriva och säga så mycket skit om Barcelona. Hans blogginlägg är inget annat än förolämpningar mot Barca.

Att han kan skriva en hel sida om hur Mourinho kommer krossa Pep, dagen innan El Clasico som slutade 5-0 till Barca är en riktig Epic Fail.
Barcelonistas
2011-02-08 12:07
Diar Iniesta

Tjocken har ändå inget och säga, då han vet om själv att han har skämmt ut sig själv!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-08 11:50
Den här veckan kan ni kolla på Euro Talk även om tjockisen sitter där. Men han sa inte så mycket då det var bara Niva och Lars Lagerbäck som pratade.
Barcelona JonasH
2011-02-08 11:04
Kära culés! Börja dagen som jag och njut av ett mål som jag kom och tänka på inatt faktiskt.. Underbara kommentatorer. "Länktips"
Real Madrid REAL MADRID!
2011-02-08 10:51
någon som är lite halvbra på fifa, när man uppdaterar trupperna ska inte dom senaste övergångarna fixas då också?
Canaletes
2011-02-08 10:29
Hahaha va rolig SPORT humor-sektion är idag :D
Barcelona Frodo
2011-02-08 08:21
basaric

Skysports Revista de la liga är bra. De diskuterar bara la liga med något större fokus på Barcelona och Real Madrid. Se senaste programmet på länk.
Barcelona basaric
2011-02-08 03:33
Vi har Eurotalk och fotbollskanalen här i Sverige som vi följer, är det någon som kan länka något liknande program ifrån England?
Coach pep
2011-02-08 00:05
Diar Iniesta Sheka

Abidal är snabb och väldigt tuff att ta sig förbi, men det är ändå inte särkskilt smart att ens lämna Abidal ensam med Walcott under 90 min. Abidal/Maxwell kommer att behöva understöd för att ta hand om Walcott. För så fort Walcott hamnar i i pressade lägen tar han ofta fel beslut.

Haha, jäkla tjat om Walcott det blev.
2011-02-07 23:58
Coach pep
Jag förstår vad du menar. Och egentligen är jag ju också mest rädd för hans snabbhet , jag vill inte se Maxwell i duell med honom. De kommer inte sluta bra. Men Abdial skulle passa perfekt mot honom , han gör ju nästan aldrig misstag nu för tiden.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-07 23:57
Är också lite rädd för Walcott. Hoppas Abidal kan plocka honom. Men å andra sidan bör Arsenals backlinje vara mer rädd för Messi, Villa, Pedro, Iniesta, Xavi... eller om vi skulle slänga in Speedkulan Afellay
Coach pep
2011-02-07 23:40
Diar Sheka Iniesta

Walcott är helt klart en väldigt farlig spelare att möta en mot en, och det är möjligt att han är topp 5 i Arsenal. Men Bojan hade också varit det om han spelat där. Walcott gör sin gubbe med hjälp av sin enorma speed, knappast mha snabba vändningar och finter som ex Afellay eller Iniesta. Man ska inte låta sig luras bara för Walcott är snabbast i världen. Hans medelmåttiga teknik och tillslag på bollen, samt avsaknaden av spelförståelse imponerar i alla fall inte på mig lika mycket som på dig. Medelmåtta var dock kanske lite att ta i, än är han ung.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-07 23:34
Haha, lite off topic men jäkligt skön sekvens från en gammal barcaträning :)
Hunting Bears
2011-02-07 23:07
15:e är tisdagen.
2011-02-07 23:07
Var det inte 15de?

Edit: Hittade nu.

http://www.fcbarcelona.cat/web/english/futbol/temporada_10-11/arxiu_partits/llistat_champions/partits_champions.html
Barcelona Barcaholic
2011-02-07 23:02
Diar Iniesta Shekha

Nej matchen är på onsdag.
2011-02-07 22:59
Coach pep
Hur kan du kalla Walcot för medelmåtta? Har du sett Arsenals matcher iår? Utan att överdriva nu så har han faktist varit bland topp 5 av Arsenals bästa spelare iår.

elbraco
Matchen är på tisdag.
elbraco
2011-02-07 22:56
Jag säger som alla andra; den enda vi behöver oroa oss för är Walcott, hans löpningar gjorde det svårt för Maxwell förra året men förhoppningsvis är Puyol frisk och har vi då grymt formstarke Abidal på vänsterkanten och vem känner sig inte säker då?
Är det på onsdag matchen är? Har ingen koll...
2011-02-07 22:52
älskabarcelona

Neymar får nog se till att förbättra sin attityd först. Dessutom har Brasilien redan mött Argentina (de gjorde det igår natt).
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-07 22:51
Jag har inte mycket att tillföra nu då jag ska sova men vill bara ge ett +1 på detta:

" Som alltid; Låt Madrid sköta snacket, vi visar dom på plan. Synd bara att Madridistas glömmer lika fort som en 90:årig demenssjuk. "
Coach pep
2011-02-07 22:50
Lustigt nog är det just medelmåttan Walcott, av alla pojkspolingar, som vi kanske behöver oroa oss mest för. Killen som kan springa men inte spela fotboll. Arsenals kontringar kommer tära på nerverna men i övrigt bör vi kunna neutralisera dem utan problem. Så länge vi inte behöver åka buss till London...
Barcelona Blaugrana91
2011-02-07 22:49
Diar Iniesta Shekha

Har för mig att det stod i antingen Sport eller Mundo Deportivo för ett tag sen att Puyol kommer vara redo för spel mot Arsenal, kanske t.o.m redan nu mot Sporting. Sen om han spelar beror väl lite på hans matchform som sagt.
2011-02-07 22:42
Jag hoppas verkligen inte Maxwell startar mot Arsenal , det gick inte bra senast då han hade Walcot på sin kant. Valdes skulle kanske ha tagit Walctos skott också , då bollen gick under armen på honom. Jag har letat ett tag nu efter något nytt om Puyols skada, men jag hittar inget. Vi behöver verkligen honom mot Arsenal. Det är ett MÅSTE.
Barcelona älskabarcelona
2011-02-07 22:37
2008 var senast jag ville verkligen ha en spelare till Barca . Det var Alves som jag hade som stor favorit utifrån Barca spelarna . Nu har jag ett önskemål . En spelare som jag gillar skarpt mycket! Neymar ! inatt spelar Brasilien - Argentina u 20 copa america . Något att se fram emot .
Barcelonistas
2011-02-07 22:26
LaSagradaFamilia

Ja vi måste få stopp på Theo Walcott, äckligt snabb spelare som faktiskt vände matchen för arsenal mot oss. Men med tanke på den form som abidal är i så hoppas vi han kan få stopp på walcott.

Nu hoppas jag att vi är effektiva på emirates och inte som föra gången där vi missade 20 målchanser efter första halvlek...
Barcelona Barcadinho.
2011-02-07 22:25
Frodo -

De här träningsmatcherna gör ibland mer onytta än nytta. De flesta av spelarna som spelar i olika landslag är så pass duktiga att de spelar väldigt mycket i klubbnivå. Det de behöver mest är att villa, inte träna mer än vad de redan gör eller spela mer matcher.

Landslags tränare tycker att det är viktigt att svetsa ihop deras landsman som ofta är utspridda i världen. Men problemet är att när det är dags för en stor turne så är dem ofta väldigt slitna. Därmed är deras prestation sämre.

Tänk vilket två tre års program Messi måste gå genom.
Liga och CL säsong 2009-10,
Vm sommar 2010,
liga o Cl 2010-11,
Copa America sommar 2011,
och ligan och Cl igen.

Stackars honom - Copa America spelas i Argentina nu till sommaren med all press det kommer innebära just för honom. Hur fräsch och pigg kommer han kunna vara, det är inte många som tänker på det.
Jag kommer inte bli förvånad aom han kommer att göra hemmapubliken besvikna igen. Han är en människa, inte en robot.
coach pep
2011-02-07 22:14
Till skillnad från Arsenal behöver vi i alla fall inte oroa oss över defensiven. Valdés har slagit personligt rekord genom att ha släppt in endast 11 mål på 22 liga matcher. För varje säsong som går under Guardiola tycks vi bli mer och mer solida där bak. Det är imponerande att vi släpper in minst mål i Europa, i Europas offensivaste liga, samtidigt som vi själva spelar den offensivaste fotbollen. Men det har nog mindre att göra med huruvida våra backar skulle vara bättre än alla andra, och desto mer att göra med det massiva bollinnehavet och frenetiska presspelet som inte ger motståndet många chanser att göra mål. Dock fortfarande ett bevis på att laget fortfarande förbättras och jobbar hårdare 2 år efter trippeln, än vad man gjorde säsongen man faktiskt tog den. Känns som att vi slagit nya rekord varje vecka sedan Pep tog över.

Mot Wembley!
2011-02-07 22:14
Jag avslutar min post-trilogi med en bild på JDS hos frisören
Annons: