/spanien/barcelona/forum/1310.aspx/spanien/barcelona/forum/1310.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LegendenN10
2016-01-23 18:53
Barcelona are now unbeaten for their last 24 games in all competitions #fcblive [via mrchip]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-01-23 18:51
Sen så förstår jag faktiskt att spelarna var chockade i första halvleken Malaga ställde sig högt upp och var aggressiva. Pressade bollhållaren varje gång, helt olikt hur dom brukar spela mot oss
Barcelona neymar JR
2016-01-23 18:49
Kröjff Det förklarar inte hela bytet, i själva verket bytte han arda med munir och fick in en boxtobox spelare på mittfältet. Så allt för defensivt vart det inte
Barcelona Santiago Cazorla
2016-01-23 18:38
@Fuerza:

Vermaelen var dock inget speciellt i Arsenal heller, blev överhypad för att han gjorde många mål för en försvarare(påminner det er om någon?). Men i defensiven var han ofta svag. Med det sagt duger han mot sämre lag för han har en ganska bra teknik och passningsspel.
Barcelona Neymar N11
2016-01-23 18:20
Messis mål var hans snyggaste hittills under årets la liga. 3 mycket viktiga poäng mot ett lag som brukar vara på hugget mot oss. Visca el barca
Barcelona Liunil Masse
2016-01-23 18:19
[QUOTE=Rambla~]Liunil Masse Senaste bortamatchen på San Mames då? Förutsåg inte matchbilden där heller? Tycker nog Lucho förbereder matcherna på ett bra sätt. Problemet är nog spelarna som ibland tycks lämna kvar förnuft och logik i omklädningsrummet när de går ut på planen. De tar många gånger väldigt märkliga och korkade beslut kan jag tycka. [/QUOTE] notera "nästan alla". Espanyol borta var en bedrövlig första halvlek, finns många. Det är bara att kolla hur många mål vi gör i andra halvlek jämfört med första. En enorm skillnad.
Barcelona Kröjff
2016-01-23 18:15
@LegendenN10:
Att ersätta en förhållandevis mycket endimensionell forward, med en arbetsmyra till mittfältare istället för att plocka bort någon mer anfallsinriktad mittfältare, brukade kallas för ett defensivt byte förr. I alla fall i den fotbollsvärld där jag själv växte upp .
Barcelona Andresito
2016-01-23 18:12
Luis Enrique: "Vermaelen subbed off at half-time? Did it because he had a yellow card."
Barcelona Rambla~
Liunil Masse Senaste bortamatchen på San Mames då? Förutsåg inte matchbilden där heller? Tycker nog Lucho förbereder matcherna på ett bra sätt. Problemet är nog spelarna som ibland tycks lämna kvar förnuft och logik i omklädningsrummet när de går ut på planen. De tar många gånger väldigt märkliga och korkade beslut kan jag tycka.
Barcelona Erik Satie
Real tappar aldrig mot Betis, aldrig. Inte i den "form" de är nu. Form inom citationstecken betyder i detta fall att det är en sorts alibi-form. De har ett enormt starkt självförtroende och glider fram på det en tid, med andra ord. Betis är inte tillräckligt starka.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-23 18:11
[QUOTE=enkos]Mascherano är verkligen en krigare och lämnar hjärta på plan men gud vad han är naiv och slarvigt att han är en säkerhetsrisk. . varje gång han är sist och har bollen stannar min hjärta då man vet aldrig var och vem han ska passa till [/QUOTE] För mycket hjärta, för lite hjärna.
Barcelona Ribohn Fan
2016-01-23 18:09
nu måste vi snabbt ha in en ny forward t ex Nolito, som kan hota en backlinje likt Nyemar och Messi.Annars kommer det att bli jobbigt, såsongen är lång.
Barcelona Fuerza
2016-01-23 18:07
Försvaret blev stabilare med Mathieu som faktiskt kan förutse situationer och slåss i luftrummet. Sedan sticker han inte fram och stöter upp i planen helt huvudlöst som Mascherano kan göra. Vermaelen har varit borta i ett år från fotbollen och kommit till ett nytt land. Inte ens Neymar hade en strålande förstasäsong. Vermaelen är fortfarande lite vilsen vilket är förståeligt. Mascherano däremot ... han får obefogat mycket speltid och lär sig ändå ALDRIG av sina misstag. Han gör mig så jävla ursinnig att jag inte finner ord.
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-23 18:06
Det är fan enklare att gå till Bernabeu och hämta tre poäng än borta mot malaga
Barcelona Himne del Barcelona
2016-01-23 18:05
@enkos:

Det blev övertydligt idag varför Vermaelen inte har fått chansen förutom i hemmamatcher mot mindre lag när man är sysslolös mesta tiden av matchen. Stabbig, direkt svag i passningsspelet och sprider osäkerhet i största allmänhet. Tyvärr.
Barcelona Rambla~
2016-01-23 18:05
Har Adriano någonsin klarat att hålla sig fit från en match till nästa när han startat den föregående? Jag har i get minne av det. Hur kan det skilja så mycket på Alves och Adriano när det gäller fysiken? Brassar, liknande kroppsbyggnad osv. Dani Alves lite straffad idag och bänken pga tavlan i onsdags eller bara lite sedvanlig rotation a la Lius Enrique? Vad tror ni?
Barcelona Barcelonistas
2016-01-23 18:04
Atletico har Sevilla hemma i mon och Real har Betis borta. Vi har en chans att ryka ifrån. Känns som Atletico kmr vinna på nått konstigt sätt. Real tror jag däremot kmr tappa, är inte alls imponerad av Real och deras spel. Zidane har haft väldigt lätta matcher inledningsord. I mon är det hans första test. Även dom matcher som Zizou har vunnit så har jag inte blivit imponerad av Real. Benitez vann med 0-6 borta mot Espanyol och där imponerade som betydligt mer.
Barcelona enkos
2016-01-23 18:04
Mascherano är verkligen en krigare och lämnar hjärta på plan men gud vad han är naiv och slarvigt att han är en säkerhetsrisk. . varje gång han är sist och har bollen stannar min hjärta då man vet aldrig var och vem han ska passa till
Barcelona Liunil Masse
2016-01-23 18:03
Nu kommer lite kritik till Lucho. Varför i nästan alla bortamatcher gör vi dåliga första halvlekar? Är Lucho dålig på att förutse matchbilden o hur motståndaren kommer spela? Vi såg helt vilsna ut i första halvlek och det har hänt för många gånger i bortamatcher. Jag undrar verkligen varför alltså.
Barcelona Himne del Barcelona
2016-01-23 18:02
Det var ju ändå ett ganska intelligent förslag att byta ut Lionel Messi i halvtid när man vill vinna fotbollsmatcher.
Barcelona Ribohn Fan
2016-01-23 18:02
Arda hade blivit utbytt om vi hade haft en annan forward av klass att byta in.
Barcelona enkos
2016-01-23 17:59
Vermalen förtjänar inte ens att ta på sig Barcas tröja... Vilket jävla amatör till spelaren... hoppas jag aldrig mer ser honom ..
Barcelona LegendenN10
Jag älskar hur LE tog ut Munir och satte in Rakitic istället för att byta ut ngn av Iniesta och Arda. På så sätt fick vi mer kontroll på mittfältet och en bättre balans. Tummen upp där Lucho!!!
Barcelona Funeral Canticle
Såg inte matchen men för att sammanfatta majoritetens analys var det en dag på jobbet och inte så mycket mer än så?

Barcelona enkos
2016-01-23 17:57
Tre skönaste poäng med tanke på spelet ..
Barcelona Barcadinho.
2016-01-23 17:57
Den här vinsten smakar riktigt bra.
inte mycket framåt, utspelade första 45, försvar kaos, men ändå tre tunga poäng på en svår borta match.
Visca
Barcelona Fuerza
2016-01-23 17:56
Vi var så jävla efterblivna under hela matchen. Två saker:

1. Dålig press på bollhållare
2. Alltid sist på andrabollarna

Busquets gjorde mig mest besviken idag. Loj och felpositionerad. Underlättar knappast för försvaret. Visar sig aldrig tydligt.

Tre tunga poäng dock! Vinner vi mot Atletico Madrid nästa helg så skall det väldigt mycket till för att förlora ligatiteln.
Barcelona BlueRed
Bland årets svåraste borta matcher avklarad. Det var svettigt, slitsamt och nära poängtapp. Det är såna här matcher som är sjukt avgörande. Riktigt, riktigt skön vinst!
Barcelona Andresito
Det är helt omöjligt att vinna ligan och spela bra i varenda match. Alla lag har dåliga dagar och det som skiljer en titelvinnare från en tvåa och trea är att ettan vinner dessa matcher. Som idag.
Barcelona Ribohn Fan
Iniesta planens kung! han är i kanonform just nu.
Messis andra mycket bra!

Sälj Vermalen, men tyvärr tror jag det är Bartra som är på väg bort.
Annons: