/spanien/barcelona/forum/131.aspx/spanien/barcelona/forum/131.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2017-01-09 20:10
När våra spelare pratar om Madrids spelare eller Madrid som lag så är våra spelare barnsliga, töntiga eller har mindervärdeskomplex. När deras spelare pratar om våra spelare så är dom ''idoler'', ''kungar'' och så vidare. Era spelare är inte mycket bättre än Xavi eller Piqué eller någon annan som snackar. Vi har spelare som snackar, ni har spelare som pekar finger åt åskådare efter att ni fått med er 1-1. Ni fans är inte bättre än oss. Det är ni som har mindervärdeskomplex. Det finns ingen som har så mycket dubbelmoral i sig som ni har. När Xavi eller Piqué snackar eller pikar er så är dom allt dåligt man kan tänka sig. När Guti och Cristiano pratar så är dom kungar. Ni är dom som är de största ormarna, med dubbla ansikten och dubbla personligheter. Det är ni som ständigt tänker på oss, efter allt vi har vunnit. Det är ni som vill vara som oss, spela som oss, spela inte dumma. Och vi är eran ''lillebror''.

Grattis Cristiano :D. Vem ville du pika? Piqué eller Messi? Är du den ''bästa fotbollsspelaren i världen'' för att du vann ett pris? Efter att ha halkat på ''bananskal'' hela året? Ingen sa nånting när du ''missade'' galan 2011, speciellt inte du.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2017-01-09 20:01
Snacket kring Ballon d'Or och detta nya pajas pris är inget man tar på allvar längre. Förr i tiden gick priset till den bäst presterande spelaren under kalenderåret, inte till den som stod och hoppade runt som en amerikansk cheerleader som hejade på sin douchebagiga pojkvän. Alla som kan se fotboll objektivt och se helheten i det vet att Ronaldo inte är den bästa fotbollsspelaren.
Barcelona FCB_Messi
2017-01-09 19:55
Ronaldo vann FIFA best player priset . Vilket man redan visste eftersom det finns så jävla efterblivna människor i denna värld tyvärr
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Visca el Barca 17
2017-01-09 19:52
Hur många poäng ledde Real med 2009? Minns att Pep pratade om att det var omöjligt att ta in på någon presskonferens då.
Barcelona FCB_Messi
2017-01-09 19:37
Håller med om att det är suarez som ska petas och inte Neymar. Det är suarez som dödar var och varannat anfall. Plus att han aldrig får med sig något längre . Om folk tycker att Neymar är gnällig , vad är inte suarez då ? Slänger sig och hjälper till vid varje varje chans han får istället för att stå på bena . Ne jag är fruktansvärt trött på honom.
Barcelona El Pistolero #9
2017-01-09 19:21
[QUOTE=Thierry Henry]Suarez är den som behöver time out. Inte Neymar. In med Messi centralt och spela Turan Neymar på kanterna tills uruguayaren hittat formen [/QUOTE] Neymar centralt ;) Skrev det innan idag. Tror Arda-Neymar-Messi hade varit något att testa!
2017-01-09 19:20
Kan det möjligen vara så att Gomes gör sig bäst längst bak på mittfältet (CDM) och längst fram (CAM) och när han ska spela som CM så funkar det ej? Vi har ju sett kvalitén när han lirat på Busquets position. Vi har även sett kvalitén när han spelat som CAM i Valencia mot bl a oss och Real Madrid. Upp till tränaren att hitta postioner som passar spelarna.
Barcelona Den vise mannen
2017-01-09 19:15
Jag blir inte riktigt klok på Gomes. Han spelar enkelt och gör det mesta helt ok. Men. Vågar han inte eller kan han inte göra ngt "extra"? Måste enligt mitt tycke ta för sig mer och våga mkt mer. Kan springa och "alibi"-spela match efter match. Om man ser till matchen igår exempel, där det är väldigt tillknäppt och dåligt med ytor, då måste man ju i mitt tycke hitta på ngt lite mer "svårare". Nu är det bara 8, 10 & 11 som försöker trolla lite ibland. På sätt blir vi mer svårlästa.
Barcelona Thierry Henry
2017-01-09 19:02
@Meneysuarez91011:

Suarez är den som behöver time out. Inte Neymar. In med Messi centralt och spela Turan Neymar på kanterna tills uruguayaren hittat formen
Barcelona Barca4life98
2017-01-09 18:21
Till alla där ute som säger att Barca får överlägset mest straffar jämfört med sina rivaler. Förra säsongen så gav dessa straffar oss inte speciellt mycket. Många betydelselösa för matchernas utgång med andra ord.
Barcelona Barca4life98
2017-01-09 18:12
Presspelet måste förbättras men för att det ska kunna funka så måste alla spelare jobba stenhårt. Det räcker med att en spelare inte springer tillräckligt mycket så fallerar hela presspelet. Ska vi vinna något den här säsongen så måste Messi eller Suarez ta högerkanten, då har vi 3 man i mitten som kan vinna mittfältet istället för 2.
Barcelona S.Eto'o
2017-01-09 16:58
Vinner Sevilla mot Real i ligan samt avslutar säsongen högt så är nog Sampaoli klar för Barcelona!!!
Barcelona papillon
2017-01-09 16:08
FCB_Messi

Har nog aldrig varit med om att ytterbackarna byter position bara för att yttrarna bytt sida med varandra...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona FCB_Messi
2017-01-09 15:47
Soko Så du säger att Villarreal sitter innan matchen och går igenom med sina ytterbackar på hur dom ska stoppa Messi och Neymar . Det kan jag köpa , det är mycket möjligt att dom gör det . Men däremot förstår jag inte hur det chockar dom ifall messi och Neymar byter position ? Om ytterbackarna också byter position då mr coach ? Hoppas du förstår nu.....
Barcelona FCB_Messi
2017-01-09 15:47
Soko Så du säger att Villarreal sitter innan matchen och går igenom med sina ytterbackar på hur dom ska stoppa Messi och Neymar . Det kan jag köpa , det är mycket möjligt att dom gör det . Men däremot förstår jag inte hur det chockar dom ifall messi och Neymar byter position ? Om ytterbackarna också byter position då mr coach ? Hoppas du förstår nu.....
Barcelona Pep - El Míster
2017-01-09 14:22
CarlesPuyol5 Jag tror oxå laget har mycket mer i sig men är man överoptimistisk så blir man besviken och får resterande "experter" emot sig i forumet. CL kan vilket storlag som helst vinna om man prickar formen i år. Det finns inget lag som, likt oss 09 och 15, var så överlägsna att oavsett form på motståndaren vann CL. I år tror jag mer lämnas åt slumpen och prickar vi rätt form så har vi mycket god chans att vi i grunden är bäst i europa. Men givetvis finns det mycket som inte fungerar och en stor förändring bör ske om vi ska utmana på riktigt dom kommande åren. Ligan är aldrig över enligt mig. 12p förra säsongen blev 1p tillslut och nu är det 8p(om RM vinner sin hängis).
Barcelona DM1982
2017-01-09 14:21
[QUOTE=JUSSI BJÖRLING]Att Messi inte närvarar vid FIFA-galan tyder väl på att han inte kommer vinna priset? Tråkigt visst, men kanske blir en sporre inför sluttampen av säsongen. [/QUOTE] Känns som att det är 100 % att Messi inte vinner och då är det lika bra att stanna hemma och förbereda sig för cupmatchen.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-01-09 14:17
Att Messi inte närvarar vid FIFA-galan tyder väl på att han inte kommer vinna priset? Tråkigt visst, men kanske blir en sporre inför sluttampen av säsongen.
Barcelona CarlesPuyol5
2017-01-09 14:10
Är det bara jag som tror att det här laget har mer i sig än de visat hittills? Jag menar, CL borde verkligen vara inom räckhåll. Vi spelade ett El Clasico i vår sämsta form och var sånär från en vinst.
Barcelona Smogen
2017-01-09 13:39
Tycker det Pique gör är helt rätt. Han kommer säkert stängas av ett helt gäng med matcher och inte få stöd från någon inom klubben. Något som såklart kommer vara jäkligt irriterande. Det finns dock något positivt i detta och det är att Pique tagit en stor jäkla strålkastare och riktat den mot ett problem som funnits så länge jag kan minnas och som bara blivit värre genom åren. Det borde redan skett förra året när en linjedomare gick ut och sa att han fick press på sig från förbundet till att döma till Reals fördel. I get skedde då, men nu kanske något händer. Det kommer bli mycket svårare för domarna att döma som dom hittills gjort. Däremot så lär det bli så att vi i några kommande hemmamatcher får några billiga straffat och sen är vi tillbaka till det vi har nu. En ligapresident och domabas som gör allt för att Real ska vinna.
2017-01-09 12:36
Messi created most chances (7) in a single LaLiga match this season vs Villarreal. [@WhoScored] Helt sjukt hur bra han spelar men resten sviker honom...
Barcelona Pep - El Míster
2017-01-09 12:36
Förstår verkligen inte vad folk ser i Denis. Så fruktansvärt valpig och slarvig i ett passningsspel folk tror han behärskar. Dessutom kommer han helt fel i spelet på höger på mittfältet. En stor jävla skam att han har tagit över nr. 6!! I övrigt ja så känns det som en Tata-säsong. Trots det spelade vi rätt bra igår men Suarez och Neymar underpresterar något enormt i avslutningslägena just nu! Kämpar gör dom iallafall vilket jag gillar. Att bänka dom finns inte - detas form och mål kommer garanterat att komma! Kanske har vi tur och prickar formen och tar hem CL trots vår dåliga bänk och idiot till tränare. Man vet ju aldrig. Ligan har jag gett upp även om sjukare saker har skett. Vemod.
2017-01-09 12:33
Vi jagar alltså Cancelo när denna Portugisiska högerbacken från Benfica finns? Ser ju riktigt bra ut.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-01-09 12:28
Jag skulle vilja se följande: Turan-Messi-Suarez Visst, Suarez har varit dålig men varje gång han har bollen, eller ens rör vid den i straffområdet så är anfallet farligt. Jag känner lite suckande när neymar kommer där på kanten och dribblar bort hela anfallet, och vi får börja om från mitten där vi tar över bollen igen. Lusta till det lite och ta Paco-Messi-Suarez! :-) låta Paco testa sig fram på anfallet, även om det är på kanten.
Barcelona påfågeln
2017-01-09 12:28
Andre Gomes i elvan känns precis som Cesc i elvan. Det är bra, men inte Barca-klass. Inte tillräckligt bra offensivt, inte tillräckligt bra defensivt, man får känslan att han bara lunkar omkring och inte riktigt har förmågan att ta plats. Bara att sälja vidare. Jag ser hellre Rafinha spela från start, han har i varje fall vågat ta lite plats. Även Sergi Roberto är att föredra på mittfältet.

Jobbigt läge när man köper en lite för dyr mittfältare som man sen inte vågar peta. Jag hävdar fortfarande att Tata förlorade ligan 13-14 eftersom Cesc startade istället för Xavi i sista matchen mot Atleti. Jag såg matchen på plats, och det blev en tydlig nivåhöjning när Xavi fick komma in sista kvarten, det blev Cescs sista match, och han försvann genom bakdörren. Puyol var spelaren som hyllades där och då, tyvärr inte på planen, men synd att Cesc fick 75 minuter utan att göra något. Sen vann ju Atleti förstås väldigt värdigt och hyllades av hela arenan.
Barcelona socccerfan1
2017-01-09 12:24
Vet ni hur detta funkar? Nu om Madrid slår Sevilla då är där 8 poäng upp för oss.. vad händer sen? Jo vi kommer få domslut med oss igen.. varför? Frågar vissa kanske? Jobbet är klart för tillfället real leder, skulle det krisa igen blir det samma sak som nu.. exakt som med tjuve.. Men jag hoppas verkligen att detta bara är tillfälligheter och inte något korrupt. Ibland är det så.. Visca Barca
Barcelona socccerfan1
2017-01-09 12:24
Vet ni hur detta funkar? Nu om Madrid slår Sevilla då är där 8 poäng upp för oss.. vad händer sen? Jo vi kommer få domslut med oss igen.. varför? Frågar vissa kanske? Jobbet är klart för tillfället real leder, skulle det krisa igen blir det samma sak som nu.. exakt som med tjuve.. Men jag hoppas verkligen att detta bara är tillfälligheter och inte något korrupt. Ibland är det så.. Visca Barca
2017-01-09 12:22
Ja kritiken mot Suarez här är väldigt befogad. Hur kass kan man egentligen vara? Han har varit helt under isen senaste tiden. Bryter våra anfall med enkla felpass, långsam, snubblar på bollen. Ja det ser riktigt illa ut på plan. På nedgång tro? Så här vill jag se det i nästa match. Arda-Neymar-Messi Vi får två kanter som inte tappar boll så så mycket. Neymar i mitten för att äntligen ge han rollen som han har i Brasilien. Bolltapp kommer han göra, precis som på kanten men omöjligt att han kommer stå för lika många enkla misstag som Suarez gör just nu. Värt ett försök mot Bilbao. Nu till ter Stegen. När ska han göra avgörande räddningar för oss likt Keylor Navas gör för Real Madrid? Helt omöjligt att vinna La liga när målvakten inte gör något bra i någon match. För dåligt. Tålamodet är kvar men det börjar försvinna... Ja Lucho har man kritiserat i snart ett år nu. Det taktiska är under all kritik. Mittfältspelet är på tok för dåligt. Yttrar som är så centrerade som våra är, förstör mycket av vårt spel också.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-01-09 11:20
@Bollinnehavet:
:-))) Om det råkar bli som du siade precis lovar jag länka en bild den 9 juni 2017 till forumet. Då kommer jag att samla grabbarna som sköter forumet och bjuder de på det de önskar den dagen. Mark my word. Fick för mig att du en av grabbar som skötte forumet. Hur som helst keep the good work.
Barcelona Bollinnehavet
2017-01-09 10:13
FreeYourMind

Tro mig, när du efter säsongen sitter där ned ditt sexpack, dina biceps, breda rygg och vältränade röv som vänder blickar mot dig så kommer du aldrig mer igen vilja öppna forumet under match hehe. Nä men en omröstning hade varit intressant i frågan även om jag har full tillit till modsen, oavsett hur de väljer att göra.
Annons: