/spanien/barcelona/forum/13099.aspx/spanien/barcelona/forum/13099.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
rob!
2011-02-09 01:06
Barcelonistas //

Matchen är väl på onsdag och inget annat? :)

Drar vi inte på oss några fler skador/sjukdomar mönstrar man nog laget:

Szczesny
Eboue - Djourou - Koscielny - Clichy
Song - Wilshere/Diaby
Fabregas
Walcott - RvP - Arshavin

Har ni några skador/avstängningar till 1a matchen?
Barcelona Denyo
2011-02-09 01:00
haha vad händer här inne vad är det för pajas grejer folk sysslar med.

Ädla konsten att diskutera.

Vad är en diskussion?
Ett samtal. En pratstund. Ett snack. Fast... ändå inte. Minst två personer(såvida man inte har någon rolig form av schizofreni) som samtalar om något speciellt. Ofta sitter man inne på två olika åsikter för att det ska bli en diskussion, annat blir det bara allmänprat om ett visst ämne. En diskussion handlar om att komma framåt inom vetskapen i något, eller påvisa något speciellt inom det ämne man pratar om.

Hur diskuterar man?
Man lägger fram olika teser, påståenden och/eller argument. Ofta stöds dessa med någon form av fakta. Argument utan någon form av fakta bakom är ofta tomma argument som inte leder någonstans. Känsloargument är inget riktigt argument såvida man inte har en diskussion som handlar om något där dessa krävs.

Vad gör en person som inte kan argumentera?
Allt som oftast vet inte ens personen om att den är dålig på argumentera, utan skyller allt på den andre. Oftast drar sig personen mot personangrepp, påpekar den andres dumhet och lägger egentligen inte fram något alls. H*n lägger fram saker på liknande sätt: det är såhär för att... därför!. Dock inbakat i lite mer text. Förhoppningsvis i alla fall, annars är personen än dummare. När du läser någon argument, se om den verkligen har något bakom dem, något som stödjer det de säger, eller om det bara är blaha blaha stöttat av ingen.

Du som börjar med personangrepp i en diskussion, du som påpekar den andres dumhet utan att bidra till ämnet, titta hit. Du är ännu dummare än den du dumförklarar. Det är DU som inte har något att komma med, det är DU som har kört fast, det är DIG det är fel på. Personangrepp är tyvärr något som tas till när man saknar förmågan att argumentera korrekt eller saknar argument att stärka sin tes.

En person som verkligen kan argumentera kör på tills den andre är endera krossad eller för dum för att förstå. Eller tills man helt enkelt förlorat, man kan faktiskt komma fram till att man har fel. Men det kräver verkligen sin man att erkänna det. Få där ute hade klarat av det.
---

Om du är den som sitter och dumförklarar alla andra för att de inte har något att komma med, det är dig det är fel på. Vad kommer du fram till när du dummar ned andra? Din egen överlägsna dumhet
Barcelonistas
2011-02-09 00:59
Visca_Barca

gå ner några rader så ser du vilka som missar matcherna.
Barcelona Visca_Barca
2011-02-09 00:58
Jag har en fråga .
vilka arsenal spelare missar matchen mot barcelona ?=
Barcelonistas
2011-02-09 00:52
Även om arsenal har några spelare skadade så får vi inte underskatta dom. Det är fortfarande ett jävligt bra lag. och vi måste få stopp på theo walcott, och fabregas.

Detta sjuka är att vi föra säsonge hade 70 procent boll borta mot arsenal i första halvlek! och vi hade 6-7 skott på mål. Vi får hoppas på en samma inställning från vårat barca på tisdag ( undantag att vi inte släpper in dom i matchen grattis..)
Hunting Bears
2011-02-09 00:47
Pallar inte med det här längre. Orkar fan inte komma tillbaka förrän Barcelonistas är borta.

Barcelonistas
2011-02-09 00:40
rob!

Hur tror du wenger väljer att ställa upp med startelvan på tisdag?

Ja men det är ju 3 veckor efter första mötet kvar tills nästa retur. Så kanske dom kan spela returen på camp nou.

Hunting Bears

Varför skulle jag bli spärrad för? för att jag kommer med egna åsikter? jag kanske tycker att thiago är bättre en ozil. Nån av någon här så är det du som borde bli spärrad då du just nu fortsätter hela skiten. LÄGG NER DETTA NU !
rob!
2011-02-09 00:39
Okter //

Vilket är ett oehört stort avbräck för oss då han visat upp ett strålande spel denna säsong, och Eboue har inte alls motsvarat förväntningarna under de tillfällen som givits.

Mittbacken Djourou's skada var inte så allvarlig som först befarat och borde finnas tillgänglig mot er, vilket är viktigt för oss då han varit den främste på sin sin position i laget denna säsong.
I PL släpper man in ett mål var 251 min med Djourou på plan, utan honom ett mål var 54 min.
Koscielny & Squillaci har inte alls fungerat ihop och att se dom ihop mot Barca skulle i dagsläget vara lite av madröm.

Song som missat senaste 1½ matchen p.g.a. skada är tydligen tillbaks i träning och ska finnas tillgänglig mot er, även det ett underbart besked för våran del.

Saknas sedan tidigare: Nasri, Vermaelen och Fabianski. Dom två förstnämna är bara veckor ifrån att bli spelklara igen och borde finnas tillgängliga till returen på Camp Nou.

Väl mött!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-09 00:38
Hunting Bears

Ingen fara, amöban fattar kanske inte att Hetfield är efternamnet på en rockstjärna, det är inte ens mitt namn :P

Äh jag ger upp, får bli break från forumet, fick avsmak. Hur han har klarat sig från spärr är beyond me.
Hunting Bears
2011-02-09 00:35
Hetfield

KOlla länken han gav till fotbollskanalen. Han skriver till dig där tror jag.

Herregud Barcelonistas höj nivån för helvete och lägg av med alla jävla påhopp och skit. Folk börjar bli jävligt trötta på dig.
2011-02-09 00:33
Barcelonistas

Du verkar inte fatta så jag säger det här för sista gången här, sluta skicka PM till mig och alla andra. Om du inte vet skillnaden mellan "sagt" och "sakt" så ska du kanske inte skicka PM till mig när du förklarar hur meningslösa mina inlägg är då 99 % av dina består av felstavade skit som startar meningslösa diskussioner.

Detta är fan höjden av ironi "Hetfield jag tycker dina inlägg bidrar med kaos i forumet", kommer från rätt person.

Sista gången jag skriver till dig.
AndreD
2011-02-09 00:33
addeh

Ingen fara :)
Barcelonistas
2011-02-09 00:30
Kanske vi får se bale i spanien?
Hunting Bears
2011-02-09 00:27
Barcelonistas

Dina pm tror jag alla kan avvara även i just pm då du bara kör personliga påhopp ändå.
Barcelona basaric
2011-02-09 00:24
Vi har eurotalk och fotbollskanalen europa här i Sverige, är det någon som kan länka liknande program ifrån england/usa? Förresten.. jag blir nöjd så länge dom snackar engelska...
Barcelonistas
2011-02-09 00:18
hetfield

Mycket "vara" som sakt.

Det som tas via pm är ingen intresserad av att höra. håll det utanför här tack.
Barcelona Messidinho_10
2011-02-09 00:16
Hombre

Nu är det inte tänkt så att Thiago ska ta en plats i Barcas startelva, han får väl hoppa in då och då spela några matcher från start i cupen.. Hans tid kommer, va är han 19-18??
Barcelonistas
2011-02-09 00:16
Ok özil är möjligtvis bättre än thiago just nu. Men vi får se i framtiden vem som är bäst mellan dom :)

Det jag mest reagerar över är att folk höjer till skyarna topp 10 är han men kom ett bra vm och vips han är top 3.. först och främst så måste han prestera i cl, dom stora matcherna.
2011-02-09 00:13
Hehe, och där fick man PM från mr.x
"Du bidrar aldrig med något till forumet, lek inte smart mannen. Dina inlägg inne i forumet är sämst"

"Hombre"

Om Fabregas köps så kommer han vara nr.2 bakom Xavi och Thiago lär vara nr.2 bakom Iniesta, så det löser sig. Afellay kan spela på kanterna och Keita kommer få knapert med speltid.
Higuain El Cuarto Capitán- "Hombre"
2011-02-09 00:09
På tal om Thiago, hur ska man göra med honom nästa säsong i Barca?

Jag antar att Cesc köps in och konkurrensen på Thiagos position lär hårdna, han lär väl inte ta sig före Keita, Affelay och Macherano i rangordingen heller. Nu vad jag vet får han inte plats på bänken, hur får han plats nästa säsong med ett köp av Cesc då?

Hur tänker klubben och Pep?
Barcelona Barcaholic
2011-02-09 00:00

Det är bara att ignorera honom. Mer enögd supporter får man fan leta efter. Och man pallar inte med en ännu diskussion där man jämför 2 spelare från Barca vs Madrid.
Barcelona Barca4eva
2011-02-09 00:00
Hur många förutom mig är förvånade över att mr.X fortfarande kan skriva här?
2011-02-08 23:54
Barcelonistas

Hur kan du lisktälla Thigao med Özil?

Inget ont om Thiago han är ung och talangfull, men att jämföra honom med Özil är att ta i. Özil har verkligen konserverat sin form från i VM och spelat bländande i Real Madrid. Han är tillsammans med Barca duon idag bland dem bästa mittfältarna, jag pratar om dagsform.
Barcelona Barcaholic
2011-02-08 23:52
Hunting Bears

You've got a point. Men när man ser sådana saker som ''Thiago och özil är full jämförbara'' så skäms man lite grann att det finns såna supportrar här inne. För inte säger väl Madridistas att Albiol och Pique är full jämförbara. Men du har nog rätt helt meningslöst att prata med någon som kan så pass lite och så enögd.
Hunting Bears
2011-02-08 23:47
Hetfield

Jag börjar ana ett mönster.

Barcaholic

Nej det är fullt förståeligt. Men helt meningslöst att försöka "diskutera" med honom.
Barcelona Barcaholic
2011-02-08 23:47
Barcelonistas

''ta det lungt med ölen nu... alcoholic...''

Jag vet inte hur många gånger folk ska säga det men du är inte rolig om du på något konstigt sätt fått för dig det. Väx upp istället.

Özil kan i princip jämföras med alla andra mittfältare förutom Iniesta, Xavi & Sneijder. Att han bara efter ett grymt VM snackas som en av de bästa mittfälterna och fortsattit den nivån i Madrid bevisar bara hur pass bra han utvecklats. 12 assist och 9 mål iår och varit en av R.Madrids bästa spelare är inte så dåligt. Något Thiago är långt ifrån redo att göra. Vad har Thiago lyckats med i sin karriär gentemot Özils?

Hunting Bears

Det är ju inte så konstigt när Barcelonistas är inblanad, eller?
2011-02-08 23:46
Den gemensamma nämnaren till de här meningslösa och dumma diskussionerna kretsar väl kring en person. Jag nämner inga namn, låter det få vara mr X.

Atlético addeh
2011-02-08 23:46
AndreD

Naturligtvis är det EM, inte VM. My bad!
Hunting Bears
2011-02-08 23:42
Hög nivå på diskussionerna som vanligt här.
Barcelonistas
2011-02-08 23:38
B-Guden

Kan inte jag fotboll? OK.

Lampard och gerrard håller fortfarande hög klass, lampard var ju en utav anledningarna till att chelsea vann pl föra säsongen...

Sen måste detta vara årets :" Fabregas kan özil lätt hålla en jämn nivå med"

"Lampard och Gerrad har passerat bästföre datum för länge"

Är du seriös?
Annons: