/spanien/barcelona/forum/13097.aspx/spanien/barcelona/forum/13097.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-05-09 23:07
Callejón är ett litet hatobjekt, inte bara för att spelar för los pericos. En vidrig liten typ som filmar lika mycket som di Maria. En ganska så medioker spelare som jag ser det när vi talar om Real Madrid-klass. Förresten, hade han inte en bror? Vill minnas att båda spelade för Castilla en gång.
Lost Art Of Murder
2011-05-09 23:07
Rambla~

Mjo, men Sahin har varit helt jävla lysande i år för Dortmund. Så jag vet inte om Dortmund kommer fungera på samma sätt utan honom, å andra sidan har spelare som Götze och Grosskreutz tagit typ 8 steg fram. Ingen av dom var ens direkt förväntade att ta ordinare platser.

Sen är ju Kagawa tillbaka till nästa säsong så kan nog bli bra ändå. Men tragiskt att Sahin ska dra från sin moderklubb för att sitta på en bänk under en tränare som är manodepressiv och tror att världen är ute efter honom.
,Sami
2011-05-09 23:05
Är inte den här killen svensk? Jag känner igen han.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-09 23:05
Blir irriterad när folk härinne säger att vi måste värva massa för att "hänga på" Real, vadå hänga på? Det är Barcelona som har världens bästa lag, det är dem som är klasser sämre än oss, vi behöver inte hänga på någon. Däremot behöver vi göra laget ännu lite bättre så att Real hamnar ännu längre ifrån oss. Man bör tänka på hur man uttrycker sig.
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-09 23:02
Rambla/

Espanyols Callejón sägs också återvända till Real Madrid denna sommaren. Blir väl även en hel del bänknötande för hans del nästa säsong.

Håller med dig angående Macherano och att han inte ställdes på prov i mötena mot Real Madrid. Som jag ser det borde vi vara lyckliga att inte Mourinho satsade offensivt mot oss och satte större press på en spelare som inte är van att agera mittback. Märkligt beslut från míster "Por que?", men jag tackar och tar emot..
Barcelona Hetfield
Det är synd att lag som Ajax och Udinese aldrig får behålla stjärnorna tillräckligt länge för att bygga upp ett topplag ute i Europa. Men det är som det är, pengar styr.

Barcelona Rambla~
Lost Art

Nja, det är nog den enda spelaren av vikt de lär släppa, tror du inte? Läste någonstans att de redan hade värvat in en ersättare just i den rollen. Vid den här tidpunkten nästa år lär kanske Sahin tom ångra sitt val att lämna Dortmund.
Barcelona Barcadinho.
2011-05-09 23:00
Det kommer att bli intressant och se hur Real tar emot Getafe nu på onsdag.
Jag gissar på 3-4 till Getafe och hattrick av CR.
Då kommer alla bli nöjda utom kanske Casillas.

Getafe möter sedan Osasuna och Sociedad.
Det kan bli tufft om inte marängerna bjuder på lite maräng (=poäng).
Lost Art Of Murder
Happ, Sahin till Real Madrid. Nu börjar mitt kära Dortmund falla sönder.
Barcelona Rambla~
Karanka, som har fått luft och blivit lite känd den senaste veckan pga Mous vägran att tala inför media, påminner mig om grabben i fängelset som tvingades gå omkring och hålla i T-Bags ficka i serien Prison Break. :P
Barcelona Hetfield
2011-05-09 22:53
Hahaha Getafe :P

Getafe: Where talents go to die.
Barcelona Rambla~
2011-05-09 22:51
Canales är på väg till Getafe läste jag någonstans. Det är det ödet alla talanger riskerar när de skriver på för Real Madrid, att hamna ute i Madrids förorter och laget Getafe. Förresten, var det inte tal om att Parejo skulle värvas tillbaka till nästa säsong? Räknar han med att få någon speltid? Var hamnar Pedro Léon?

Kaka lär ju med all säkerhet lämna för antingen Milan eller Chelsea. Då Ancelotti knappast blir kvar i Chelsea är nog Milan det troliga. Läste att Mou Mou ville byta honom mot Lampard. Heh, jag hoppas att det ryktet stämmer även om det verkar mindre troligt. En alltmer temposvagare Lampard hade varit riktigt kul att se i la Liga. :P
Barcelona Barcadinho.
2011-05-09 22:43
Sahin kommer nästan säkert sitta på bänken rätt ofta. Han kommer in i truppen men istället för en annan. Kanske istället för Pedro Leon som förmodligen lämnar eller Gago. Canales kommer kanske lånas ut.
Ingen chans att Mou spelar honom tillsammans med Alonso. Khedira är Mous favorit. Tom Pepe går förre som ett alternativ på mittfältet.
Barcelona Rambla~
2011-05-09 22:43
Vad sysslar Juve med? De leder med 2-0 hemma mot Chievo (har de ens något att spela för) och lyckas på något sätt klanta bort det och ska tom vara glada att matchen slutar 2-2. Vad är grejen, vill de inte spela CL?

Mangi:

Jag håller med om Pedro. Ibland när han inte är i form springer han omkring som en huvudlös kyckling. Istället för att vara lite kylig och taktisk ibland.

När det gäller Mascheranos så ska vi vara ärliga, han har inte satts på några större prov när han spelat som mittback. Hade inte Mourinho agerat så korkat i de båda CL-matcherna utan istället hotat mer, så hade Mascherano troligtvis satts på större prov. Jag tar inte ifrån honom nånting för han har täckt upp med den äran som mittback. Det samma gäller Busquets. Fast under en längre period under en säsong så hade de två i backlinjen inte fungerat lika bra misstänker jag.
Barcelona Éluc
2011-05-09 22:38
1.70-ligan

Kunde inte sagt det bättre själv. Vi behöver göra kloka värvningar i form av att byta ut Jeffren och Milito samt kanske även Keita mot 3 nya fräscha spelare som gärna håller en ganska hög klass också. För att kunna hänga med Real måste vi ha mer klass på reservern i laget, och inte enbart förlita oss på att vår startelva håller sig intakt säsongen ut. Även Maxwell kan som sagt säljas, men ser inte en anledning till att värva mer än en försvarare, även om vi säljer både Milito och Maxwell. Även om Keita gjort sin bästa säsong i Barca-tröjan behöver vi lite mer far och teknik på mittfältet och då blir det tyvärr Keita som får packa, hur mycket jag än gillar honom. Motiveringen till att Jeffren får lämna och inte Bojan är helt enkelt för att Bojan måste få en säsong till för att visa vad han går för, medan Jeffren har varit väldigt skadebenägen och i mina ögon är det han som ryker melan dem två.
Barcelona Hetfield
2011-05-09 22:38
Barcadinho

Det är inte bara att Dalglish har lyckats att få igång Liverpool, han har även lyckats göra Liverpool till ett sympatiskt och roligt lag att titta på, jämför det med vad Benitez gjorde med Liverpool där de grisade och spelade ultradefensivt.

Mer av Dalglish till folket!
The Special Five
2011-05-09 22:37
Såg att någon nämnde Neymar lite längre ner. Tror det hade varit en fantastisk förstärkning då han inte endast är ett tekniskt yrväder likt Sanchez utan även en riktigt bra avslutare, han trivs dessutom enormt bra på vänsterkanten och är i min mening bättre än David Villa på i stort sett allting.

Kanske vi kunde lira Neymar på kanten Villa centralt och Messi till höger i fri roll? Det var längesedan vi(eller något annat lag) hade en riktig superbrasse, de verkar komma fram färre och färre brassar som verkligen har potentialen att bli något riktigt stort men Neymar är en av dem. Tillsammans med Coutinho är han förmodligen den största brasse-talangen.

Tycker också att Sanchez känns lite väl överhypad, hans speluppfattning är riktigt dålig och han är ingen vidare tiki-taka-spelare på det sättet. Men han är vindsnabb och besitter en fantastisk teknik

Barcelona Barcadinho.
2011-05-09 22:34
Hetfield -

Men en del mål är så löjliga. Fulhams målvakt har bjudit på två löjliga tabbar idag.
Jag blev helt puff när min son sa att Fulhams målis är också målvakt för Australien landslag. Jösses.
Samma sak när de möte Newcastle förra veckan. Dåligt försvar och mål på retur.

Men jag vill inte ta ifrån Dalglish det goda jobbet som han har gjort. Pool är i en bra form. Det finns någonting nu att bygga vidare till nästa säsong.
The Special Five
2011-05-09 22:28
Nuri Sahin kommer att ruttna i Real precis som Canales och Gago har gjort. Synd att han förstör sin karriär på detta sätt, ja kan omöjligt se Mourinho mönstra honom tillsammans med Alonso på mittfältet då de kommer tappa mycket i defensiven
Barcelona Mangi
2011-05-09 22:19
Gallandes var trupp nasta ar sa ar jag ocksa for en forstarkning, framforallt i samtliga lagdelar.

Gallandes anfallaspelet sa vill jag ha in en spelare som ersatter Pedro, tycker Pedro ar en bra spelare, han ar rivig, bra lopningar och jobbar pa bra i defensiven. Dock ar han enligt mig sa ar han aven en aning valpig i sitt spel, ojamn! Det ar inte en spelare som ensam kan avgora matcher Vi maste ha in spelare i var anfallslinje som kan hota, anser att vi allfor manga matcher har varit alldeles for beroende av Messis magi!

Det ocksa en av anledningarna till varfor Guardiola vill ha Fabregas, han vill dels gora oss mindre kanslig for skador pa Iniesta och Xavi, men ocksa gora det mojligt att spela Iniesta i anfallslinjen. Trots Fab prislapp sa anser jag det som ett bra och viktigt kop! Vart spel forsamras markant nar Xavi elr Iniesta ar borta!

I baklinjen ar jag lite kluven, vi har trots allt en bra uppsattning. Dock kan man behova en mittback till. Faktumet att vi tvingades anvanda en defensiv mittfaltare i Mash, aven Busques i baklinjen i slutskedet av sasongen ar ett svaghetstecken!

Barcelona Hetfield
2011-05-09 22:09
Wtf har hänt med Maxi Rodriguez, han har gjort typ 6 mål på de senaste 3 matcherna.

Dalglish är kung!
Barcelona Blaugrana91
2011-05-09 22:04
Visst denne Sahin är säkert bra, men jag anser att Real är ett överskattat lag, dem har en bred trupp ja men i övrigt ganska överskattade som sagt.

Dem ligger långt efter oss och Man United.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-09 21:44
Det kommer bli tufft nästa år i laliga. Mourinho är alltid bättre sin andra säsong och vi har redan fått sett lite av vad hans lagbygge kan gå för i år. Och då syftar jag inte på matcherna mot oss :P

Värvningen av Sahin känns också klok på alla sätt. Nu har man chansen att spela 4-3-3 eller ett en mer kreativ 4-2-3-1 uppställning. De har verkligen en enorm klass och bredd i sin trupp. Och om de inte värvar massa mer spelare utan kanske nöjer sig med en enstaka till och sedan spelar samman detta lag , då har vi anledning att vara oroliga.
Vi är fortfarande favoriter i mina ögon, men jag tror det är viktigt att klubben ser över truppen nu och bestämmer vilja spelare som ska lämna och vilka man vill köpa in. För som sagt, Real kommer bli starkare nästa år och vi måste svarar på detta. Vi kan med lätthet stärka truppen utan att det kommer svida anmärkningsvärt mycket i plånboken. Jag skulle snarare vilja påstå att vi ej har råd med att INTE göra det.

Vi har redan ett väl fungerande lag och behöver inte göra några stora förändringar. Vårt lagbygge är redan så utvecklat det nästan kan bli. Vill bara se en rensning/uppfräschning bland reserverna. Ersätt Milito/Jeffren med två spelare av högre klass, samtidigt som Thiago och Fontas tar klivet upp och Pep vår en jäkligt intressant trupp att laborera med. Hoppas på en bättre bänk, mer konkurrens om starplatserna samt mindre skillnad på spelet när spelare saknas tills nästa säsong.

Jag har störa förväntningar på denna Silly Season. Vi har chansen att skaffa oss ett djävulskt lag inför nästa säsong, bara man värvar förståndigt.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-09 21:30
Barcas sponsor Turkish Airlines har erbjudit klubben att resa i ett specialdesignat plan till Cl-finalen i London, planet ska vara målat i Barcas färger. Vore lite coolt! :)
Atlético addeh
2011-05-09 21:29
Verkar som klubben gjort klart med Estaben Andrada efter några dagar av spekulationer. Frågan är om Miño, som är en duktig målvakt och spansk U21-landslagsman, kommer stanna kvar om Andrada anländer för att 2012 ta över efter Pinto som andremålvakt. Känns ytterst tveksamt.
Barcelona Barca o Mort!
2011-05-09 21:25
Diar Iniesta

Hade hellre spelat för munchen än t ex Chelsea tbh :P Fast pengarna kanske hade lockat mer från England.
2011-05-09 21:21
Vad har hänt med Liverpool egentligen?!
RobertHansson16
2011-05-09 21:20
test
barca löver
2011-05-09 21:19
Nån som vet om pengarna man vinner på bet kan ta lite tid ibland ? för jag tippade på elfsborg och helsingborg men har inte fått pengarna än
2011-05-09 21:14
Okej, tack för svaren! Intressant att man köper en så pass ung målvakt. Det kan betyda två saker - att man blivit mäkta imponerade av honom och anser att han är något utöver det vanliga, eller att man inte riktigt tror på unge Mino eller Oier :P
Annons: