/spanien/barcelona/forum/13093.aspx/spanien/barcelona/forum/13093.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-10 14:50
Cigge

Tror verkligen inte att vi överdriver Thiagos egenskaper. I de matcherna han spelat kan förvisso försvinna lite ibland, men mestadels så dominerar han matcherna med sin teknik och spelförståelse, gör man det mot bra La Liga-lag så har man en framtid. Jag tror han tillsamans med Iniesta styr Barcelonas mittfält om tre eller fyra år, och det är jag nog knappast ensam om.

Även om Alonso och Sahin kanske jobbar hårt så tror jag inte det skulle funka, även mot de sämsta lagen i Spanien. Båda är i grund och botten spelfördelare som ska vara motorn i sitt lag, och det skulle nog inte vara bra att spela med båda två utan någon mer defensiv spelare brevid. Det skulle kunna funka dock om ni ändrade det till 4-3-3, så att Khedira eller Lass kan ta en pivote-position. Men då måste ni ju peta ytterliggare en av alla era anfallare/yttrar och Özil, och jag vet inte om man vill så många offensiva spelare av klass på bänken, ni har redan så det räcker och blir över.
Barcelona Alvés
2011-05-10 14:45
Maestro_Guardiola
2011-05-10 14:43
Om vi spelar 3-4-3 nästa säsong med fabregas som pivote så undrar jag lite vad som händer med Alves?

Puyol-Pique-Abidal
------Fabregas----
-----Xavi--Iniesta--
--------Messi------
Alves?-Villa-Pedro
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-10 14:41
1.70-ligan

Jag tror nog att Cesc skulle få ta den rollen då han är starkare samt en bättre bollvinnare än både Xavi och Iniesta, mycket har han lärt sig i PL. Även om Xavi ligger djupare än Cesc vanligtvis så känns Arsenalspelaren bäst lämpad för positionen ändå. Men som sagt, jag skulle aldrig vilja att det hände då det skulle bli för kladdigt utan en ren defensiv spelar på mitten.
Barcelona Barca4eva
2011-05-10 14:40
,Sami

Varför tror du det? Maxwell har gjort bra ifrån sig för att vara bänk enligt mig.
Barcelona Frodo
2011-05-10 14:40
Pedro kommer knappast att petas oavsett vilken spelare som anländer. Han har gått in i väggen nu på slutet precis som Villa men det finns inga tvivel om att Pedro är nummer två efter Messi i anfallet. Spelare som Rossi, Neymar, Sanchez etc har inte mycket att hämta mot Pedro. Spelare av den kalibern skulle definitivt hota Villa och Pedro men det är allt, dvs bara hota om startplatser vilket är bra för truppen.
,Sami
2011-05-10 14:38
Blaugrana91
Aha det visste jag inte. Jag som trodde Bastos var klar för Juventus. Undra hur mycket han kostar. Jag tror faktiskt Maxwell kommer lämna i sommar. Säkert Milan.
Cigge
2011-05-10 14:37
L.A.M Nr 10

Jag håller med om att en värvning av Fabregas för er del skulle vara något av en "onödig" värvning. Av det jag har sett överdriver ni Thiagos fotbollskunskaper något, men det skulle definitivt hämma hans utveckling om en spelare som Fabregas kom till er i sommar.

Som du säger är varken Xabi eller Sahin några ess i defensiven. Du får det dock att låta som att spelarna är usla på att försvara. Jag tror att Xabi kan ta en djupare roll han har idag och styra spelet lite längre ifrån motståndarnas mål, medan Sahin blir en länk mellan Xabi och det övriga mittfältet.

På förhand tror jag inte att det kommer bli särskilt stora ytor bakom vårt mittfält med Sahin och Xabi på planen samtidigt. Det är två spelare som jobbar hårt så jag tror inte att det ska bli några problem mot de sämre lagen. Däremot håller inte de två centralt mot mer kvalificerat motstånd och då kommer Khedira med största sannolikhet att finnas på plan.

Jag tror verkligen att Sahin är en Mourinho-värvning. Jag tror heller inte att Perez klagar över en så pass bra spelare för detta reapris.
Barcelona Barca4eva
2011-05-10 14:36
B-Guden

Ett enkelt stavfel var det, ja. Du kunde ju bara ha ignorerat hans inlägg när du själv vet att du bara missat att skriva en bokstav, att kalla han idiot är bara onödigt.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-10 14:36
Rambla

om cesc, iniesta och xavi spelar samtidgt på mitten känns det väl mest naturligt att xavi är den som agerar pivote?
Barcelona B-Guden
2011-05-10 14:28
Lost Art Of Murder

Oj fröken ursäkta, om du läser hela inlägget ser att det är ett engångs fel idiot.
Jag har glömt en bokstav bara men andra gången stava jag rätt OMG
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-10 14:27
comprende

Ja, Pedro och Dani Alves brukar väl spela bollen till varandra, sedan tar någon en djupledslöpning och så är försvaret borta. Det händer rätt ofta. Sen får du stå för att Såanchez kommer peta Pedro, själv tror jag aldrig på det. Och nej, Såanchez är inte en bättre spelare än Pedro.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-10 14:25
"Barcelona are still interested in Olympique Lyon left back defender and BRA international Michel Bastos (27)." [cadena ser via fichajes.com]
Barcelona comprende
2011-05-10 14:23
L.A.M Nr 10

´Tycker du att det samarbetat har fungerat? Det har funkat endast när Messi drar sig ut till höger, då brukar dom kortpassa sig igenom alla lag. Pedro brukar bara lägga tillbaka bollen när han inte kan göra något kreativt med bollen.

Och jag kommer Sanchez så kommer han få starta efter 5 matcher kommer han vara startspelare, då jag själv anser att han är en bättre spelare än Pedro.
Lost Art Of Murder
2011-05-10 14:22
Då borde du väl kunna stava till Busquets namn kan man tycka?
Barcelona B-Guden
2011-05-10 14:21
Cesc ta Busquts plats ? Ja om vi ligger under md 3-0 i en utslagtunering kanske, men vi behöver även deffensivt.
Sen diggar jag allt busquet gör förutom sitt skådespeleri.

Nej kommer cesc hoppas jag Thiago gå och pissar på Rosell och säger bye och går till nån klubb helst Arsenal.
Cesc är skadad, Thiago kommer bli bättre tror jag,Sen ska cesc ha en position där messi brukar vara, han vill ligga alldeles bakom anfallarna
Om man värvar cesc visar man bara Thiago att man inte litar på honom vilket är fel
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-10 14:16
comprende

Dani Alves "samarbetar" just nu med Pedro på högerkanten och det går hyfsat det också va? Folk verkar tro att Sánchez kommer ta en ordinarie plats direkt, vilket inte är fallet. I början av säsongen kommer MVP vara trion där framme, sen om någon har en svacka och Sánchez gör det bra som kommer naturligtvis han starta, men från början ser det ut som förra säsongen.
,Sami
2011-05-10 14:15
comprende
Vilken jävla speed han har! Och underbar teknik. Han hade passat perfekt i Barca. Men problemet är att han kostar sjukt mycket pengar. Vet inte om Barca kommer lägga upp det. Men smakar det så kostar det:)
Barcelona Frodo
2011-05-10 14:15
Jag tror att Reals nästa drag blir att skaffa en bra targetanfallare. Mou har alltid haft en stor target (se McCarthy, Drogba, Milito) som referenspunkt i anfallet. Han har mer eller mindre spelat med samma taktik i alla hans klubbar, dvs effektiv kontringsfotboll där en stor target kan hålla i bollen. Nu är ju Higuain för bra för att nöta bänk i Real men jag tror att de går efter Llorente i sommar. Adebayor kommer att få en flygbiljett tillbaka till City.
Barcelona comprende
2011-05-10 14:10
Tänk er ett samarbete mellan Alves och Sanchez åh herregud, dominerat högerkanten totalt !

Folk säger att han har dålig speluppfattning, ta en titt på videon och kolla efter hur jävla bra han hade passat i Barcelona
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-10 14:05
Cesc, Xavi och Iniesta på ett mittfält skulle inte funka, det blir alldeles för obalanserat och offensivt, man behöver en sådan som Busquets. Om Pepe nu fortfarande vill ha hit Cesc så kommer det vara för att ersätta Xavi, men på det planet är dock Thiago given för mig vilket gör att värvningen blir relativt onödig.

Angående exakt samma sak, alltså obalanserat mittfält fast om Reals så ser jag inte hur man ska kunna vinna så många matcher utan någon defensiv spelare på mitten. Varken Nuri Sahin eller Alonso är något vidare i defensiven, och även om båda är ganska djupt liggande så behöver de en slitvarg brevid sig för att kunna briljera. Mot bottenlag skulle det ändå bli väldigt mycket ytor bakåt och det skulle inte vara säkert att ni vinner så lätt då heller.

Det är verkligen en fet krock mellan Perez och Mourinho. Den ena vill endast köpa offensiva världsstjärnor som kostar mycket och han vill endast ställa upp med offensiva spelare på mitten och i anfallet. Den andre vill spela ultradefensivt i de flesta matcher laget spelar och levern på att alla spelare jobbar järnet i försvaret, han brukar även ställa upp med minst två defensiva på mitten. Frågan är om dessa stilar tillsamans kan bygga något framgångsrikt i Real Madrid?
Cigge
2011-05-10 14:04
Rambla~

Khedira är inte världens bästa passningsspelare, men han slår sällan bort bollar. Han spelar enkelt och släpper ifrån sig bollen relativt fort. Hans tyngd, kraft och löpstyrka kommer väl till användning i den formationen.

Vi har inte spelsättet inpräntat som ni har, därav att Özil inte kan ta hand om Khediras position. Med Özil istället för Khedira skulle spelet gå oerhört långsamt då alla vill ha boll och spelar med ryggen mot mål. Jag vill att vi spelar en snabb och något rakare fotboll än vad ni gör.
___

Jag tror inte att det skulle göra er till ett bättre lag, med Fabregas på planen, om jag får säga vad jag tror. Hade jag varit er hade jag istället utvecklat den spelmodell ni redan har, men med ett mer varierat spel. Fabregas klarar säkert av de flesta mittfältspositioner med sin spelförståelse, men han är i mitt tycke så mycket bättre högre upp i planen.

Är det dock något lag som klarar av en trebackslinje så är det väl ni med det bollinnehav ni befogar över match efter match. I och för sig spelar ni ju i stort sett med en trebackslinje redan idag, med Alves som en ständigt löpande högermittfältare.

Ska bli intressant och se vad både vi och ni värvar under sommaren.
Barcelona Rambla~
2011-05-10 13:58
Maestro_Guardiola

Absolut. Fast glöm inte bort att Cesc har skolats i detta i La Masia. Det är säkert Peps förhoppning att Cesc ska klara av den anpassningen relativt smidigt. Självklart är det inte någon garanti att det kommer att fungera. Jag gissar bara på att Pep är sugen på att försöka.
Maestro_Guardiola
2011-05-10 13:53
Men fabregas som pivote? killen kanske kan omvandlas men han spelar riktigt rakt just nu i arsenal inget sidleds. man måste ha tålamod som pivote
Barcelona Rambla~
2011-05-10 13:48
Frodo

Jag kan inte hänvisa till någon specifik artikel, utan mer små hintar i flera av alla de otaliga artiklar där Cesc har ryktats till Barcelona. I Sport och EMD då alltså.

Jag tror att Pep är sugen på att åtminstone testa detta, ha det som ett spelalternativ. Det hade faktiskt varit intressant att se hur det funkar. :)
Maestro_Guardiola
2011-05-10 13:47
Cigge

Om jag var real fan hade jag vilja försöka spela tiki taka likt oss och spela özil/kaka som falsk 9 (messi's roll)

Ramos-Pepe-Carvalho-Marcelo
-------------Diarra/ny pivote?---
--------Sahin----Alonso---------
------------Özil/Kaka-------------
Higuain------------------Ronaldo
Barcelona Rambla~
2011-05-10 13:46
Cigge

För plottrligt? Tja, det kan ju så klart bli. Jag kan inte sitta här och vara säker på varken för eller emot. Jag har bara läst att detta är vad Pep vill. Cesc som pivote, samtidgt en superkreativ passningspelare som är expert på att slå den långa genomskärande passningen precis som Pep en gång själv var. Fast då kan jag tänka mig lär backlinjen bakom Cesc övergå till en trebackslinje precis som under Cruijffs tid.
Barcelona Frodo
2011-05-10 13:43
Rambla~

Varför tror du att Peps tanke är att spela Cesc som pivote? Vart har du läst det?
Barcelona Rambla~
2011-05-10 13:42
Cigge

Problemet är att Özil borde ta Khediras plats. Precis som Iniesta spelar med Xavi i Barca. Khedira är en för dålig passningspelare. Av de tre mittfältarna bör två vara mer offensiva, eller åtminstone mer kreativa och tekniska. Fast jag förstår å andra sidan att du ställler upp det så där. Xabi Alonso räcker inte till som ensam pivote om han inte får väldigt mycket hjälp av en slitvarg som Khedira.
Cigge
2011-05-10 13:39
Rambla~

Jag förstår att Pepe vill ha Fabregas, men skulle det inte bli för plottrigt med han som pivote?

Så skadedrabbad Fabregas har varit på sistone, skulle inte jag tycka det var värt att lägga ut så mycket pengar på honom. Jag tror inte att han går till er i år heller, men det är ju bara vad jag tror. Vad tror ni att han kostar? Inte lär han gå för under €35M? Är ni beredda att lägga ut den summan, tror du?
Annons: