/spanien/barcelona/forum/13088.aspx/spanien/barcelona/forum/13088.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-03-09 15:59
Rivaldo!

Det finns väldigt många som inte vill se honom i Barca. Dessutom hade han en Arsenaltröja på sig igår så det var väl inte så konstigt?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-09 15:58
Roligt att Borell skriver en hel artikel om domarmisstag men när det gäller straffen och målet Barca borde ha fått i första matchen så nonchalerar han det såhär: "straffen kunde inte domaren se och offside är alltid offside." Hahaha, och gårdagens straffsituation med Messi nämner han inte ens.

Ett respekterat företag som Eurosport ska inte ha sådan chefredaktör. Det är inte värdigt eurosport.
Barcelona Frodo
2011-03-09 15:57
Något man sett väldigt mycket av den här säsongen är Messis och Iniestas goda samarbete. Förr såg man de sällan kombinera med varandra för att Messi spelade högerytter och Iniesta ockuperar den vänstra sidan av mittfältet medan Xavi tar hand om den högra. Eftersom Messi bara spelar centralt numera så ser man hur han och vampyren ständigt söker varandra. Det blir en ruskig triangel med Xavi, Iniesta och Messi på mitten vilket nästintill är omöjligt att stå emot.
Barcelona Barca4eva
Är det någon som är förvånad över det Borell skriver? NEJ. Varför? Han är ju helt borta i skallen.
Spanien Rivaldo!
En sak som förvånade mig igår var när Cesc blev utbytt så buade publiken ut honom.
PedroRodriguez
2011-03-09 15:48
Gonzalez_Barca

Japp, de ändrade precis till 8 mål.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-09 15:47
Borell tycker till, haha. Hans hat mot Barca är större än hans kärlek för Arsenal.
LOTG - Cruijff #9
2011-03-09 15:46
UEFA anmäler Wenger och Nasri.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-09 15:37
Nej, Messi har gjort 8 mål enligt Uefa.com och står som ensam skytteligaledare.
Barcelona Khazal
2011-03-09 15:36
Underbart med vinst igår! Tråkigt med utvisningen, men den hade lika gärna kunnat komma tidigare, om man så vill. Tråkigt om man lägger skulden på den situationen, men men det ska alltid vara något/någon som avgör till Barcas fördel, visst är det så?

Länktips: Vilket ögonblick, mitt hjärta hoppade nog över ett slag där.
PedroRodriguez
2011-03-09 15:32
Diar Iniesta

Ja, jag har också för mig att Messi har gjort 8 men Uefa tabbar sig och skriver 7.

L.A.M Nr 10

Den var bra, men inte mer. Passningspelet funkade väl utmärkt men vi hade mestadels svårigheter att skapa chanser. Alves avslut är helt ofattbart dåliga, han får två guldchanser som 10/10 ska vara mål. Jag fick hjärtat i halsgropen när Arshavin slog passen till Bendtner.

Tur att Bendtner är så dålig får man väl säga.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-03-09 15:30
Lottningen till kvart- och semifinalerna äger rum den 18/3 kl 12:00 CET i Nyon. Och då lottas alltså både kvartsfinalerna och semifinalerna. Barça och Shakthar är redan klara och jag tror knappast att Chelsea tappar 2-0 mot FCK på Stamford Bridge. Intressant att se om Spurs kan piska Milan ikväll, jag tror faktiskt det.
Barcelona Katalano
2011-03-09 15:30
L.A.M Nr 10

Ofta är det så att lag lyckas stå emot Barca i första halvlek trots ett ofantligt bollinehav och en rad halvchanser och försök av Barca att göra mål. Det är dock svårt att stå emot under en hel match då spelarna blir tröttare och tröttare av att bara jaga boll. Därför är det naturligt att målen rasar in under andra halvlek.
Barcelona Katalano
2011-03-09 15:26
Hetfield- Abidal > Chuck Norris

Nästa möte är inte lottat ännu
Barcelona NoGo™

Nej det är fri lottning sen när alla lag är klara.

Official: UEFA has opened disciplinary proceedings vs Wenger and Nasri. Both are to face charges of improper conduct

Bra där...
Barcelona Diar Iniesta Shekha
Nej, lottningen är nästa vecka tror jag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-09 15:25
Är det bara jag som tycker första halvleken igår inte var sådär jättebra? Visst hade vi bollen säkert 70 % av tiden, men vi kunde inte skapa några jättelägen förrens på slutet, då även målet kom.

Är även lite sur att vi inte uttökade ledningen i andra halvlek när det var lekstuga. Det var alltid bara ett mål som skiljde Arsenal från avancemang och om Bendtner hade satt sitt läge hade jag nog aldrig förlåtit spelarna för deras dåliga inställing vid avslutningsmomenten i andra halvlek.

Vad tycker ni?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
PedroRodriguez
Jo han har gjort 8 + två assister på 8 matcher. Förra året gjorde han 8 mål i Cl och året innan gjorde han 9:)
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
Är det Shakhtar vi möter nu i CL?
PedroRodriguez
2011-03-09 15:24
Har inte Messi gjort 8 mål i CL? På Uefas hemsida står det 7. Han hade 6 innan Arsenal igår och han satte två.
Barcelona Thiago Alcantara^^
2011-03-09 15:23
II Barça II

Kolla länktips om du vill ladda ner matchen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-09 15:22
Ryo Miyaichi

Ja, det ska vi göra. Vinn ligan ni med. Har ingen koll på tabellläget men det är säkert möjligt.
Ryo Miyaichi
2011-03-09 15:20
Se nu till att vinna CL för ni spelar den bästa fotbollen jag skådat.
Barcelona Katalano
2011-03-09 15:19
Nivån på diskussionen här inne idag har varit ruskigt låg, i många fall pinsam. Givetvis är Arsenalfansen besvikna på domaren som gav ett billigt gult kort till Van Persie och givetvis fanns det ett par straffar att hitta åt Barcas håll under de 2 mötena. Lägg ner domarsnacket nu... Det leder absolut ingen vart!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-09 15:17
Nog om domaren nu. Nu ska vi hylla laget.

Busquets och Abidal bildade tillsamans ett grymt bra mittbackspar där båda gjorde en jättematch. Fint passningsspel och säkert försvarsspel där inte många kom igenom. Olyckilgt för Sergio att han gjorde självmål dock.

Jag blev ockå grymt imponerad av Adriano. Han följde med upp i varje anfall och visade klass i offensiven. Även Dani Alves på andra kanten gjorde en av sina bättre matcher i Barcatröjan. Varje gång han hade bollen blev det farligt, han hade fina väggspel och kom förbi väldigt ofta. Han gjorde även ett par fina tacklingar.

Mascherano gör ett grymt defensivt jobb på mitten och visar att han är att lita på även i stora matcher. Han har också fina crossbollar och ett hyfsat passninsspel.

Xavi och Iniesta styr matchn som vanligt. Iniesta gör vad han vill och tar sig förbi spelare lika lätt som Arsenalfans skyller på domare, medan Xavi som vanligt är motorn på mitten och slår säkert 20 00 passningar rätt.

David Villa hade lite otur. Han kom till några lägen och hade i normalt skick gjort minst ett par mål. Men han tar sig ändå till lägerna och gör i spelet en bra match.

Pedro sätter som vanligt in en stenhård press vilket gör att Arsenal aldrig kan behålla bollen någon längre stund.

Messi var lite osynlig första halvtimmen i första halvlek. I andra halvlek är han magisk och hans samarbete med San Andrés är strålande. Gör ett världsklassmål och ett till på straff. Lysande match av argentinaren.
Barcelona Barca4eva
2011-03-09 15:15
Värst vad Guardiola har förändrats, han ser verkligen inte frisk ut.
Men det är ändå härligt att se honom så glad!
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-09 15:14
Förresten, Arsenal spelade med 10 man redan i första halvlek.

Fabregas kände av sin skada reda efter några minuter i första halvlek.
Hunting Bears
2011-03-09 15:12
And again vad? Du har en underton i alla dina inlägg om att du är lite mer äkta fan än alla andra. Det är ful jävla ton och antagande som jag börjar bli ganska trött på. I alla inlägg sätter du dig på piedestal och "du är minsann ett äkta Arsenal fan. Du känner äkta kärlek du". Det räcker liksom. Vi har förstått hur benhård Gunner du är.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-09 15:11
För de som kan spanska länkar jag gårdagens Punto Pelota. Alltid lika komisk att höra marängerna, i detta fallet Roncero, Siro López och el loco Gatti, skylla på att Barça vann tack vare domaren, att Cesc undermedvetet "hjälpte" Barcelona, och att Arsenal ordinariemålvakt klev av för att han var rädd för Barça och inte var att han var skadad.

Tyckte även det är värt att påpeka att publiken på Camp Nou, eller stora delar åtminstone, buade ut Cesc när han bytes ut i den andra halvleken med ställningen 3-1 till vår favör. Ingen lyckad återkomst för hans del, på alla sätt och viss.
Ryo Miyaichi
2011-03-09 15:11
Hunting Bears

And again.

Vet ni om folk köper gamla matchtröjor eller går det att köpa "nya" gamla matchtröjor? Tänkte jag samlade lite förr, har en gammal rivaldo, samt en gammal raul liggandes här hemma som jag inte vet vad jag ska göra av.
Annons: