/spanien/barcelona/forum/13082.aspx/spanien/barcelona/forum/13082.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-18 11:39
På tal om själva matchen mot Arsenal, jag fick intrycket att Guardiolas spelfilsofi nästan överdrevs i vissa moment. Det kändes som man kommit överens om absolut inte tappa bollen eftersom Arsenal är väldigt giftiga på kontringar med spelare som t.ex. Walcott. Den rädsla för bolltapp tyckte jag emellanåt överdrevs vilket gjorde att frima Iniesta-Xaviinte tog vissa chanser till instick mellan Arsenals backar eller när Dani Alves eller Pedro hade chansen slå inägg längst marken från kanten när Barça några gånger hade en fyra-fem spelare i straffområdet. Istället började man om igen och rulla boll. Visserligen inte ovanligt för Barça men i onsdags tyckte jag det överdrevs. Kanske tänkte man (för?) mycket på att man hade ytterligare en match på sig?

Någon som har haft likande tankar?
2011-02-18 11:28
Hetfield- Megan Fox is a dude//

Visst är det så, blir dock bara irriterad när det sitter folk som kastar skit utan någon kunskap eller logik.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-18 11:23
El Kaiser

Låt mig få ta ett exempel föratt illustrera detta: Om du har en diskussion med X, om du vinner diskussionen och om X blir arg, om han då attackerar dig som person istället föratt komma med motargument, vem är förloraren?

Det är samma sak med oss, folk kan inte klaga på Barcelona som lag, därför måste de gräva upp enstaka tillfällen där vi har fått fördelar. Folk glömmer bort att domaren som dömde Barcelona-Inter var Mourinhos vän, men det är kanske inte så relevant då Barcelona förlorade..
2011-02-18 11:14
Hetfield- Megan Fox is a dude//

Jo du har en poäng men det jag syftar på är inte utgången av den enstaka matchen utan mer synsättet i stort. När Barcelona får ett tveksamt domslut mot sig säger många människor att det är rätt eftersom vad som hände mot Chelsea för två år sedan. Det är detta som stör mig!

Jag skrev ju även att jag inte ville att Arsenal skulle få det så för jag tycker logiken är fel så att jag inte vet vart jag ska börja.

Matchen mot gunners tycker jag att vi förlorar pga en kombination av feghet, tekniska misstag men mest av allt för att Arsenal stundtals gjorde det riktigt bra med en briljant 19(!)-årig Wishere som ledare.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-18 11:05
Gabriel

Det hänger väl egentligen mellan Coentrao och Taiwo, det beror på vad klubben prioriterar i en vänsterback. Coentrao är snabbare, smidigare, elegantare och har mer spring i benen. Taiwo å andra sidan är rena monstret, han är runt 1.83 m, har en rejäl vänsterbössa, urstark i luftrummet och rätt så bra defensivt.

Det är otroligt svårt att avgöra vem man vill ha då Taiwo kan fås gratis och Coentrao lär kosta minst 20-25 miljoner.

El Kaiser

Äh, det är inte ens värt att prata om sånt. Vi får skylla oss själva att det blev som det blev, visserligen så var domaren dålig men å andra sidan om Messi hade gjort mål eller passat vid rätt läge så hade vi vunnit matchen.
Barcelona Denyo
2011-02-18 11:05
tikitaka-GOOL

vann dock bra pengar men hade endå svårt och vara glad för vinsten av pengarna. men precis som du säger tippar aldrig på dem.

andra målet låg i luften och hade ändrat matchbilden asevärt jag menar om du leder med 2-0 då är det värt att slänga in keita och grovjobba lite men 1-0 på bortaplan kom igen tror jag aldrig sett en match med detta lag när dem verkar vilja bevaka en ledning.

Publiken på Emirates var fantastiska! det var dem som lyfte laget och såg till att 2an kom.

självklart vill alla slå oss men som jag sa någon måste lida för detta också. a om det är någon match man inte ska missa så är det den jag ser rubrikerna framför mig redan nu SLAKTEN PÅ CAMP NOU barca visar vilka som är männen och att pojkarna fortfarande är pojkar. Jag menar kom igen nu alla vet om vi spelar på topp det blir slakt och med tanke på vilket bränsle att vi ligger under kan det bara sluta på ett sätt :)
2011-02-18 10:59
Jag måste säga att vissa kommentarer (bla på Aftonbladet men även på SF) om det är rätt att Barça får domslut i mot sig nu för att dom hade tur med domsluten i Chelsea-matchen för två år sedan är skrämmande. Med den logiken skall alltså ett dåligt/felaktigt domslut helst av allt följas av så många som möjligt andra felaktiga beslut för att jämna ut det hela? Underbar logik!

Nu hade alltså Arsenal tur med domsluten i onsdags så alltså ska domarna nu döma i mot dom dom kommande två åren enligt denna nyfunna logiken. Otroligt fjantigt synsätt!

Kompensationsdomslut i all ära men det primära måste väl vara att döma så korrekt som möjligt?
Özil
2011-02-18 10:21
Tack Abbe!

Ska se Barca-Zaragoza den 5-6 mars. Ja den staden lär vara riktigt fin!
Gogogo
2011-02-18 09:34
Jag hoppas bara alla spelare får vara friska till returen. Kommer bli en grym match. Förra året var nästan lite w-o från Arsenal med så många nyckelspelare borta och andra som spelade halvskadade. 2-2 i London var ju ett mirakel och väldigt mycket tur. Ingen kan påstå att Arsenal hade tur i veckan. I år är Arsenal äldre, starkare och ännu mer styrkta av att ha slagit Barcelona, vilket är ett av hjärnspökena för klubben de senaste åren (Arsenal har haft problem med storlag även i PL). Som nån skrev längre ner, man vill ofta börja borta i CL men för Arsenals del var det en fördel att börja hemma och veta att man kan slå Barca. Man har inte hittat "nyckeln" som detroniserar hela Barca utan bara lyckats kämpa ner Barca. Med typ 85000-90000 Barcafans på läktaren blir det kul att se hur lagen reagerar.

För fotbollsälskare kommer 8 mars vara årets höjdpunkt. För Arsenal- och Barcelonafans rekommenderar jag lugnande, kanske rent av sömnmedel för att bespara hjärtat alla påfrestningar. För som spelet var, jag kan inte släppa det... Messi är nära att göra mål och fem sekunder senare har Walcott varit nära i en kontring osv. Vackert! Men inte bra för hälsan om du håller på nåt av lagen :)
Barcelona Abbe.
2011-02-18 08:25
Gabriel

Har inte heller sett så mycket, men han har en rejäl bössa och lirar till vardags för Marseille. Han är nigerian och har ett kontrakt som löper ut i sommar. Det är ungefär det jag vet.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-18 06:27
Ska flyga till Barcelona om några timmar och har inte kunnat sova nåt under natten. Känns underbart o se Barca-Bilbao live på söndag.
Barcelona Gabriel
2011-02-18 03:59
Ser att en del folk här inne ropar efter Taiwo. Måste ärligt talat säga att jag inte har en blekaste aning om hur han är som spelare. Vilket lag spelar han i och vad är hans styrkor samt svagheter? Nationalitet? Har faktiskt inte sett killen spela en endaste gång men om det är flera som nämner honom så måste han ju vara rätt så hyffsad.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-02-18 02:47
Denyo

Känner igen mig där lite, tippar aldrig barca. Vet att det är en skum tanke, men känns som dem förlorar när man väl tippar på dem. Väljer man då det andra laget, så får man en liten lycka i förlusten. Så tänker jag iallafall, haha

Jaja, det va lite 29/11 känsla på första halvleken, va helt hundra på att 2:an skulle komma innan domaren blåste av första halvlek, men icke sa nicke...

Tror att publiken på emirates hjälpte arsenalspelarna att hålla uppe koncentrationen och kämparglöden som fan.
Spelarna hyllade ju stämningen som den bästa dem varit med om.

Barca är det laget alla vi slå nu, man ser hur alla storlags förum blev helt överlyckliga för att barcelona förlorade.

Men jag tror likt dig att med 98000 fans bakom oss, och förhoppningsvis en messi som inte får bollen på sina cojones under uppvärmninen, så kommer vi krossa dem.

Helt andra förutsättningar nu! Det är barca som ligger under, arsenal är helt plötsligt ett mycket större hot än vad man räknade med. Spelarna kommer vara så jävla taggade så det finns inte. Och messi kommer garanterat göra mål, kolla bara vad han gjorde igår, med lite skärpa så hade åttondelen varit avgjord nu..

3 jävla långa veckor
Barcelona Blaugrana91
2011-02-18 02:26
Ehh varför står det "NaN-NaN-NaN osv" på vissa artiklar.... :S
daramhi
2011-02-18 02:22
Hunting Bears //
är inte så mkt för att skriva i andra lags forum, men råkade se detta :

"Spanien får väl vidare Real och Barcelona i vanlig ordning. "

ville bara säga att real ju nuförtiden aldrig tar sig vidare :)
Den vanliga ordningen är ju att de floppar i åttondelen och åker ut
Barcelona Denyo
2011-02-18 02:05
Barcelona Denyo
2011-02-18 02:05
tikitaka-GOOL

Jag hade en känsla igår att vi skulle förlora med 2-1
tippade även på de resultatet på mixen jag vet låter konstigt men jag tippar aldrig på Barcelona av vissa skäl.

Men den känslan jag fick efter matchen då vi faktiskt gjorde en grym första halvlek! var att vi fullståndigt kommer krossa dem for sure! jag vill inte låta kaxig eller nochlant men så som vi 1 halvlek igår och med hela CAMP NOU i ryggen kommer göra skillnad och när Messi har blivit lack då är det dags för messi show det blir en brutal K.O det är känslan iaf.

Jag vet att man inte ska ta ut saker i förskott men jag tror det här var en bra väckarklocka för grabbarna och någon måste ju lida för det tyvärr alla gunners ni må vinna igår men på Camp Nou måste ni vara dubbelt så bra än vad ni var igår och riktigt så långt sträcker sig inte eran kapacitet

CAMP NOU
8 MARS
20.45
4-1 till barca

FORUMET
22.30
Glädje,diskusioner
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-02-18 01:45
Denyo

Jag hoppas verkligen du har rätt!! ÄLSKAR KILLEN

Har försökt att hitta någon kommentar från messi om gårdagens match, men hittar absolut ingen..
Någon som vet något?
AndreD
2011-02-18 01:44
Haha varför spärrar ingen honom?
Barcelonistas
2011-02-18 01:39
north bank har blivit attackerad av ett virus...
Barcelona GerardPique3
2011-02-18 01:38
DM1982 [Runtime Error]

Hahaha du gjorde min natt skön! Fett rolig klipp
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-18 01:37
maykii /
Vad menar du?
Vad ska jag driva om?

Har jag inget liv för att jag älskar barcelona eller vad jiddrar du om?
Barcelona Denyo
2011-02-18 00:57
Aldrig har man velat att 3 veckor ska gå sä här fort!
Messi såg riktigt lack ut igår tror han kommer göra nåt liknande som förra säsongen det känns så!
AndreD
2011-02-18 00:54
Har hittat förklaringen till varför Messi inte nådde upp till sin nivå mot Arsenal. Who could blame him?
Barcelona Maykii
2011-02-18 00:22
Andreas - V.V [Barney S]

Återigen, har du något liv? Hur gammal är du? Jag följer detta forum ganska mycket och det finns väldig många förnuftiga och duktiga fotbollsfans här men jag vill verkligen veta om du driver eller är seriös och har inget liv? Snälla, svara mig denna gång.
2011-02-18 00:15
Under nästa vecka ska jag boka flyget ner till Barcelona, ska alltså ner den 7 alternativt tidigt 8 mars och hem igen den 9 mars.

Är det någon som har liknande planer så dra iväg ett PM, reser själv och sitter hellre och snackar lite Barca än att prata korsord med gamla Agda 85 bredvid ..

2011-02-17 23:43
Hur många utöver mig var det som började skratta högt som fan IRL när Ryo Myaichi skrev detta:

"Fulham höll på ta À.Madrid i finalen förra året och dom är ett mittenlag medans madrid e toplag! "

- Medans At.Madrid e ett topplag.

Det märks att folk som snackar skit om ligorna inte vet ett skit om lagen, bara det dom läser i aftonbladet, hahahaha
Barcelona Abbe.
2011-02-17 23:26
Özil

Vilken match hade du tänkt att se? Smidigast är att köpa biljetter via hemsidan och sedan skriva ut dem hemma, tycker jag. Det är inga krångligheter att köpa biljetter på plats heller, jag har erfarenhet av båda, men det är skönt att ha allt fixar när man sticker ned. Det är i princip bara el Clásico och slutspelsmatcherna i CL som blir fullsatta, så det är inga problem att få tag i biljetter förutsatt att du går på någon annan match än ovan nämnda.

Du bör även passa på att upptäcka den underbara staden Barcelona :-).
Barcelona Barcadinho.
2011-02-17 23:24
Kan hända att de sparkar Manzano, men han har inte varit i Sevilla så länge. Han ersatte Alvarez för några månader sen. Det blir i så fall en tredje tränare under samma säsong.
Jag undrar om det egentligen är en tränare problem eller om det handlar om annat som saknas i laget. Men man märker att spelare som t ex Fabiano och Navas saknar motivation. Tom publiken sviker lite nu för tiden. Inte lika het på Pizjuan som det kan vara.
Laget presterar under förväntningarna, ingen tvekan.

Barcelona Forza Barcelõna
2011-02-17 23:16
vi har en topp match på söndag ju , aja man måste bara kolla på den , visca el barca!
Annons: