/spanien/barcelona/forum/13080.aspx/spanien/barcelona/forum/13080.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Koeman!!
2011-02-10 13:34
Hetfield: Både Yaya och Mascherano är ju bättre spelare än Busquets men förstår ju va du menar. Pep älskar ju Busquets.
Barcelonistas
2011-02-10 13:18
Enda sedan Guardiola tog över Barca har Messi gjort 125 mål i Barcelona. 125 mål!!! lägg därtill det spelmässigt överlägsna spel som messi presterar på plan, samt alla assist. Bara den här säsongen ligger han på 18 assist!

Sen förstår jag inte hur man kan säga att messi inte presterar i landslaget.. i Vm var han bra spelmässigt, och låg bakom precis allt i argentina. Hade dom bara haft en bättre tränare, och inte en jävla smoker, så hade det gått säkerligen bättre. Sen nu dom senaste landskamperna mot Brasilien,Spanien, Och nu portugal har messi presterat i samtliga och gjort mål mot dessa motstånd.
Barcelona El Soap
2011-02-10 13:14
.Sami.

Sen står det också 20/2, vilket är nästa helg.

Håller med om att vi inte ska ge oss in i ett budkrig om Cesc. ser hellre att Thiago får spela och utvecklas istället för att skyfflas neråt. Vill gärna inte att han skulle bli tvingad att t ex byta klubb för att få spela.
elbraco
2011-02-10 13:09
Ray Hudson kommenterar Messis vackra framspelning igår!
Barcelona .Sami.
2011-02-10 13:03
Där man kan tippa står det att vi möter Athletic. Men vi möter väl Sporting?
Barcelona Pep the King
2011-02-10 12:30
L.A.M Nr 10
Är du Chelsea Fan?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-10 12:20
Skulle vara min lyckligaste dag i livet om Chelsea värvar Cesc. Om Real gör det så får det ju dock en väldigt bra spelare, fast som de absolut inte behöver.
elbraco
2011-02-10 12:16
Barcelonito / Lucho Enrique

Ja, fast då ska man inte glömma att Liverpool är nysatsande, har nya ägare och vill visa sin publik och omgivningen att de faktiskt är med i toppstriden. Dessutom visste de att de skulle få bra med cash för Torresaffären reddan innan. Tror inte man hade pröjsat så mycket annars. Dessutom har engelska spelare alltid ett överpris, så även Carrol.

Fan va fint, påven borde väl vara fullt upptagen med att sitta på sin balkong och vinka.

edit: Vad tror ni hade hänt om han hade frågat Brasiliens landslag? :P Robinho hade tackat ja och sen inte dykt upp, Ronaldinho hade skrattat och överreligiösa Kaká hade suttit på första bästa flyg ner.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-10 12:14
Rätt så intressant, Spanien är väl rätt så religiösa (katoliker), jag var nästan bombsäker på att spelarna skulle åka dit.

Äh, Påven lär ju inte ens komma ihåg träffen ett par timmar senare.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-10 12:12
Det är en principsak. Ska 8 Barcaspelare tas ut till varje landskamp och 7 av dom starta och spela länge så får man räkna med att klubbtränaren inte släpper iväg dom för att träffa påven.

Påvens tajming är inte det vassaste heller. Precis som om han är upptagen med viktigare saker än att chilla och be om ursäkt för katolska prästernas synder.
Barcelona Capitán - El tiburón
2011-02-10 12:06
el Flaco/

Jo, det har han visserligen sagt. Men jag förblir ändå rätt pessimistisk =)
Frågan är ju bara hur länge sådant håller sig.
Om jag minns väl sade ju också Touré det vid ett tillfälle. Att han var väldigt lycklig vid sidan av plan (han lärde ju sig katalanska t.o.m!) och inte kunde räkna med en given förstaplats, sett till hur Busquets spelade. Några månader senare och han fick nog.
Men visst, Mascheranos upplevelse i Liverpool blev väl så dyster för både honom och hans familj att det kanske räcker som avskräckning för att söka sig bort från Barca ^^

Edit; Haha, sicken slap in the face! Vi har inte tid att gulla med vatikanen! Här ska spelas fotboll!
Barcelona el Flaco
2011-02-10 12:02
Sport skriver även idag att Barça har beslutat att sina spelare inte ska åka till Rom för att hälsa på påven, trots att Villar har bett om att hela den spanska VM-truppen skulle närvara vid ceremonin. Ifall Puyol missar matchen mot Arsenal pga skada blir han den enda blaugranaspelaren som deltar i resan till Vatikanen.

Helt rätt beslut av Pep & Co. Fotbollen kommer alltid först i såna här scenarion. Påven är irrelevant i jämförelse med en Champions League åttondel.
2011-02-10 12:00
Jag har sagt det och säger det igen, jag tror att Mascherano kommer att spela för Juventus snart. Jag ser inte hur en vinnarskalle som Mascherano skulle acceptera bänken, han kommer aldrig att ta över Busquets plats, inte ens Yaya kunde göra det.
Barcelona .Sami.
2011-02-10 11:58
Hoppas verkligen inte Fabregas kommer till Barca. Han får gärna stanna kvar i England.
Barcelona el Flaco
2011-02-10 11:53
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

Det stämmer, men i fallet med Cesc nu är det mest rykten om att Real Madrid är ute efter honom som har florerat, medan Barça ligger relativt lågt. Faus har ju satt en tydlig gräns för budgeten och både Sport och MD skriver idag att en värvning av Fabregas ser komplicerad ut.
2011-02-10 11:48
En sak till, det här är typisk spansk journalistik.

Med en vecka kvar till CL-matchen så dyker sådana nyheter upp om motståndarnas bästa spelare.

Innan Madrid-Sevilla var Madrid desperata efter Navas.
Innan Madrid-Atletico var Madrid desperata efter Aguero.
Innan Madrid-Bilbao var Madrid desperata efter Llorente.

Likadan håller Barcelona-tidningarna på om sina motståndare.
Barcelona el Flaco
2011-02-10 11:48
Capitán - El tiburón/

Jag är faktiskt inte orolig över Mascheranos situation. Han har ända sedan han anlände i Barcelona visat prov på ödmjukhet och sagt att han visste att han inte skulle spela från start i varje match. Han har även en bra relation med Gabi MIlito och Messi så han trivs nog med tillvaron i Katalonien vid sidan om planen.

Jag hoppas personligen att el Jefecito stannar tillräckligt länge så att Oriol Romeu hinner utvecklas i B-laget och så småningom ta argentinarens plats i truppen som rotationsspelare.
2011-02-10 11:44
Det finns flera aspekter i en sådan affär.

Om Andy Carrolls värde i England är 40 m. euro så måste nog Chelsea betala mycket mer än Barca och Real för att kunna värva honom från rivalerna. För Chelsea är affären dyrast.

Cesc vill lämna för Barcelona och Wenger vill behålla honom. Om Chelsea och Madrid lägger bud så lyssnar nog inte Wenger på dom överhuvudtaget. Men eftersom spelarens intresse är Barca, så måste han förr eller senare lyssna på honom och Barca.

Om nu bud accepteras från Chelsea eller Real så är det fortfarande Cesc själv som bestämmer om han vill lämna.

Chelsea är rivaler.
Cesc vill inte till Madrid.
Barca vägrar matcha andra klubbars bud.

Intressant!
Barcelona el Flaco
2011-02-10 11:42
Hetfield/

För att stärka din tes har Carma Barceló i Punto Pelota informerat igår att hon har pratat med någon som står nära Cesc Fabregas och hon hävdar att Cesc aldrig skulle lämna för en annan klubb pga ekonomiska anledningar. Han lockas endast av sportsliga utmaningar.

2011-02-10 11:41
Kan annars bara instämma med det många andra sagt; hoppas verkligen inte att Zubi och co. ger sig in i ett budkrig eller ens försöker värva honom. Kanske inte så sannolikt nu med den presenterade budgeten iof.
Satsa på Thiago nu när man tänker flytta upp honom permanent i A-laget! Killen har ju enorm potential.

Är dock lite orolig över Masch. Får han samma mängd speltid som han fått hittills, skulle det inte förvåna mig om han vill lämna redan i sommar. Åldersmässigt står han ju på peaken av sin karriär och man förstår om han vill ha en mer regelbunden tid på planen. Han har ju ändå spelat riktigt bra när han väl fått chansen. Snacka om lyxproblem för Guardiola när han skriver upp startelvorna på vita tavlan =)
2011-02-10 11:29
Capitán

Precis, även om t.ex: Chelsea skulle säga "Ok, vi ger er 1 miljard för Fabregas" så spelar det ingen roll, i slutändan så är det Fabregas som väljer om han vill skriva på eller inte.

Varken Real eller Chelsea kan få honom om han inte vill dit, simple as that.
2011-02-10 11:21
Hetfield/ el Flaco

Tror inte heller Arsenal vill löpa risken av att ha en omotiverad och förbannad Fabregas i truppen, samtidigt som man betalar hans jättelön. Men nu behöver det inte betyda att han garanterat kommer känna så om han inte får exakt som han vill.
Jag vet inte om det var det du menade Hetfield, men även Cesc måste ju tacka ja till ett eventuellt kontraktserbjudande från Chelsea/Real.
Arsenal kan mycket väl tacka ja till ett bud, men Cesc har i slutändan all rätt att välja att inte skriva på hos någon annan klubb.
Barcelona el Flaco
2011-02-10 11:17
Hetfield/

Jag tror att Arsenal, även om nu Wenger går med att sälja Fabregas denna sommaren, vill få ut så mycket pengar för honom och då lär Barças bud knappast vara det högsta. Då är det upp till Cesc att pressa styrelsen till att låta honom gå till Barcelona och att döma av katalanens tidigare agerande verkar han knappast vara typen med cojones nog att säga vad han tycker och tänker.

Även om det har informerats att Wenger har gått med på att låta sin kapten gå efter säsongens slut beror det fortfarande på vilka bud man får för honom. Att vi ska behöva slänga upp 40-45 miljoner för en egen produkt är bara det en skandal. Nä, hellre lägga pengarna på annat.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-10 11:16
el Flaco//

Självklart kan inte Cesc bestämma själv utan Arsenal ska också säga sitt. Dock ställer jag mig otroligt tveksam till Arsenal skulle acceptera ett bud om inte Cesc pressar på själv och jag tror inte att han skulle göra det för Real Madrid eller Chelsea. Arsenals högsta önskan är ju självklart att behålla sin lagkapten så agerar inte Cesc så kommer inte han röra sig en millimeter. Självklart spekulation från min sida nu men jag tror att Barça är den enda klubben som han är beredd att pressa Arsenal till att sälja honom.
2011-02-10 11:09
el Flaco

Tror du på allvar att Arsenal tänker gå emot vad Fabregas vill? Det sista de vill ha är en sur kapten som kommer att gå runt och tjura. De här kontrakten är bara formella saker, i slutändan så är det spelaren som bestämmer.
Anledningen till att han stannade iår var föratt han lovade Wenger att stanna i år och bygga vidare på hans nya projekt, men jag tror inte att han har några skyldigheter efter det.

Nä, Cesc bär de blåröda tröjorna och JDS får spela i isländska ligan, då är jag glad.
Frågan är dock om man ska prioritera Cesc just nu, jag skulle inte bli ledsen om Pastore köptes istället, när man såg Messi och Pastores samarbete igår så blev man glad.
Barcelona Barca Barca
2011-02-10 11:05
Cesc kommer stanna i Arsenal tills kontraktet är på väg att gå ut, tills dess har Barca en aning om hur framtiden ser ut med dessa talanger som är på väg upp (Thiago Alcantara). Mer behöver ja inte förklara.

Fan va tröttsamt det är med våra spelare som ska spela 90 min i varje landskamp ? Speciellt Messi, killen har spelat 90 min varje landskamp han medverkat i och i klubben vet Pep inte hur man ska byta ut honom. Vi leder matcherna med 5-0 o ändå spelar Messi konstant matchen ut. Det är jätte bra att spelarna hela tiden får spela, men dom behöver vila också. Som sagt "Money talks". Spelar inte superstar Messi en 90 min i en träningsmatch så får man inte ut lika mycket pengar.
Barcelona el Flaco
2011-02-10 11:05
Cesc som bestämmer? Han fick inte bestämma förra sommaren. Det är Arsenal som bestämmer vilket bud som accepteras och just nu verkar det finnas andra klubbar än Barça som kommer lägga mer pengar på bordet.

Naturligtvis tror jag också att Cesc första val hade varit Barcelona, om han lämnar Arsenal, men samtidigt är han en professionell fotbollspelare och han hade nog varit villig att gå till någon annan klubb.
2011-02-10 11:00
Det spelar väl ingen roll hur mycket Chelsea och Real Madrid erbjuder, i slutändan så är det Cesc som bestämmer. Det är ju urkorkat att sälja Fabregas till Chelsea som är deras rivaler i ligan, och till Real Madrid kommer Fabregas inte att gå till. Nej som sagt, lämnar han Arsenal så lämnar han för oss.
Samma sak gäller Pastore, oavsett hur mycket Zamparini gastar om att Pastore är värd 900 miljoner kronor så är det Pastore som avgör i slutändan.

45 miljoner i budget är kanske inte så mycket egentligen, men man måste komma ihåg att vi lär casha in på ett par spelare (Jeffren, Milito osv), så det lär bli en hel del till slut.
2011-02-10 10:52
Tror inte heller Cesc har någon större lust att knyta sig till en annan klubb än Barcelona eller Arsenal. Om man nu tror på det han själv säger. I Arsenal har han det trots allt riktigt bra, både kontraktsmässigt och spelmässigt.
Givetvis kan allt ändras inom loppet av några dagar, som vi sett med många andra spelare. Men det ska nog mycket till för Cesc att ge upp sin uttalade dröm om att komma till Camp Nou.

Om det vi läser stämmer, så känns det verkligen som om Real bjudar enbart för att förhindra honom att spela i något annan storklubb (läs Barcelona). Förstår inte hur många jäkla mittfältare de behöver egentligen? Ännu mindre nu när Kaka börjar komma tillbaka i god form. Och lilla Canales? Ynglingen har nog förstått att han skulle stannat i Racing ett par år till...
Charlie George.
2011-02-10 10:46
DM1982 //

Om Cesc nånsin lämnar Arsenal så gör han det för Barca, det är jag 100% säker på!
Annons: