/spanien/barcelona/forum/13076.aspx/spanien/barcelona/forum/13076.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LaSagradaFamília
2011-02-10 23:11
Etock har varit skadad en del, det var främst därför Dongou fick spela förut. Jag vet inte om han är fullt återhämtad än, men han kan spela matcher i alla fall.

Länktips: Spelaråldrar. Espinosa är rätt gammal, men han har jag hört varit kanske bäst i Juvenil A den här säsongen.
Hunting Bears
2011-02-10 23:10
Hetfield

Jag gillar inte tidiga Radiohead vilket jag förmodar är den delen av Radiohead som är likt AIC. Har visserligen inte hört mycket av AIC men får väl göra det någon dag. Tvivlar på att det är min kopp te men livet är långt och tid finns det gott om.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-10 23:09
Som el Flaco (?) tidigare sa så var Deulofeu uppe och tränade med A-laget, tillsammans Balliu, Espinosa, Rosell, Masó som Palau.

Måste bara fråga, vad har hänt med Gael Etock? Killen nämns nästan aldrig längre som en framtida man för Barca. Var inte han en av de mest lovande förut?
Och någon som vet mer om Balliu, Rosell, Masó och Palau? Ålder, position osv.. alltd kul att lära sig mer och La Masias talanger :)

Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-10 23:06
Jag förstår inte hur folk relaterar ekonomi med hur bra laget är när de väl spelar? Sålänge vi vinner så är jag nöjd.

Hunting Bears

Om du gillar Radiohead så lär du gilla Alice in Chains, now that's some good shit son.
2011-02-10 23:05
Buenas noches, Matski!

För övrigt ska väl La Masia bli klubbens högkvarter igen? Antingen administrativt eller så ska Rosell flytta in eller nåt.

PS: lyssnar nu på låten
Barcelona Frodo
2011-02-10 23:05
Rivaldo!

Vinster är inte lika viktiga för oss och Real Madrid då vi inte har utdelningar till aktieinnehavare att ge ut.
Hunting Bears
2011-02-10 23:04
Rivaldo!

Har du koll på hur långt dom har kommit med senast skivan?

En smula off-topic kanske. :P
Barcelona el Flaco
2011-02-10 23:03
När det gäller ekonomin är den mest frustrerande biten att det är omöjligt som supporter att ha full koll hur det står till med siffrorna. Hur som helst kan vi nog konstatera att utgifterna under Laportas två sista ord var överdrivet ohållbart i längden. Rosell, Faus & Co har ett stort jobb framför sig och de har än så länge gjort vissa små framsteg för att täppa till utgifterna.

Temat kring tröjsponsor och Qatar Foundation är det som många att komma med delade åsikter. Perosnligen hade jag inte velat se någon reklam alls på tröjan, men jag får helt enkelt lita på att herrarna i styrelsen har bättre koll på ekonomin än vad jag har. Även om Rosell är en affärsman är det ingen som kan ifrågasätta hans barcelonismo. Han vill klubbens bästa naturligtvis och han har tagit det här beslutet gör han det för att han tror det är det bästa alternativet för att minska skulderna.
Spanien Rivaldo!
2011-02-10 23:02
Hunting Bears

Definitivt. Är så sugen på nya albumet nu, det tar alldeles för lång tid emellan deras album :(
Barcelona Rambla~
2011-02-10 23:02
Blaugrana91 & andra

Tänk er själva. Barcelona göra om sitt bokslut när Rosell tog över efter Laporta. Det är väl självklart att det slås på stora trumman när storklubben Barcelona, den mer-än-klubb-dryga klubben presenterar ett sådant jätteunderskott i sitt bokslut. Hur kan detta komma sig. De tror ju att de är så perfekta, de vann just en trippel men ändå så blöder de ekonomiskt.

Det fattar väl alla hur skadeglada alla andra blev när den nyheten dök upp. Efter det så spär ju så klart all media på ännu mer.
Spanien Rivaldo!
2011-02-10 23:00
Sen vill jag bara påpeka att bara för att Barcelona kom tvåa på den där listan och hade 4 miljarder inkomster så gör det inte klubben "rik". Det enda som egentligen är intressant är ju vinsten.
Hunting Bears
2011-02-10 22:59
Pulk/Pull Revolving Doors är nog den låt jag gillar minst på den skivan faktiskt. Men typ allt Radiohead gör är ju briljant.
Spanien Rivaldo!
2011-02-10 22:58
Hunting Bears

Grejen är ju den att det sätter en enorm press på Cesc, hur han än gör om han ska göra ett val eller ens kommentera det så förolämpar han någon av sidorna.

Hunting Bears är jävligt skön förresten ;) Tar ju inte Pulk/Pull Revolving Doors dock.
Barcelona Rambla~
2011-02-10 22:57
Frodo

Byggnaden ligger nästan vägg i vägg med Camp Nou, det skiljer bara en liten träningsplan mellan.

Alla spelarna fick inte plats i själva huset. Spelare som tex Valdes har berättat om hur han sov någonstans i innandömena på självaste Camp Nou. Hehe, några hade "sovrum" på Camp Nou för att det inte fanns plats i själva La Masia-huset.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-10 22:57
Personligen tycker inte jag att det är något som tyder på att vi skulle ha en ekonomisk kris (inte så allvarlig som vissa vill få det till allafall), jag menar idag kom det precis som Rambla sa fram att vi är världens näst rikaste klubb, att vi har skulder eller gör en förlust är vi inte ensama om.

Dessutom meddelade klubben igår att vi precis som vanligt har lite drygt en halv miljard att handla för+Zlatanpengar(om Milan har råd nu vill säga?) och ev. pengar för spelare vi säljer.

Sen tycker jag att det är rätt imponerande att vi lyckas omsätta så mycket trots att vi inte haft någon tröjsponsor tidigare, jag menar alla andra klubbar får ju även in pengar på detta, det har inte vi fått och trots det är vi 2a, tänk hur mycket vi får in nästa säsong med en tröjsponsor, tar vi över 1a platsen kanske?
Barcelona el Flaco
2011-02-10 22:56
Frodo/

Håller med att den gamla La Masia byggnaden känns tagen från en annan tid och är ett tempel för klubben. Den har dessutom, som du säger, utsikt över Camp Nou, men med den nya La Masia kommer ungdomarna å andra sidan få träna nära stjärnorna från A-laget, vilket även det måste vara en motivering. Lägg även till all ny teknologi, bekvämligheten och det faktumet att det finns plats för fler inneboende. Flytten känns trots allt logiskt.
Spanien Matski
2011-02-10 22:55
Rambla~

TACK! Det klargjorde väldigt mycket för mig.
Nu känns det som att jag vet lite mer om vad ni tycker och dessutom ännu mer om Barcas situation, kanske var den inte så farlig som jag tyckte det lät.
Jag visste till exempel inte om det där med direkt betalning av Villa och liknande.
Sedan har jag inte tiden att läsa på om allt som Barcelona varit med om sen i somras, jag har fullt upp med skola och Arsenal.
Tack för att ni (i alla fall vissa av er) klargjorde lite för mig och för att ni kunde diskutera. :)

Synd att vissa av er ska bli så otroligt defensiva och ta illa upp för vad jag än skriver, men sådana finns det ju i båda läger så jag tar knappast illa upp. :)
Jag känner iaf att jag fått reda på det jag ville plus att jag har fått lite mer insikt.
Väl mött på onsdag, om Djourou lirar för oss tror jag vi har en chans, om Squilacci lirar kan jag lova att vi är helt körda, haha. Han är nästan en ny Silvestre i mina ögon.

Även om ni är favoriter tror och fram för allt hoppas jag att vi ger er en match.
Tack för mig!
Hunting Bears
2011-02-10 22:54
LaSagradaFamilia

Radiohead-låt detta, fick bara för mig att byta men nu verkar jag inte kunna byta tillbaka då mitt gamla är upptaget tydligen.

Barcelona Rambla~
2011-02-10 22:53
"Ekonomin är ju uppenbarligen inte den bästa, men som tur är inte heller nära på en av de värsta bland europas toppklubbar"

Lite felvinklat. Ekonomin är det inget fel på, det dras in hel del pengar och det kan ändå förbättras. Det vore mera rätt att säga att utgifterna mest pga onödiga spelarköp och andra extravaganta utgifter de senaste två säsongerna skenade iväg för mycket. Därav onödigt höga skulder i dagsläget. När det gäller ekonomin och få rätsida på skulerna är jag inte det minsta orolig när det gäller Rosell. Den mannen vet hur man tjänar pengar och stabiliserar upp en ekonomi.
2011-02-10 22:52
Jag håller helt med Frodo, vill dessutom lägga till att "La Masia" låter lite bättre än "La Masia-Centre de Formació Oriol Tort". Som tur är ligger det precis vid träningcentret.

@Hunting Bears: förresten, varför har du bytt namn?
Hunting Bears
2011-02-10 22:50
Men varför ska dom göra det? Dom vill ju ha hit Fabregas? Det är däremot inte deras jobb att jobba på övergångar men de får väl forfarande säga sina åsikter som spelare som är deras vänner utan att en hel klubbs fans ska börja gråta och kalla dem "scum of the earth".
Barcelona Frodo
2011-02-10 22:50
el Flaco

Jag gillar det nuvarande La Masia. Det är något mystiskt och old school som jag gillar med det. Dessutom kan man se Camp Nou därifrån vilket många profiler likt Iniesta nämnt varit en starkt bidragande orsak till att han kämpat så hårt. Men men, det nya kommer att se snyggt ut och vara bekvämliga för ungdomarna att vistas i.
Spanien Rivaldo!
2011-02-10 22:48
Hunting Bears

Det går ju att svara något i stil med "Det är inte mitt område"/"Inga kommentarer".
2011-02-10 22:48
Ekonomin är ju uppenbarligen inte den bästa, men som tur är inte heller nära på en av de värsta bland europas toppklubbar. Helst hade jag sett att alla barcas storstjärnor halverade lönen så att skulden kunde betalas av, eller biljettkostnaderna sänktes, eller att pengarna skänktes till fattiga... eller att jag fick några procent själv. Man har det rätt knapert som studerande..
Barcelona A.Gaudi
2011-02-10 22:47
om det är något rosell kommer vara bra på så är det den ekonomiska biten där han är mkt drillad. Laporta skapade världens då bästa lag men lät det skena iväg lite, med zlatanköpet som tydligaste exempel.

Men jag tror knappast klubben kommer fortsätta i banan betala överpris och sälja för underpris. Afellay är ett exempel på en ekonomiskt mycket smart värvning. 3 miljoner för en spelare som annars hade kostat över 20 åtminstone.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-10 22:46
Kom igen nu, Matski verkar vara rätt så trevlig, jag tror att vi är så vana vid dumma Arsenalsupportrar att vi är allmänt fientliga mot de, särskilt efter sommarens tjafs :P
Barcelona Rambla~
2011-02-10 22:46
Matski

Dåligt kassaflöde innebär att du har dåligt med pengar i plånboken, små likvida medel alltså. CASH!

Klubben värvade Villa. Valencia vägrade gå med på avbetalningar, de ville ha pengarna up front. Lägg till den vansinniga och onödiga värvningen av Zlatan säsongen innan så fattar vem som helst att det finns lite pengar kvar i "plånboken". Inte blir det bättre att man sen förhandlar med snål-Milan när man vill göra sig av med Zlatan.

Mitt under sommaren spelas det inga matcher, alltså inga publikintäkter in. Spelarlönerna i klubben betalals ut några fåtal gånger under året, bla under sommaren. Det innebär att man hade ont om kontanta medel. Lägg där till att man precis hade haft ett presidentval vilket säkert inte heller var precis gratis.

Dock så är det ingen panik. Du säger att Arsenal får avkastning. Idag kommer det ut en rapport att Barcelona är den klubb som drar in näst högst av alla klubbar i världen. Pengar flödar in, det är det ingen fara för. Så du kan nog lugnt räkna med att Barcelona kommer att kunna betala av på sina lån och fodringar. De behöver knappast någon sugar-daddy som hivar in pengar så fort en räkning ska betalas. Dessutom, det nya tröjsponsoravtalet garanterar ännu mer intäkter till nästa säsong. Eller förresten, det har redan börjat komma in pengar nu under våren.
Hunting Bears
2011-02-10 22:45
Rivaldo!

Vadå press från spelarna/kompisarna? Ska spelarna vägra svara på frågor gällande Cesc eller?
Barcelona el Flaco
2011-02-10 22:44
Hunting Bears/

Nej, han är två döttrar, inga söner.
Spanien Rivaldo!
2011-02-10 22:44
Det är ju inte precis samma sak att ringa Cesc eller gå ut i en tidning som sprids över hela världen. Det är ju lite skillnad på press... Cesc vill nog inte förelämpa någon av klubbarna, han har ju en stark relation till både Barca och Arsenal och vill nog inte bränna några broar. Det Arsenalfansen vill är nog att han ska få vara i fred och göra valet utan en sådan enorm press från kompisar och familj från Barcelona.
Annons: