/spanien/barcelona/forum/13075.aspx/spanien/barcelona/forum/13075.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tritranquilo
2011-02-12 14:57
Tänk vad messi & co skulle kunna göra i den ligan. Alla spelare i pl som är något tekniska är hur grymma som helt i pl. För många träben i den ligan

Någon som vet varför athdnet(stavning) inte funkar?
elbraco
2011-02-12 14:54
Let me google that for you.

Eller vänta, gör det själv :)
Nämen den heter väl typ atdhe.net eller nåt?
Barcelona .Sami.
2011-02-12 14:51
Vad heter den stream sidan. Adhnet. com?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-12 14:47
Abidal är just nu helt otrolig. Han är till skillnad från Puyol väldigt lugn och säker i uppspelsfasen och har ett fint passningsspel. Lägg till att det är nästan omöjligt att ta sig förbi fransmannen när han är i en sådan här form. Han verkar ha fått ett grymt självförtroende i och med det där målet han gjorde, för efter det har han utstrålat ett sjärlvförtroende som aldrig förr. Han är just nu kung, om han spelar som mittback eller vänsterback spelar mindre roll.
Atlético addeh
2011-02-12 14:45
Hyder

Co-signar ditt senaste inlägg angående Abidal. Med ett färskt minne från VM-slutspelet i somras där Abidal spelade allt annat än bra som mittback var jag likt dig väldigt oroad över hur han skulle klara av uppgiften under säsongen. Jag fick mardrömstankar när det presenterades att fransmannen skulle agera mittlås med Piqué i första ligaomgången, men ändå sedan dess har han bara vuxit i rollen.

Sett över hela säsongen rankar jag bara Messi, Iniesta och möjligen Pedro som bättre än Abidal. Under 2011 har han varit outstanding, vart han än har spelat. I samtliga stormatcher, framför allt mot Madrid, har han varit säkerheten själv.

Om klubben värvar en vänsterback i sommar, säg Coentrão eller Taiwo, för att börja använda Abidal mer som mittback så är jag inte helt säker på att Piqué får behålla sin startplats om han inte rycker upp sig. Tycker han har lirat lite väl nonchalant på sistone, och argumentet att han spelat med inflammerad tå räcker inte som ursäkt. Menar inte att jag vill peta Piqué eller möjligen Puyol ur startelvan, men lite rejäl konkurrens om platserna vore bra. Just nu vet båda om att det inte är någon som petar de ur startelvan. Ber om ursäkt för en något kladdig förklaring, men jag hoppas ni förstår någorlunda vad jag försöker få fram.
DavMessi
2011-02-12 14:43
David Silva dominerar matchen. Jag skrattar åt dem som sa att han är för svag för Premier League. Som Niva sa alldeles nyss: Klass övervinner styrka (vet inte riktigt vad han sa, någonting sådant). Det är inte bara den här matchen, han har dominerat all motstånd hittills i Premier League.
Coach pep
2011-02-12 14:35
Hyder

Det är en ren fröjd att se på Abidal. När han har bollen utstrålar han självförtrende och säkerhet. Han är till och med så pass skicklig att han kan sköta uppspel. Han är säkrare än Puyol med bollen, men.. utan den då? Puyol vet alltid vart han ska stå. Abidal har varit ute och cyklat förut. På Emirates kommer vi få utstå ett enormt tryck.

Men ja, Pique-Abidal känns verkligen förtroendeingivande på förhand, helt klart.
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-02-12 14:18
C Ronaldo får blåmärken för att han vaxar sina ben..
Barcelona Hyder
2011-02-12 14:16
Coach pep

Sant. Innan säsongen var jag, precis som många andra, otroligt pessimistisk till Abidal som mittback. Men jag tror nog att vi alla kan vara lugna för att Aby har motbevisat mig och resten på bästa tänkbara sätt. Han har ju briljerat på ett sät jag inte ens kunde drömma om som mittback. Känner ingen oro alls över fransmannen. Tvärtom. När han har bollen så kan jag sträcka mig över chipsskålen eller ta något att dricka, så lugn känner jag mig i alla fall.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-12 14:15
Sitter och kollar på Man United-Man City och kan konstatera att inget av lagen direkt pressar på den som har bollen...

PL-fantaster säger att Barca inte skulle "klara av" att vinna PL...Patetiskt,
Dem lagen hade inte klarat av den press vi sätter in.
Coach pep
2011-02-12 14:13
Abidal har faktiskt också många gånger gjort bort sig totalt när han spelat mittback, både i Barca och i landslaget. Då syftar jag främst på att han varit helt felpositionerad många gånger varefter vi släppt in mål. Jag känner mig inte 100 procent bekväm med att Abidal kommer lira mittback mot Arsenal, men förhopnningsvis fortsätter han bevisa att han verkligen vuxit in i rollen.
Barcelona Hyder
2011-02-12 13:44
addeh

Ja precis, det är det jag menar också: det är onödigt att riskera nu. Det är bara Maxwells game jag oroar mig för. Han har klarat de flesta stora matcher han har spelat för oss. Men borta på Emirates förra säsongen var det ju lite si och så om den saken när Walcott kom in. Puyol spelar hemmareturen, det är då vi kommer explodera på riktigt tror jag. Har en bra känsla inför Emirates-matchen också men det ska bli intressant o se om Wenger har lärt sig någonting. Han hade inte gjort det inför returen förra året i alla fall.
ponta p
2011-02-12 13:43
HAHAH LOOOL RONALDO LIGGER HELA TIDEN BREE LÄK SHUU LOOL LOL!!!!!!111ETtETTETTT

Klart som jävla korvspad att han får mycket stryk, tröttnar ni aldrig på att hata? Ni är fan löjliga hela bunten.
AndreD
2011-02-12 13:35
Haha, detta var nog bland det roligaste jag någonsin läst.

Ronaldo (den falske):
"– Titta på mina ben och du ser hur mycket blåmärken det är på dem. Men det är normalt. Jag är van att bli hårt uppvaktad. Jag försöker att inte svara tillbaka, istället ställer jag mig upp och fortsätter att spela."

1. Fick han blåmärken av alla gånger han slängt sig på gräset?
2. "Ställer jag mig upp och fortsätter spela". Okeej, du behöver inte överdriva nu.

Atlético addeh
2011-02-12 13:30
Hyder

Det jag menar är att det är onödigt att kasta in Puyol i hetluften då Abidal, som du säger, gjort det helt utomordentligt som mittback i kaptenens frånvaro. Självklart är det allra bästa alternativet att både ha Puyol & Abidal på planen samtidigt, men då vi just nu har en fungerande defensiv känns det lite väl vågat att ändra på det i en sådan match. Fast jag vet att Puyol i och för sig aldrig skulle göra bort sig, men det är en helt annan femma. Bättre att låta honom komma in i gamet igen mot Athletic nästa helg då han dessutom ska vara helt frisk. Vi vet inte hur återställd han är ännu, men det vore onödigt att riskera någonting.
elbraco
2011-02-12 13:20
Manchesterderby snart - finns det några bittrare personer än de som skriver Citys krönikor? Jag har inget alls emot själva laget (tycker tvärtom de har ett spännande lag) men läser man det redaktionen skriver så blir man fan förvånad, de svingar verkligen mot allt och alla som har något med United att göra. Läs artikeln (inte bara denna - dessa sorts artiklar kommer ALLTID upp inför ett Manchesterderby) jag länkar så kommer ni märka att de inte ens försöker göra något "roligt" av det eller grundar det på något riktigt.
Vi Barcafans brukar ju skämta om typ Guti och Gago, samma sak som Realfans inte direkt hyllar Busquets osv, men det City skriver dryper verkligen bara om bitterhet och försök till att håna eller förnedra United utan direkta grunder.

Tycker det är tråkigt att de bara är ute efter att håna United, det vore en annan sak om man försökte få in lite humor i det hela men de kanske hellre vill spegla den brittiska mentaliteten.
Barcelona Hyder
2011-02-12 13:13
addeh

Grejen är ju att Puyol nästan alltid ligger rätt. Jag tycker till och med att han har blivit bättre med åren. Abidal som västerback betyder att han samtidigt är städgumman bakom Puyol. Det har vi sett i många matcher, speciellt under förra säsongen där jag tyckte att Aby var en av de bättre i laget när han väl var frisk. Men Abidal som mittback är ju helt otrolig också, förmodligen bättre än de flesta mittbackar i världen om vi tittar dagsform.
Atlético addeh
2011-02-12 13:10
Hyder & elbraco

Då vi har en av lagets i särklass snabbaste spelare i form av Abidal att täcka upp bakom Maxwell så är jag inte alls orolig för vad Walcott ska uträtta.

Hetfield

Äh, Messi vill alltid spela och då får han det. Svårare än så är det inte. Tror knappast ha har något "avtal" med Pep som säger att han måste spela 90 minuter varje match. Att han spelar från start i varje match tycker jag inte är mer än rätt, men när han gjort 2-3 mål och Villa inget kan man tycka att Pep borde byta ut Messi, vilket aldrig har inträffat...
elbraco
2011-02-12 13:03
addeh

Jo jag håller med dig om att man borde spela Abidal istället nu när du säger det, men isåfall resulterar det i att Maxwell kommer möta Walcott och det gick som alla vet mindre bra förra gången. Vi lär slå Arsenal ändå men för min del känns det mer hundra procentigt om Puyol är på mitten och Abi på vänsterkanten.

AndreD
Inte optimalt kanske men det är inte Real vi möter :P men jag håller med dig. Afellay förtjänar all speltid han kan få nu. Speaking of which, jag fick just ett fanmail från Barcelona och till och med där stavar de hans namn fel.
"From Affelay to xxx". Herregud, AFELLAY stavas det #språkpolisen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-12 12:59
addeh

Ibland undrar man om Messi har nakenbilder på Pep som han hotar med, det är inte ok att han spelar varje match. Ibland måste man bänka stjärnan, även om han inte vill det.
Barcelona Hyder
2011-02-12 12:57
RAC1 brukar inför varje match ta upp möjliga startelvor. Den senaste jag såg så trodde man att Piqué och Iniesta vila. Busi skulle då agera mittback, Keita på mitten tillsammans med Xavi och El Jefecito och resten som vanligt. Det är lite väl överdrivet att spela med Busi som mittback även om det vore riktigt fint för Piqué att få vila lite efter hårt matchande.

Jag är lite orolig för hur Maxwell kommer hantera Arsenals snabba högerflank på onsdag. Han är en bra vänsterback som gjort det hur bra som helst egentligen hos oss. Men en Walcott mot en inte allt för snabb Maxwell i ett omställningsläge känns inte riktigt bra. Vore fint en ledare som Puyi i backlinjen (tycker inte att han ska riskera något dock) och en Abidal som får springa sig lös på vänsterkanten.
AndreD
2011-02-12 12:55
elbraco

Masken tillsammans med Keita? Det där är nog det sista vi vill se igen ;)

Tycker man ska vila någon av Xavi, Iniesta och börja med Afellay på mittfältet. Värt att testa i en sån här match.
Atlético addeh
2011-02-12 12:54
elbraco

Det är fortfarande oklart om el capitán kommer bli spelklar till tisdag, men det mesta talar mot. Men även om Puyol skulle bli redo för spel tycker jag det vore onödigt att starta med han mot Arsenal av den enkla anledningen att vi redan har en välfungerande defensiv. Abidal är just nu vår bästa mittförsvarare och Maxwell gör aldrig bort sig på vänsterkanten. Bättre att låta Puyol komma in i spelet lite innan han direkt slängs in i hetluften.
Atlético addeh
2011-02-12 12:50
Hetfield

Hehe, Messi kommer aldrig bänkas. Men jag håller med dig om att han gott och väl kan bli utbytt vid en stabil ledning. Han har redan spelat mycket på sistone och några minuters extra vila inför tisdagens stormatch mot Arsenal vore välbehövligt.

Busquets är väl den enda av de ordinarie startspelarna som kan tänkas vila ikväll. Möjligen Xavi eller Iniesta och låta Keita spela, men det är det sista jag hoppas på.

Bästa möjliga startelva fast Mascherano istället för Busquets låter primadonna i mina öron. Skulle dock inte bli förvånad om Pep väljer att slänga in både Milito & Keita från start...
elbraco
2011-02-12 12:49
Hoppas också Masken startar. Helst Keita med istället för Xavi men han brukar ju ta Iniestas plats, och vi behöver inte en ordinarie startelva för att slå Sporting.
Någon som har några nyheter om Puyol, hinner han bli frisk till Arsenalmatchen?
PedroRodriguez
2011-02-12 12:33
Hombre

Nja, inte usel men han har faktiskt aldrig spelat en VM match. Han togs ut till VM-truppen Världsmästerskapet 62 men skadade sig strax innan turneringen börjat. Det blev heller inget VM -58, fyra år innan då Spanien misslyckats med att kvalificera sig dit. Han har inte spelat något stort mästerskap med landslaget.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-12 12:25
Hoppas Mascherano startar. Jag vill att argentinaren ska få mycket speltid så att vi på så sätt håller igång honom ifall Busquets skadar sig. Nu är det perfekt att låta Masken spela och vila Sergio inför den viktiga uppgiften på Emirates.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-12 12:15
Pep, ta ut Messi om vi leder! Det sista vi behöver är en trött Messi som går runt och lunkar, släng in Afellay redan i början av andra halvleken. Eller varför inte starta med Afellay och ta in Messi om det behövs?

Det sista jag vill se är en sliten Messi.
Atlético addeh
2011-02-12 12:12
Känner mig lite nervös inför kvällens match med tanke på att det var landslagssamling i veckan. Förhoppningsvis blir det ingen repris av vad som hände den 11 september mot Hércules efter den onödiga landslagssamlingen, utan att laget ikväll är hundra procent fokuserade och går in med rätt inställning.
Barcelona Abbe.
2011-02-12 10:45
Mesut Özil "the next one"

Skrev du till mig? "Abbe" är korrekt stavning.

Jag skrev bara vad han sa, vart i inlägget kritiserade jag hans svar? Lugna ner dig lite.
Annons: