/spanien/barcelona/forum/1307.aspx/spanien/barcelona/forum/1307.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2016-05-21 13:28
€155M? FUCK YEAH!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-05-21 13:11
[QUOTE=Liunil Masse]Grimaldo kommer spela i en toppklubb snart o kosta typ 40M. Hur fan kunde Lucho inte ge honom en chans? EN, när Adriano o Mathieu är back-ups... [/QUOTE] Se hur Lucho tillsammans med Bartomeu kommer förstöra allt det fina Cruyff hade byggt upp. Drar man en slutsats efter Luchos värvningar kan vi förvänta oss ett Atletico Madrid likt lag om ett par år. Tyvärr är det den bittra sanningen.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-05-21 13:09
[QUOTE=enkos]Om Ter Stiegen eller Bravo skulle lämna i år vad är chansen att vi kan värva ännu en gång från Sociedad denna gång den unge argentinaren Rulli som jag tror kommer ha lysande framtid? Hans kontrakt går ut i juni månad och blir således bosman. [/QUOTE] Rulla gör alltid bra matcher mot Barca. Lämnar Bravo bör han köpas in. Kan inte vara alltför dyr, och han är argentinare som är ett plus i kanten.
Barcelona Andresito
2016-05-21 12:59
Länk till artikeln angående sponsring i länktips.
Barcelona the cameroonians
2016-05-21 12:57
Nu kom det info från en andra trovärdig källa i form av La Vanguardia gällande NIKE-avtalet;

Första två säsongerna (under vilket nuvarande avtal egentligen också gäller);
€80-85 miljoner, vilket är en förbättring med €20-25 miljoner sett till förra säsongen som gav den hittills högsta summan - €64 miljoner

Därefter minst €105 miljoner per år upp till €155 miljoner beroende på hur försäljningen går i butikerna samt beroende på hur framgångsrika laget är gällande titlar.
Barcelona Smogen
2016-05-21 12:44
Om 155mille stämmer ör det ju helt galet. Nu är det väl visserligen ett par år till de här siftorna börjar gälla, men kan det faktiskt innebära att vi hår mot en reklamfri tröja igen? Det skulle betyda mer för mig än vad tex. förra årets CL vinst gjorde!
Vlom
2016-05-21 12:21
Officiellt: Lucho är La Ligas bäste tränare under Maj månad.
Vlom
2016-05-21 11:27
Officiellt: Suárez är La Ligas bäste spelare under Maj månad.
Barcelona Blaugrana91
2016-05-21 09:43
Sport skriver nu också att summan landar på €155M per år!! Sinnessjuk summa och Uniteds avtal med Adidas krossas fullständigt! Här ska ledningen faktiskt hyllas. Nu fattas bara en deal med Pepsi om €70M per år.
2016-05-21 09:30
Barca4life98

Lite korrigering gällande det där med flaggorna;

Det var inte klubben utan olika rättsorganisationer i Katalonien som överklagade regeringens beslut om att förbjuda esteladan under CdR-finalen.

Bartomeu hade för avsikt att åka oavsett men andra, t ex Laporta, krävde att han inte skulle sätta sin fot på Vicente Calderon om förbudet skulle avstå.

Bartomeu har varit konsekvent i sitt agerande när det gäller den politiska delen och hela tiden hävdat att Barcelona inte vill och ska ta ställning till självständigheten men också se till att medlemmarna får rätt att uttrycka sina åsikter under fotbollsmatcher. Det har lett till att han fått kritik från andra, t ex Laporta, som alltid stöttat regionens försök till självständighet osv.

Rätt eller fel, det är en ytterst svår balansgång att å ena sidan försvara klubbens image och(majoriteten av) medlemmarnas politiska åsikter och samtidigt kunna föra dialog med externa parter som UEFA, ligaförbund, fotbollsförbund och regering. Som svensk bryr jag mig inte nämnvärt, däremot ska inte Barto få cred för vad andra genomfört :-)
2016-05-21 09:20
Ja, €155 miljoner per år är sjukt bra. kanske för bra för att vara sant?
Kanske en dimridå för att få bort fokus från den misslyckade dealen med Qatar?

Det är för tidigt att börja spekulera i om det stämmer, än så länge är det bara MD som skriver om den summan.

Skulle det däremot vara sant och det inte finns några konstiga klausuler som varit fallet i andra stora avtal så är det bara att gratulera ledningen till a job well done. Också en möjlighet att verkligen ta ett stort steg från Qatar och titta på andra alternativ där värderingarna får ett större utrymme.
Skulle t ex gärna se att Unicef flyttades till framsidan av tröjan igen nu när den (som det se ut) kommer vara sponsorfri nästa säsong.

Hur som helst, ett steg i rätt riktning.

Det skrivs från MD´s sida att summan för nästa säsong kommer landa på runt €105 miljoner för att därefter kunna öka upp till €155 miljoner säsongen därpå. Dock återstår att se vilka bedrifter som krävs för att nå dessa summor. Är det trippeln som krävs så vet vi ju hur svårt det är. Hur som helst är det en rejäl ökning och NIKE kommer att göra Barcelona till klubben med högst PR-intäkter gällande tröjtillverkning, så minst €100 miljoner i fasta intäkter per säsong.

Alla detaljer kommer att presenteras på generalförsamlingen i september/oktober, tills dess får vi säkert höra fler rykten och sanningar.
Klubben har släppt en kommuniké på hemsidan där både Bartomeu och NIKEs president förklarar att de förlängt avtalet och att det är ett strategiskt viktigt avtal för båda parter med en ambition att stärka klubben globalt och NIKE som en sportpartner inom fotbollen.
Barcelona Gabriel
2016-05-21 08:13
Läste precis också att det kan bli uppåt 155M€ per år. Stämmer det här verkligen? Helt sjukt bra summa om det stämmer. The cameroonians, where you at?
Barcelona Barca4life98
2016-05-21 08:04
Vlom 155 miljoner euro per år! Jäklar vad bra! Bartomeu har varit en som jag och många andra har hackat på - med all rätt ibland. Däremot så tycker jag att han är mycket bättre än Rosell. Gillar det faktum att han/ledningen överklagade det här med flaggorna t.ex. Läste en artikel om att han tänkte bojkotta finalen annars. Sen är 155 miljoner euro om året grymt bra! Blir vi bara av med Qatar för evigt så är jag nöjd. Trodde aldrig att jag skulle säga det men "Bra jobbat Bartomeu"
Vlom
2016-05-21 07:58
Official: Barcelona announce they have signed a new long-term sponsor deal with Nike, details to be provided at general assembly #fcblive Barcelona's new sponsor deal with sports supplier Nike could be worth 155M a year (including incentives). [md]
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-05-20 23:42
@Vlom:
Jag undrar vad de som tillverkar spelet FIFA skulle svara på din/vår fråga? Det som skulle få dig glömma detta är om Barca vann mot Sevilla på söndag. Och, och, och nu kommer det. R.Madrid förlorade mot A.Madrid. Boooooom!!!! Det skulle kännas så mycket skönare än föra säsongen. SKååål!!!
Barcelona neymar JR
2016-05-20 23:33
The camerooninas Men då blir ju avtalet bra mycket sämre än vad man förväntade sig. 100 miljoner/ år i 10 är godkänt men nu slutar det upp i 70-100miljoner/ år i 8 år. Aja mer än vad man förväntade sig av ledningen, cudos till dom nu är dom inte helt värdelösa.
Barcelona enkos
2016-05-20 23:33
Om Ter Stiegen eller Bravo skulle lämna i år vad är chansen att vi kan värva ännu en gång från Sociedad denna gång den unge argentinaren Rulli som jag tror kommer ha lysande framtid? Hans kontrakt går ut i juni månad och blir således bosman.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-20 23:27
[QUOTE=Vlom]Under dagen släppte TV-spelet FIFA ut säsongens elva för La Liga och jag såg att Cristiano Ronaldo fick 99 i rating (det högsta man kan få i spelet) vad gällande dribblingar. Vad som förbryllar mig är att portugisen snittar 1.4 dribblingar per 90 minuter. Och bland spelarna som har gjort minst 10 matcher i La Liga, så hamnar Cristiano på en "hedersam" 74:de plats bland La Ligas bästa dribblers. Hur kommer det sig? [/QUOTE] $$$$$
Barcelona Liunil Masse
2016-05-20 23:26
Grimaldo kommer spela i en toppklubb snart o kosta typ 40M. Hur fan kunde Lucho inte ge honom en chans? EN, när Adriano o Mathieu är back-ups...
Vlom
2016-05-20 23:01
Under dagen släppte TV-spelet FIFA ut säsongens elva för La Liga och jag såg att Cristiano Ronaldo fick 99 i rating (det högsta man kan få i spelet) vad gällande dribblingar.

Vad som förbryllar mig är att portugisen snittar 1.4 dribblingar per 90 minuter. Och bland spelarna som har gjort minst 10 matcher i La Liga, så hamnar Cristiano på en "hedersam" 74:de plats bland La Ligas bästa dribblers.

Hur kommer det sig?
2016-05-20 21:56
@neymar JR:

Enligt MD´s Miguel Rico innehåller de två första åren (som egentligen är de två sista i nuvarande avtal) en förbättring av de cirka €33 miljoner/år - däremot inte lika mycket som de övriga 8 åren där det ryktats om cirka €80-90 miljoner per år plus variabler beroende på titlar.

Däremot kan de extra miljonerna bli välkommet kapital i kassan om det nu inte blir något tröjsponsor-avtal nästa säsong.
Barcelona neymar JR
2016-05-20 21:35
Barcelona could in the coming hours announce the renewal of their sponsor deal with Nike until 2026. Current deal is until 2018. [md] Då borde väl det börja gälla redan i år? :) vamos äntligen något gott iaf.
Barcelona Reymar
2016-05-20 21:11
Barcaholic

Säsongen 2014/2015 som Luis Enrique tog över så hände detta.

7 st in: Bravo, Ter stegen, Douglas, Vermaelen, Mathieu, Rakitic, Suarez.

9 st ut: Fabregas, Pinto, Puyol, Valdez, Alexis, Tello, Song, Jonatan dos Santos, Cuenca.

16 transfers i en och samma säsong är inget nytt hos Barca och även om vissa av spelarna är ute på lån så kommer dom inte tillbaks.

Som Barcaholic nämner så ledde Säsongen 2008/2009 till en trippel men även säsongem 2014/2015. Jag ser ett samband här, massutrensning = trippel. Jag säger vi testar igen så vi kan bevittna ännu en trippel!
Barcelona Liunil Masse
2016-05-20 20:53
Det är enkelt, bidrar du med jack shit på planen så ska du lämna Barca. Spelare som Adriano, Douglas, Vermaelen, Sandro och Arda ska bara säljas o in med spelare som uträttar något. Vi är fan nog den enda toppklubben som sitter på spelare som bara bidrar med att dra ner lönebudgeten. Nog nu!
Barcelona Barcaholic
2016-05-20 20:35
@ Xaviesta:

Säsongen 2008/2009 som Pep Guardiola tog över så hände det.

7 st in: Keita, Pique, Pinto, Caceres, Alves, Hleb och Busquets som flyttades upp.

9 st ut: Ronaldinho, Deco, Thuram, Zambrotta, Edmilson, Dos Santos, Ezquerro, Crosas och Oleguer.

Henrique köpes och lånades ut i samma fönster så valde att inte räkna med honom i varken in eller ut listan. Det gav bra resultat med alla titlar det året, jag säger vi testar igen! :)
Vlom
2016-05-20 20:23
Från FCBS

Spanska regeringen i Madrid beslutade som vi skrev för några dagar sedan, att förbjuda självständighetsflaggorna under CdR-finalen på Vicente Calderón på söndag. Detta gick emot de mänskliga rättigheterna och var ett angrepp på yttrandefriheten.

Idag eftermiddag, behandlade en spansk domare förbudet mot de katalanska Estelada-flaggorna under Copa del Rey-finalen, som överklagades och protesterades av människorättsorganisationer i Spanien och FC Barcelona. Domaren beslutade att avbryta/upphäva förbudet, efter att ha kommit fram till att det ej fanns något rättslig eller annan grund för att förbjuda flaggan.

"Det har inte vid något tillfälle bevisats att den katalanska Estelada-flaggan orsakat eller krävt våld eller rasism", sa domaren.
Barcelona Vampíro
2016-05-20 20:12
Octopus Adam West.
Vlom
2016-05-20 19:24
The Octopus of Badia

Och vem hade Bale petat någon utav MSN-trion tror du? :)
Barcelona The Octopus of Badia
2016-05-20 18:58
Vampíro

Beror ju på vilken Batman-version vi köper in; är det Affleck eller Bale? Bale går nog rakt in i vår elva medan Affleck lär vara något för gammal och seg för att direkt förbättra vårt lag.
Barcelona ElRaval
2016-05-20 18:45
[QUOTE=Vampíro]Ut: Marlboro Arda Vermaelen Douglas Vidal Munir Sandro Bravo In: Marquinhos Thiago Batistuta Bellerin Pogba Batman Mahrez [/QUOTE] för vilka pengar då? bara marq, thiago, pogba och mahrez kostar två miljarder. ska vi finansiera derss köp och höga löner med försäljning av douglas och sandro?
Annons: