/spanien/barcelona/forum/13064.aspx/spanien/barcelona/forum/13064.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Thiago Alcantara - Futuro Número #4
2011-02-10 18:59
Hetfield- Megan Fox is a dude

Vad ska vi ha Pastore till när Thiago finns? Vi har precis värvat Afellay som gjort det riktigt bra. Bojan som vi alla hoppas på ger vi fortfarande chansen. Deoulufe och Rafinha kommer utvecklas och vi får se dem är något att ha som jag tror på.

Så tyvärr så är en spelare som Pastore riktigt onödig. Vad hände med att du ville ha Kanoute? räcker det inte med att vi sätt en centertank misslyckas som kostade oss ca 700 milj?
Hunting Bears
2011-02-10 18:46
Kan Pastore spela som striker?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-10 18:43
Jag skulle inte precis gråta om Cesc INTE kom, men jag säger bara att jag ser Cesc som Xavis arvtagare. Det är inget jag själv står för, det har även Xavi sagt, vem ska argumentera mot det då?

Om jag fick bestämma så hade jag köpt Coentrao (15-25 miljoner) och Pastore (25-35 miljoner) istället för Fabregas.
Då får man två ultrahungriga spelare för priset av Fabregas, det är dessutom två unga spelare. En vänsterback som har spring i benen, både framåt och bakåt och en mittfältare som även kan spela som centerforward och bidra med tyngd/längd.

Flytta upp sedan Fontas och Thiago, då är laget komplett.
Atlético addeh
2011-02-10 18:39
Hetfield

1. Det var sju år sedan Cesc lämnade för spel i Arsenal, och även om det spanska landslaget spelar på ett liknande sätt som Barcelona, betyder inte det att Fábregas är som klippt och skuren för att kunna ta över efter Xavi. Just nu spelar Cesc i samma roll som Messi har i Barça, dvs precis bakom anfallet. Ser faktiskt inte han som en "naturlig" ersättare till Xavi pga detta.

2. Xavis främsta styrka är hans spelförståelse och hjärnan fungerar minst lika bra oavsett om han är 31 eller 35. Det jag försöker säga är att Xavi lika gärna kan behålla den här klassen i säker fyra år till, då skulle inte en 28-årig Cesc inte kännas lika aktuell va?

3. Om nu Xavi skulle dippa inom ett par säsonger är jag övertygad om att Thiago eller Iniesta skulle kunna axla dennes roll när han inte kan spela. Ser absolut inget problem. Don Andrés har innehaft rollen som den som styr tempot då Xavi inte funnits tillgänglig och han har klarat det galant.
Hunting Bears
2011-02-10 18:33
Måste?

Måste vi värva in Cesc då?
Barcelona Blaugrana91
2011-02-10 18:30
Vet att många här inte vill ha Cesc, men det är absolut inte omöjligt att vi köper honom i sommar. Även om klubben sagt att man för tillfället inte jobbar på det, så är det ju i sommar det ska ske isåfall.

Jag menar vi har lite drygt en halv miljard (€45 miljoner) i budget för värvningar+pengar om vi säljer någon, lägg även till att Milan ska betala oss €25 miljoner för Zlatan, då har vi ungefär €70 miljoner, vi lär sälja Milito och Jeffren, då är vi uppe i ungefär €80 miljoner.
Som sagt absolut inte omöjligt, personligen förstår jag inte varför vissa är så "anti" mot värvningar...
Visst vi har en fantastisk ungdomsakademi, men ibland måste man värva in någon spelare också...
2011-02-10 18:27
La Masia saknar en Xavi typ i laget, det är därför klubben vill/behöver Cesc.
Barcelonistas
2011-02-10 18:20
Hunting Bears

varför tar du upp mitt nick i stort sett varje gång, någon kommer in hit och börjar leka pajas!?

Lägg ner förfan.
Atlético addeh
2011-02-10 18:05
elbraco

"Det kommer ju hända, det vet vi alla om, men ärligt talat blir man mindre och mindre sugen på honom."

Personligen så tycker jag inte det känns lika självklart längre att Barcelona någon gång kommer köpa Fábregas. Speciellt inte med tanke på vilka talanger som är på väg upp från ungdomslagen. Thiago är redan lovad A-lagskontrakt nästa säsong, och bakom honom finns det ytterligare ett par spelare som om utvecklingskurvan fortsätter som den gjort de senaste åren också kommer vara och nosa på en A-lagsplats inom några år.

Pastore skulle kosta lika mycket som Cesc, det är jag helt övertygad om. Han må visserligen kännas hetare, men jag håller fast vid att framtiden redan finns i våra händer.
elbraco
2011-02-10 17:59
Det som är lite klämmande är känslan av att Barcelona någon gång "måste" köpa Fabregas. Det kommer ju hända, det vet vi alla om, men ärligt talat blir man mindre och mindre sugen på honom. Pastore känns hundra gånger hetare.
Antingen köper man honom i sommar, eller så kan man lika gärna vänta 3 år och pröjsa 30 mille för Pastore i nästa transferfönster. Han hade nog accepterat bänken till en viss grad, jämfört med vad jag tror Cesc kommer göra.
Barcelona .Sami.
2011-02-10 17:54
addeh
Barcelona drar sig tillbaka angående en värvning av Cesc? Vi får hoppas på det!
Thiago kommer bli riktigt stor.
Barcelona Pep the King
2011-02-10 17:43
Fan vad skönt om Barca inte köper Fabregas. Sparar hellre 400 mille och satsa på Thiago!
Atlético addeh
2011-02-10 17:38
Känns bra att båda Sport och Mundo Deportivo kommit med uppgifter om att Barcelona drar sig tillbaka angående en värvning av Cesc. Jag har alltid gillat honom som spelare, men för varje match jag ser Thiago spela, ju mer övertygad blir jag om att han kommer bli "the next big thing".

Dessutom skulle det bara kännas dumt att värva Fábregas med tanke på att vi inte lär göra oss av med Keita då han är "untouchable" enligt Guardiola själv. Xavi, Iniesta, Keita & Thiago som mittfältare samt Busquets, Afellay & Maxwell som också kan spela där känns ypperligt inför nästa säsong om ni frågar mig.

Vår framtid finns i vår egna ungdomsakademi, inte i Arsenal.

---

Busquets sade i en presskonferens för några veckor sedan att spelarna behöver två matcher per vecka för att komma in i tempot ordentligt inför CL-matcherna. Därför tror jag inte det är så dumt att dessa träningslandskamper faller in, även om det kan kännas onödigt att en spelare som Messi lirar 90 minuter. Det var tydligen så att argentinaren själv hade bett Batista om att få spela hela matchen, och jag tvekar på att han skulle våga säga emot Messi i det läget.

Nu börjar snart det riktiga allvaret. Fan vad skönt!
Sevilla Biri Biri
2011-02-10 17:33
Alex.K

My mistake! Du har rätt!
Real Madrid Alex.K
2011-02-10 17:30
Biri Biri

Japp jag vet att vi inte kan bli uppköpta. Det jag menade var att om jag hejade på en klubb så skulle jag inte vilja se någon amerikan som knappt vet vad fotboll är komma och köpa klubben.

Jaså kommer den regeln finnas redan nästa säsong? Jag hade för mig att den skulle komma runt 2013.
PedroRodriguez
2011-02-10 17:27
MAALLAAGGAAA

Du ändrar nick hela tiden och sprider din skrothög till hemsida. Du postar hemsidan på Puertan också har jag märkt. Ge fan i å skicka den hemsidan.

Sen så är Messi självklart bättre än Ronaldo. Finns ingen här inne som tycker annorlunda. Xavi och Ronaldo spelar inte på samma position.
Sevilla Biri Biri
2011-02-10 17:26
Alex.K
Hur ser ni förresten på att shejker och ryssar vänder blickarna mot Spanien då majoriteten av de engelska klubbarna redan är uppköpta?
Själv skulle jag aldrig vilja att Real Madrid blev det, men det kanske är bra för ligans framtid.

Själv skulle jag aldrig vilja att Real Madrid blev det, men det kanske är bra för ligans framtid.
------------------------------------------

Chansen är noll. Athletic (liksom Madrid, Barca och Osasuna) är medlem ägda ideella idrottsföreningar och som sådan kan inte säljas enligt lag.

Glöm inte bort med att den nya UEFA Fair Play reglen kommer in nu under sommaren. Så chansen att se lag som Valencia, Sevilla och även Atleti bli köpta av utländska investerare är inte så stor.
Malaga MAALLAAGGAAA
2011-02-10 17:22
elbraco

med sin äkliga sida.?

det är bara visa att jag tycker xavi och messi är bättre än ronald0?
elbraco
2011-02-10 17:20
Nu är han här igen med sin äckligt fula hemsida. Seriöst, kan ni inte blocka honom?
Malaga MAALLAAGGAAA
2011-02-10 17:20
Tycker messi och xavi är mycket bättre än ronaldo.

Heywood Jablome - Sal del banquillo

Japp helt rättt.
Barcelona Heywood Jablome - Sal del banquillo
2011-02-10 17:18
FCB:FCB

Ja, att sno åt sig Madrids första plats blir svår. Om jag inte har helt fel får väl klubben in hälften av spelarnas reklamintäkter? Samtidigt när de köper världens supserstjärnor så ökar ju marknadsintäkterna.

Alex.K

Att Real Madrid och Barcelona någonsin kommer att bli styrda av en rik ägare är nog inte särskilt troligt. Klubbarna ligger i toppen och tjänar mest pengarna - ingenting man behöver ändra på.

Det är kul att lite investerare börjar att intressera sig i la liga. Utan rika investerare hade Chelsea och Manchester City kämpat om Europa League-kval varje säsong.
Barcelona FCB:FCB
2011-02-10 17:12
Heywood Jablome - Sal del banquillo

Jo men de kommer ändå bli svårt att ta sig för bi reals plats.
Real Madrid Alex.K
2011-02-10 17:12
elbraco

Pep kanske de inte får, men Ancelotti är väl favoriten till att efterträda Ranieri då det är klubben i hans hjärta. Ett Roma med Ancelotti som coach + pengar kan bli ett spännande projekt att följa i framtiden. Detsamma med de spanska klubbarna som har blivit uppköpta.

Hur ser ni förresten på att shejker och ryssar vänder blickarna mot Spanien då majoriteten av de engelska klubbarna redan är uppköpta?
2011-02-10 17:01
elbraco.

Vi ska nog inte lägga stor vikt åt vad någon anglofil skriver. Andy Gray (blivit avstängd från skysports efter sexistiska kommentarorer mot en kvinnlig linjedomare) skrev att Barcelona hade haft svårt mot Stoke.

Jo, kanske i en enkelmatch mot ett supertaggat Stoke. Men i det långa loppet har Stoke ingen chans mot Barcelona.

Real Madrid och Barcelona leder listan på listan som rankar de rikaste klubbarna. Madrid etta, Barcelona tvåa. Någon rätt måste de väl göra. Och båda klubbarna är medlemsstyrda.

Barcelona fick en inkomst på to 398.1 miljoner euro förra året. Nästa år med Qatar-delen kommer de att hamna långt över 400 miljoner euro.
elbraco
2011-02-10 16:49
Det skrivs att Roma, som är på väg mot ett ägarbyte, kommer att bygga strukturen kring klubben likt Barcelona och att drömtränarna är Ancelotti eller Pep. Pep har spelat i Roma en tid men glöm att de får honom!
elbraco
2011-02-10 16:41
Haha, den är journalisten John Cross måste vara det största skämtet. Det han skriver är ett hån mot objektiv journalistik. Läs rubriken på det jag nyss länkade.
Hans senaste artikel handlar för övrigt om hur Barcelona ABSOLUT inte är en perfekt styrd klubb som "alla" påstår (vem har gjort det liksom??), och hur han kommer spy nästa gång han hör någon säga det.

Varför är det så att brittisk media alltid är så jävla dåliga på all fotboll utanför sina egna öar?
2011-02-10 16:32
Engelsmännen måste väl vara de mest arroganta folket i fotbollsvärlden?

Messi fick väl sitt genombrott i England efter matchen mot Arsenal på Camp Nou.

Och sen förstår jag inte varför man måste bevisa sig i Premier League för att få en hög status.

Hur har det gått för engelsmän i la liga eller i Serie A?
Barcelona B-Guden
2011-02-10 16:16
HalaBarca du är troll.
När jag var 11 visste jag när man skulle använda e eller ä
Du är annars amatör som vill ersätta Pedro med Ronney eller Augero.
Pedro är en mycket bra spelare han presterar i match efter match.
2011-02-10 16:12
Äh, mata inte trollet.
Barcelona Capitán - El tiburón
2011-02-10 16:06
Känns som HalaBarca inte är så fullt seriös som han/hon vill få det till.
Tror snarare det är nån madridista som haft för mycket tid och valt att skapa en profil här bara för att jävlas...

Om man nu får spekulera lite =)
Annons: