/spanien/barcelona/forum/13052.aspx/spanien/barcelona/forum/13052.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-13 21:03
Hahah Casillas rött!
Barcelona kev
hahah rött kort??
Barcelona Abbe.
Casillas utvisad!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-13 21:02
Grym stream till Real Madrids enkla vinstmatch i länktips.
Barcelona Frodo
2011-02-13 21:01
Vissa Arsenalfans verkar ju vara helt efterblivna. Att komma in här på forumet och påstå att Arshavin och Nasri är lika bra som Iniesta borde ge en spärr på livstid på les rambles. Varför göra en korkad jämförelse spelare för spelare när det finns så mycket annat att ta upp?

Ska ni spela med låg/hög backlinje, hög press, försöka hålla i bollen eller gå på snabba kontringar, spela mycket centralt eller använda kanterna etc? Det finns hur mycket taktiskt som helst att ta upp för er men ni väljer att påstå dumheter som att Arshavin är jämnbra med Iniesta och att den överskattade glasliraren van Persie är bättre än David Villa? Hur ska man kunna ta er på allvar när de flesta av er inte visar prov på några som helst fotbollskunskaper? Hur ska vi Barcafans diskutera något så dumt som att friidrottaren Walcott är bättre än Pedro?

Walcott verkar vara en hygglig kille men han är en högst medioker fotbollsspelare som saknar en hjärna. Under normala omständigheter när Arsenal har mycket bollinnehav och stöter på köttmurar är det inte optimalt att starta med Walcott som tar dåliga beslut och har en medioker teknik. Däremot lär Arsenal med största sannolikhet ha mindre bollinnehav mot Barcelona och då är en spelare som Walcott utmärkt att kontra med. Vi spelar nästan med backlinjen vid mittplan så därför kommer Walcott att vara giftig med löpningar bakom backlinjen om han startar.
Spanien Matski
2011-02-13 21:00
el Maestro!

Du har många poänger i det du säger.
Det kan ju dock bli domaravslut som avgör och dom går alltid att diskutera.
Tänk om Arsenal får 3 gratisstraffar, då är det ju svårt för Barca att vinna.
Eller om de får en felaktig utvisning i matchens första minut.

Men om inget oväntat händer så borde ju Barca vinna eftersom de är bättre.
Vi Arsenalsupportrar har inte mycket att skylla på enligt mig om vi tappar, vi har vår bästa elva förutom Nasri och Sagna. Vermaelen kan också räknas med såklart men jag tycker Djourou och Koscielny är väldigt bra tillsammans, det är iaf inte Silvestre vi lirar med.

Men fortfarande, bollen är rund och visst kan det uppstå saker att skylla på i matchen. ;)
Atlético addeh
2011-02-13 20:59
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Jag tycker det är tråkigt att ett så anfallstrevligt lag som Villarreal tappar onödiga poäng mot bottenlag. Struntar i om vi möter ubåtarna om några veckor, tänker mest på ligan. Vore roligare ifall de hade hängt med lite längre.
Barcelona el Maestro!
2011-02-13 20:54
När man lyssnar på många av Arsenalfansen, ofta de yngre, så hör man om att Arsenal var skadedrabbat i returen. Det är därför Arsenal förlorade!
Visst, hade Arsenal en del vikiga spelare borta men man glömmer att även Barca saknade Zlatan, Iniesta och de två ordinarie mittbackarna, Puyol och Pique. Så frånvaron av viktiga spelare hade bägge lagen. Barca var bättre helt enkelt. Det erkände Wenger, sin vana trogen.

Den kommande veckan hoppas jag att jag slipper höra bortförklaringar hur det än går. Det är elva spelare mot elva som gäller och, plus de tre bytena förstås.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-13 20:53
addeh

Villareals formsvacka kunde inte komma vid bättre tillfälle. En av de svåraste bortamatcherna vi har om ett par veckor. Hoppas deras svacka håller i sig ett litet tag till.
Spanien Matski
2011-02-13 20:53
Självklart var jag ironisk, Barca är favoriter men det handlar mycket om vilka som har en bra dag.
Hur kan Barca tappa mot Sporting, hur kan Arsenal klappa ihop mot Newcastle?
En situation där tex Pique blir utvisad kan avgöra matchen åt Arsenals fördel.

Men Barca är såklart favoriter.
Jag säger bara att bollen är rund.
Väl mött.
Atlético addeh
2011-02-13 20:51
Vad fan är det som händer med Villarreal? Från att vara ligans näst mest sevärda lag till att knappt skapa några chanser mot först Levante och nu Deportivo. De kanske trodde allt skulle gå ännu bättre när de fick tillbaka Nilmar från skadelistan.

Vi får hur som helst hoppas att denna skrällomgång i La Liga fortsätter även nästa match.
Barcelona kev
2011-02-13 20:50
Matski

Alltså herrrrrre min kära, ironisk eller?. Det är det enda jag har att säga
Barcelona Blaugrana91
2011-02-13 20:50
Hunting Bears

Precis!

Om man ska ha någon chans mot Barca så måste först Barca ha en dålig dag, sen måste man spela "anti-fotboll", dock så är det få lag som klarar att spela så mot Barca, eftersom vi kommer i anfall efter anfall, tillslut orkar inte det andra laget hålla emot, (Detta såg man ju under VM i alla Spaniens matcher)

En annan variant är väl att spela fysikst/Fult, men även där är det få lag som klarar det, iom med att vi är ett så passningsskickligt lag så har ju lag med lite "tyngre" spelare svårt att hänga med.

Sen kan man väl försöka spela med en hög press, men detta öppnar ju upp enorma ytor för Barca och dessa är vi riktigt bra på att uttnytja oss av. Så denna är kanske också självmord? :P
Spanien Matski
2011-02-13 20:48
Spärrad. /Mod
Coach pep
2011-02-13 20:42
Våran första halvlek på Emirates förra året var den största utspelningen i turneringens historia. Arsenal publiken var ju helt förtvivlade. Skulle inte förvåna mig om de förträngt den. xD
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-13 20:42
Jag vill bara påminna om att Juventus-Inter börjar nu.
Niklas Jarelind kommenterar, blir inte bättre.

Go Juve!
Barcelona kev
2011-02-13 20:41
Grrrrrh ´tycker att de flesta underskattar Arsenal. Har följt de sen säsongen började och tycker att deras spel m.fl. stämmer i år. Själv tycker jag att Van persie är en av de farligaste i dags läget. MEN, när/om kära Barcelona får igång sitt spel har Arsenal ingen som helst chans för jag tycker att deras back linjedarrar liite för mycket. Hoppas att darrandet fortsätter även på Onsdag.

Det "enda" den där Walcott gör är att springa liite för snabbt och sparka framåt. Man får hoppas att puyol/Miltio (God forbid) hänger med. Jag är orolig inför Onsdag. Hoppas på en grym match..................Förresten, förstår inte varför några av er slänger ur er fula ord och känner er tvungna att börja bråka om vilket det bästa laget är. Det är ju no brainer. B a r c a
Hunting Bears
2011-02-13 20:38
Blaugrana91

Barcelona har väl inte blivit slagna i bollinnehav sett över en hel match på typ 10 år så har svårt att Arsenal ska lyckas. Och ja, som du säger. Försöker man spela offensivt mot Barcelona är man rätt naiv.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-13 20:33
Clichy #22

Vill inte verka dryg men om ni ska försöka spela "ert" spel (som egentligen är en lite sämre kopia av vårt) så kommer ni bli krossade spelmässigt. Man kan inte slå Barcelona på Barcelonas sätt. Att försöka ha bollinnehav mot Barca är lika med självmord.
2011-02-13 20:30
Det enda jag kan säga om matchen mot Arsenal är att våra spelare höjer sig något enormt mot stora lag. Och att vi möter Arsenal igen med en frisk Cesc är bara extra motivation för spelarna.

Arsenals svaga punkt de senaste säsongerna har just varit att de har psykologiska problem mot stora lag.

Det är det enda jag kan säga om matchen.
Spanien Clichy #22
2011-02-13 20:30
Barcadinho. //

Väl skrivet. I en toppmatch kan det ofta vara individuella prestationer som avgör, men det betyder inte att individuella jämförelser är det bästa sättet att analysera styrkor och svagheter inför ett möte.

En av faktorerna som blir viktiga på onsdan är i vilken utsträckning Arsenal strävar efter och lyckas med att ha bollinnehav. Tror nog att Wenger kommer vilja att vi spelar vårat eget spel och för matchen, men inte säker på att vi har det som krävs för att göra det.

Förhoppningsvis kommer iaf arsenalspelarna att vara mindre "starstruck" än senaste mötet.
Barcelona Barcadinho.
2011-02-13 20:25
När Walcott kom in första mötet på Emirates förra säsongen så ändrade han matchbilden på en gång. Det var en totalt annan Arsenal med honom då. Han har sina egenskaper som kan störa oss.

Ciao
Barcelona Barcadinho.
2011-02-13 20:22
Det är bra att diskussionerna är igång, då matchen på onsdag är super intressant.
Arsenal spelar grymt och tyvärr så fick vi inte ett lättare motstånd. Jag skulle gärna slippa möta dem så tidigt. De här betygssättningarna betyder inte så mycket.
Vi slår nog Sporting Gijon med 11-0 i individuella betyg, men det har inte hjälpt igår. Vi fick knappt några avslut på mål. Jag tror inte ett dugg på en lätt kamp för båda lag. Det är mer 50.50 och kanske en aning fördel för oss, men inte så stor fördel. Det finns mycket att tänka på inför matchen, men jag har inte tid att skriva mer nu. Det finns många här som säkert kommer ta upp intressanta vinklar.
Skönt att vi spelade igår. Vi får en extra dag för förberedelser. Jag undrar också om inte Puyol överaskar och är tillbaka.
Vi får i alla fall två viktiga defensiva pjäser i form av Busquets och Abidal fräscha och pigga till onsdag. Pedro är nog också rätt pigg.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-13 20:17
Haha komiskt att Arsenalfans kallar oss för arroganta....
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-13 20:13
Cavani..vilken kung! En ung Eto'o.
CescLovesArsenal
2011-02-13 20:04
Hunting Bears //

Nu får jag verkligen anstränga mig för att inte kalla vissa personer här inne för vissa saker, men jag låter bli. För första: Ja, vårat forum är stängt (idiotiskt, jag vet) men det är just nu en del av "er" som är inne och skriver hos oss, så jo det är det. Och varför detta slumpmässiga påhopp på Wenger?

addeh //

Ja, vår under säsongen bästa spelare är borta, men vi haft flera bra spelare, även om Nasri varit bäst. Van Persie har precis kommit tillbaka från skada och lyckats göra 10 strutar på 7 matcher. Och ja, Vermaelen är väl egentligen (!) vår bäste back. Men när Djorou har spelat har vi förlorat en enda match, och han har spelat många. Så det är inte lika mörkt som det kanske kan se ut. :P
Real Madrid C Ronaldo #7
2011-02-13 20:04
Jag tycker faktiskt att ni underskattar Walcott rätt så rejält alltså... Jag har följt Arsenal ganska så noga denna säsongen så jag har sett att han har utvecklats enormt sedan förra säsongen. I år har han faktiskt varit riktigt bra.

addeh

Okej, jag håller med där men vårsäsongen och om det är något mästerskap under sommaren så avgörs det mesta där... det går bara inte att förneka.
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-02-13 20:01
Jag vill möta alla engelska lag fram till finalen då vill jag att barca får möta Madrid. på det här sättet hjälper vi Madrid att få möta dåliga lag så de kn komma till final :)
Hunting Bears
2011-02-13 20:01
Walcott springer väl bara rakt fram typ?
2011-02-13 20:00
CescLovesArsenal

Pedro har gjort 21 mål den här säsongen, har världsrekord med gjorda mål i 6 olika turneringar under 1 säsong. Han är ordinarie i världens bästa landslag, petar Torres, Silva, Cazorla, Mata, Llorente. Han startade en VM-final som de vann och har vunnit CL.

Ska bara räkna vad Walcott har åstadkommit.... hmm... ingenting. Sitter kanske då och då på bänken för England.
Annons: