/spanien/barcelona/forum/13051.aspx/spanien/barcelona/forum/13051.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-12 22:25
addeh

Fast jag tycker det är fel att skylla på reserverna. Milito var inte så dålig som alla säger. Inte Ibi eller Mascherano heller.. säger inte att de gjorde en kanonmatch, men de var inte sämre än några andra. Anledningen till att vi förlorade var snarare att vår stjärnor såg ovanligt loja ut. Kanske är det där fifaviruset inte bara en snackis..
Barcelona Barcaholic
2011-02-12 22:25
Det var någon här som nämnde innan matchen om att vi oftast inte presterar som vi ska efter landskamperna. Det är precis ingen nyhet, det har sett ut så senaste åren för vår del och det borde Pep veta kan man tycka. Men om han då vet det, så undrar man varför ställer han inte upp med bästa tänkbara startelva. Abidal, Busquets, Pedro & Puyol (skadad) på bänken precis efter laget spelat en landskamp gör det hela ett stort Fail på Pep ikväll.

Sen är det 2 saker jag undrar väldigt mycket över.
1. Vad fan händer med Milito när målet kommer? Halkar han, är han så seg, är det 293782937 gången han ramlar pga hans klantighet eller för jag har börjat tappa räkningen.
2. Sen NÄR började domarna dela ut frispark för att man skriker på motståndaren? Syftar då på när Valdes får frispark emot sig i slutet. Domaren dömer ju inte för något från början och låter spelet gå vidare men efter Valdes skäller ut Sporting spelaren lite får de frispark. Borde han få döma längre?
Barcelona Rambla~
2011-02-12 22:24
Mourinho > Guardiola

Närmare? Ni får väl vinna först? Visst, ni möter Real Madrid B som viker ner sig varje gång mot er men matchen ska spelas först.

Självklart får ni fira hur mycket ni vill. Det är dock inte meningen att ni ska göra det här inne. Gör det inne hos er istället.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2011-02-12 22:24
Hahahaha real supportrar har blivit så desperata att de "firar" när Barcelona tappar poäng, men å andra sidan har stakarna inte haft någon anledning att fira något de senaste 2,5 åren.

Och ni är fortfarande bakom Barcelona !!!

Nu till matchen, De ända som får godkänd är:
Piqué
Dani Alves
Iniesta
Messi
Villa

resten får rycka upp sig mot Arsenal, men å andra sidan så är spelarna inget annat än mänskliga och att resa hit och ditt och spela en ONÖDIG vänskapsmatch tar på krafterna
Barcelonistas
2011-02-12 22:23
Sam

Exakt, vi spelar alltid uselt efter dessa skit landslag som är så otroligt jävla onödiga. aja detta blir mitt sista inlägg för ikväll, bara tankar kring onsdagen nu!
Atlético addeh
2011-02-12 22:21
1.70

Det klart det hade varit bättre om Pedro petat in bollen på slutet, men nu får samtliga sig en ordentlig tankeställare inför framtiden. Inte minst Pep som återigen fick det bevisat att det inte går att spela med ett så reservbetonat lag.
Barcelona Sam
2011-02-12 22:20
Fifaviruset.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-12 22:19
Jag håller inte med er. Poängtappet kom inte lägligt. Hade vi lyckats vinna tillslut hade vi kanske gynnats av det. Nu tror jag det snarare resulterar i trötta ben än något annat. Men det beror väl på hur man ser på det...
Barcelonistas
2011-02-12 22:18
Guardiola > smutsrinho

fira? vad ska ni fira över? haha ni har inte ens spelat eran match.

Lycka till lyon mot smutsen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-12 22:17
Mourinho > Guardiola

Du kommer in med det namnet när vi leder ligan? Fail..el Flaco, dags för en bild.

Barcelona Magicman
2011-02-12 22:17
Årets grej:

Valdes pratar med en motspelare och får frispark mot sig,

Fatta ingenting :)
Barcelona LaSagradaFamília
2011-02-12 22:16
Det var väl framförallt Maxwell jag irriterade mig på ikväll, han är lite för ojämn. En bra aktion följs av 3-4 dåliga... Det är för ofta han står helt still ute på vänsterkanten medan han tänker efter vad han ska göra sen. Det betyder inte att jag ogillar honom, men att inte spela Abidal är ganska riskabelt.

Milito tyckte jag gjorde det ganska bra, problemet var alla felpass i första halvlek.
Atlético addeh
2011-02-12 22:16
Heywood Jablome

Håller med, poängtappet kom lägligt om man ser det så. Nu lär spelarna vara sjukt taggade att dänga till Arsenal på tisdag.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-12 22:15
Som många sa, detta kan ha blivit en väckarklocka!

Hoppas på en underhållande match mot Arsenal :)
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-12 22:14
1.70
Öppet mål? Han var ju inte ens med på den och sen var det två spelare i målet när han skött...
Real Madrid Mourinho > Guardiola
Rambla

Vi är inte förbi er men vi är närmare, två poäng kan ju faktiskt avgöra en liga. Kan ni inte bara låta oss fira och istället fokusera på vad ni gjorde fel eller på matchen mot Arsenal?
Barcelonistas
Ehh hur orkar ni ens gå in i råtthålan och läsa vad fjollorna skriver?

Onsdag är det ny match!
Barcelona westinho
Låt småttingarna provocera om de vill. Ignorera. De vet att de är sämre än oss och deras enda glädje nuförtiden är skadeglädje, låt dom ha den när Barca väl tappar poäng.

Nu är det full fokus på Arsenal, hoppas spelarna kommer in med samma inställning som förra mötet på Emirates.
Barcelona Abbe.
Valdés snackar med motståndaren och får frispark emot sig. Har aldrig varit med om något liknande.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-12 22:13
Jag vet att man inte ska skriva totalt meningslösa inlägg här inne men... F-N F-N F-N! Pedro missar öppet mål i slutet och Barca förlorar två poäng som kan bli dyra i slutändan. Den chansen alltså... man hade mått hur bra som helst om det hade gått in, den SKA bara gå in för tusan!

Jag skyller inte på Pedro, jag bara konstaterar...jävlar vad irriterande.
Barcelona Rambla~
2011-02-12 22:12
westinho

Jo det förstår jag, men vid det här laget borde de ha insett att de är underlägnsa oss. Nu verkar de tro att det har vänt till deras fördel. De är knappast förbi oss.
Barcelonistas
2011-02-12 22:11
westinho

Vi har fortfarande ett hårt grepp om liga titeln.

real har Mallorca,valencia,sevilla,atletico,villarreal alla på borta plan, dom flesta av dom här matcherna har dom i slutskeded av ligan.

och givetvis el clasico är kvar där jag inte kan se oss förlora, vi kommer med största sanolikhet vinna även nästa el clasico.
Barcelona B-Guden
2011-02-12 22:11
westinho

Ja men jävligt omoget att gå in hit och skriva, när dom tappa poäng var jubbla jag här inne inte i deras forum.
Nör dom förlora mot oss med 5-0 jubbla jag här inne, vad ska man hot och provocera för ?
Barcelona Messidinho_10
2011-02-12 22:10
Kvällens MINUS.Affe Milito Masken
Barcelona Zamboza
2011-02-12 22:09
Man får inte glömma att laget spelat 3 matcher på 6 dagar och det är verkligen tufft. Sen är det också februari månad och då brukar vi tappa poäng. Även om real vinner imorgon så kommer vi vara minst 5 poäng före. De har dessutom tappat poäng i sina 2 senaste borta matcher mot betydligt sämre motsånd än Espanyol. Om Espanyol verkligen vill så har de bra chans att ta poäng.

Det var ingen bra match, men man får ha i åtanke att 3 bänkspelare startade idag, varav två nyförvärv och en skadedrabbad mittback. Jag är helt säker på att vi vunnit med ordinarie lag, men vi har ju Arsenal om 4 dagar och man måste rotera. Annars blir spelarna bara slitna som reals.
Barcelona westinho
2011-02-12 22:09
Rambla~

Det är väl klart att de är glada? Vi är deras rivaler och vi tappar poäng, vilket gör att de har chans att hämta in på oss. Kom igen, vi hade jublat om det var tvärtom.
Barcelona Manita
2011-02-12 22:08
Dags att spärra snorvalpen Fenomenet 99? Antar att han är född 99.
Barcelona Rambla~
2011-02-12 22:07
Madrid är ju det sista laget man är rätt att möta nu för tiden. Fattar inte vad de jublar åt?
Barcelona Heywood Jablome - Sal del banquillo
2011-02-12 22:06
Detta var trots allt perfekt inför Arsenal-matchen och det tuffa ligaschemat.

Bilbao hemma nästa helg och sen följer två raka bortamatcherna mot Mallorca och Valencia. En förlust mot Sporting kan ha en positiv effekt i framtiden.
Barcelonistas
2011-02-12 22:06
Fenomenet99

2-0-2-6-1-0-0-2-5-0

HIGHFIVE
Annons: