/spanien/barcelona/forum/13044.aspx/spanien/barcelona/forum/13044.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ryo Miyaichi
2011-02-13 19:27
Sagna är nog bättre än Alves. Iniesta bättre än arshavin men jämnbra med nasri. Walcott/pedro är tight.. Samma med villa/van persie.. Abidal bättre än clichy.. Messi bäst och cesc/xavi jämnbra. Pique/Puyol som par e världsklass medan kos/djourou är lite oprövade mot bättre motstånd men spelat grymt bra. Målvakt behöver vi inte snacka om.. Sen song/wilshere mot bus/masch ingen aning.. Hoppas på 2 kanondagar, först Milan-spurs och sen Arsenal-Barca:) fan vilka dagar
Canaletes
2011-02-13 19:26
NicolasGravameri

Barcelona vann VM... ;)
Atlético addeh
2011-02-13 19:25
WilgotH

Du kanske inte ska jämföra olika lags spelare när du uppenbarligen inte har koll på båda. Att ens tveka mellan Iniesta och Arshavin är gör mig bara gråtfärdig. Don Andrés har tillsammans med Messi varit Barcelonas bästa spelare sett över hela säsongen och att du inte har någon som helst koll gör mig undrande varför du ens tog dig tid att skriva inlägget från början.

Att du sedan tilltar argumentet "Walcott har haft en otrolig säsong" och menar att han är bättre än Pedro är bara absurt och är ännu ett kvitto på din okunskap. Det märks tydligt att du inte sett Barcelonas något under säsongen, då hade du aldrig skrivit så.

Jag förstår att du är stor Arsenalsupporter och gärna vill att ditt lag gör bra ifrån sig på onsdag, men en sak är redan säker, ser man till den individuella skickligheten kommer inte ni ha en chans. Inte ens om matchen spelas på Emirates. Så att jämföra spelare hit och dit tjänar inget till. Ska ni ha någon som helst chans behövs det ett taktiskt genidrag från Wenger samt att varje spelare gör sin livsmatch, inte minst målvakten. Det är inte min mening att vara kaxig eller provokativ, det är bara min uppfattning. Barcelona är bättre på samtliga position, möjligen att Clichy och Maxwell är jämnbra, annars är det stora skillnader.

Med det sagt menar jag inte att Nasri, Fábregas eller van Persie är dåliga, men i jämförelse med Barças motsvarigheter är de fortfarande sämre.

Väl mött och lycka till på onsdag.
Atlético Wilshere#19
Blaugrana91 //

Visst är det härligt med objektivitet, don't you think?

Jag är inte här för att munhuggas men att kalla Dani Alves för "MYCKET bättre än Song" (jag antar att du dessutom menar Sagna?) säger lite om din kunskap om båda lagens respektive spelare. Sagna, Dani Alves och Maicon (Ramos kan ju också diskuteras) är de tre bästa högerbackarna i världen men just nu håller jag faktiskt Sagna högst pga hans alltid så stabila defensiva spel.

Och van Persie är utan tvekan en av de hetaste anfallarna i Europa just nu. Tio mål på de sju senaste matcherna är hans nuvarande status. Villa är dock inte så pjåkig han heller. Det kan bli en härligt "match i matchen"! :-)

Gonzalez_Barca //

I det första mötet saknades van Persie och både Gallas och Arshavin tvingades utgå pga skador i den första halvleken. I det andra mötet saknades de tre ovannämnda tillsammans med Fabregas och Song.

Hur som haver, lycka till och väl mött! :-)
Barcelona Abbe.
NicolasGravameri

Underbart hur du först propagerar för att man ska respektera andras åsikter, och sedan kan du inte göra det själv. Hit the road.
CescLovesArsenal
2011-02-13 19:24
Barcelonito / Lucho Enrique 21 //

Jag tror dock att ganska många skulle sätta Walcott framför Pedro.
Barcelona Blaugrana91
Diar Iniesta Shekha

Jo men tänk även på att Espanyol jagar en CL plats, skulle dem lyckas knipa en så innebär det pegnar för dem inför nästa säsong och det tror jag dem är i behov av.

Men men vi får se, jag har inte så stora förväntningar på Espanyol men som sagt man vet ju aldrig med tanke på att dem jagar en CL-plats, dessutom är ju Real totalt värdelösa på bortaplan...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Vi kan väl konstatera att Wilgoth inte är den skarpaste kniven i lådan. 2-1 till Messi? Dessutom så låter han tveksam.

Det är fantastiskt hur dåligt närminne ni har, ni glömde väl bort hur vi spelade ut er, då höll ni käften. Men innan matcherna så spydde Arsenalredaktionen skit artiklar hela tiden.
Real Madrid C Ronaldo #7
Hehe jag ska inte dra än så jag ska försöka göra en neutral jämförelse och förhoppningsvis får jag inga påhopp då detta är mina åsikter.
Jag är inget fan av något av lagen som alla vet men jag ogillar Barca mer än Arsenal såklart...

Szczesny - Valdés - Valdés är bättre och har mer rutin. Potential spelar ingen roll på Onsdag (2).
Eboué - Alves - Sagna är avstängd och därför spelar Eboué istället. Alves är klart bättre än Eboué (2).
Koscielny - Piqué - Piqué är bättre, behövs ingen förklaring (2).
Djourou - Abidal - Svårt att säga men Abidal är lite bättre (2).
Clichy - Maxwell - Också ganska jämnt men jag tycker att Clichy är bättre (1).
Song - Busquets - Svårt att säga men Busquets är lite bättre (2).
Fabregas - Xavi - Båda är sjukt bra men Xavi är klart bättre just nu (2).
Wilshere - Iniesta - Olika spelartyper men Iniesta är bättre (2).
Walcott - Pedro - Nu kommer jag få massa skit men jag tycker faktiskt att Walcott är bättre, men jag kanske ändrar mig på Onsdag (1).
Arshavin - Messi - Messi är bättre, det behövs ingen förklaring (2).
Van Persie - Villa - Jag tycker att Van Persie känns hetare just nu (1).

(2) = Barca spelaren är bättre.
(1) = Arsenal spelaren är bättre.

Jag tror att det här är de rimliga startelvorna på Onsdag så därför har jag inte med Sagna, Nasri, Vermaelen och Puyol som alla är startspelare om de skulle vara tillgängliga.

När man jämför position för position så blir det 3-8 till Barca.
Jag har försökt att vara så neutral som möjligt så jag hopas att ni respekterar min jämförelse.

Men iaf så tror jag att det blir en väldigt bra, rolig och jämn match på Onsdag.

NicolasGravameri
2011-02-13 19:22
måste bara få klartydliga för er, ni har ingen titel på världens bästa lag, ni åkte ut i semin förra året mot inter så officielt är dom bättre än er.. ni kan snacka hur mycket ni vill om att ni är världens bästa lag men ni e inte det

jag tycker också hans sammanställning e åt helvete fel men sitter inte och kallar hans för en jubelidiot:)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-13 19:21
NicolasGravameri

Till och med en Madrid-fan skulle bli förbannad ifall man jämför Arshavin med Iniesta och påstår att det är jämt. Iniesta är en av världens 3 bästa spelare och Arshavin har varit bänkad fram till 2 matcher sen i Arsenal. Och då är Nasri skadad dessutom. Skärp till dig. Sagna bättre än Alves? Walcott bättre än Pedro? Song bättre än Busquets och Masc? kom igen nu....
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-13 19:20
Espanyol behöver tnte spela matchen då de redan har gett segern till Real innan de ens gått in på arenan...
WilgotH
//Gonzalez_Barca

Jag skrev inte för att provocera. Ditt inlägg handlar bara om att provocera, bara onödigt.

Jag betygsätter efter hur bra spelarna är, som t.ex. Alves - Eboue 2-0, men andra ord klass skillnad tillskillnad från Xavi - Fabbe 2-1 där jag inte tycker att det är ngn större skillnad, hoppas du förstår bättre nu.

Och nu kommer säkert alla fråga varför jag satte Messi - Nasri 2-1. Det är troligen för jag är lite enögd. Ni kanske ville ha det till andra siffror !
CescLovesArsenal
Gonzalez_Barca //

Lägg till att vi inte hade Cesc på Nou Camp.
Hunting Bears
2011-02-13 19:19
Gonzalez_Barca

Om de gör något annat än håller med så är dom ju bara ute på hal is.
Canaletes
2011-02-13 19:17
NicolasGravameri

U mad bro?
Barcelona Blaugrana91
2011-02-13 19:17
NicolasGravameri

Du kan inte vara så gammal heller med tanke på din kommentar...
Vår lilla sekt (?) hobbitlag är världens bästa lag! :)
NicolasGravameri
2011-02-13 19:15
är alla på det här forumet 10-15 år elr? fan väx upp och respektera hans åsikter, alla följer inte er lilla sekt vecka ut och vecka in, jävla hobbitlag..
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-13 19:15
WilgotH

Vet inte om det har undgått dig, men Busquets blev vald till världslagets defensiva mittfältare. Vann VM som ordinarie spelare. Nu får du gärna skryta om PL:s bästa defensiva mittfältare med De Jong, Fletcher och Huddlestone som konkurrenter. Essien var ju skadad hela förra säsongen.
ZlatanIbrahimovic#11
2011-02-13 19:14
TEST
Canaletes
2011-02-13 19:13
WilgotH

Kan du svara på hur du betygsätter?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-13 19:12
Någon som vågar göra ett socialt experiment och gå in till Arsenal forumet och skriva samma jämförelse där som WilgotH gjorde här, där man skriver att _alla_ Barca spelare är bättre än Arsenals?
Vore intressant att se hur de reagerar.
Canaletes
2011-02-13 19:11
Följ El Clásico finalen i Copa del Rey i basket

Barca leder just nu!
WilgotH
2011-02-13 19:09
//Blaugrana91

Äntligen ngn som ger mig ett svar som går att svara på. Håller inte med dig om att Busquets och Mascherano är bättre än Song. Song blev förra året utnämnd till PL´s bästa defensiva mittfältare. Jag anser att han är bättre. Pedro har jag tydligen inte haft bra koll på, trodde inte att han har haft en så bra säsong som han verkar ha haft enligt er. Sen så tror jag faktiskt att Van Persie är bättre än Villa för tillfället.
Men den som lever får se :)
Barcelona Blaugrana91
2011-02-13 19:06
Hunting Bears

Med vissa människor vet man aldrig.. :O
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-13 19:06
C Ronaldo #7

Ja Arsenal var skadedrabbade förra året, men det var Barca också. Pique, Puyol, Ibrahimovic missade andra mötet. Iniesta kom in med 5 minuter kvar när matchen var död, efter att ha varit skadad ett par veckor. De hade Gallas borta (hade han spelat hade nog Messi gjort en dubbel-hattrick med den formen han var i då), Song, Van Persie och Arshavin borta.

I Emirates var väl bara Van Persie borta. Kommer iaf inte på vem mer som missade den matchen (se länktips). Medans vi inte hade Abidal och Iniesta.
Barcelona JonasH
2011-02-13 19:05
WilgotH

Helt jävla meningslöst att försöka betygsätta spelarna. Aftonbladet gjorde det inför den senaste el clasicon t.ex. Realspelarna fick högre betyg totalt, men vad fan hjälper det? Matchen avgörs på andra sätt... 5-0 - meningslösa betyg. Barca vinner nog med 3-4 mål mot Arsenal, i alla fall på hemmaplan och då är också dina betyg meningslösa.
Hunting Bears
2011-02-13 19:04
Han kan väl omöjligen vara seriös?
Barcelona Blaugrana91
2011-02-13 19:03
WilgotH

Hmm? Visst Arsenal är bättre än vad dem var förra säsongen men Barcelona är bättre än vad dem någonsin varit. Om Barcelona når upp i normal standard så tror jag att vi kommer köra över er (Kanske inte resultatmässigt, utan spelmässigt då) Men det kommer hur som helst bli en spännande match!

Sen undrar jag om du är seriös i din jämförelse? Eller skämtar du?

Valdes är bättre än denna Tech(?)
Dani Alves är MYCKET bättre än Sagna
Pique är bättre än Koscielny
Puyol är bättre Djourou, nu kommer nog inte Puyol spela utan det lär bli Abidal och jag anser att även han är bättre.
Maxwell-Clichy, har ingen uppfatting om denna Clichy.
Xavi är klasser bättre än Fabregas
Busquets och Mascherano är bättre än Song
Pedro - Walcott, du skriver att Walcott haft en otrolig säsong, det har Pedro också, Pedro är dessutom bättre, Walcott hade suttit på bänken om han var i Barca.
Messi - Nasri, att du ens kommer med argument för Nasri....Messi är världens bästa spelare, mer behövs inte sägas.
Villa - Robin Van Persie, Villa är mycket bättre.

Opps såg att jag glömde Iniesta... Men han är en av världens bästa spelare. Mer behövs inte sägas.
Hunting Bears
2011-02-13 19:02
Jag hade kunnat låta min katt göra en bättre jämförelse än den du just lade fram. Och då är min katt död.
Annons: