/spanien/barcelona/forum/13042.aspx/spanien/barcelona/forum/13042.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-13 19:15
WilgotH

Vet inte om det har undgått dig, men Busquets blev vald till världslagets defensiva mittfältare. Vann VM som ordinarie spelare. Nu får du gärna skryta om PL:s bästa defensiva mittfältare med De Jong, Fletcher och Huddlestone som konkurrenter. Essien var ju skadad hela förra säsongen.
ZlatanIbrahimovic#11
2011-02-13 19:14
TEST
Canaletes
2011-02-13 19:13
WilgotH

Kan du svara på hur du betygsätter?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-13 19:12
Någon som vågar göra ett socialt experiment och gå in till Arsenal forumet och skriva samma jämförelse där som WilgotH gjorde här, där man skriver att _alla_ Barca spelare är bättre än Arsenals?
Vore intressant att se hur de reagerar.
Canaletes
2011-02-13 19:11
Följ El Clásico finalen i Copa del Rey i basket

Barca leder just nu!
WilgotH
2011-02-13 19:09
//Blaugrana91

Äntligen ngn som ger mig ett svar som går att svara på. Håller inte med dig om att Busquets och Mascherano är bättre än Song. Song blev förra året utnämnd till PL´s bästa defensiva mittfältare. Jag anser att han är bättre. Pedro har jag tydligen inte haft bra koll på, trodde inte att han har haft en så bra säsong som han verkar ha haft enligt er. Sen så tror jag faktiskt att Van Persie är bättre än Villa för tillfället.
Men den som lever får se :)
Barcelona Blaugrana91
2011-02-13 19:06
Hunting Bears

Med vissa människor vet man aldrig.. :O
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-13 19:06
C Ronaldo #7

Ja Arsenal var skadedrabbade förra året, men det var Barca också. Pique, Puyol, Ibrahimovic missade andra mötet. Iniesta kom in med 5 minuter kvar när matchen var död, efter att ha varit skadad ett par veckor. De hade Gallas borta (hade han spelat hade nog Messi gjort en dubbel-hattrick med den formen han var i då), Song, Van Persie och Arshavin borta.

I Emirates var väl bara Van Persie borta. Kommer iaf inte på vem mer som missade den matchen (se länktips). Medans vi inte hade Abidal och Iniesta.
Barcelona JonasH
2011-02-13 19:05
WilgotH

Helt jävla meningslöst att försöka betygsätta spelarna. Aftonbladet gjorde det inför den senaste el clasicon t.ex. Realspelarna fick högre betyg totalt, men vad fan hjälper det? Matchen avgörs på andra sätt... 5-0 - meningslösa betyg. Barca vinner nog med 3-4 mål mot Arsenal, i alla fall på hemmaplan och då är också dina betyg meningslösa.
Hunting Bears
2011-02-13 19:04
Han kan väl omöjligen vara seriös?
Barcelona Blaugrana91
2011-02-13 19:03
WilgotH

Hmm? Visst Arsenal är bättre än vad dem var förra säsongen men Barcelona är bättre än vad dem någonsin varit. Om Barcelona når upp i normal standard så tror jag att vi kommer köra över er (Kanske inte resultatmässigt, utan spelmässigt då) Men det kommer hur som helst bli en spännande match!

Sen undrar jag om du är seriös i din jämförelse? Eller skämtar du?

Valdes är bättre än denna Tech(?)
Dani Alves är MYCKET bättre än Sagna
Pique är bättre än Koscielny
Puyol är bättre Djourou, nu kommer nog inte Puyol spela utan det lär bli Abidal och jag anser att även han är bättre.
Maxwell-Clichy, har ingen uppfatting om denna Clichy.
Xavi är klasser bättre än Fabregas
Busquets och Mascherano är bättre än Song
Pedro - Walcott, du skriver att Walcott haft en otrolig säsong, det har Pedro också, Pedro är dessutom bättre, Walcott hade suttit på bänken om han var i Barca.
Messi - Nasri, att du ens kommer med argument för Nasri....Messi är världens bästa spelare, mer behövs inte sägas.
Villa - Robin Van Persie, Villa är mycket bättre.

Opps såg att jag glömde Iniesta... Men han är en av världens bästa spelare. Mer behövs inte sägas.
Hunting Bears
2011-02-13 19:02
Jag hade kunnat låta min katt göra en bättre jämförelse än den du just lade fram. Och då är min katt död.
Barcelona haeger
2011-02-13 19:00
Wilgoth

Ingen kommer "tycka om den sammanställningen". Tror du verkligen på det själv?
Hahaha, underbar jämförelse. Iniesta vs Arshavin och Pedro vs Walcott slår allt.

Underbart.
Barcelona JonasH
Barca är bättre på varje position ;-)
Hunting Bears
WIlgoth

Jag skiter fullständigt i om du håller med om det eller inte. Det finns inte en enda spelare som ni kommer starta med som är bättre än någon i Barcelonas elva. Så enkelt är det. Position för position är vi ett nummer större på pappret.

Och vad är syftet med att göra en sådan jämförelse om du uppenbarligen inte har en jävla aning om vart lag alls? Det är bara provokativt att du fösöker göra en jämförelse och sedan påstår att du inte har så stor koll på Barcelona.
Real Madrid C Ronaldo #7
2011-02-13 18:59
Zamboza

Jorå, jag älskar de spelarna såklart ! Visst har de gjort osportsliga saker men de är iaf sportsligare än Busquets.

WilgotH

Det märks att du är Arsenal supporter :P Men jag håller med om att jag tror att Arsenal har bättre chans i år tack vare 2 anledningar.
Förra året var Arsenal väldigt skadedrabbade när de mötte Barca(vilket alla lag oftast är när de ska möta Barca) men i år har de ''bara'' 2 skador(Nasri och Vermaelen) på nyckelsspelare medan Barca har 1(Puyol). Så när det gäller skador så är det ganska jämnt.
Dessutom så har Arsenals spelare mognat och utvecklats rejält sedan förra säsongen så jag tror att Arsenal faktiskt har hyffsad chans att slå ut Barca men Barca är världens bästa lag just nu så de är klara favoriter.

Men nu ska jag göra andra saker.. Hejdå !!
Canaletes
2011-02-13 18:58
WilgotH //

"Iniesta - Arshavin Vet ärligt talat ifall inte Iniesta har varit bra iår"
Bra där! Märks at du inte kollar på Barcas matcher

Kan du svara på hur du betygsätter? Fattar inte skillnaden på 1-0 eller 2-1. Antingen är det 1X2, annars skulle jag ju ta Messi-Nasri 5-0 tex
WilgotH
2011-02-13 18:58
Här gick det ju bra att diskutera.

Ja det märks säkerligen att jag är Arsenal fan eftersom jag inte har allt för stor koll på Barca killarna. Att Barca spelarna är bättre på varje position kan jag inte hålla med om. Jaja vi får se hur det går!

Lycka till ! :)
Barcelona JonasH
2011-02-13 18:56
WilgotH

Fotboll handlar inte om att ha de bästa spelarna i laget. Det handlar om på vilket sätt man spelar fotboll. Fotboll är ingen individuell sport utan det krävs att samtliga gör sin uppgift och hjälper varandra. Barca är mycket mer samspelta och alla i laget vet vad dem ska göra på planen och sedan har vi ett av de starkare försvaret i världen. Plus möter vi ett Arsenal som man inte vet var man har riktigt, alltså är jag ganska säker på att Barca kommer gå segrande ur striden med några mål till godo.
Barcelona Hyder
2011-02-13 18:56
WilgotH

Maken till idiotisk jämförelse mellan spelare. Iniesta vs Arshavin..herregud. Sagna bättre än Alves, van Persie (han har varit bra i 7 matcher) bättre än Villa och den värsta av dem alla Walcott är bättre än Pedro. Du kommer säkerligen vakna till på onsdag kväll.
rob!
2011-02-13 18:55
WilgotH //

Har aldrig förstått mig på dessa jämförelser(position vs position), dessutom:

- Puyol skadad
- Nasri skadad (kan kanske finnas på bänk)
- Sagna avstängd

Arsenal kör klassiska 4-4-2?!
Hunting Bears
2011-02-13 18:53
Wilgoth

Samtliga Barcelonas spelare är bättre position för position. Sluta trolla nu.

Det märks att du inte ens tittat på Barcelona den här säsongen. Sluta hitta på saker nu.
Canaletes
2011-02-13 18:52
WilgotH

Jag fattar inte dina poäng vadå 1-0 eller 2-1 vafan är skillnaden på dem två?

Sen märks det att du är Arsenal fan
WilgotH
2011-02-13 18:44
Tar bort inlägget då jag inte orkar påhopp med mera. Glöm inte att man kan ha åsikter. Lycka till när vi möts, kommer inte bli så lätt som vissa av er tror! Peace out !
elbraco
2011-02-13 18:40
Frodo

Bra artikel. Hade ingen aning om att Pep har sagt detta om Pedro:

. "If Pedro was Brazilian," Guardiola famously said, "he'd be called Pedrinho and we wouldn't have enough money to afford him."

Han sa även att Pedro är "the image of the team". Stora ord från Pep men Pedro förtjänar det, han är perfekt för Barcelona.
2011-02-13 18:35
Nu får Ricky skärpa sig. Hans avslut är värdelösa ikväll.
Canaletes
2011-02-13 18:20
Barca vann 19-17 första perioden!
PedroRodriguez
2011-02-13 18:19
C Ronaldo#7

Då antar jag att du heller inte gillar Ramos , Ronaldo , och Pepe pga deras osportslighet. Busquets är mycket viktig i landslaget, och slår väldigt sällan bort passningar till skillnad från Alonso. Hans sammarbete med Xavi och Iniesta är fenomenalt och han är och kommer förbli en guldklimp i framtiden för landslaget.
Barcelona Zamboza
2011-02-13 18:19
C Ronaldo #7
Konstigt att du inte gillar Busquets för att du tycker att han är osportsligt, samtidigt som du har det nicket.
Annons: