/spanien/barcelona/forum/13041.aspx/spanien/barcelona/forum/13041.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Matski
2011-02-13 20:53
Självklart var jag ironisk, Barca är favoriter men det handlar mycket om vilka som har en bra dag.
Hur kan Barca tappa mot Sporting, hur kan Arsenal klappa ihop mot Newcastle?
En situation där tex Pique blir utvisad kan avgöra matchen åt Arsenals fördel.

Men Barca är såklart favoriter.
Jag säger bara att bollen är rund.
Väl mött.
Atlético addeh
2011-02-13 20:51
Vad fan är det som händer med Villarreal? Från att vara ligans näst mest sevärda lag till att knappt skapa några chanser mot först Levante och nu Deportivo. De kanske trodde allt skulle gå ännu bättre när de fick tillbaka Nilmar från skadelistan.

Vi får hur som helst hoppas att denna skrällomgång i La Liga fortsätter även nästa match.
Barcelona kev
2011-02-13 20:50
Matski

Alltså herrrrrre min kära, ironisk eller?. Det är det enda jag har att säga
Barcelona Blaugrana91
2011-02-13 20:50
Hunting Bears

Precis!

Om man ska ha någon chans mot Barca så måste först Barca ha en dålig dag, sen måste man spela "anti-fotboll", dock så är det få lag som klarar att spela så mot Barca, eftersom vi kommer i anfall efter anfall, tillslut orkar inte det andra laget hålla emot, (Detta såg man ju under VM i alla Spaniens matcher)

En annan variant är väl att spela fysikst/Fult, men även där är det få lag som klarar det, iom med att vi är ett så passningsskickligt lag så har ju lag med lite "tyngre" spelare svårt att hänga med.

Sen kan man väl försöka spela med en hög press, men detta öppnar ju upp enorma ytor för Barca och dessa är vi riktigt bra på att uttnytja oss av. Så denna är kanske också självmord? :P
Spanien Matski
2011-02-13 20:48
Spärrad. /Mod
Coach pep
2011-02-13 20:42
Våran första halvlek på Emirates förra året var den största utspelningen i turneringens historia. Arsenal publiken var ju helt förtvivlade. Skulle inte förvåna mig om de förträngt den. xD
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-13 20:42
Jag vill bara påminna om att Juventus-Inter börjar nu.
Niklas Jarelind kommenterar, blir inte bättre.

Go Juve!
Barcelona kev
2011-02-13 20:41
Grrrrrh ´tycker att de flesta underskattar Arsenal. Har följt de sen säsongen började och tycker att deras spel m.fl. stämmer i år. Själv tycker jag att Van persie är en av de farligaste i dags läget. MEN, när/om kära Barcelona får igång sitt spel har Arsenal ingen som helst chans för jag tycker att deras back linjedarrar liite för mycket. Hoppas att darrandet fortsätter även på Onsdag.

Det "enda" den där Walcott gör är att springa liite för snabbt och sparka framåt. Man får hoppas att puyol/Miltio (God forbid) hänger med. Jag är orolig inför Onsdag. Hoppas på en grym match..................Förresten, förstår inte varför några av er slänger ur er fula ord och känner er tvungna att börja bråka om vilket det bästa laget är. Det är ju no brainer. B a r c a
Hunting Bears
2011-02-13 20:38
Blaugrana91

Barcelona har väl inte blivit slagna i bollinnehav sett över en hel match på typ 10 år så har svårt att Arsenal ska lyckas. Och ja, som du säger. Försöker man spela offensivt mot Barcelona är man rätt naiv.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-13 20:33
Clichy #22

Vill inte verka dryg men om ni ska försöka spela "ert" spel (som egentligen är en lite sämre kopia av vårt) så kommer ni bli krossade spelmässigt. Man kan inte slå Barcelona på Barcelonas sätt. Att försöka ha bollinnehav mot Barca är lika med självmord.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-13 20:30
Det enda jag kan säga om matchen mot Arsenal är att våra spelare höjer sig något enormt mot stora lag. Och att vi möter Arsenal igen med en frisk Cesc är bara extra motivation för spelarna.

Arsenals svaga punkt de senaste säsongerna har just varit att de har psykologiska problem mot stora lag.

Det är det enda jag kan säga om matchen.
Spanien Clichy #22
2011-02-13 20:30
Barcadinho. //

Väl skrivet. I en toppmatch kan det ofta vara individuella prestationer som avgör, men det betyder inte att individuella jämförelser är det bästa sättet att analysera styrkor och svagheter inför ett möte.

En av faktorerna som blir viktiga på onsdan är i vilken utsträckning Arsenal strävar efter och lyckas med att ha bollinnehav. Tror nog att Wenger kommer vilja att vi spelar vårat eget spel och för matchen, men inte säker på att vi har det som krävs för att göra det.

Förhoppningsvis kommer iaf arsenalspelarna att vara mindre "starstruck" än senaste mötet.
Barcelona Barcadinho.
2011-02-13 20:25
När Walcott kom in första mötet på Emirates förra säsongen så ändrade han matchbilden på en gång. Det var en totalt annan Arsenal med honom då. Han har sina egenskaper som kan störa oss.

Ciao
Barcelona Barcadinho.
2011-02-13 20:22
Det är bra att diskussionerna är igång, då matchen på onsdag är super intressant.
Arsenal spelar grymt och tyvärr så fick vi inte ett lättare motstånd. Jag skulle gärna slippa möta dem så tidigt. De här betygssättningarna betyder inte så mycket.
Vi slår nog Sporting Gijon med 11-0 i individuella betyg, men det har inte hjälpt igår. Vi fick knappt några avslut på mål. Jag tror inte ett dugg på en lätt kamp för båda lag. Det är mer 50.50 och kanske en aning fördel för oss, men inte så stor fördel. Det finns mycket att tänka på inför matchen, men jag har inte tid att skriva mer nu. Det finns många här som säkert kommer ta upp intressanta vinklar.
Skönt att vi spelade igår. Vi får en extra dag för förberedelser. Jag undrar också om inte Puyol överaskar och är tillbaka.
Vi får i alla fall två viktiga defensiva pjäser i form av Busquets och Abidal fräscha och pigga till onsdag. Pedro är nog också rätt pigg.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-13 20:17
Haha komiskt att Arsenalfans kallar oss för arroganta....
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-13 20:13
Cavani..vilken kung! En ung Eto'o.
CescLovesArsenal
2011-02-13 20:04
Hunting Bears //

Nu får jag verkligen anstränga mig för att inte kalla vissa personer här inne för vissa saker, men jag låter bli. För första: Ja, vårat forum är stängt (idiotiskt, jag vet) men det är just nu en del av "er" som är inne och skriver hos oss, så jo det är det. Och varför detta slumpmässiga påhopp på Wenger?

addeh //

Ja, vår under säsongen bästa spelare är borta, men vi haft flera bra spelare, även om Nasri varit bäst. Van Persie har precis kommit tillbaka från skada och lyckats göra 10 strutar på 7 matcher. Och ja, Vermaelen är väl egentligen (!) vår bäste back. Men när Djorou har spelat har vi förlorat en enda match, och han har spelat många. Så det är inte lika mörkt som det kanske kan se ut. :P
Real Madrid C Ronaldo #7
2011-02-13 20:04
Jag tycker faktiskt att ni underskattar Walcott rätt så rejält alltså... Jag har följt Arsenal ganska så noga denna säsongen så jag har sett att han har utvecklats enormt sedan förra säsongen. I år har han faktiskt varit riktigt bra.

addeh

Okej, jag håller med där men vårsäsongen och om det är något mästerskap under sommaren så avgörs det mesta där... det går bara inte att förneka.
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-02-13 20:01
Jag vill möta alla engelska lag fram till finalen då vill jag att barca får möta Madrid. på det här sättet hjälper vi Madrid att få möta dåliga lag så de kn komma till final :)
Hunting Bears
2011-02-13 20:01
Walcott springer väl bara rakt fram typ?
2011-02-13 20:00
CescLovesArsenal

Pedro har gjort 21 mål den här säsongen, har världsrekord med gjorda mål i 6 olika turneringar under 1 säsong. Han är ordinarie i världens bästa landslag, petar Torres, Silva, Cazorla, Mata, Llorente. Han startade en VM-final som de vann och har vunnit CL.

Ska bara räkna vad Walcott har åstadkommit.... hmm... ingenting. Sitter kanske då och då på bänken för England.
elbraco
2011-02-13 19:59
Walcott har speed, men inte mycket mer. Jag tycker inte han är speciellt smart i sitt spel, går oftast höger när han "borde" gå vänster. Därmed inte sagt att han inte kommer hota minst lika mycket på onsdag som förra gången. Läste om honom i Nivas bok och han verkar verkligen vara sympatisk som person så jag försöker vara objektiv men det är även många Arsenalfans som inte tycker han är speciellt bra. Ingen man vinner CL med iaf.
Atlético addeh
2011-02-13 19:58
C Ronaldo #7

Tro mig, hade inte Messi varit så dominant som har var under hösten hade han aldrig fått guldbollen. Bara dumt att tro att allt avgjordes efter VM.

CescLovesArsenal

Eran under säsongen bästa spelare är borta samt en av era viktigaste försvarsspelare. Du hör ju själv hur det låter när ni skall möta ett Barcelona den här säsongen kört över det mesta som kommit i deras väg.

Hetfield

Delar samma uppfattning om Walcott, han kommer bli som Joaquín, talangfull som ung men som aldrig blommade ut på allvar. Nu har visserligen Valencia-yttern varit riktigt bra den här säsongen, men så bra som man trodde han skulle bli när han som ung lirade i Betis blev han aldrig och kommer dessvärre aldrig bli heller.
Hunting Bears
2011-02-13 19:56
CescLovesArsenal

Är cules någonsin inne på ert forum eller? Vad skulle vi göra där? Vi lider inte av lillebrorskomplex så vi har inte så mycket att hämta på ert forum. Förmodar förövrigt att ert forum i sann Wenger-anda är stängt för utomstående.
CescLovesArsenal
Hetfield- Megan Fox is a dude //

Walcott har gjort 11 mål den här säsongen och varit skadad en del. Så det där med att leva på talang skulle jag inte vilja påstå är helt korrekt.
En gång skyllde de på domarna, den här gången ska bli intressant vad motståndarna skyller på.

Jag gissar på det klassiska: "Barca var inte bra, vi var dåliga".

Lika härlig varje gång... :)
Canaletes
Alltså jag vill gilla Arsenal men det går ju bara inte. Svenska Arsenal fansen verkligen äcklar mig.

Säger man att himlen är blå så kommer dem käfta emot att den är gul. Alltid såna saker...
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-02-13 19:55
Ärligt, hur intressant är det att jämföra spelare i en lagsport.
Särskilt när man, bevisligen, inte sett spelaren i mer än någon enstaka match.

Diskutera i stället spelidéer och hur man kan neutralisera respektive motståndare, för det är det som kommer vara skillnaden på vinst och förlust på onsdag.

Frågan Gooners borde ställa sig i stället för att försöka sig på jämförelser är hur Arsenal ska undvika samma apatiska beteende som förra året.
För gör dem inte det spelar det ingen roll om Song är bättre än Busquets, matchen är redan förlorad på ett mycket viktigare plan.

Personligen tror jag Arsenal kommer vara bättre förberedda och tror på ett kryss på Emirates - i år igen.
Real Madrid C Ronaldo #7
2011-02-13 19:55
Hetfield- Megan Fox is a dude

Tyvärr så kan man ju inte ta bort hans snabbhet :P
Men jag håller med om att det är det enda i hans spel som håller världsklass.... Dock så har han varit väldigt bra i år faktiskt så han blir nog ganska farlig på Onsdag.
Jag kommer ihåg att Guardiola berömde Walcott väldigt mycket förra året inför matcherna och hade stor respekt för honom.
CescLovesArsenal
2011-02-13 19:54
100% AntiMadridista //

Jag kommer tillbaka till forumet oavsett resultat på onsdag. Om jag väljer att göra ett inlägg eller inte beror på hur folk här agerar (vid Barcelonavinst). Tänker inte komma in och provocera eller liknande om vi skulle vinna, men räknar inte med samma tänk från vissa här. Tyvärr...
Annons: