/spanien/barcelona/forum/13040.aspx/spanien/barcelona/forum/13040.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona (SPA)
2011-02-21 13:40
Spärrad pga reklam. /Red
elbraco
2011-02-21 13:24
Kom igen nu, det är väl knappast AS fel att backen bara försvinner ur bilden helt plötsligt!? ;)

drush
Det jag gillar med Maxwell är att han sköter sitt defensiva jobb någorlunda bra samtidigt som han är en bra passningsspelare. Våra vänsterbackar ska ju inte vara så offensiva som Alves är heller. När Alves går upp och lirar högerforward så ska Maxwell spela typ mittfältare.
Sen är det lite p12 att önska Bale. Visst han är bra, men killen är från Wales och är i princip så långt ifrån barcaspelare man kan vara. I mina ögon är det samma som att önska Rooney till Barca, alltså helt orealistiskt. Hellre OL:s Sissokho (eller som många andra önskar: Taiwo & Coentrao).
PedroRodriguez
2011-02-21 13:21
drush

Maxwell duger i krig. Han är en bra back-up och inget mer. Han är bra i det offensiva men är lika dålig defensivt. När Puyi är tillbaka har vi Abidal som sköter det otroligt bra. Jag gillar brassen, och tycker att han gjort det rätt bra undantaget Arsenal.
Barcelona drush
2011-02-21 13:15
tjena!
vill inleda med att säga att det va en riktigt skön seger igår! Iniesta övertygar som vanligt och även Alves va grym! Alves borde dock avsluta mer själv, han kommer alltid långt in i straffområdet och har ett bra skott.

Sen har ja funderat lite, e det bara jag som tycker att Maxwell är ganska medioker? Han är en bra spelare och har bra teknik men jag tycker han saknar fart. Det enda som händer när bollen kommer ut till honom vid anfall är att han passar tillbaks den mot mitten. Till skillnad från Alves drar han också bara på sig 1 markerare medan Alves brukar få 2-3 spelare på sig direkt. Känns som vi skulle behöva en vänsterytter med fart och bra skott som kan utmana (perfekt exempel är nog Bale).

Sen vill jag avsluta med att kommentera forumtjafset. Snälla, snälla, snälla sjunk inte till samma nivå som de madrid-fansen som skriver så otroligt idiotiska grejer. Svara inte på deras inlägg, kommentera inte dem på vårat forum! Ni behöver inte heller läsa deras om ni blir upprörda för ni vet redan va dem kommer skriva där, inte så svårt att räkna ut.

Jag skriver inte så ofta här inne men läser desto oftare och då vill jag läsa vettiga diskussioner lr roliga, positiva kommentarer. Inte nåt småbarntjafs. Trodde att det var det som skillde oss från Realfansen. Kom igen nu!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-21 13:15
AS och Marca är i samma nivå som Aftonbladet, och då är det riktigt, riktigt illa. Det är bara att gå in i aftonbladet idag, istället föratt skriva nyanserade artiklar om fotboll så har de skrivit en hel del sidor åt Zlatans tatueringar, liksom, who gives a s*it?

Ingen nämner att C.Ronaldo och Di Maria får frisparkar och straffar stup i kvarten, men när Messi faller så är domaren helt plötsligt Stevie Wonder.
Barcelona Rambla~
2011-02-21 13:07
AS är ett skämt och de forsätter att göra bort sig. Hela Europa skrattar och de fattar fortfarande inte varför.

Lägg märke till hur de fryser bilden just EFTER det att bollen lämnat Xavis fot. För då har ju så klart Alves hunnit en bit framåt i sin löpning och ser då självklart ännu mer offside ute än det egentligen var.
Hunting Bears
2011-02-21 12:58
Totalt 14 assist, varav 11 i ligan.
Barcelona Barclasico
2011-02-21 12:54
hur många assister har alves gjort denna säsong?
Barcelona FCB_armin
2011-02-21 12:47
VILLARATO! Seriöst, vad är deras problem? ..............
PedroRodriguez
2011-02-21 12:45
Diar Iniesta

De klarar inte av att svälja det faktumet att Messi gjort 25 mål.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-21 12:38
Goddag mina pågar!

Vilken härlig måndag vi har, jobbat klart för dagen och allt! :D
AndreD
2011-02-21 12:12
VILLARATO!
Sevilla SportOchResor
2011-02-21 12:09
Radio Marca säger nu att det INTE är straff efter Messis slalom. Jag tycker inte ens att man behöver slowmotion för att se den...
AndreD
2011-02-21 11:57
De går ut nu och säger att det var fel i "grafiken". Give me a f*cking break.

Capitan var visst före...
AndreD
2011-02-21 11:55
Abbe.

Hahaha, vilka jävla svin.
Sevilla SportOchResor
2011-02-21 11:54
Haha!
Alla postade samma sak samtidigt!
Sevilla SportOchResor
2011-02-21 11:54
Haha!
Alla postade samma sak samtidigt!
Sevilla SportOchResor
2011-02-21 11:53
Lite kul faktiskt...
Barcelona Capitán - El tiburón
2011-02-21 11:51
Abbe. /

Hehe, snacka om synkade inlägg =)
Barcelona Capitán - El tiburón
2011-02-21 11:50
Alltså what?!

Jag har ej den vassaste spanskan, men medger as.com här att man redigerat bilden här för att få fram en offside på Dani Alves?
Helt stört att de kan hålla på sådär, även om vi vet att det inte är första gången madridpressen mixtrat med bildbevis...
Barcelona Abbe.
2011-02-21 11:50
Fast det här tar väl ändå priset? AS har raderat ut backen som ligger i linje med Alves.

Originalet: http://plixi.com/p/78930882
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-21 10:54
De har inte "glömt" det , när MEssi gjorde 3 mot Atletico , några minuter senare så stod 3 nya mål på MArca. Nu har det gått flera timmar och idioterna har inte skrivit ett piss.
Barcelona true_barca_fan
2011-02-21 10:46
Messi ligger på 25 mål det står överallt men marca har glömt det.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-21 10:33
Jävla fitt Mara, Messi gjorde mål igår och de har inte skrivit in det. Han har gjort 25 och de skriver 24? Asså hur orkar de????????????????????
Barcelona tarrak
2011-02-21 02:12
Durante la guerra él luchó como soldado para los fascistas debajo del general Muñoz Grandes y formó la parte de la invasión de Cataluña por las fuerzas nacionalistas de Franco.

Länktips

http://ilcapitanomartinez.blogcindario.com/2008/11/00006-don-santiago-bernabeu-yeste-el-mejor-pesidente-ano-de-homenaje-2009.html

Ytterligare en Madridblogg som hyllar Barnabeu och understryker det vedertagna påståendet.

Och därmed får vi alla anse att min sida är styrkt, medans hönsen inte har kunnat presentera en enda källa som motsäger mina påståenden. Bona nit!

Edit: På förekommen anledning vill jag ta tillbaka påståendet om att Franco var general, han var "bara" en vanlig soldat. Om än frivillig och dekorerad sådan.
Barcelona tarrak
2011-02-21 02:02
Istället för att läsa den blaffan, kan du väl citera de stycken som motsäger att han slogs för Franco? Du vet, som jag gjort när jag presenterat mina källor.
Higuain, Más Que Un Jugador- "Hombre"
2011-02-21 02:00
Jag har läst den och tagit till mig den, kanske du borde göra desamma?

Äh, eftersom du ännu inte har lyckats övertyga mig i en diskussion som pågått i över 1 timme så går jag och lägger mig. Du får gärna intala dig själv den lögnen, men kom ihåg att historien skrivs av vinnarna och allt som kommer från förlorarnas sidor är massa bitterhet.

Godnatt!
Barcelona tarrak
2011-02-21 01:59
Nu postar han länkar till Madridbloggar han inte läst själv. Jag tror jag följer ditt råd Barca4eva.
Higuain, Más Que Un Jugador- "Hombre"
2011-02-21 01:54
tarrak

Här är kvällens första länktips från min sida..

Har själv ännu inte läst den, återkommer med Citat..
Barcelona tarrak
2011-02-21 01:52
Haha! Du godkänner hyllningssidan när du tror att den talar till din förmån, men när du inser ditt självmål är den diskvalificerad. Class act!
Annons: